Witam, problem w moim aucie jest trochę dziwny i był już poruszany na forum. Sprawa wygląda tak że mam jeden wentylator od klimy po lewej stronie który się nie załącza podczas uruchomienia klimatyzacji. Mimo tego klima chłodzi bardzo ładnie podczas jazdy. Wyczytałem w różnych tematach co nieco o tym problemie no i chciałbym sprawdzić przekaźnik od wentylatorów aby być pewnym że on jest sprawny. Problem jest dość dziwny bo czytając różne tematy natknąłem się też na informacje co do tego gdzie jest ten przekaźnik od wentylatorów no i gdzie są bezpieczniki, a ten dziwny problem polega na tym że u mnie brak jest takiego przekaźnika o których inni forumowicze pisali.
Przekaźniki u mnie wyglądają tak:
Przekaźniki
A bezpieczniki tak:
Bezpieczniki
Przekaźnik o numerze "267" klika gdy wyłącze przycisk "ECON" więc podejrzewam że odpowiedzialny jest za uruchamianie sprężarki bo ona działa, lecz które to są przekaźniki odpowiedzialne za wentylator ten elektryczny od klimy? po przekręceniu kluczyka mam wrażenie że wszystkie przekaźniki klikają więc wyeliminowałem je jako by były od wentylatora. Czy jest gdzieś jakieś inne miejsce w jakim może znajdować się skrzynka z przekaźnikami ? Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc
kolego sprawdź na krótko sam wentylator...pewnie padły szczotki...miałem tak w a4 b5 klima chodziła a wentylator nie...grozi ci to rozsadzeniem układu, bo wisko nie schładza tak jak powinien...dla próby włącz klimę i kijem, młotkiem lub czymś podobnym postukaj wentylator na korpusie, jak się załączy to zawieszają się szczotki i potrzeba zregenerować sam wentylator (wymiana szczotek+czyszczenie komutatora wraz ze stojanem)
[ Dodano: 2017-06-06, 17:04 ]
najlepiej wpiąć się kompem i uruchomić testy wykonawcze, tak też sprawdzisz wentylator, a przy okazji błędy odczytasz...
Podepnę się pod temat, bo możliwe, że mam identyczny problem. Przy okazji chciałbym się przywitać na forum, gdyż jest to mój pierwszy post. Jestem świeżym posiadaczem A6 C5 1.8T.
Ostatnio skończyły mi się szczotki w wentylatorze i wziąłem się za wymianę. Wentylator nie chciał wyjść w całości nawet po zdjęciu obudowy rozrządu, więc wyjąłem sam silnik po odkręceniu wiatraka. Nie wiem co mnie podkusiło, ale włożyłem tam używkę i za chwilę też padł. Wyjmowanie silnika w sposób jaki opisałem było niemożliwie upierdliwe. Czy jest jakiś inny sposób na wyjęcie wiatraka? Wyczytałem gdzieś na forum, że trzeba odchylić pas przedni.
ok dzięki, jutro sprawdzę wtyczki tylko że u mnie gazownicy wywalili je pod reflektor..... i czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaki kolor wtyczki jest od tego wentylatora? będę wdzięczny i przyśpieszy mi to sprawdzanie. Ten wentylator mi się w tamtym tygodniu uruchomił ale nie wiem co się stało że odpalił. Powiedzcie mi jeszcze jedno. Czy uszkodzony czujnik temperatury ten co jest w klimatroniku może przyczynić się do nie włączania wentylatora?
wtyczki masz obok zbiornika na płyn do wspomagania...pod jaki reflektor ci wyrzucili??? szukaj po kolorach od wentylatora (najgrubsze)...uruchomił się od drgania, bo się szczotki skończyły lub zawiesiły....czujnik temperatury w klimatroniku???nie znam takiego, a czujnik by nie uruchomił klimy, gdyby był uszkodzony, ...
Gazownicy wsadzili w miejsce właśnie tych zestawu wtyczek kompa od gazu..... tym samym wtyczki poszły niżej.... dlatego nie widzę wtyczek jak to miało miejsce fabrycznie i pytałem w jakim jest kolorze abym wiedział czego szukać. czujnik temp wewnątrz auta u mnie jest w klimatroniku za tymi kratkami na środku.
to jest czujnik temperatury wewnętrznej a nie klimatronika...możesz go zakleić całkowicie i klima działa....nie ma on nic wspólnego z wentylatorem....wtyczka bodajże koloru brązowego, a kable jeden brązowy z paskiem drugi czerwony z paskiem...nie pamiętam dobrze kolorów, ale to są te najgrubsze ze wszystkich tych wtyczek...
masz racje to czujnik temp. wewnętrznej.... źle się wyraziłem. Dzięki za określenie tej wtyczki ułatwi mi to jej zlokalizowanie
[ Dodano: 2017-06-07, 16:32 ]
Znalazłem moje wtyczki między innymi od wentylatora. Po podłączeniu na krótko wentylator normalnie się uruchomił i zaczął kręcić. Po podpięciu i uruchomieniu klimatyzacji wentylator znów się nie kręcił więc stwierdziłem że pewnie przyczyną jest moduł wentylatora montowany pod podłużnicą więc zaglądam pod lewą podłużnicę a tam nic takiego nie ma pod prawą też go nie ma. w okolicy zbiornika z płynem do wspomagania też go nie dostrzegam. Czy ma ktoś pomysł gdzie on może być ? Dodam że po prawej stronie pod podłużnicą mam webasto fabryczne audi więc miejsca tam raczej jest mniej niż normalnie. Gdyby mi ktoś podpowiedział lub zrobił zdjęcie gdzie może być ten moduł byłbym wdzięczny bo obstawiam że on właśnie mi padł. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś inny pomysł gdzie szukać problemu.
podłącz się pod kompa....najszybciej i rób testy....odczyt błędów i będziemy wiedzieć...
[ Dodano: 2017-06-07, 17:59 ]
ps. poczytaj http://błąd/nie-dziala-wentylator ... t1959.html podobny problem do twojego i właśnie był padnięty sterownik wentylatora...a4 b6 ma ją przy wentylatorze na chłodnicy (takie żeberka....)
Zabrzmi to kiepsko ale nie wiem jak wykonać testy klimatyzacji..... nie bawiłem się vagiem za bardzo. ten link co dałeś mam widoczny bo pokazało się niebieskie okno z napisem dostęp zabroniony daj go może na PW i jak możesz wyjaśnij jak zrobić test klimatyzacji a zrobię.
[ Dodano: 2017-06-08, 20:43 ]
Temat do zamknięcia jak narazie bo wentylator zaczął się kręcić możliwe że to po tym jak podłączyłem go na krótko i popukałem coś widocznie się w nim odblokowało i jest już ok ciekawe na jak długo
dziękuję za pomoc !