Panowie jak to jest z tym cisnieniem w układzie klimatyzacji?
Czy jest jakiś czujnik z którego za pomocą VAG-a mogę odczytać czy ciśnienie panujące w układzie jest OK?
Z tego co słyszałem to jest jakieś zabezpieczenie wyłączające kilmę przy zbyt niskim ciśnieniu, żeby sprężarka nie pracowała na sucho.
Kilma za dobrze mi w lato nie chłodzi, ale nie wiem czy to akurat wina zbyt małej ilości czynnika chłodzacego czy szukać gdzieś indziej?
Da się to jakoś sprawdzićna VAG-u czy tylko w zakładzie gdzie napełniają klimę?
[A6 C5] Kontrola ciśnienia w układzie klimatyzacji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Za kontrolę ciśnienia w układzie klimatyzacji odpowiada czujnik G65. Nie sądzę jednak, że da się odczytać wartość ciśnienia. Po prostu, jak jest za niskie, to czujnik informuje komputer, że jest za niskie i koniec - sprężarka nie działa.
VAG pokaże ci co najwyżej awarię tego czujnika. Jeżeli czujnik padnie, albo ciśnienie będzie za małe, to klima będzie pracowała w trybie ECON.
Jeżeli klima słabo ci chłodziła, to jedź na kontrolę i wymianę czynnika - to najlepsze wyjście! Jeżeli po nabiciu klima znowu padnie, wtedy można ją nabić specjalnym czynnikiem, który świeci w ultrafiolecie. Dzięki temu można wykryć ewentualne nieszczelności. Zakładam, że nie padły ci inne elementy jak np. sprężarka.
VAG pokaże ci co najwyżej awarię tego czujnika. Jeżeli czujnik padnie, albo ciśnienie będzie za małe, to klima będzie pracowała w trybie ECON.
Jeżeli klima słabo ci chłodziła, to jedź na kontrolę i wymianę czynnika - to najlepsze wyjście! Jeżeli po nabiciu klima znowu padnie, wtedy można ją nabić specjalnym czynnikiem, który świeci w ultrafiolecie. Dzięki temu można wykryć ewentualne nieszczelności. Zakładam, że nie padły ci inne elementy jak np. sprężarka.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Najlepiej klimę nabijać w warsztatach, które posiadają tzw.kombajny. Wówczas to urządzenie próżniowo spr. czy układ jest szczelny, doda oleju dla sprężarki oraz tego środka widocznego pod UV w razie wycieku.arekjask pisze:Jeżeli po nabiciu klima znowu padnie, wtedy można ją nabić specjalnym czynnikiem, który świeci w ultrafiolecie. Dzięki temu można wykryć ewentualne nieszczelności. Zakładam, że nie padły ci inne elementy jak np. sprężarka.
MłodyWilk, upwenij się ile tego czynnika powinno być u Ciebie zanim pojedziesz, żeby Ci tam nie kombinowali. Przypuszczam że do klimy w 1,9 TDi będzie jakieś 550g.
Klimę najlepiej nabijać w ciepłe dni bo wówczas efekty najlepiej widać i wtedy dmuchane powietrze z kratek w kabinie (przy max.chłodzeniu) powinno mieć 12-15 stopni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Większe nieszczelności pewnie tak.M0NEER pisze:Najlepiej klimę nabijać w warsztatach, które posiadają tzw.kombajny. Wówczas to urządzenie próżniowo spr. czy układ jest szczelny, doda oleju dla sprężarki oraz tego środka widocznego pod UV w razie wycieku.
Ja miałem wyciek w Toyocie, to żaden kombajn tego nie wykrył (w ASO Toyoty). Po prostu miałem jakieś mikropęknięcia na jednej rurce, z której powoli uciekał czynnik. Wykryli to dopiero jak nabili mi klimę jakimś specjalnym czynnikiem i kazali przyjechać za 2 tygodnie (w międzyczasie miałem intensywnie używać klimy).
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

Piszecie o kombajnie, a znacie jakiś inny sposób nabijania klimy? bo chyba nie nabijają już ludzie tak jak kiedyś lodówki?
[ Dodano: 2011-01-05, 00:03 ]
[ Dodano: 2011-01-05, 00:03 ]
Tyle to było by w maluchu, w 2.5 dieslu jest prawie kilogram, niecałe 800g ale silnik zbytnie nie ma znaczenia, raczej kubatura tego co ma schłodzić więc jest podobnie. i druga sprawa jak brakuje 50 % czynnika to i tak się już liczy jako całkowite nabicie.M0NEER pisze: MłodyWilk, upwenij się ile tego czynnika powinno być u Ciebie zanim pojedziesz, żeby Ci tam nie kombinowali. Przypuszczam że do klimy w 1,9 TDi będzie jakieś 550g.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
byś się zdziwił... :mrgreen: dlatego czasami warto to podkreślićbiernik pisze:Piszecie o kombajnie, a znacie jakiś inny sposób nabijania klimy? bo chyba nie nabijają już ludzie tak jak kiedyś lodówki?

Bez jaj! Klima w maluchu była już jak się wiozło 2 zamrożone kurczaki, więc czynnik zbędny :mrgreen:biernik pisze:M0NEER napisał/a:
MłodyWilk, upwenij się ile tego czynnika powinno być u Ciebie zanim pojedziesz, żeby Ci tam nie kombinowali. Przypuszczam że do klimy w 1,9 TDi będzie jakieś 550g.
Tyle to było by w maluchu, w 2.5 dieslu jest prawie kilogram, niecałe 800g ale silnik zbytnie nie ma znaczenia, raczej kubatura tego co ma schłodzić więc jest podobnie.
Nie jestem specjalistą w tych sprawach, ale ilość czynnika chyba zależy od rozmiaru instalacji (kubatura) i od sprężarki... Mówimy tu o Limuzynie 1,9 TDi, natomiast Avanty i Allroady mogą mieć bardziej rozbudowane klimy (więcej kratek wylotu powietrza), a co za tym idzie więcej czynnika.
MłodyWilk, od wewnętrznej str. maski powinna być nalepka i tam znajdziesz info jaki przedział czynnika ładować w gramach. Podziel się z nami info ile tam wchodzi.