
[A6 C5] Połamane ÂŚmigło Wentylatora POMOCY!
[A6 C5] Połamane ÂŚmigło Wentylatora POMOCY!
Witam! Dziś podczas wyprzedzania dodalem gazu... Automat zredukował bieg niżej i poczulem takie dziwne szarpnięcie z przodu i hałas jak bym w cos uderzył... Zjechałem w nic nie uderzyłem pojechałem dalej... Jadąc dalej komputer zaczął pokazywać mi taka ikone jak jest na wskaźniku temperatury silnika... Podejzewam ,że to niski poziom płynu chłodniczego... Zatrzymałem sie i spostrzeglem wydobywajacy sie z pod spodu samochodu płyn chłodniczy a w zbiorniczku nic nie ma
Powolutku powolutku patrzac na to by nie zagrzac silnika dojechałem do domu... Podjechałem do mechanika oddałem auto i on odrazu spostrzegł ze wiatrak albo jak to mozna nazwać śmigło wentylatora jest polamane... Podejrzewam ze to bylo własnie to szarpnięcie... I ,że wiatrak łamiac sie rozciął jakiś przewód z płynem chłodniczym... Co Wy na to? Może komuś sie takie coś przytrafiło? No i dlaczego ten wiatrak sie tak ni z tąd ni zowąd połamał :roll: (nowe śmigło juz zamowione) Dodam ,że to wentylator od strony kierowcy... Mechanik zabierze sie dopiero za to w poniedziałek wiec prosze Was o pomoc...

No to sie stało zaraz po tym jak zacząlem mocno przyspieszać wiec mozliwe ze cos sie zsunęło na wentylator :shock: nawet o tym nie pomyslałem ale tam jest taka maskownica i ona byla lekko odchylona jak oglądalem to z mechanikiem może to to? Wystarczyło by ze lekko by obtarło i mogło sie połamać... Jutro lece do sklepu po nowe śmigło... Pozostaje wymiana przewodu od płynu do chłodnicy i przy okazji wymiany plynu chlodniczego 

od razu możesz zamówić nowe visko.
szkoda kasy na samo śmigło bo za chwile znowu będzie to samo.
Visko się zużywa z czasem i potem "lata" (ma luzy) - chwyć sobie śmigło i poruszaj czy trzyma się pewnie czy też są luzy (małe bo małe ale efekty są potem takie jak rozwalone śmigło a od niego chłodnica i Bóg wie co jeszcze - słyszałem nawet o pogiętej masce jak wystrzeliło w górę)
szkoda kasy na samo śmigło bo za chwile znowu będzie to samo.
Visko się zużywa z czasem i potem "lata" (ma luzy) - chwyć sobie śmigło i poruszaj czy trzyma się pewnie czy też są luzy (małe bo małe ale efekty są potem takie jak rozwalone śmigło a od niego chłodnica i Bóg wie co jeszcze - słyszałem nawet o pogiętej masce jak wystrzeliło w górę)
1. AUDI Allroad Quattro (C5) 2002 2,5 V6 TDi 225KM Tiptronic AKE
2. AUDI Allroad Quattro (C5) 2004 2,5 V6 TDi 180KM Multitronic BAU
3. VW Golf 4 TDi 4 Motion 2003 1,9 TDi 150KM ARL
2. AUDI Allroad Quattro (C5) 2004 2,5 V6 TDi 180KM Multitronic BAU
3. VW Golf 4 TDi 4 Motion 2003 1,9 TDi 150KM ARL
ZĂ
âoty, myślisz ze jak zamowie to sprzęgło to powinno być wszystko ok?
bo zamowiłem samo śmigło... można osobno dokupić to visco?
[ Dodano: 2009-01-10, 11:15 ]
Ehhh, no i stało sie zamowiłem ÂŚmigło ze sprzęgłem... Koszt za orginał firmy BEHR 250zł za sprzęgło plus 60zł śmigło... Coraz bardziej mnie wkurza moje autko... Ale i tak je uwielbiam

[ Dodano: 2009-01-10, 11:15 ]
Ehhh, no i stało sie zamowiłem ÂŚmigło ze sprzęgłem... Koszt za orginał firmy BEHR 250zł za sprzęgło plus 60zł śmigło... Coraz bardziej mnie wkurza moje autko... Ale i tak je uwielbiam

jeszcze nie raz cie wkurzy
ale przynajmniej temat viska już masz rozwiązany na dłuższy czas. Ciesz się że chłodnicy nie rozwaliło :mrgreen:

1. AUDI Allroad Quattro (C5) 2002 2,5 V6 TDi 225KM Tiptronic AKE
2. AUDI Allroad Quattro (C5) 2004 2,5 V6 TDi 180KM Multitronic BAU
3. VW Golf 4 TDi 4 Motion 2003 1,9 TDi 150KM ARL
2. AUDI Allroad Quattro (C5) 2004 2,5 V6 TDi 180KM Multitronic BAU
3. VW Golf 4 TDi 4 Motion 2003 1,9 TDi 150KM ARL
ZĂ
âoty, i rubio, serdeczne dzięki za pomoc... Odwdzięczyłem sie wam punktem za pomoc 
Ehhh.... Niestety to nie zadne węzyki od płynu chlodniczego tylko chlodnica
jutro lece po taka chłodnice oczywiście nowa ORI! Ale cena powalająca mnie na kolana 250zł... :mrgreen: Tania strasznie 
Odebrałem Autko... I po sprawie było tak jak pisaliście... Sprzęglo Visco, chłodnica...

Ehhh.... Niestety to nie zadne węzyki od płynu chlodniczego tylko chlodnica

Odebrałem Autko... I po sprawie było tak jak pisaliście... Sprzęglo Visco, chłodnica...
A więc tak chlodnica tam gdzie ja kupiłem
http://moto.allegro.pl/item515578773_au ... ginal.html
Jest to orginał nowka za dobre pieniadze... Kupilem wszystko jest napisane na chłodnicy nabite znaczki OOOO i VW... Oraz numer seryjny... Więc polecam
Do tego sprzęglo Visko orginal BEHR cena około 300zł, no i jeszcze śmigło wentylatora koszt okolo 55zł... Plus robocizna 150-200zł za wymiane tego wszystkiego... Plus około 5-6litrów płynu chłodniczego czyli 40zł
Podsumowując 250złchłodnica+Visco 300zł+60zł smigło +robocizna 200zł+płyn 40zł = 850zł... Ale to mowie na częściach orginalnych... Możesz to zrobic tanszym ksoztem ale nie bedziesz dobrze spał po nocach... 8-)
http://moto.allegro.pl/item515578773_au ... ginal.html
Jest to orginał nowka za dobre pieniadze... Kupilem wszystko jest napisane na chłodnicy nabite znaczki OOOO i VW... Oraz numer seryjny... Więc polecam
Do tego sprzęglo Visko orginal BEHR cena około 300zł, no i jeszcze śmigło wentylatora koszt okolo 55zł... Plus robocizna 150-200zł za wymiane tego wszystkiego... Plus około 5-6litrów płynu chłodniczego czyli 40zł
Podsumowując 250złchłodnica+Visco 300zł+60zł smigło +robocizna 200zł+płyn 40zł = 850zł... Ale to mowie na częściach orginalnych... Możesz to zrobic tanszym ksoztem ale nie bedziesz dobrze spał po nocach... 8-)
bardor, kolego podalem Ci ten sam sklep co ja kupiłem do swojej Audiczki... A w nim do Twojej Niuni tyle samo kostuje 250zł chłodniczka
A sprzęgło visco sprawdzalem to chodzą 300-330zł... Plus śmigło wiatraka do mnie kosztowało 38zł a do Ciebie 55zł więc niewiele drożej... A co do robocizny to chyba podobnie 


DOKłADNIE wiskoze Ci szlag trafił ja zdążyłem zmienić dwa wentylatory zaczym połapałem o co biega .rubio pisze:Ja miałem podobnie w A4 tzn jechałem i podczs wyprzedzania usłyszałem świst a potem uderzenie. Zatrzymałęm się i okazało się że wiatrak się rozwalił a kawałki wbiły się w chłodnice i wyciekł płyn.
Przyczyną tego było uszkodzone sprzęgło visco...i przez to wiatrak kręcił się z taką szybkością jak obroty silnika. Więc przy wyprzedzaniu a zatem wysokich obrotach wiatrak kręcił się tak szybko że się rozpadł :lol:
