Witam
Mam taki problem przy włączeniu klimatyzacji załączają się obydwa wentylatory niby ok ale one pracują na pełnej mocy przez cały czas jak jest włączona klimatyzacja i czy się jedzie i czy się stoi, dopiero po wyłączeniu klimatyzacji wyłączają się, w komputerze brak błędów czujnik ciśnienia sprawdzony, czujnik temperatury wymieniony na oryginał, moduł wentylatorów podmieniony, wymieniony bo był uszkodzony czujnik jakości powietrza i nic nie pomaga.
Wentylatory przy włączonej klimatyzacji zimny silnik na dworze 8st i pracują pełną mocą? co można jeszcze sprawdzić
Praca wentylatorów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 sie 2021, 08:27
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Prochowice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 290
- Rejestracja: 02 lis 2020, 11:12
- Imię: Alex
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
Re: Praca wentylatorów
Tak ma być. Temp nie ma to nic do rzeczy. Masz chłodnice klimatyzacji, które juz po kilku chwilach potrafi byc mocno ciepła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 sie 2021, 08:27
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Prochowice
Re: Praca wentylatorów
ale te wentylatory pracują na pełnej mocy nie powinny korzystać z 1 i 2 biegu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Praca wentylatorów
Klimatyzacja to nic innego jak przenoszenie ciepła z jednego miejsca w drugie, dokonuje tego czynnik w układzie, płyn czynnika jest ściskany (kompresor), transportowany do dyszy rozprężnej i tam się rozpręża, będąc na stacji zobacz jak kierowca odpina po tankowaniu wąż LPG, wtedy końcówka gazu z pistoletu gwałtownie się rozpręża i ma do nawet -30 stopni C, tak działa klima. Zimny czynnik wpada do parownika, tam gorące powietrze go ogrzewa, następuje wymiana energii: czynnik się ogrzewa, powietrze się ochładza, czynnik leci w chłodniczkę klimatyzacji i tam do akcji wkracza wentylator, ma dwa biegi i jego sterowaniem zajmuje się klimatronik.
Jako kierowca zobaczysz ile ciepła trzeba odprowadzić oceniając, w trybie auto, ilość stopni nawiewu: 1 kreska to minimum, 2 to przekroczenie histerezy nastawionej temperatury, 3 utrzymanie nastawionej temperatury, 4 i więcej: dążenie do utrzymania temperatury. Podepnij się VCDS i zobacz w klimatroniku m.in. różnicę ciśnień strony wysokiej i niskiej czynnika, im większa różnica tym większą ilość energii (ciepła) przejął czynnik w parowniku.
Filmy obrazujące zasadę pracy znajdziesz na YT. W naszych A6 mamy w pełni elektryczny system HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja) czyli klimatronik z klapami sterowanymi elektrycznie (sterownik).
Przy obecnych temperaturach w dzień (np. +44C w słońcu, +18C w cieniu) klima może startować wentylator chłodniczki od razu na 2. biegu pracy, to nic dziwnego, na początku wiosny/końcu jesieni startuje kulturalnie na 1. biegu, układ ma być i jest wydajny, wiele rozwiązań klimatroników w autach innych marek nie dawało rady, a w A6 C5, na sprawnym i nabitym układzie, po 10 minutach można być zmarznąć (gdy w Renault Megane, Renault Laguna, Oplu Astrze, itd. było ledwo wyczuwalnie chłodniej).
Jako kierowca zobaczysz ile ciepła trzeba odprowadzić oceniając, w trybie auto, ilość stopni nawiewu: 1 kreska to minimum, 2 to przekroczenie histerezy nastawionej temperatury, 3 utrzymanie nastawionej temperatury, 4 i więcej: dążenie do utrzymania temperatury. Podepnij się VCDS i zobacz w klimatroniku m.in. różnicę ciśnień strony wysokiej i niskiej czynnika, im większa różnica tym większą ilość energii (ciepła) przejął czynnik w parowniku.
Filmy obrazujące zasadę pracy znajdziesz na YT. W naszych A6 mamy w pełni elektryczny system HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja) czyli klimatronik z klapami sterowanymi elektrycznie (sterownik).
Przy obecnych temperaturach w dzień (np. +44C w słońcu, +18C w cieniu) klima może startować wentylator chłodniczki od razu na 2. biegu pracy, to nic dziwnego, na początku wiosny/końcu jesieni startuje kulturalnie na 1. biegu, układ ma być i jest wydajny, wiele rozwiązań klimatroników w autach innych marek nie dawało rady, a w A6 C5, na sprawnym i nabitym układzie, po 10 minutach można być zmarznąć (gdy w Renault Megane, Renault Laguna, Oplu Astrze, itd. było ledwo wyczuwalnie chłodniej).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 sie 2021, 08:27
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Prochowice
Re: Praca wentylatorów
ok zgodzę się z tobą tak pracuje klimatyzacja, tylko w moim przypadku przy włączonej klimie wyjeżdżając rano z garażu gdzie auto jest zimne na dworze jest 9st to wiatraki obydwa od klimy i silnika pracują z pełna mocy to tez tak ma być? Bo na dworze jest 9 a zadana jest 21 to sprężarka pracuje na biegu jałowym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Praca wentylatorów
Kompresor klimy załączy się powyżej +5C temperatury zewnętrznej, w A6 C5 mamy mieszalnikowy system HVAC, może pracować kompresor (schłodzenie i osuszenie powietrza) i nagrzewnica (ogrzewanie), tu wycinek z SSP o HVAC Audi. Sterowanie wentylatora (załączenie 1/2 bieg) sprawdź w blokach pomiarowych HVAC (gdybyś nie mógł się połączyć po OBD z klimatronikiem, trzeba zmienić parametry transmisji dla portu USB/COM, napisz, wkleję co zmienić pod Windowsem).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 sie 2021, 08:27
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Prochowice
Re: Praca wentylatorów
Próbowałem się podłączyć do klimatronika niby się łączy daje się odczytać tylko w jakich blokach sprawdzić pracę wentylatorów,
Dodano po 17 minutach 34 sekundach:
jednak potrzebuje tych ustawień do Windowsa ponieważ łączy sie na chwilę i rozłącza
Dodano po 17 minutach 34 sekundach:
jednak potrzebuje tych ustawień do Windowsa ponieważ łączy sie na chwilę i rozłącza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Praca wentylatorów
Panowie A co w przypadku jeśli czynnik w układzie jest, błędów klimatyzacji brak. A przy temperaturze otoczenia około 18-20 stopni wiatrak od klimy włącza się na 10 sekund i jakby rozlacza, tak cały czas.
Chłodzi w tym czasie dobrze, ale głośno, a jak jest poniżej 15 stopni to wentylator klimy nawet na chwilę się nie załącza.
Wisko wiadomo chodzi cały czas.
Wtyczki, kable, przekaźniki sprawdzane już w zeszłym sezonie.
Wymienialem też tą opornice pod autem, wentylator działa ale tylko przez 10-20 sekund, jest 3 letni oryginał.
Chyba że jest na dworze 35 stopni to wtedy chodzi cały czas, stojąc w korku czy coś.
Jak ktoś ma 1,9 tdi z działającą klima to proszę o info jak to konkretnie działa?
Temperatura silnika nie wzrasta powyżej 90° na blacie, w sensie silnik nie grzeje się.
Chłodzi w tym czasie dobrze, ale głośno, a jak jest poniżej 15 stopni to wentylator klimy nawet na chwilę się nie załącza.
Wisko wiadomo chodzi cały czas.
Wtyczki, kable, przekaźniki sprawdzane już w zeszłym sezonie.
Wymienialem też tą opornice pod autem, wentylator działa ale tylko przez 10-20 sekund, jest 3 letni oryginał.
Chyba że jest na dworze 35 stopni to wtedy chodzi cały czas, stojąc w korku czy coś.
Jak ktoś ma 1,9 tdi z działającą klima to proszę o info jak to konkretnie działa?
Temperatura silnika nie wzrasta powyżej 90° na blacie, w sensie silnik nie grzeje się.
Chętnie pomogę
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga