Dmucha ciepłym zamiast zimnym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 cze 2023, 21:53
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Marki
Dmucha ciepłym zamiast zimnym
Przeszukałem forum i nie mogę znaleść odpowiedzi. Dmucha mi ciepłym powietrzem zamiast zimnym. Nie mogę znaleść zaworu nagrzewnicy. W podszybiu nie ma. Rozebrałam pół środka i dalej zaworu nagrzewnicy nie mogę znaleść. Klapy raczej sprawne bo reagują na przyciski nawiewu. Pomóżcie proszę. Gdzie jest zawor ragrzrenicy w moim A6 C5 2.5 tdi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Dmucha ciepłym zamiast zimnym
SSP 208 opisuje mieszalnikowy dwustrefowy system HVAC (taki jest w A6 C5), nagrzewnica nie ma zaworu (płyn idzie z małego obiegu silnika), motory TDI mają dodatkową nagrzewnicę elektryczną powietrza (szybsze nagrzanie kabiny przy zimnym silniku i niskiej temperaturze zewnętrznej, sterowane automatycznie klimatronikiem). Czy twój problem to nie przypadkiem brak chłodzenia powietrza? a nie jego ogrzewanie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 cze 2023, 21:53
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Marki
Re: Dmucha ciepłym zamiast zimnym
Dziękuje za opis działania systemu. Opisz proszę dalej, w jaki sposób jest chłodzone powietrze? U mnie dmucha ciepłym powietrzem cały czas, pomimo ustawienia temperatury na najniższa. Zauważyłem że przewody do nagrzewnicy u mnie idą bezpośrednio z silnika i nie ma zaworu odcinającego po drodze. Nie mam nabitej klimy. Czy jakaś klapa zamyka dopływ ciepłego powietrza?
Dodano po 23 minutach 41 sekundach:
Może jakiś link do opisu SSP 208 bo nie mogę znaleść? Byłbym wdzięczny
Dodano po 23 minutach 41 sekundach:
Może jakiś link do opisu SSP 208 bo nie mogę znaleść? Byłbym wdzięczny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Dmucha ciepłym zamiast zimnym
Wpisuję w Google SSP 208 i pierwszy link od góry działa jak malina:akaluzny pisze: ↑01 lip 2023, 20:39Dziękuje za opis działania systemu. Opisz proszę dalej, w jaki sposób jest chłodzone powietrze? U mnie dmucha ciepłym powietrzem cały czas, pomimo ustawienia temperatury na najniższa. Zauważyłem że przewody do nagrzewnicy u mnie idą bezpośrednio z silnika i nie ma zaworu odcinającego po drodze. Nie mam nabitej klimy. Czy jakaś klapa zamyka dopływ ciepłego powietrza?
Dodano po 23 minutach 41 sekundach:
Może jakiś link do opisu SSP 208 bo nie mogę znaleść? Byłbym wdzięczny
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_208_d1.pdf
Jak ten biedny sterownik ma Cię chłodzić, jeśli nie ma czym (czynnik) tego zrobić, mimo, że kierownik pojazdu nalega i nalega? Czynnik nie jest mądry i nie ucieka, bo mu się nie podoba, tylko dlatego, że gdzieś jest nieszczelność (trzeba poszukać, poprzednik nie serwisował klimy 5 lat, PIĘĆ lat, 60 mcy, a zeszło 200g z 800g czynnika, wciąż działało, jaką musisz mieć nieszczelność w układzie, że pusty...).
A wieje Ci ciepłym powietrzem, bo czerpnia (wlot) świeżego powietrza znajduje się pod maską, po prawej stronie (pasażera), pod osłoną podszybia, jak ją zdejmiesz, zobaczysz filtr kabinowy (jedna z łatwiejszych rzeczy w A6 C5).
Uprzedzam: prawidłowe nabicie klimy to minimum 40 min. na maszynie: ocena wzrokowa połączeń, podłączenie maszyny, spuszczenie czynnika, próżnia w układzie, ocena szczelności (przez maszynę), samo nabicie trwa moment i kontrola pracy HVAC (ciśnienia, temperatura powietrza z dowolnej wyrzutni na ustawieniu LOW).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 cze 2023, 21:53
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Marki
Re: Dmucha ciepłym zamiast zimnym
Wynika z tego że jeśli klimatyzacja jest nie sprawna, będzie mi dmuchało ciepłym powietrzem? Aż nie do wiary?
Dodano po 2 godzinach 30 minutach 2 sekundach:
U mnie dmucha gorącym powietrzem. Tak jakby ogrzewanie było włączone na max. Nie możliwe że nie nabita klima ma związek z moja usterką. Wcześniej miałem A6 C5 z tym samym silnikiem i nie było takiej zależności
Dodano po 2 godzinach 30 minutach 2 sekundach:
U mnie dmucha gorącym powietrzem. Tak jakby ogrzewanie było włączone na max. Nie możliwe że nie nabita klima ma związek z moja usterką. Wcześniej miałem A6 C5 z tym samym silnikiem i nie było takiej zależności
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 cze 2023, 21:53
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Marki
Re: Dmucha ciepłym zamiast zimnym
Grzeje mi strona kierowcy. Prawdopodobnie klapa nie działa. Ale fajny monolog sobie prowadzę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Dmucha ciepłym zamiast zimnym
Nie piszesz precyzyjnie, to jak Ci pomóc? Piszesz, że dmucha ciepłym powietrzem, ale co to jest dla Ciebie ciepłe? +20C? +50C? Przy mojej V6 2.4 czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym wskazuje momentami ponad +50C przy Tzew = +25C, tyle ogrzewa się od temperatury w komorze silnika (7 litrów oleju 100-120C, 7 litrów płynu chłodniczego 100C, ćwierć tony silnika, ma się co zagrzać pod maską). Czerpnia świeżego powietrza do układu HVAC w A6 C5 jest po prawej, pod maską, w komorze silnika. Gdy uruchamiam auto, układ HVAC startuje sprężarkę czynnika po 2-3s od uruchomienia silnika (tak zaprogramowano sterownik), przez chwilę z kratek leci ŻAR, zanim układ zacznie zbijać temperaturę, nie mierzyłem ale na oko +45-50C jest. W końcu mamy lato
Silniczki można sprawdzić w VCDS, chociażby błędy (pamiętaj o zmniejszeniu opóźnienia portu!). Jeśli nie masz VCDS, silniczki można sprawdzić ręcznie: przełączając LO/HI sprawdzisz działanie klapy mieszalnika, wybierając ręcznie kanały nawiewu sprawdzisz przełączanie klap kanałów, obiegiem zamkniętym sprawdzisz klapę obiegu (widać ją pod filtrem kabinowym).
Wciśnij recyrkulację i nawiew na górę w klimatroniku, pokaże Ci czy klimatronik ma błędy (np. 12-06) czy nie (czysto, czyli 00-00), można ręcznie wrócić do błędów w kanale 0 (zero) w panelui klimatronika. Opisujesz objawy a szukamy przyczyn, przy aucie siedzisz Ty a nie forum, minimum czynności musisz wykonać osobiście, na forum nie mieszkam a z niego korzystam (jak inni), czasem trzeba poczekać na odpowiedź.