Opony samochodowe Audi
części samochodowe
Kalkulator OC mfind
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Klima raz działa raz nie Pomocy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
drajwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: TERESPOL

Klima raz działa raz nie Pomocy

Post autor: drajwer » 22 cze 2013, 19:16

Witam koledzy mam od wczoraj taki mały problem a mianowicie jak wyszedłem wczoraj odpaliłem swoją niunię i załączyłem jej klime to przez pięć min było wszystko ok dopuki kompresor zaczął mi sie wyłączć na 2,3s i się znowu włączał i tak cały czas w korkach przy temperaturze 35-37"C podczas trasy wszystko ok.Więc pojechałem nabić klime bo słyszałem i wyczytałem że tak się robi jak jest mało czynnika. I co i trochę lepiej bo tylko raz mi się dzisiaj wyłączył ale słabo ta klimatyzacja dmucha, wcześniej jak miałem ustawioną na 18"C to w samochodzie nie mogłem usiedzieć bo tak było zimno a teraz słabiutko ale nie najgorzej.Jeszcze coś zauwarzyłem że jak ruszam z pod świateł to tak jagby kompresor się wyłączał bo samochód ma lekko ale śnieżynka się świeci że klima załączona dopiero coś się włącza jak dam 2 bieg bo samochód ma ciężej i słychać jak jakiś przekaÂźnik pyka

[ Dodano: 2013-06-22, 19:25 ]
Jeszcze zapomniałem dodać że przy nabiciu klimy facet przeczyścił"umył"mi skraplacz i dzisiaj na klimatroniku pojawił mi sie błąd 223 "Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa" i nie wie co to jest

Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 23 cze 2013, 15:27

Podczas gdy włączasz klimę na postoju to załącza CI się wiatrak od chłodnicy/klimy?
Powinien, podczas jazdy jest przepływ powietrza i chłodnica robi robotę, klima działa, stajesz w korku, przepływu niema i klima się wyłącza. Jeśli nie załącza się wiatrak to sprawdÂź bezpiecznik, ale najprawdopodobniej skończyły się szczotki w silniku.

drajwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: TERESPOL

Post autor: drajwer » 24 cze 2013, 21:08

wiatrak działa i 1 i 2 bieg

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 09 lip 2013, 16:54

a klima nabita??????????????? <szok>

drajwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: TERESPOL

Post autor: drajwer » 10 lip 2013, 10:15

tak nabita tak jak napisałem na początku ze od razu pojechałem i nabiłem i teraz jest dobrze nie wyłącza mi się klima ale słabo daje ta klima dmucha zimnym ale nie tak jak kiedyś ze na minimu wartości w aucie było mrożno teraz dmucha jk bym miał ustawionną temp na 23-24 stopnie

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 10 lip 2013, 15:07

A NIE JEST TAK, że klima się sama wyłącza gdy jedziemy na jedynce czy dwójce?
AUDI ZASTOSOWAÂŁO taki trik oszczędzający MOC auta. Przy wysokich temperaturach i jeÂździe, właśnie na pierwszym i drugim biegu. Kompresor zostaje odłączony aby dodać mocy brakującej, ładnie to można sprawdzić w blokach VAG gwałtownie dodając gazu lub gdy jedziemy pierwszym biegu.
jako że jest gorąco, od razu odczujemy skutki odłączenia kompresora.

Po co to jest, do końca nie rozumiem. Mnie też to wkurza i już kombinuję jak obejść dodatkowym włącznikiem aby podać napięcie na stałe.
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

drajwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: TERESPOL

Post autor: drajwer » 10 lip 2013, 21:05

jest tak właśnie jak ruszam z pod świateł to kompresor się właśnie wylącza ale to jest pikuś chodzi o to że kompresor mi się wyłącza na postoju

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 11 lip 2013, 16:28

no to ja myślę że są dwa wyjścia.
albo czujnik wysokiego ciśnienia szwankuje i odłącza co jakiś czas albo znowu mało czynnika bo ciśnienie uciekło,
szczelność była sprawdzana? czy tylko nabili gaz bez kontrastu?

ja dzisiaj sprawdziłem ...i przy temp zewnętrznej 30 st, na wolnych obrotach, i dmuchawie ustawionej na jedną kreskę, pokazało mi na mierniku 3,0 st Celsjusza w środkowej kratce, nawiew na środek, reszta kratek pozamykana
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

zbynio4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 wrz 2009, 12:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: zbynio4x4 » 21 lip 2013, 14:15

Kolego ja mam taką funkcję że przy ruszaniu na pierwszym biegu wyłącza kompersor na około 5 sekund.
Jest to po to aby sprężarka nie zabierała mocy właśnie przy ruszaniu. Jak to wyłączyć nikt
niestety nie wie :( Poza tym jednak klimatyzacja działa poprawnie.
A co do twojego problemy że wyłącza spręzarke na postoju to miałem też taki problem...
Winne okazało się Visco,które także schładza układ. Było tak zużyte że mogłem je zatrzymać
ręką gdy silnik był ciepły. Wymieniłem na nowe firmy Behr-Hella i jest wszystko ok.
zbynio

dudiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 lut 2012, 11:38
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: dudiA6 » 08 sie 2013, 11:00

dukosz pisze:A NIE JEST TAK, że klima się sama wyłącza gdy jedziemy na jedynce czy dwójce?
AUDI ZASTOSOWAÂŁO taki trik oszczędzający MOC auta. Przy wysokich temperaturach i jeździe, właśnie na pierwszym i drugim biegu. Kompresor zostaje odłączony aby dodać mocy brakującej, ładnie to można sprawdzić w blokach VAG gwałtownie dodając gazu lub gdy jedziemy pierwszym biegu.
jako że jest gorąco, od razu odczujemy skutki odłączenia kompresora.

Po co to jest, do końca nie rozumiem. Mnie też to wkurza i już kombinuję jak obejść dodatkowym włącznikiem aby podać napięcie na stałe.
U mnie jest podobnie, a nawet na postoju. Szczelność układu sprawdzona i uzupełniony czynnik. Ponad to taka sytuacja zaczęła mieć miejsce właśnie przy ostatnich upałach, kiedy samochód jest mega nagrzany.
Czy aby na pewno Audi zastosowało takie rozwiązanie ? :)

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 08 sie 2013, 17:21

Ja pamiętam z czasów kiedy w jednej firmie zakładałem klimatyzacje w autach od podstaw. Włączanie i wyłączanie się kompresora co jakiś czas jest normalne. Słychać to właśnie poprzez takie "cyknięcie" elektromagnesu w sprężarce. Problemem tutaj wydaje mi się nie jest samo wyłączanie kompresora bo to jest normalne i w każdym samochodzie którym jeździłem z klimą tak było. Układ jest tak zaprojektowany aby na czas wyłączanie się kompresora miał w sobie zgromadzone takie ciśnienie które zapewni przez jakiś czas sprawne chłodzenie. Na ten czas wpływa też wielkość osuszacza. Więc nasuwają mi się takie przyczyny...jak czujnik ciśnienia lub termostat pod deską rozdzielczą tam gdzie jest nagrzewnica i chłodnica. Tym termostatem reguluje się temperature chłodzenia...przy zbyt niskiej jest ryzyko zamrożenia instalacji. Być może w tą stronę ci szwankuje skoro na wylocie masz taką małą temperaturę. Ale nie jestem pewien czy Audi stosowało wogóle taki termostat. Przy climatronicach jest już inna sprawa.

AutomationW2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:40
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: AutomationW2 » 20 lip 2014, 21:09

Witam Forumowiczów :) Pragnę odświeżyć temat. Mam podobny problem z moim klimatronikiem. Mianowicie... okazało się żę miałem uszkodzony wentylator klimatyzacji i wymieniłem do na nowy znajomy który zajmuje sie klima nabił odczynnik i wszystko było cacy... ale następnego dnia zostawiłem samochód na słońcu i po odpaleniu silnika klima sie nie załaczyła... dopiero po przejechaniu ok 10 km zaczeła dmuchać i dzieje się to za każdym razem dziś też od razu sie działała tylko po pewnym czasie .... dodam żę wentylator klimy pracuje cały czas chociaż wydaje mi się że troche głośno działa wentylator dmuchawy... Dodam że moja audi posiada też solardach a podobno ma od fukcje załączania klimy podczas postoju samochodu może jakiś przekaźnik nie odbija ?? Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem prosze o pomoc :)

electro_01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: electro_01 » 16 wrz 2016, 22:08

Pozwolę sobie nieco odświeżyć...

Problem może nieco inny, ale też dający do myślenia...

Mianowicie, odpalam auto, wyłączam ECON, klima się włącza, i tak na postoju może sobie chodzić ile dusza zapragnie ( no powiedzmy co najmniej 20 min bo tyle sprawdzałem).

Nato iast jak odpale, włączę klime i jadę, to wyłącza się po około 5 min. (jakieś 2 może 3 kilometry spokojnej jazdy) i już nie chce się włączyć.

Na postoju, podczas testów, trzymałem różne obroty, trochę jałowych, trochę podwyższonych, i niby jest ok, a podczas jazdy rozłącza (nie wiem czy to może być jakaś sugestia, ale na postoju, sprężarka chodzi w sposób ciągły, nie rozłącza się co jakiś czas.)

W vagu zero błędów, wentylator się włącza ( przynajmniej podczas testów na postoju, chodzi cały czas), chłodnica klimy jest ciepła (nie gorąca), rurka gruba - zimna, rurka ceinka - ciepła, temperatura powietrza na wylotach- zadowalająca ( po zamknięciu się w aucie, radzi sobie całkiem nieźle...)

Może ma ktoś jakieś sugestie, co sprawdzić, gdzie szukać etc.

Będę zobowiązany...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
Kalkulator OC hamulce