Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Luźny pasek, klekot przy niskim trybie klimy.

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

[ A6 C5] Luźny pasek, klekot przy niskim trybie klimy.

Post autor: ronnie77 » 04 lip 2012, 09:36

Ostatnio pojawił się dziwny odgłos "klekotania","brzęczenia" przy niskich obrotach silnika. Jakiś luźny pasek, albo coś innego.
Odkryłem, że ma to związek z klimatyzacją. Jak jest włączona na nim. (1,2 kreski) dźwięk jest wyraźny, ale jak zwiększam obroty wentylatora (3+) to "klekotanie" znika.

Jakie elementy mogą być luźne przy niskich obrotach wentylatora?

Dodam, że dźwięk wydobywa się z lewej strony, obok silnika.

Wentylator klimatyzacji wymieniałem na nowy w 09.2011r.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 lip 2012, 10:10

ronnie77 pisze:Odkryłem, że ma to związek z klimatyzacją. Jak jest włączona na nim. (1,2 kreski) dźwięk jest wyraźny, ale jak zwiększam obroty wentylatora (3+) to "klekotanie" znika.

Jakie elementy mogą być luźne przy niskich obrotach wentylatora?

Dodam, że dźwięk wydobywa się z lewej strony, obok silnika.

Wentylator klimatyzacji wymieniałem na nowy w 09.2011r.
ronnie77, dla jasności sprawy: nastawiając obroty wentylatora (1,2,3... kreski) nastawiasz obroty wentylatora dmuchawy (tego który jest w kabinie pod schowkiem po stronie pasażera) a nie wentylatora klimatyzacji (tego za chłodnicą, obok wisko).
Napisałem, bo wydaje mi się, ze myslisz że zmieniasz obroty wentylatora klimy ???

Może jak nastawiasz wentylator na wyższe obroty to tak jak z radiem, że zagłusza inne odgłosy ? <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 04 lip 2012, 21:17

RomanS, nie, nie. Zdaję sobie sprawę z różnicy nastawiania obrotów (1,2,3..kreski). ;) Bardziej liczyłem na wiedzę ekspercką w zakresie, który np. "pasek" pod maską może być poluzowany i np. bardziej napręża się, gdy klimatyzacja/wentylacja pobiera więcej mocy z silnika.

BTW. Nie zagłuszam silnikiem "tego klekotania", to odpada.

Jakieś dwa miesiące temu padło mi w klimie jakieś "sprzęgiełko". Wymieniali mi w serwisie od klimy i zastanawiam się, czy po tym indycencie coś się nie poluzowało. Pojadę do nich w sobotę, ale chciałbym się uzbroić w wiedzę, żeby mnie nie kasowali, jak za pierwszą wizytą.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 lip 2012, 21:32

ronnie77, albo ja Ciebie nie rozumiem albo Ty nie rozumiesz jak działa wentylacja i klimatyzacja <mysli>
ronnie77 pisze:Odkryłem, że ma to związek z klimatyzacją. Jak jest włączona na nim. (1,2 kreski) dźwięk jest wyraźny, ale jak zwiększam obroty wentylatora (3+) to "klekotanie" znika.

Jakie elementy mogą być luźne przy niskich obrotach wentylatora?

Dodam, że dźwięk wydobywa się z lewej strony, obok silnika.
Pytasz jaki związek maja obroty dmuchawy, która jest w kabinie z dźwiękiem który pojawia Ci się pod maską obok silnika ??? <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 04 lip 2012, 23:55

Zostawmy wnetrze w spokoju <luzik> . Dzwieki sa pod maska i tam szukam problemu.

Pytalem o predkosc dmuchawy klimatyzacji bo sadze, ze moze miec to Jakies przelozenie na predkosc paskow lub innych rzeczy.

Dzwiek tez troche ustepuje jak na luzie zwiekszam obroty pow. 1000.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 lip 2012, 00:24

ronnie77 pisze:Pytalem o predkosc dmuchawy klimatyzacji bo sadze, ze moze miec to Jakies przelozenie na predkosc paskow lub innych rzeczy.
Otóż nie. Prędkość dmuchawy ma wpływ tylko na prędkość dmuchawy <okok>

Prędkość pasków jest zależna tylko od prędkosci obrotowej wału korbowego <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 05 lip 2012, 09:50

Hm....to skoro powyżej 1000 obrotów dźwięk klekotania potrafi zniknąć to co może być?

Generalnie przy "econ" klekot był mocniejszy, natomiast przy klimie malał lub znikał.

Normalnie już sam nie wiem czego szukać :(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 lip 2012, 10:01

ronnie77, musisz zajrzeć tam skad klekot dobiega.
Zaznaczam, że staram się jak tylko mogę nie stawiać diagnoz przez internet, bez ogladania "pacjenta", ale z tego co teraz napisałeś to pachnie to jakimś napinaczem lub rolką w ukladzie paska napędzającego klimę (jeżeli cos jeszcze jest nim napędzane to tez w sferze podejrzen).
Przy wyższych obrotach układ się bardziej napina i klekot mniejszy, tak samo po załączeniu klimy dostaje obciażenie i też tak samo. Co zas konkretnie ? tego nie wiem, wskazane bezposrednie dotknięcie i pomacanie <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 05 lip 2012, 12:06

No dobra. Zobaczymy co powiedzą "fachowcy". Dzięki za wskazówki. :]

[ Dodano: 2012-07-07, 20:58 ]
Fachowcy stwierdzaja ze to moze byc napinacz paska klimatyzacji. Jednak, zeby wymienic ten element za 60 zl chca caly przod rozbierac. A to juz wiadomo kosztuje. Czy da sie to wymienic bez rozbierania pol auta.
A moze polecacie jakis warsztat z w-wy i okolic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja