Ostatnio pojawił się dziwny odgłos "klekotania","brzęczenia" przy niskich obrotach silnika. Jakiś luźny pasek, albo coś innego.
Odkryłem, że ma to związek z klimatyzacją. Jak jest włączona na nim. (1,2 kreski) dźwięk jest wyraźny, ale jak zwiększam obroty wentylatora (3+) to "klekotanie" znika.
Jakie elementy mogą być luźne przy niskich obrotach wentylatora?
Dodam, że dźwięk wydobywa się z lewej strony, obok silnika.
Wentylator klimatyzacji wymieniałem na nowy w 09.2011r.
[ A6 C5] Luźny pasek, klekot przy niskim trybie klimy.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ronnie77, dla jasności sprawy: nastawiając obroty wentylatora (1,2,3... kreski) nastawiasz obroty wentylatora dmuchawy (tego który jest w kabinie pod schowkiem po stronie pasażera) a nie wentylatora klimatyzacji (tego za chłodnicą, obok wisko).ronnie77 pisze:Odkryłem, że ma to związek z klimatyzacją. Jak jest włączona na nim. (1,2 kreski) dźwięk jest wyraźny, ale jak zwiększam obroty wentylatora (3+) to "klekotanie" znika.
Jakie elementy mogą być luźne przy niskich obrotach wentylatora?
Dodam, że dźwięk wydobywa się z lewej strony, obok silnika.
Wentylator klimatyzacji wymieniałem na nowy w 09.2011r.
Napisałem, bo wydaje mi się, ze myslisz że zmieniasz obroty wentylatora klimy

Może jak nastawiasz wentylator na wyższe obroty to tak jak z radiem, że zagłusza inne odgłosy ?

Części samochodowe online - Motostacja pl
RomanS, nie, nie. Zdaję sobie sprawę z różnicy nastawiania obrotów (1,2,3..kreski).
Bardziej liczyłem na wiedzę ekspercką w zakresie, który np. "pasek" pod maską może być poluzowany i np. bardziej napręża się, gdy klimatyzacja/wentylacja pobiera więcej mocy z silnika.
BTW. Nie zagłuszam silnikiem "tego klekotania", to odpada.
Jakieś dwa miesiące temu padło mi w klimie jakieś "sprzęgiełko". Wymieniali mi w serwisie od klimy i zastanawiam się, czy po tym indycencie coś się nie poluzowało. Pojadę do nich w sobotę, ale chciałbym się uzbroić w wiedzę, żeby mnie nie kasowali, jak za pierwszą wizytą.

BTW. Nie zagłuszam silnikiem "tego klekotania", to odpada.
Jakieś dwa miesiące temu padło mi w klimie jakieś "sprzęgiełko". Wymieniali mi w serwisie od klimy i zastanawiam się, czy po tym indycencie coś się nie poluzowało. Pojadę do nich w sobotę, ale chciałbym się uzbroić w wiedzę, żeby mnie nie kasowali, jak za pierwszą wizytą.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ronnie77, albo ja Ciebie nie rozumiem albo Ty nie rozumiesz jak działa wentylacja i klimatyzacja
? <szok>

Pytasz jaki związek maja obroty dmuchawy, która jest w kabinie z dźwiękiem który pojawia Ci się pod maską obok silnikaronnie77 pisze:Odkryłem, że ma to związek z klimatyzacją. Jak jest włączona na nim. (1,2 kreski) dźwięk jest wyraźny, ale jak zwiększam obroty wentylatora (3+) to "klekotanie" znika.
Jakie elementy mogą być luźne przy niskich obrotach wentylatora?
Dodam, że dźwięk wydobywa się z lewej strony, obok silnika.

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Otóż nie. Prędkość dmuchawy ma wpływ tylko na prędkość dmuchawyronnie77 pisze:Pytalem o predkosc dmuchawy klimatyzacji bo sadze, ze moze miec to Jakies przelozenie na predkosc paskow lub innych rzeczy.

Prędkość pasków jest zależna tylko od prędkosci obrotowej wału korbowego

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ronnie77, musisz zajrzeć tam skad klekot dobiega.
Zaznaczam, że staram się jak tylko mogę nie stawiać diagnoz przez internet, bez ogladania "pacjenta", ale z tego co teraz napisałeś to pachnie to jakimś napinaczem lub rolką w ukladzie paska napędzającego klimę (jeżeli cos jeszcze jest nim napędzane to tez w sferze podejrzen).
Przy wyższych obrotach układ się bardziej napina i klekot mniejszy, tak samo po załączeniu klimy dostaje obciażenie i też tak samo. Co zas konkretnie ? tego nie wiem, wskazane bezposrednie dotknięcie i pomacanie
Zaznaczam, że staram się jak tylko mogę nie stawiać diagnoz przez internet, bez ogladania "pacjenta", ale z tego co teraz napisałeś to pachnie to jakimś napinaczem lub rolką w ukladzie paska napędzającego klimę (jeżeli cos jeszcze jest nim napędzane to tez w sferze podejrzen).
Przy wyższych obrotach układ się bardziej napina i klekot mniejszy, tak samo po załączeniu klimy dostaje obciażenie i też tak samo. Co zas konkretnie ? tego nie wiem, wskazane bezposrednie dotknięcie i pomacanie

Części samochodowe online - Motostacja pl
No dobra. Zobaczymy co powiedzą "fachowcy". Dzięki za wskazówki.
[ Dodano: 2012-07-07, 20:58 ]
Fachowcy stwierdzaja ze to moze byc napinacz paska klimatyzacji. Jednak, zeby wymienic ten element za 60 zl chca caly przod rozbierac. A to juz wiadomo kosztuje. Czy da sie to wymienic bez rozbierania pol auta.
A moze polecacie jakis warsztat z w-wy i okolic.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2012-07-07, 20:58 ]
Fachowcy stwierdzaja ze to moze byc napinacz paska klimatyzacji. Jednak, zeby wymienic ten element za 60 zl chca caly przod rozbierac. A to juz wiadomo kosztuje. Czy da sie to wymienic bez rozbierania pol auta.
A moze polecacie jakis warsztat z w-wy i okolic.