przegrzewa sie silnik 2.4 v6 aga
przegrzewa sie silnik 2.4 v6 aga
Mam problem z przegrzewaniem silnika.
temperatura rosnie nawet do 110 stopni ale tylko przy wlaczonej klimie.
chlodnica ma rok
termostat wymienilem na wahlera
pompa wody zmieniona
czujniki w porzadku
wisko nowe
kompresja oki
g12 plus zalany
braklo mi pomyslow i postow do przeczytania...
co jeszcze mozna zrobic?
zrzucac glowice?
plukac uklad?mam sode kaustyczna ale sadze ze narobi duzo szkody.
HELP!
temperatura rosnie nawet do 110 stopni ale tylko przy wlaczonej klimie.
chlodnica ma rok
termostat wymienilem na wahlera
pompa wody zmieniona
czujniki w porzadku
wisko nowe
kompresja oki
g12 plus zalany
braklo mi pomyslow i postow do przeczytania...
co jeszcze mozna zrobic?
zrzucac glowice?
plukac uklad?mam sode kaustyczna ale sadze ze narobi duzo szkody.
HELP!
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
chodzi wentyl na pierwszym i drugim biegu
auto jest od roku zagazowane ale przelaczalem na benzyne i to samo
martwi mnie to ze na rozgrzanym silniku moge obrocic wentylatorem na wisku?
szwagier mi powiedzial ze wisko powinno zasprzeglic na stale ale jak go przegazowuje to wentylator przyspiesza na fullll...
czytalem gdzies na tutejszym forum ze wentylator od klimy kreci sie w druga strone niz chlodnicy
w akcie desperacji nawet obrocilem wentyl ale bez zmian
z tego co wiem oba wentyle powinny ciagnac powietrze od chlodnicy na silnik.
wlasnie przeplukalem uklad i wciaz to samo
nie wiem co mam robic
[ Dodano: 2013-06-22, 13:46 ]
temperatura rosnie na postojach i w korkach a pozniej w trasie nie da sie jej zbic
[ Dodano: 2013-06-22, 13:48 ]
w zimie ciezko go bylo zagrzac.nawet do 90 nie dochodzil
mam to autko od roku i zeszlego lata nic sie nie dzialo
auto jest od roku zagazowane ale przelaczalem na benzyne i to samo
martwi mnie to ze na rozgrzanym silniku moge obrocic wentylatorem na wisku?
szwagier mi powiedzial ze wisko powinno zasprzeglic na stale ale jak go przegazowuje to wentylator przyspiesza na fullll...
czytalem gdzies na tutejszym forum ze wentylator od klimy kreci sie w druga strone niz chlodnicy
w akcie desperacji nawet obrocilem wentyl ale bez zmian
z tego co wiem oba wentyle powinny ciagnac powietrze od chlodnicy na silnik.
wlasnie przeplukalem uklad i wciaz to samo
nie wiem co mam robic
[ Dodano: 2013-06-22, 13:46 ]
temperatura rosnie na postojach i w korkach a pozniej w trasie nie da sie jej zbic
[ Dodano: 2013-06-22, 13:48 ]
w zimie ciezko go bylo zagrzac.nawet do 90 nie dochodzil
mam to autko od roku i zeszlego lata nic sie nie dzialo
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
W trasie temperatura powinna bez problemu zostać unormowana do 90st, jeżeli tak się nie dzieje, to albo masz uszkodzony termostat, albo masz uszkodzoną pompę obiegową, albo masz uszkodzony czujnik tempqmpelll pisze:temperatura rosnie na postojach i w korkach a pozniej w trasie nie da sie jej zbic
[ Dodano: 2013-06-22, 13:48 ]
w zimie ciezko go bylo zagrzac.nawet do 90 nie dochodzil
mam to autko od roku i zeszlego lata nic sie nie dzialo
- aby zdiagnozować uszkodzenie termostatu, proponuję nagrzać samochód i złapać za dolny wąż wychodzący z chłodnicy (prawa strona samochodu) jeżeli będzie gorący to termostat powinien być w porządku.
- aby zdiagnozować uszkodzenie pompy wody - należałoby sprawdzić jakie jest wytwarzane ciśnienie w układzie chłodzenia (nie znam dokładnych danych, ale myślę że znajdziesz w internecie

- czujnik temp najlepiej sprawdzić miernikiem, tudzież vagiem i porównać wartości z temperatury z grupy silnika (01) z temperaturą z grupy licznika (17)
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
termostat jest sprawny bo duzy obieg jest otwarty...weze cieple i twarde wiec pompa tez chodzi.(nowa rouvilla)
czujniki sprawdzalem vagiem(jest roznica 2stopni miedzy odczytem a rzeczywista temp.)
auto ma 90 stopni dotad az temp oleju nie wzrosnie powyzej 90.(rosnie do 120...)
zreszta walniety czujnik nie ma nic wspolnego z rzeczywista temperatura tylko z wskaznikiem zegara...
tak jak pisalem wentylator elektryczny chodzi prawidlowo.
popytalem troche i mozliwe ze glowica pekla.
w poniedzialek jade zmierzyc zawartosc spalin w plynie chlodzacym i modle sie zeby to nie bylo to,aczkolwiek zadnych pecherzykow w zbiorniczku nie widzialem.
i pozostaje pytanie dlaczego grzeje sie tylko przy wlaczonej klimie??
czujniki sprawdzalem vagiem(jest roznica 2stopni miedzy odczytem a rzeczywista temp.)
auto ma 90 stopni dotad az temp oleju nie wzrosnie powyzej 90.(rosnie do 120...)
zreszta walniety czujnik nie ma nic wspolnego z rzeczywista temperatura tylko z wskaznikiem zegara...
tak jak pisalem wentylator elektryczny chodzi prawidlowo.
popytalem troche i mozliwe ze glowica pekla.
w poniedzialek jade zmierzyc zawartosc spalin w plynie chlodzacym i modle sie zeby to nie bylo to,aczkolwiek zadnych pecherzykow w zbiorniczku nie widzialem.
i pozostaje pytanie dlaczego grzeje sie tylko przy wlaczonej klimie??
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
manfredjg pisze:Czytając cały ten "kłopot" wygląda że masz zabitą chłodnice wody 80% lub wisko 20%
ps.
Jutro sprawdze jak blokuje sie na wisko wiatrak ,ale oba dmuchaja na silnik -czuć wyraznie jakk ciagnie przez chłodnice powietrze /przystawiasz dłoń /
chlodnica wody jest nowa a problem `zabicia` zostal wykluczony jako pierwszy ale dla pewnosci na dodatek byly myte karcherem.
cos musi byc nie tak z tym wiatrakiem bo slabo ciagnie i wali powietrzem w dziwne strony.
nie mam lewej strony kierownicy powietrza i oslony silnika.mysle ze to moze miec tez duzy wplyw ale zeszlego lata nie bylo problemu...