[A6 C4] Klimatyzacja nie chłodzi, jaka jest przyczyna?
[A6 C4] Klimatyzacja nie chłodzi, jaka jest przyczyna?
Witam wszystkich. W ostatnim czasie zabrałem się za uruchomienie klimy, która dostała nową chłodnicę i została napełniona czynnikiem.
Po napełnieniu okazało się że układ jest szczelny, sprężarka się włącza a powietrze z kratek ma temp. porównywalną do temp. zewnętrznej. Przy nabijaniu został wymieniony filterek czy dławik (jak zwał tak zwał) na przewodach w podszybiu który był zalepiony ciemną mazią z opiłkami. Przewody w podszybiu przy włączonej klimie są lekko zimne ale nie zroszone.
Po sprawdzeniu na kompie wyskakuje jakaś informacja dokładnego brzmienia nie pamiętam ale jakoś tak "czujnik w kanale świeżego powietrza"
Dodam że po zmianie temperatury na wysoką z kratek zaraz leci gorące powietrze.
Pytanie brzmi co może być przyczyną słabego działania klimy czy to sprężarka czy może czujnik lub osuszacz.
Gdzie mam szukać czujników klimy?
I jeszcze jedno w obudowie nagrzewnicy od strony błotnika na rogu mam pęknięcie (dziurę) czy to może być przyczyną nieprawidłowego działania klimy?
Proszę o pomoc za co z góry dziękuję.
[ Dodano: 2011-08-23, 08:21 ]
Czyżby nikt nie miał podobnego problemu z klimą w c4?
Sprawdziłem błędy na klimatroniku i potwierdziło się, błąd 04.1 coś z czujnikiem G89
Czy to może być przyczyną słabego chłodzenia klimy?
Może ktoś zapoda zdjęcie z etki z rozmieszczeniem czujników bo nie mam pojęcia gdzie go szukać.
[ Dodano: 2011-08-29, 13:28 ]
No koledzy coś kiepski ruch na forum. Myślałem że podzielicie się doświadczeniami z klimą. Mam nadzieję że to tylko przejściowe z powodu sezonu wakacyjnego.
Może ktoś chociaż podzieliłby się zdjęciem z etki przedstawiającym czujniki do klimy, myślę że to nie jest większy problem. Będę dalej drążył temat ale muszę przynajmniej wiedzieć gdzie szukać wadliwych części, a bez foto lub dokładnego opisu to ciężki temat.
Po napełnieniu okazało się że układ jest szczelny, sprężarka się włącza a powietrze z kratek ma temp. porównywalną do temp. zewnętrznej. Przy nabijaniu został wymieniony filterek czy dławik (jak zwał tak zwał) na przewodach w podszybiu który był zalepiony ciemną mazią z opiłkami. Przewody w podszybiu przy włączonej klimie są lekko zimne ale nie zroszone.
Po sprawdzeniu na kompie wyskakuje jakaś informacja dokładnego brzmienia nie pamiętam ale jakoś tak "czujnik w kanale świeżego powietrza"
Dodam że po zmianie temperatury na wysoką z kratek zaraz leci gorące powietrze.
Pytanie brzmi co może być przyczyną słabego działania klimy czy to sprężarka czy może czujnik lub osuszacz.
Gdzie mam szukać czujników klimy?
I jeszcze jedno w obudowie nagrzewnicy od strony błotnika na rogu mam pęknięcie (dziurę) czy to może być przyczyną nieprawidłowego działania klimy?
Proszę o pomoc za co z góry dziękuję.
[ Dodano: 2011-08-23, 08:21 ]
Czyżby nikt nie miał podobnego problemu z klimą w c4?
Sprawdziłem błędy na klimatroniku i potwierdziło się, błąd 04.1 coś z czujnikiem G89
Czy to może być przyczyną słabego chłodzenia klimy?
Może ktoś zapoda zdjęcie z etki z rozmieszczeniem czujników bo nie mam pojęcia gdzie go szukać.
[ Dodano: 2011-08-29, 13:28 ]
No koledzy coś kiepski ruch na forum. Myślałem że podzielicie się doświadczeniami z klimą. Mam nadzieję że to tylko przejściowe z powodu sezonu wakacyjnego.
Może ktoś chociaż podzieliłby się zdjęciem z etki przedstawiającym czujniki do klimy, myślę że to nie jest większy problem. Będę dalej drążył temat ale muszę przynajmniej wiedzieć gdzie szukać wadliwych części, a bez foto lub dokładnego opisu to ciężki temat.
A6 2,5 TDI AEL
Witam. Mam podobny problem. Dziś włączyłem klimatyzację i nic! Sprawdziłem - sprężarka się załącza. Wiatrak też. Ale z nawiewu leci letnie powietrze. W czerwcu nabijałem układ. Nie mam pojęcia co to. Nie sprawdzałem jeszcze na VAG-u. Dgyby nie było czynnika lub nie działał czujnik ciśnienia to nie załączyło by się sprzęgiełko.Z kolei jeżeli jest czynnik i działa sprężarka oraz wiatrak to czemu nie chłodzi?
Ale z uwagi na to, że nikt nie odpowiedział na Twój problem boję się, że nie będzie łatwo to zdiagnozować. Jak uda Ci się coś ustalić napisz. Może i mnie dotyczy ten sam problem. Jak w następnym tygodniu jak nic nie ustalę VAG-iem to jadę do fachowców. Dam znać co stwierdzili.
Ale z uwagi na to, że nikt nie odpowiedział na Twój problem boję się, że nie będzie łatwo to zdiagnozować. Jak uda Ci się coś ustalić napisz. Może i mnie dotyczy ten sam problem. Jak w następnym tygodniu jak nic nie ustalę VAG-iem to jadę do fachowców. Dam znać co stwierdzili.
Narazie ustaliłem umiejscowienie czujnika G89 a dokładnie jego brak. Jakiś pseudofachowiec coś namodził i nie wiem czy zapomniał podłączyć czy nie miał czy może został mu kabel i nie wiedział co z nim zrobić. Jak ktoś posiada na zbyciu czujnik i kabel do niego to można pisać na PW. Mechaniorów nie znających tematu jest wielu, przykład- miesiąc temu wymienili mi termostat i czujnik dwupinowy pod osłoną silnika bo wskazówka od temp. zatrzymywała się na 70 i ani drgnęła dalej. Po wymianie to samo- stwierdzili że wina zegara. W poniedziałek pogrzebałem w czujnikach i okazało się że trzypinowy ten od dołu był słabo zapięty teraz wszystko ok.
W przyszłym tygodniu zostawiam auto u fachowca od klimy aby zdiagnozował dokładnie co jest grane z klimą, wstępnie powiedział że nie koniecznie brak czujnika może być przyczyną słabego chłodzenia.
Jak coś będzie zdiagnozowane to dam znać żeby wszyscy mogli porównać objawy i stwierdzić jaka jest ich przyczyna.
Hincó na czym polega adaptacja silniczków?
W przyszłym tygodniu zostawiam auto u fachowca od klimy aby zdiagnozował dokładnie co jest grane z klimą, wstępnie powiedział że nie koniecznie brak czujnika może być przyczyną słabego chłodzenia.
Jak coś będzie zdiagnozowane to dam znać żeby wszyscy mogli porównać objawy i stwierdzić jaka jest ich przyczyna.
Hincó na czym polega adaptacja silniczków?
A6 2,5 TDI AEL
Andi 2,5 tdi właśnie tego jeszcze dokładnie nie zdiagnozowałem w przyszłym tygodniu ma być w zakładzie gdzie będzie rozbierane to i tamto i wówczas zobaczymy czy klapa działa jak należy. Bezpośrednio po nabiciu klimy rurka dochodząca do nagrzewnicy tak grubsza była tylko lekko zimna a teraz trochę cieplejsza ale nadal chłodna. W a4 porównywałem i była bardzo zimna aż skraplała się na niej woda i z kratek waliło powietrze zimne jak diabli.
A6 2,5 TDI AEL
Hincó. Dzięki za poradę ale myślę że to nie silniczki bo przewody na podszybiu nie szronieją. Czyli nie chłodzi! Ale naprawdę to wszystko bardzo dziwne. Sprężarka się załącza i czuć że pracuje (obciążenie dla silnika). Wiatrak daje równo ale układ nie chłodzi. Może VAG wskaże drogę. Nie znalazłem takiego chorego przypadku na forum. Dobrze że już po upałach.... Ale i tak trzeba zrobić!
Analizowałem taką możliwość Hincó. Jednak tak jak piszesz przy jakimś zabrudzeniu i niedrożności układu ciśnienie w końcu spowodowałoby rozłączenie sprężarki (czujnik ciśnienia). Sprawdzałem. U mnie w ogóle się nie rozłącza. Może padła sprężarka. Ciśnienie w układzie jest ok bo jest czynnik, wiatrak chodzi ale sprężarka nie daje. Wszystko by na to wskazywało gdyby nie fakt że... czuć obciążenie przy załączeniu sprężarki. Czary... Jutro jedę do fachowców. Dam znać na czym polega magia zza Odry 

Witam, chciałbym odświeżyć temat.
Ostatnio postanowiłem wymienić chłodnicę klimy i po założeniu i naładowaniu okazało się że elektrycznie nie załącza się klima, na panelu wszystko ok, działają wszystkie przyciski. Mechanik od klimy wypiął kostkę od czujnika i klima zaczęła chodzić. Jak zapinał z powrotem to nie działa. Teraz jeżdżę z wypięta kostką żeby klima chodziła ale chcę zrobić żeby wszystko działało i pokazywało tym samym temp. Koleś od klimy powiedział, że ten czujnik ma coś wspólnego z działaniem klimy. PS. Sprężarka na niskich obrotach wyje.
Od dłuższego czasu temperatura na wskaźniku nawet po dłuższej jeździe nie przekraczała 50 C, chyba że mocno dawałem w rurę, wymieniłem termostat Wahler i dalej to samo, przez chwilę tylko pokazywał normalną temp około 90C.
nr: katalogowy to 034 919 369c
![Obrazek]()
W ASO 459 zł za oryginał, w InterCarsie 130 zł.
Dodam, że czujnik przeciekał zanim go wykręciłem. Teraz tylko pytanie co z tymi kostkami 3 piny i 4 piny, u mnie są 3 piny i znalazłem taki artykuł
Pytanie, co zamówić ORI czy zamiennik ? Nie którzy piszą, że może mieć to też coś wspólnego z grzaniem świec żarowych i jak się wstawi badziewie to może przekłamywać i po 15 sek grzać co w następstwie może je popalić.
Jaką metodą szukać wady ? Działanie klimy gra tutaj ważną rolę .
Help !
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL 140 PS 93'
Ostatnio postanowiłem wymienić chłodnicę klimy i po założeniu i naładowaniu okazało się że elektrycznie nie załącza się klima, na panelu wszystko ok, działają wszystkie przyciski. Mechanik od klimy wypiął kostkę od czujnika i klima zaczęła chodzić. Jak zapinał z powrotem to nie działa. Teraz jeżdżę z wypięta kostką żeby klima chodziła ale chcę zrobić żeby wszystko działało i pokazywało tym samym temp. Koleś od klimy powiedział, że ten czujnik ma coś wspólnego z działaniem klimy. PS. Sprężarka na niskich obrotach wyje.
Od dłuższego czasu temperatura na wskaźniku nawet po dłuższej jeździe nie przekraczała 50 C, chyba że mocno dawałem w rurę, wymieniłem termostat Wahler i dalej to samo, przez chwilę tylko pokazywał normalną temp około 90C.
nr: katalogowy to 034 919 369c
W ASO 459 zł za oryginał, w InterCarsie 130 zł.
Dodam, że czujnik przeciekał zanim go wykręciłem. Teraz tylko pytanie co z tymi kostkami 3 piny i 4 piny, u mnie są 3 piny i znalazłem taki artykuł
Forum Audi 80k44761 pisze:@Leo, to z moich doświadczeĂą wynika coś całkowicie innegoNa miejsce 3-pinowego czujnika w brata A6 próbowaliśmy wstawić czujnik 3-pinowy i.... klimatronic nie działał
Natomiast na odwrót - nie działał drugi bieg wentylatorówAle fakt że wskazania temperatury na desce działały.
Pytanie, co zamówić ORI czy zamiennik ? Nie którzy piszą, że może mieć to też coś wspólnego z grzaniem świec żarowych i jak się wstawi badziewie to może przekłamywać i po 15 sek grzać co w następstwie może je popalić.
Jaką metodą szukać wady ? Działanie klimy gra tutaj ważną rolę .
Help !
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL 140 PS 93'
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Staszów
Podepnę się. Objawy (C4 z 91 roku; 2.8 AAH, klimatyzacja automatyczna)
- sprężarka się załącza, pracuje cyklicznie, czuć obciążenie na silniku
- przewody aluminiowe od sprężarki do osuszacza i dalej są cały czas letnie, czyli ich temperatura się nie zmienia.
- w VAGu mam następujące błędy:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Czujnika G110 nie ma w silniku AAH, gdzieś w necie wyczytałem, że był on montowany w V6 na USA chyba. W każdym razie w ETKA tego czujnika nie ma - jest w dieslu i R5 PB.
- klima nie chłodzi jak można się domyśleć.
- auto kupiłem w marcu i klima miała być nabita
- czujnik 4 pinowy raczej padnięty, bo raz wskazuje temperaturę na wskaźniku a raz nie. Ale gdyby on był przyczyną nie działa klimatyzacji to sprężarka by się nie załączyła. Jeden z pinów czujnika, przy temperaturze powyżej ok 120 stopni daje sygnał masy do klimatronika i odcina sprężarkę. U mnie sprężarka działa.
No i teraz kwestia - czy może być mało czynnika? Auto w sumie od kupna w marcu ma niesprawną klimatyzację, niestety w momencie kupna było chłodno, sprężarka się załączyła więc uznałem, że sprzedający nabił układ - taka była umowa, że ma to zrobić. W każdym razie gdyby czynnik miał uciec, to chyba przez ponad 3 miesiące powinien wyciec całkowicie - wtedy czujnik ciśnienia powinien blokować załączenie sprężarki.
Będę miał sprawdzany układ, ale facet nie miał akurat złączek do starego układu. Mam stary R12 niestety, facet chce wywalić stary czynnik i wrzucić już ten nowszy. Tyle że nie wiem czy jest to wina pustego układu, a za nowe pełne napełnienie powiedział mi 250 zł.
- sprężarka się załącza, pracuje cyklicznie, czuć obciążenie na silniku
- przewody aluminiowe od sprężarki do osuszacza i dalej są cały czas letnie, czyli ich temperatura się nie zmienia.
- w VAGu mam następujące błędy:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Czujnika G110 nie ma w silniku AAH, gdzieś w necie wyczytałem, że był on montowany w V6 na USA chyba. W każdym razie w ETKA tego czujnika nie ma - jest w dieslu i R5 PB.
- klima nie chłodzi jak można się domyśleć.
- auto kupiłem w marcu i klima miała być nabita
- czujnik 4 pinowy raczej padnięty, bo raz wskazuje temperaturę na wskaźniku a raz nie. Ale gdyby on był przyczyną nie działa klimatyzacji to sprężarka by się nie załączyła. Jeden z pinów czujnika, przy temperaturze powyżej ok 120 stopni daje sygnał masy do klimatronika i odcina sprężarkę. U mnie sprężarka działa.
No i teraz kwestia - czy może być mało czynnika? Auto w sumie od kupna w marcu ma niesprawną klimatyzację, niestety w momencie kupna było chłodno, sprężarka się załączyła więc uznałem, że sprzedający nabił układ - taka była umowa, że ma to zrobić. W każdym razie gdyby czynnik miał uciec, to chyba przez ponad 3 miesiące powinien wyciec całkowicie - wtedy czujnik ciśnienia powinien blokować załączenie sprężarki.
Będę miał sprawdzany układ, ale facet nie miał akurat złączek do starego układu. Mam stary R12 niestety, facet chce wywalić stary czynnik i wrzucić już ten nowszy. Tyle że nie wiem czy jest to wina pustego układu, a za nowe pełne napełnienie powiedział mi 250 zł.