Czy ktoś z Was wie jakie nr przekaźników/bezpieczników odpowiadają za włączanie się dmuchawy?
Jeż został przelutowany, przekaźnik 385 też jest ok ale jednak dmuchawa czasem nie zajarzy.
Tzn. włączy się dmuchawa, wyłącze silnik na chwilę i nie włącza się dmuchawa, dopiero po pewnym czasie zajarzy.
Nie dzieje się to zawsze tylko od czasu do czasu.
Obstawiam jakiś przekaźnik tylko nie mam pomysłu gdzie szukać.
Auto ma solardach.
Przekaźniki/bezpieczniki itp. dmuchawy, solardach
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
nic więcej nie ma oprócz tego co podałeś , a może po prostu wentylator nie ma siły ruszyć jak nie ma mocnego słońca - mam solar i w pochmurne dni nie startuje czasem w ogóle a na pewno nie od razu
Układ wygląda tak mniej więcej:
- pin 6 przekaźnika 385 to + z solar dachu , na wyłączonym zapłonie przekaźnik łączy go z pinem 4 który idzie do wentylatora pin 1
- minus z solar dachu połączony jest z pinem 2 wentylatora
po włączeniu zapłonu przekaźnik 385 rozłącza prąd z solar i łączy pin 4 z pinem 5 ( terminal 75X czyli 12V po zapłonie )
Układ wygląda tak mniej więcej:
- pin 6 przekaźnika 385 to + z solar dachu , na wyłączonym zapłonie przekaźnik łączy go z pinem 4 który idzie do wentylatora pin 1
- minus z solar dachu połączony jest z pinem 2 wentylatora
po włączeniu zapłonu przekaźnik 385 rozłącza prąd z solar i łączy pin 4 z pinem 5 ( terminal 75X czyli 12V po zapłonie )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Wymieniłem wiatrak ale nic to nie dało.
Przyjrzałem się jeszcze raz przekaźnikowi i...
I chyba jest winowajca.
Zauważyłem, ze ten pin - zaznaczony na czerwono na zdjęciu jest po prostu luźny - cyna się skruszyła/pękła i luźno lata.
Za co jest on odpowiedzialny?
Zauważyłem (latem, jak było słońce), że czasem nie włączała się dmuchawa po odpaleniu i podczas jazdy ale był lekki powiew z nawiewów tak jakby cały czas działał solardach.
Nie spisałem nr tego pinu ale to jest ten taki "najmniejszy".
On chyba odpowiada za rozłączanie solardachu i przekazanie zasilania na dmuchawę.
![Obrazek]()
Wymieniłem wiatrak ale nic to nie dało.
Przyjrzałem się jeszcze raz przekaźnikowi i...
I chyba jest winowajca.
Zauważyłem, ze ten pin - zaznaczony na czerwono na zdjęciu jest po prostu luźny - cyna się skruszyła/pękła i luźno lata.
Za co jest on odpowiedzialny?
Zauważyłem (latem, jak było słońce), że czasem nie włączała się dmuchawa po odpaleniu i podczas jazdy ale był lekki powiew z nawiewów tak jakby cały czas działał solardach.
Nie spisałem nr tego pinu ale to jest ten taki "najmniejszy".
On chyba odpowiada za rozłączanie solardachu i przekazanie zasilania na dmuchawę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Czyli on jest odpowiedzialny za włączanie dmuchawy?
Gdybyś mógł tak po "chłopsku" napisać który PIN odpowiada za rozłączanie solardachu i włączanie dmuchawy podczas przekręcenia kluczyka do zapłonu i włączeniu dmuchawy...bo podejrzewam, że w tym pinie jest problem. Tak jak wspominałem - podczas słonecznych dni jak jechałem autem to tak jakby cały czas działał solardach a nie dmuchawa.
Gdybyś mógł tak po "chłopsku" napisać który PIN odpowiada za rozłączanie solardachu i włączanie dmuchawy podczas przekręcenia kluczyka do zapłonu i włączeniu dmuchawy...bo podejrzewam, że w tym pinie jest problem. Tak jak wspominałem - podczas słonecznych dni jak jechałem autem to tak jakby cały czas działał solardach a nie dmuchawa.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Wydaje mi się że jest to w miarę logiczne?Układ wygląda tak mniej więcej:
- pin 6 przekaźnika 385 to + z solar dachu , na wyłączonym zapłonie przekaźnik łączy go z pinem 4 który idzie do wentylatora pin 1
- minus z solar dachu połączony jest z pinem 2 wentylatora
po włączeniu zapłonu przekaźnik 385 rozłącza prąd z solar i łączy pin 4 z pinem 5 ( terminal 75X czyli 12V po zapłonie )
Masz tu jeszcze schemacik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Przekaźniki/bezpieczniki itp. dmuchawy, solardach
odkopię 
na schemaciku jest pin 1,2,4,5,6,8
8 "mały" ale na przekaźniku jest cyfra 6 pod "małym"
a reszta na przekaźniku
Bo na przekaźniku są cyferki 2,3,4,5,6,7
tak mogę sprawdzić miernikiem
mase, +solara, 75x, + wentylatora , stały +, i ostatni "klimatronik"
Ale chce mieć pewność, że mam dobrze na "gnieździe" bo kij wie czy ktoś coś mieszał kiedyś

na schemaciku jest pin 1,2,4,5,6,8
8 "mały" ale na przekaźniku jest cyfra 6 pod "małym"
a reszta na przekaźniku
Bo na przekaźniku są cyferki 2,3,4,5,6,7
tak mogę sprawdzić miernikiem
mase, +solara, 75x, + wentylatora , stały +, i ostatni "klimatronik"
Ale chce mieć pewność, że mam dobrze na "gnieździe" bo kij wie czy ktoś coś mieszał kiedyś