Klimatyzacja nie działa na postoju
- Mattez
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Klimatyzacja nie działa na postoju
Witam,
Zdaję sobie sprawę, że trochę podobnych wątków jest, jednak te, które znalazłem wskazują na usterki, które wyeliminowałem.
Otóż powietrze z nawiewów przy włączonej klimatyzacji schładzane jest i to dość konkretnie, bo bez problemu robi 19 stopni przy ponad 40 stopniowym upale na zewnątrz (sprawdzane rok temu w Hiszpanii). Problem polega na tym, że tylko w czasie jazdy. Nie wiem, czy chodzi tu o niejałowe obroty, czy o pęd powietrza. Do tej pory nie udało mi się tego dowiedzieć. Jak tylko się zatrzymam, powietrze z kratek zaczyna lecieć ledwo chłodniejsze od powietrza z otoczenia. Przy obecnych temperaturach (ponad +25 stopni) na jednym czerwonym świetle z 20 stopni robi się na prawdę nieprzyjemnie ciepło. Potem muszę zaliczyć 2-3 zielone, żeby zbić temperaturę...
Klima była sprawdzana pod kątem szczelności, jakości, wydajności jakimś turbonitrohipertronem 3000, uzupełniana - wg speca jest git. Nic to nie pomogło.
VAG nie pokazuje żadnych błędów, filtr przeciwpyłkowy wymieniony miesiąc temu (poprzedni był czysty), wentylator od klimy grzecznie włącza się i gaśnie co jakiś czas.
Ostatnio przy wiosennym przeglądzie mój mechanik zauważył, że "chłodnica klimatyzacji jest napuchnięta". Nie mogę nijak wytłumaczyć mojej chwilowej zaćmy intelektualnej, ale nie raczyłem go dopytać o szczegóły...
Orientujecie się, czy powyższe może być spowodowane tą "napuchniętą chłodnicą", czy przyczyny szukać gdzieś dalej?
Zdaję sobie sprawę, że trochę podobnych wątków jest, jednak te, które znalazłem wskazują na usterki, które wyeliminowałem.
Otóż powietrze z nawiewów przy włączonej klimatyzacji schładzane jest i to dość konkretnie, bo bez problemu robi 19 stopni przy ponad 40 stopniowym upale na zewnątrz (sprawdzane rok temu w Hiszpanii). Problem polega na tym, że tylko w czasie jazdy. Nie wiem, czy chodzi tu o niejałowe obroty, czy o pęd powietrza. Do tej pory nie udało mi się tego dowiedzieć. Jak tylko się zatrzymam, powietrze z kratek zaczyna lecieć ledwo chłodniejsze od powietrza z otoczenia. Przy obecnych temperaturach (ponad +25 stopni) na jednym czerwonym świetle z 20 stopni robi się na prawdę nieprzyjemnie ciepło. Potem muszę zaliczyć 2-3 zielone, żeby zbić temperaturę...
Klima była sprawdzana pod kątem szczelności, jakości, wydajności jakimś turbonitrohipertronem 3000, uzupełniana - wg speca jest git. Nic to nie pomogło.
VAG nie pokazuje żadnych błędów, filtr przeciwpyłkowy wymieniony miesiąc temu (poprzedni był czysty), wentylator od klimy grzecznie włącza się i gaśnie co jakiś czas.
Ostatnio przy wiosennym przeglądzie mój mechanik zauważył, że "chłodnica klimatyzacji jest napuchnięta". Nie mogę nijak wytłumaczyć mojej chwilowej zaćmy intelektualnej, ale nie raczyłem go dopytać o szczegóły...
Orientujecie się, czy powyższe może być spowodowane tą "napuchniętą chłodnicą", czy przyczyny szukać gdzieś dalej?
Every problem is easy... once it's solved.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Mattez
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
bendzji, fakt, trochę niedokładnie się wyraziłem
Wentylator chodzi powolutku cały czas, a co jakiś czas załącza drugi bieg, co owocuje głośnym szumieniem na zewnątrz.
mrporpoise, myślę, że kwestia skraplacza nie zależałaby od prędkości / ilości obrotów silnika. Sprężarki raczej sam nie sprawdzę, chyba, że jest na to jakiś domowy sposób. Ja kto sprzęgło zweryfikować?
Dodam, że przy niższych temperaturach (ok 25 stopni) wszystko działa poprawnie, czy w czasie jazdy, czy na postoju. Problem zaczyna się przy temperaturach bliżej 30 stopni. W czasie jazdy pięknie chłodzi, jak tylko stanę, do przestaje.

mrporpoise, myślę, że kwestia skraplacza nie zależałaby od prędkości / ilości obrotów silnika. Sprężarki raczej sam nie sprawdzę, chyba, że jest na to jakiś domowy sposób. Ja kto sprzęgło zweryfikować?
Dodam, że przy niższych temperaturach (ok 25 stopni) wszystko działa poprawnie, czy w czasie jazdy, czy na postoju. Problem zaczyna się przy temperaturach bliżej 30 stopni. W czasie jazdy pięknie chłodzi, jak tylko stanę, do przestaje.
Every problem is easy... once it's solved.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Mattez - no to już objaśniam i tłumaczę: Aby układ chłodził, musi w nim panować odpowiednie ciśnienie czynnika, w odpowiednich miejscach układu. Jest ono zależne między innymi od sprawności sprężarki, ilości czynnika w układzie oraz sprawności skraplacza. Zabrudzony skraplacz nie schładza odpowiednio czynnika i cały układ przestaje pracować efektywnie. Kiedy jedziesz CAŁY skraplacz, czy jak kto woli chłodnica klimatyzacji, jest owiewany powietrzem i chłodzony efektywniej. Uwierz mi, bo wiem to z praktyki przy większych urządzeniach, że często porządne umycie i prostowanie lameli na skraplaczach likwiduje problem.
Dlatego w pierwszej kolejności radziłbym ci kupić porządny przemysłowy środek do czyszczenia - jakiś naprawdę dobry odtłuszczacz - i porządnie wypucować 'chłodnicę'.
Dlatego w pierwszej kolejności radziłbym ci kupić porządny przemysłowy środek do czyszczenia - jakiś naprawdę dobry odtłuszczacz - i porządnie wypucować 'chłodnicę'.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Klimatyzacja nie działa na postoju
Mialem taka sama sytuacje jak Ty. W trakcie jazdy dzialala klimatyzacja na postoju nie.
Dodatkowo w upalne dni na postoju przechodzila w tryb ECON.
Po wymianie wentylatora klimatyzacji dzialalo ok.
Dodatkowo w upalne dni na postoju przechodzila w tryb ECON.
Po wymianie wentylatora klimatyzacji dzialalo ok.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Mattez
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
To wezmę się najpierw za to czyszczenie i zdam relacje. Wielkie dzięki.
Dziś w gigantycznym korku (było z półtorej godziny stania, jednak nie było tak gorąco, ok +25 na zewnątrz) pod koniec temperatura płynu w chłodnicy osiągnęła u mnie lekko ponad sto stopni. Na szczęście już wyjeżdżałem z korka i po kilkuset metrach jazdy wróciło do normy. Czy ta napuchnięta chłodnica może być winą obydwu objawów? W sensie przegrzewającego się płynu i zarówno nie do końca wydajnego układu klimatyzacji?
Dziś w gigantycznym korku (było z półtorej godziny stania, jednak nie było tak gorąco, ok +25 na zewnątrz) pod koniec temperatura płynu w chłodnicy osiągnęła u mnie lekko ponad sto stopni. Na szczęście już wyjeżdżałem z korka i po kilkuset metrach jazdy wróciło do normy. Czy ta napuchnięta chłodnica może być winą obydwu objawów? W sensie przegrzewającego się płynu i zarówno nie do końca wydajnego układu klimatyzacji?
Every problem is easy... once it's solved.