[ A6 C5] Silniczki klapy KLIMATRONIK
[ A6 C5] Silniczki klapy KLIMATRONIK
Witam, posiadam audi a6c5 z 97 roku 1,9tdi 110hp. Ostatnio nabiłem klime z odgrzybianiem i jakoś nie działa mi ona. A mianowicie dmucha ciepłym powietrzem zamiast zimnym. Po podłączeniu u "fachowca" powiedział, że 2 silniki są do wymiany, więc zajrzałem mu do środka by sprawdzić, które to. I tu moje pytanie: ile w tym modelu znajduje się tych silników sterujących klapami, bo ja znalazłem 5(4 po stronie pasażera i 1 od kierowcy), a mówiono mi, że jest ich, aż 8!!! i nie wiem gdzie miała by być ta reszta. Dodam też, że gdy miałem wszystko rozłożone i sprawdzałem te silniczki za pomocą temperatury (góra/dół) to jakoś wszystkie poruszały klapami lecz jeden z nich tak jak by chciał a nie mógł( ten najdalej położony po prawej stronie od pasażera). Mam możliwość wymiany tych silników samodzielnie i też tak bym chciał zrobić niż płacić komuś nie wiem ile za taki zabieg. Za wszelkie podpowiedzi byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
Trochę mnie to już irytuje ciągle jeździć po "specjalistach" i każdy co innego mówi. Ja tylko chce wiedzieć ile jest tych silniczków i tyle. Po za tym mój VAG nie widzi klimy, ale czytałem, że to się da zrobić. Także jeśli uda mi się odczytać błędy to je wam wklejęvippassat pisze:co diagnosta to inna bajka dlatego najlepiej bedzie jak ktos ci zczyta te bledy wraz z opisem i je tutaj wrzucisz abysmy mogli ci pomoc

Właśnie zrobiłem diagnostykę przez panel klimatyzacji, na 0 wyświetlił mi błędy: 17 04, 04 04, 12 06, 14 04, 16 04. Znalazłem też listę kodów od a4b5, które się zgadzają z moimi.
[ Dodano: 2012-06-20, 15:11 ]
No i mam:
787 Czujnik temperatury kanału zasysanego powietrza-G89
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71
zablokowany lub brak napięcia - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
727 Czujnik położenia klapy nawiewu na szybe V107-G135
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
601 Potencjometr w V70-G112
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
604 Potencjometr w V71-G113
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
[ Dodano: 2012-06-20, 15:31 ]
jeszcze trochę poszperałem i znalazłem co i gdzie: http://imageshack.us/f/51/20090612212958audi.gif/
[ Dodano: 2012-06-21, 21:12 ]
A jak mogę zrobić kalibrację? Poprzez panel klimy tylko? Czy przez VAG'a tez da radę? i Jeśli tak to jakie są wartości do poszczególnych klap
. I tak przy okazji to wymieniłem wadliwe silniczki i błędów już nie ma, ale nadal bez zmian co do temperatury w wylotach kratek 
[ Dodano: 2012-06-20, 15:11 ]
No i mam:
787 Czujnik temperatury kanału zasysanego powietrza-G89
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71
zablokowany lub brak napięcia - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
727 Czujnik położenia klapy nawiewu na szybe V107-G135
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
601 Potencjometr w V70-G112
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
604 Potencjometr w V71-G113
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
[ Dodano: 2012-06-20, 15:31 ]
jeszcze trochę poszperałem i znalazłem co i gdzie: http://imageshack.us/f/51/20090612212958audi.gif/
[ Dodano: 2012-06-21, 21:12 ]
vippassat pisze:hej a pod kompa miales podpiete autkobo moze wystarczy zrobic kalibracje silniczkow i po sprawie
A jak mogę zrobić kalibrację? Poprzez panel klimy tylko? Czy przez VAG'a tez da radę? i Jeśli tak to jakie są wartości do poszczególnych klap


kalibracja zrobiona i działa świetnieAndi 2.5 tdi pisze:kalibracje robisz przez vag viewtopic.php?t=2291&postdays=0&postord ... e&start=15,Cryss pisze:A jak mogę zrobić kalibrację? Poprzez panel klimy tylko? Czy przez VAG'a tez da radę? i Jeśli tak to jakie są wartości do poszczególnych klap. I tak przy okazji to wymieniłem wadliwe silniczki i błędów już nie ma, ale nadal bez zmian co do temperatury w wylotach kratek
wartosci zadnych nie ustawiasz ,po prostu silniczki musza pojsc w pozycje skrajne max/min .



Ehh i wracam do punktu wyjścia



no a wywalilo jakies bledy?Cryss pisze:kalibracja zrobiona i działa świetnieAndi 2.5 tdi pisze:kalibracje robisz przez vag viewtopic.php?t=2291&postdays=0&postord ... e&start=15,Cryss pisze:A jak mogę zrobić kalibrację? Poprzez panel klimy tylko? Czy przez VAG'a tez da radę? i Jeśli tak to jakie są wartości do poszczególnych klap. I tak przy okazji to wymieniłem wadliwe silniczki i błędów już nie ma, ale nadal bez zmian co do temperatury w wylotach kratek
wartosci zadnych nie ustawiasz ,po prostu silniczki musza pojsc w pozycje skrajne max/min .dzięki za pomoc
temat do zamknięcia
Ehh i wracam do punktu wyjściana postoju auto fajnie chłodziło, jak tylko ruszyłem po 100metrach znowu ten sam problem
reset klapek pomógł, ale to tylko chwilowo
itor pisze:no a wywalilo jakies bledy?Cryss pisze:kalibracja zrobiona i działa świetnieAndi 2.5 tdi pisze: kalibracje robisz przez vag viewtopic.php?t=2291&postdays=0&postord ... e&start=15,
wartosci zadnych nie ustawiasz ,po prostu silniczki musza pojsc w pozycje skrajne max/min .dzięki za pomoc
temat do zamknięcia
Ehh i wracam do punktu wyjściana postoju auto fajnie chłodziło, jak tylko ruszyłem po 100metrach znowu ten sam problem
reset klapek pomógł, ale to tylko chwilowo
Robiłem testy wyjść kilka razy itp. itd. Poruszałem trochę kostkami, które są schowane pod zbiorniczkiem i potem zrobiłem test i wyszło to:
1377 Czujnik ultradźwiękowy lewy-G170
nie autoryzowane
29807 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
24948 Nie znany kod błędu
zbyt duża oporność
17461 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
0 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
itor pisze:wejdz w auto hvac i tam zrob test klimatyzacji i dopiero odczytaj bledyCryss pisze:nie wykryło mi błędów :Sitor pisze:czujnik alarmu G170 wyszedl ci podczas odczytywania bledow z klimatronika?
odczytaj bledy z zakladki auto hvac
Reset zrobiony, potem test wyjść i sprawdzenie błędów: http://imageshack.us/f/593/beztytuuqjn.jpg/
Gdy zresetuje klapki to fajnie dmucha zimnym, a po tym jak tylko ruszę zaczyna dmuchać ciepłym.
Nie wiem co to w koĂącu jest, jak by potencjometry szalały to by VAG pokazał pewnie. Co dalej mam robić to nie wiem. Ręce mi już opadają.Andi 2.5 tdi pisze:Cryss, jezeli po kalibracji jest ok sproboj poprawic "luty " w klimatroniku , bo efekt jest takimodul klimatronika widzi zmiane wprowadzonych danych wzgledem ustawienia klap - zadanie kierowcy ,Cryss pisze:Gdy zresetuje klapki to fajnie dmucha zimnym, a po tym jak tylko ruszę zaczyna dmuchać ciepłym.
ale nie ma potwierdzenia ze strony samych klapek no chyba ze problem tkwi w przewodach <mysli>l ub w potencjometrach danych silniczkow.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
też mam problem z klimą jestem po wym silniczka od strony kierowcy chodziła ok ale vag wywalał błąd potencjometru wymiana silniczka pomogła błędu nie wywala ale w basic seting ust początkowe ostatnia wartośc stoi na 54 raz po wielu próbach wyzerowała się co prawda ale nie jest to powtarzalne pytanie co jest przyczyną że ie można przeprowadzić ustawien początkowych?