Witam
Zakładam klimę w pewnym aucie od podstaw
Nie wiem jaki czujnik włącza sprężarką i wyłącza i tak samo z chłodnicą kiedy się nagrzeje i ciśnienie podskoczy -wtedy powinny włączyć się wentylatory. przy chłodnicy są 2 czujniki i przy parowniku jest jeden
Nie wiem co jest od czego
[A6 C4] [Audi 100 c4] klima manualna od podstaw
- Kosmos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
- Lokalizacja: Platerówka
- Kontakt:
[A6 C4] [Audi 100 c4] klima manualna od podstaw
kupię dekielki do felg bolero 17 cali
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Kosmos, to jeszcze jest jeden na sprężarce- czujnik obrotów, wyłącza sprężarke jak stanie albo coś 
W Chłodnicy wg etki jest jeden wyłącznik bezpieczeństwa, drugi to przełącznik wysokociśnieniowy (czyżby on sterował drugim biegiem wentylatora?) a na parowniku jest czujnik niskiego ciśnienia. Na chłodnicy przy wejściu z sprężarki jest przełącznik wysokociśnieniowy a ten montowany wyżej to wyłącznik bezpieczeństwa, zresztą, one są zamienne chyba bo można je zmienić miejscami montażu (pasują) przynajmniej u mnie w r5
Tyle według etki
Ciekawy jestem czy uda Ci się połączyć sterownik silnika z klimą żeby przy bucie rozłączało, po odpaleniu troche poczekało, a w razie spadku obrotów/zatarcia wyłączyło układ... Klima ma jakiś sterownik osobny?

W Chłodnicy wg etki jest jeden wyłącznik bezpieczeństwa, drugi to przełącznik wysokociśnieniowy (czyżby on sterował drugim biegiem wentylatora?) a na parowniku jest czujnik niskiego ciśnienia. Na chłodnicy przy wejściu z sprężarki jest przełącznik wysokociśnieniowy a ten montowany wyżej to wyłącznik bezpieczeństwa, zresztą, one są zamienne chyba bo można je zmienić miejscami montażu (pasują) przynajmniej u mnie w r5
Tyle według etki
Ciekawy jestem czy uda Ci się połączyć sterownik silnika z klimą żeby przy bucie rozłączało, po odpaleniu troche poczekało, a w razie spadku obrotów/zatarcia wyłączyło układ... Klima ma jakiś sterownik osobny?
- Kosmos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
- Lokalizacja: Platerówka
- Kontakt:
No tak
Złożyłem wszystko do kupy wzorowałem się z Audi 80 (Matuli) tam jest manualna.
I wszystko działa jak należy z tym, że nie mam pojęcia jak podłączyć pod komputer?
Z chwilą jak załączę klimę lekko spadają obroty
[ Dodano: 2011-06-16, 09:44 ]
Tyle tylko że w tamtej zejdę do temperatury 7,5-8 stopni a w tym co złożyłem 12stopni...
Nabiłem tyle co powinno być czyli 750-800 + barwnik+olej i wszystko szczelne. Obieg zewnętrzny i wewnętrzny działa ok (jest zimno ale nie mogę w swetrze jeździć :P)
[ Dodano: 2011-06-16, 11:25 ]
Tylko że mnie się wydaję, że wentylator powinien non stop chodzić na niższych obrotach a w momencie gdy temp.podrośnie lub ciśnienie to powinien wskoczyć na 3bieg
Tak przynajmniej miałem w moim poprzednim Audi 100 C4 2.3 Automat tyle tylko, że tam był klimatronik
Niech ktoś mnie poprawi jeśli źle mówię
Złożyłem wszystko do kupy wzorowałem się z Audi 80 (Matuli) tam jest manualna.
I wszystko działa jak należy z tym, że nie mam pojęcia jak podłączyć pod komputer?
Z chwilą jak załączę klimę lekko spadają obroty
[ Dodano: 2011-06-16, 09:44 ]
Tyle tylko że w tamtej zejdę do temperatury 7,5-8 stopni a w tym co złożyłem 12stopni...
Nabiłem tyle co powinno być czyli 750-800 + barwnik+olej i wszystko szczelne. Obieg zewnętrzny i wewnętrzny działa ok (jest zimno ale nie mogę w swetrze jeździć :P)
[ Dodano: 2011-06-16, 11:25 ]
Tylko że mnie się wydaję, że wentylator powinien non stop chodzić na niższych obrotach a w momencie gdy temp.podrośnie lub ciśnienie to powinien wskoczyć na 3bieg
Tak przynajmniej miałem w moim poprzednim Audi 100 C4 2.3 Automat tyle tylko, że tam był klimatronik
Niech ktoś mnie poprawi jeśli źle mówię
kupię dekielki do felg bolero 17 cali
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
No tak, po załączeniu klimy włącza się pierwszy bieg wentylatora a jak wzrasta temperatura czyli na postoju np załącza się drugi bieg (jeden świst
)
To masz sterownik od klimy? Tzn uwzględnia on te czujniki ciśnień i ten od obrotów?
Jak wentylator chodzi non stop to tutaj szukaj przyczyny, za bardzo schłodzony układ- może nie dochodzić do skroplenia (za niskie ciśnienie na wysokiej stronie) ale wątpie żeby układ był tak delikatny hm... Może czynnika za dużo, wiesz jakie masz ćisnienia? czy instalacja całkiem oryginał i ilość wg katalogu? Przy dużej ilosci czynnika zyskujesz dużą wydajność (układ od parownika do osuszacza będzie zimny) ale wyższe temperatury.... i odwrotnie.. mniej czynnika, niższa wydajność i niższe temp
To tak po naszemu 

To masz sterownik od klimy? Tzn uwzględnia on te czujniki ciśnień i ten od obrotów?
Jak wentylator chodzi non stop to tutaj szukaj przyczyny, za bardzo schłodzony układ- może nie dochodzić do skroplenia (za niskie ciśnienie na wysokiej stronie) ale wątpie żeby układ był tak delikatny hm... Może czynnika za dużo, wiesz jakie masz ćisnienia? czy instalacja całkiem oryginał i ilość wg katalogu? Przy dużej ilosci czynnika zyskujesz dużą wydajność (układ od parownika do osuszacza będzie zimny) ale wyższe temperatury.... i odwrotnie.. mniej czynnika, niższa wydajność i niższe temp


- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
A na ssaniu wiesz ile? I jak tam temperatura osuszacza(jest zimny lodowaty, cieknie z niego)? Przewody za parownikiem są zimne jak parownik? Dobrze jakbyś wiedział to drugie ciśnienie jakie jest wraz z tym wysokim, daje to pogląd o co kom on..
Jak upuścisz troche czynnika napewno temp spadnie, ale możesz upuścić za dużo i nie będzie wogóle chodzić
Dławik (dysze) i osuszacz dałeś nowe? Aż tak zależy Ci na tych kilku stopniach? Wiem, ze przez to może powoli schładzac auto ale czy jest aż tak źle?
Ah, no i jak jest na wysokiej stronie 10 bar to troche mało (albo czynnika mało, albo za bardzo schłodzony skraplacz, albo to i to
) Ogólnie przyczyn może być wiele;/
Jak upuścisz troche czynnika napewno temp spadnie, ale możesz upuścić za dużo i nie będzie wogóle chodzić

Ah, no i jak jest na wysokiej stronie 10 bar to troche mało (albo czynnika mało, albo za bardzo schłodzony skraplacz, albo to i to

- Kosmos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
- Lokalizacja: Platerówka
- Kontakt:
nie na tych paru stopniach nie zależy mi i tak jest wystarczając zimno ciśnienie jak rośnie do 17 to załącza się czujnik a wyłącza przy 10 chyba 12 i podłączyłem pod niego wentylatory aby zbiło ciśnienie i temperaturę.
potrzebuję co do czego podłączyć oryginalnie lub kupić instalację do manuala
[ Dodano: 2011-06-16, 18:48 ]
osuszacz jest b.zimny ale tez mokry a przewód bliżej skraplacza jest zimny a przy skraplaczu jest trochę przymrożony
potrzebuję co do czego podłączyć oryginalnie lub kupić instalację do manuala
[ Dodano: 2011-06-16, 18:48 ]
osuszacz jest b.zimny ale tez mokry a przewód bliżej skraplacza jest zimny a przy skraplaczu jest trochę przymrożony
kupię dekielki do felg bolero 17 cali