[ A6 C5] Cieknie Króciec układu chłodniczego-jakie objaw jak
[ A6 C5] Cieknie Króciec układu chłodniczego-jakie objaw jak
Witam,
posiadam silnik 1.9 tdi 131km, pękł mi króciec i troche z niego cieknie. Króciec znajduję się od strony skrzyni i sprzęgła, tak jakby pod przednią szybą. 20cm nad sprzęgłem. Czy jesli ten króciec cieknie to mogą być wahania temperatury silnika. Temp. skacze mi od 80 do 90, a czasami spada na jakies kilka minut do 60C, dodam ze termostat i G62 wymieniałem na nowe i oryginalne. Jescze odnośnie króćca niech ktos mi podeśle link gdzie sprzedają te kolanka plastikowe lub numer seryjny aaa i jaka cena tego jest.
Pozdrawiam
posiadam silnik 1.9 tdi 131km, pękł mi króciec i troche z niego cieknie. Króciec znajduję się od strony skrzyni i sprzęgła, tak jakby pod przednią szybą. 20cm nad sprzęgłem. Czy jesli ten króciec cieknie to mogą być wahania temperatury silnika. Temp. skacze mi od 80 do 90, a czasami spada na jakies kilka minut do 60C, dodam ze termostat i G62 wymieniałem na nowe i oryginalne. Jescze odnośnie króćca niech ktos mi podeśle link gdzie sprzedają te kolanka plastikowe lub numer seryjny aaa i jaka cena tego jest.
Pozdrawiam
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Wygląda że to jest to z nr 29, chociaż jakbym dostał to bardziej powiększone to bym być bardziej pewny. Gdzies w necie znalazłem takie coś i chyba to jest to.
[ Dodano: 2012-03-23, 09:11 ]
A czy jeśli ten króciec nr 29 cieknie (delikatnie) to czy może skakać temperatura silnika 90-80-90-85-90-60-85, ale z reguły jest w przedziale 80-90stopni. Jest to możliwe, może tam powietrze sie dostaje i stąd taka temperatura skacząca. Co o tym sądzicie? Dodam że termostat wymienialem na oryginał 11 miesięcy temu.
Pozdrawiam!!!
[ Dodano: 2012-03-23, 09:11 ]
A czy jeśli ten króciec nr 29 cieknie (delikatnie) to czy może skakać temperatura silnika 90-80-90-85-90-60-85, ale z reguły jest w przedziale 80-90stopni. Jest to możliwe, może tam powietrze sie dostaje i stąd taka temperatura skacząca. Co o tym sądzicie? Dodam że termostat wymienialem na oryginał 11 miesięcy temu.
Pozdrawiam!!!
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Moze skakac, bo u mnie tak bylo.
Ten kruciec wyglada bardzo podobnie, z tym, ze jest bez tego kolanka na dole. To kolanko jest chyba od innego typu bo u mnie zlaczka idzie w dol a dopiero potem do gory. U mnie ten kruciec przeciekal na oringu. Nie oplaca sie wymiana oringu, bo za caly kruciec z oringiem zaplacilem £5,60 czyli u Ciebie powinien kosztowac cos okolo 25zl.
P.S.
Uzupelnij jaki masz kod silnika w profilu, bo zakladam ze ten sam co ja ale moge sie mylic
Ten kruciec wyglada bardzo podobnie, z tym, ze jest bez tego kolanka na dole. To kolanko jest chyba od innego typu bo u mnie zlaczka idzie w dol a dopiero potem do gory. U mnie ten kruciec przeciekal na oringu. Nie oplaca sie wymiana oringu, bo za caly kruciec z oringiem zaplacilem £5,60 czyli u Ciebie powinien kosztowac cos okolo 25zl.
P.S.
Uzupelnij jaki masz kod silnika w profilu, bo zakladam ze ten sam co ja ale moge sie mylic
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie 

silnik mam AVF, tzn to zdjęcie co wrzuciłem to z netu ściągnąłęm bo swojego nie rozbierałem jeszcze, ale drogą dedukcji tak mi sie wydaje że mam takie same, chociaż dzwoniłem już do serwisu VW i to kolanko kosztuje 29pln, może gdzieś jakiś zamiennik bedzie kosztował 6pln, ale chyba już lepiej dopłacic by później nie było z tym problemu. Vo właśnie mnie ta temp. silnika skacze i najpierw myślałem że to wina termostatu, ale podjechałem do znajomego i mi powiedział że to może też być wina tego cieknącego króćca... i jak sie okazuje też miałeś taki problem z temp. więc termostatu nie bedę wymieniał.
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
To bedzie dokladnie ten sam kruciec (on jest w komplecie z oringiem).
Zwroc tylko uwage czy nie cieknie ci na polaczeniu z wezem, bo jak tak to musisz wymienic tez waz, poniewaz on jest na stale ze zlaczka.
Pozdrawiam
Zwroc tylko uwage czy nie cieknie ci na polaczeniu z wezem, bo jak tak to musisz wymienic tez waz, poniewaz on jest na stale ze zlaczka.
Pozdrawiam
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie 

- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Wymiana tego badziewia nie jest zbyt trudna.
Podchodzisz od gory:
- sciagnij oslone silnika,
- sciagnij ta dluga plastikowa rure co idzie od intercoolera,
- kruciec jest przykrecony dwoma nakretkami na klucz 10mm
- troche tam ciasno ale dasz rade
- waz jest podlaczony na szybkozlaczce
- sprobuj nie zapomniec o podlaczeniu czujnika na tej rurze.
Mysle, ze w pol godziny sie uwiniesz
Pozdrawiam
Podchodzisz od gory:
- sciagnij oslone silnika,
- sciagnij ta dluga plastikowa rure co idzie od intercoolera,
- kruciec jest przykrecony dwoma nakretkami na klucz 10mm
- troche tam ciasno ale dasz rade
- waz jest podlaczony na szybkozlaczce
- sprobuj nie zapomniec o podlaczeniu czujnika na tej rurze.
Mysle, ze w pol godziny sie uwiniesz
Pozdrawiam
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie 

Jestem po wymianie króćca, o dziwo stary króciec wygląda na OK, ale założyłem nowy i niestety cały czas wskazówka od temp. skacze mi od 60 stopni do 90 stopni. Czujnik G62 jest OK. Po przejechaniu 40km podglądałem czy nie am śladów cieknięcia króćca lub w okolicach i nic nie widac, płyn tez nie ubywa. Co to może być..
Może układ chłodzenia ma powietrze dlatego takie wahania temperatury?? Czy jest jakiś sposób na odpowietrzenie układu chłodzenia?
pozdrawiam!
[ Dodano: 2012-03-29, 22:29 ]
Dodam, że dziś na rozgrzanym silniku robiłem pomiar w grupach
01-Engine: 007
17-Instruments: 003
i wynik był nastepujący:
01-Engine: 007 =temp. 82,7
17-Instruments: 003 =temp. 79
Nie ma żadnych błędów G2/G62.
wskazówka na zegarach pokazywała 85-90stopni
Po odkręceniu korka przy zbiorniczku wyrównawczym był ssyk, choć myślę, że troszke za słaby, zwykle był większy. Przy króćcu nie widzę żadnych znaków wycieku.
I co by tu wymienić by temperatura na zegarze nie skakała....

pozdrawiam!
[ Dodano: 2012-03-29, 22:29 ]
Dodam, że dziś na rozgrzanym silniku robiłem pomiar w grupach
01-Engine: 007
17-Instruments: 003
i wynik był nastepujący:
01-Engine: 007 =temp. 82,7
17-Instruments: 003 =temp. 79
Nie ma żadnych błędów G2/G62.
wskazówka na zegarach pokazywała 85-90stopni
Po odkręceniu korka przy zbiorniczku wyrównawczym był ssyk, choć myślę, że troszke za słaby, zwykle był większy. Przy króćcu nie widzę żadnych znaków wycieku.
I co by tu wymienić by temperatura na zegarze nie skakała....
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
ZNALAZÂŁEM COS TAKIEGO NA INNYM FORUM:
termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
Obrazek
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Obrazek
__________________________________________
U mnie na zimnym silniku jest tak:
1A.
01 Engine 007 >>> temp. paliwa 5,4*C ; powietrza 6,3*C ; płyn skacze 0,9- 1,8*C
1B.
17 instruments 003>>> temp. wody=30*C
(wyglada na to że czujnik G2 do wymiany?)
a wieczorem postaram sie wrzucić z rozgrzanego silnika.
troche do poczytania http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752
pzdr
[ Dodano: 2012-03-31, 21:50 ]
Na rozgrzanym silniku :
2A
01 Engine 007 >>> temp. paliwa 67*C ; powietrza 26*C ; płyn 81*C (po 5 minutach 80)
2B
17 instruments 003>>> temp. wody=79*C (po 5 minutach skacze 71-73*C)
[ Dodano: 2012-04-03, 11:43 ]
A teraz w moim aucie temperatura pływa sobie 80 i 90 stopni, ale w wiekszości czasie jest na 90*C
[ Dodano: 2012-04-03, 17:02 ]
Tym razem przyjechałem do domu, a tu temp 60*C na zegarku wiec otworzyłem klapę od silnika i wąż u góry chłodnicy gorący, że dotknąć się nie da, a ten na dole chłodnicy chłodny... co to może być ? Gdzieś chyba to było wałkowane tylko znaleźć nie mogę...
[ Dodano: 2012-04-04, 21:41 ]
ROZWIÂĄZAÂŁEM PROBLEM:
Uszkodzony był czujnik G62, w logach Vag nie pokazywał żadnego błędu. Teraz temp trzyma na 90*C.
pozdrawiam
termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
Obrazek
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Obrazek
__________________________________________
U mnie na zimnym silniku jest tak:
1A.
01 Engine 007 >>> temp. paliwa 5,4*C ; powietrza 6,3*C ; płyn skacze 0,9- 1,8*C
1B.
17 instruments 003>>> temp. wody=30*C
(wyglada na to że czujnik G2 do wymiany?)
a wieczorem postaram sie wrzucić z rozgrzanego silnika.
troche do poczytania http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752
pzdr
[ Dodano: 2012-03-31, 21:50 ]
Na rozgrzanym silniku :
2A
01 Engine 007 >>> temp. paliwa 67*C ; powietrza 26*C ; płyn 81*C (po 5 minutach 80)
2B
17 instruments 003>>> temp. wody=79*C (po 5 minutach skacze 71-73*C)
[ Dodano: 2012-04-03, 11:43 ]
A teraz w moim aucie temperatura pływa sobie 80 i 90 stopni, ale w wiekszości czasie jest na 90*C
[ Dodano: 2012-04-03, 17:02 ]
Tym razem przyjechałem do domu, a tu temp 60*C na zegarku wiec otworzyłem klapę od silnika i wąż u góry chłodnicy gorący, że dotknąć się nie da, a ten na dole chłodnicy chłodny... co to może być ? Gdzieś chyba to było wałkowane tylko znaleźć nie mogę...
[ Dodano: 2012-04-04, 21:41 ]
ROZWIÂĄZAÂŁEM PROBLEM:
Uszkodzony był czujnik G62, w logach Vag nie pokazywał żadnego błędu. Teraz temp trzyma na 90*C.
pozdrawiam
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
Nie mogę znaleźć podobnego tematu, gdzie podłączyć grzałkę 230 v. https://allegro.pl/grzalka-do-ursusa-c3 ... 84265.html obieg chłodnicy górnym przewodem leci ciepłe do chłodnicy? czyli dolny po lewej stronie patrząc na silnik ? prowadzi do silnika? Ale zastanawiam się czy to nie powinno być na małym obiegu. Wszedzie piszą, że biedzy chłodnicą a blokiem i grawitacja to podciągnie...
INSTRUKCJA MONTAŻU:
grzałkę należy zamontować na dolny przewód chłodnicy odprowadzający płyn chłodniczy (dolny przewód pomiędzy pompą a chłodnicą)
w celu zamontowania grzałki należy wyciąć część przewodu chłodnicy, umieścić odpowiednio grzałkę i zacisnąć opaskami
dla uzyskania lepszego efektu podgrzewania zaleca się zdemontowanie termostatu lub nawiercenie otworów po brzegach termostatu to wykluczam.
PARAMETRY TECHNICZNE:
Nr. katalogowy: 50955551, 50955550, 46459000
Kraj pochodzenia: POLSKA
MOC: 700W (700 wat - 0,7 kW)
Zasilanie: 230V (230 Volt)
Przewód w zestawie: TAK
Uziemienie: TAK
Średnica przyłącza: fi 33mm
Może macie inny pomysł gdzie to podpiać ?
INSTRUKCJA MONTAŻU:
grzałkę należy zamontować na dolny przewód chłodnicy odprowadzający płyn chłodniczy (dolny przewód pomiędzy pompą a chłodnicą)
w celu zamontowania grzałki należy wyciąć część przewodu chłodnicy, umieścić odpowiednio grzałkę i zacisnąć opaskami
dla uzyskania lepszego efektu podgrzewania zaleca się zdemontowanie termostatu lub nawiercenie otworów po brzegach termostatu to wykluczam.
PARAMETRY TECHNICZNE:
Nr. katalogowy: 50955551, 50955550, 46459000
Kraj pochodzenia: POLSKA
MOC: 700W (700 wat - 0,7 kW)
Zasilanie: 230V (230 Volt)
Przewód w zestawie: TAK
Uziemienie: TAK
Średnica przyłącza: fi 33mm
Może macie inny pomysł gdzie to podpiać ?