Płyn chłodzący się gotuje (120stopni), Silnik się przegrzewa
Płyn chłodzący się gotuje (120stopni), Silnik się przegrzewa
Witam,
Koledzy proszę o pomoc.
Pojawił się problem z temperaturą płynu chłodzącego, mianowicie:
co jest istotne problem występuje nieregularnie, dla przykładu wczoraj płyn zagotował się do 120 stopni 3 razy, dziś zrobiłem 200 km i ani razu.
Moje podejrzenia padły na TERMOSTAT ponieważ wydaję mi się jedynym elementem który raz może działać poprawnie raz nie. Gdyby nie mega ch**we (pod rozrządem) dojście już był by wymieniony na nowy. Zanim rozpocznę skomplikowaną wymianę wolę się poradzić. Może być inna przyczyna?
Koledzy proszę o pomoc.
Pojawił się problem z temperaturą płynu chłodzącego, mianowicie:
co jest istotne problem występuje nieregularnie, dla przykładu wczoraj płyn zagotował się do 120 stopni 3 razy, dziś zrobiłem 200 km i ani razu.
Moje podejrzenia padły na TERMOSTAT ponieważ wydaję mi się jedynym elementem który raz może działać poprawnie raz nie. Gdyby nie mega ch**we (pod rozrządem) dojście już był by wymieniony na nowy. Zanim rozpocznę skomplikowaną wymianę wolę się poradzić. Może być inna przyczyna?
A6 C5 4.2 299 KM
http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... d/0/lang/o
Pod linkiem i na zdjęciu możesz sprawdzić numery termostatu jaki powinien być oryginalnie w Twoim aucie. Od 2006r. został zastąpiony innym numerem.
Ale czy to na pewno wina termostatu? Gdyby termostat się nie otwierał miałbyś dolną cześć chłodnicy zimniejsza.
Może być to wina kończącej się pompy wody lub niedziałającego wentylatora klimatyzacji.
Ja aktualnie mam ten problem i auto w korku na włączonej klimatyzacji szybko łapie temperaturę a ostatnio zagotowało się.
W moim aucie, być może także w Twoim wentylator klimatyzacji powinien włączać się zawsze z włączeniem klimatyzacji oraz bez klimatyzacji ale po osiągnięciu wysokiej temperatury płynu.
W takim przypadku czasem pomaga wyjęcie wentylatora i opukanie go kluczem aby wysypać resztki zużytych szczotek oraz ich poluzowanie w przypadku zapieczenia. U mnie pomogło to na 30 sekund. Koniec szczotek, koniec wentylatora. Dużo pracy z ich wymianą i jestem właśnie na poszukiwaniach wentylatora na allegro.
Pod linkiem i na zdjęciu możesz sprawdzić numery termostatu jaki powinien być oryginalnie w Twoim aucie. Od 2006r. został zastąpiony innym numerem.
Ale czy to na pewno wina termostatu? Gdyby termostat się nie otwierał miałbyś dolną cześć chłodnicy zimniejsza.
Może być to wina kończącej się pompy wody lub niedziałającego wentylatora klimatyzacji.
Ja aktualnie mam ten problem i auto w korku na włączonej klimatyzacji szybko łapie temperaturę a ostatnio zagotowało się.
W moim aucie, być może także w Twoim wentylator klimatyzacji powinien włączać się zawsze z włączeniem klimatyzacji oraz bez klimatyzacji ale po osiągnięciu wysokiej temperatury płynu.
W takim przypadku czasem pomaga wyjęcie wentylatora i opukanie go kluczem aby wysypać resztki zużytych szczotek oraz ich poluzowanie w przypadku zapieczenia. U mnie pomogło to na 30 sekund. Koniec szczotek, koniec wentylatora. Dużo pracy z ich wymianą i jestem właśnie na poszukiwaniach wentylatora na allegro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Termostat wymieniony. Niestety problem nie ustąpił. Celuje teraz w przełącznik termiczny do wentylatora lub sam wentylator.
[ Dodano: 2017-06-19, 21:28 ]
Zrobiłem mały test. Uruchomiłem silnik, wyłączyłem klime, i odczekałem ok 20 min. Wiatrak nie zaczął pracować sam z siebie. Temperatura zaczęła rosnąć powyżej 90 stopni. Włączyłem klime- wiatrak nadal nie pracował. Co ciekawe wystarczyło lekko zakręcić go ręcznie i zaczął zasuwać a temperatura spadła do 90 stopni. Teraz pytanie wiatrak czy czujnik?
[ Dodano: 2017-06-19, 21:28 ]
Zrobiłem mały test. Uruchomiłem silnik, wyłączyłem klime, i odczekałem ok 20 min. Wiatrak nie zaczął pracować sam z siebie. Temperatura zaczęła rosnąć powyżej 90 stopni. Włączyłem klime- wiatrak nadal nie pracował. Co ciekawe wystarczyło lekko zakręcić go ręcznie i zaczął zasuwać a temperatura spadła do 90 stopni. Teraz pytanie wiatrak czy czujnik?
A6 C5 4.2 299 KM