Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C4] brak ogrzewania i obiegu wody w silniku

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
airmajki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2011, 15:36
Lokalizacja: Sosnowiec

[A6 C4] brak ogrzewania i obiegu wody w silniku

Post autor: airmajki » 30 lis 2011, 00:30

witam.
od wrzesnia jestem posiadaczem audi a6/c4 2,8 quattro 174KM
pare dni po zakupie zdecydowalem sie na montaz instalacji gazowej(przejechalem na instalacji ok 2tys. km)
okolo 3 tygodni temu nagle czujnik temp. wody podskoczyl prawie do max., zauwazylem, ze wentylatory nie działają i lekko dymi sie z silnika.
akurat nastepnego dnia mialem oddac auto na wymiane filtrow i oleju mechanikowi (niestety nie mojemu, bo ten byl zajety), wiec poprosilem by sprawdzil sytuacje. uznal, ze nalezy wymienic czujnik temperatury i wszystko powinno dzialac. zrobil to jednak nie poskutkowalo.
moj mechanik poradzil mi najpierw skonsultowac sie z monterami gazu, ktorzy po obserwacji zapewnili mnie, ze z ich strony wszystko jest ok. nastepnie sprawdzil juz chyba wszystko (czujnik, pompe wody, termostat, uszczelki pod glowica itd) i jestesmy w martwym punkcie, bo nie wiadomo co dalej. nie ma obiegu wody w silniku i nie dziala ogrzewanie.
czy ktos z Was ma jakies pomysly? bardzo prosze o pomoc.

wsza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 30 lis 2011, 17:56
Lokalizacja: kraków

Post autor: wsza » 30 lis 2011, 18:15

witam, to ja sie podepne tutaj bo nie do końca ogarniam pisanie na forum :D(wybaczcie prosze) problem polega na tym,że silnik długo sie nagrzewa(ok jest zimno) jak juz łaskawie dojdzie do 89stopni, wskazówka nie ruszając auta z miejsca opada na 60-70 stopni i dzieje sie tak nie kiedy pod czas jazdy, ze tak sobie wędruje po tym wskaźniku, dodatkowo chłodnica po stronie węży jest ciepła na długosci 5 cm a dalej lodowata, próbowałem odpowietrzac tym zaworkiem na wężu do nagrzewnicy i chwile działało, termostat jest podobno nowy(silnik ael 2.5 tdi) wiskoze raczej wykluczam,prosze o jakies sugestie :)

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 30 lis 2011, 19:09

wsza pisze:witam, to ja sie podepne tutaj bo nie do końca ogarniam pisanie na forum :D(wybaczcie prosze) problem polega na tym,że silnik długo sie nagrzewa(ok jest zimno) jak juz łaskawie dojdzie do 89stopni, wskazówka nie ruszając auta z miejsca opada na 60-70 stopni i dzieje sie tak nie kiedy pod czas jazdy, ze tak sobie wędruje po tym wskaźniku, dodatkowo chłodnica po stronie węży jest ciepła na długosci 5 cm a dalej lodowata, próbowałem odpowietrzac tym zaworkiem na wężu do nagrzewnicy i chwile działało, termostat jest podobno nowy(silnik ael 2.5 tdi) wiskoze raczej wykluczam,prosze o jakies sugestie :)
Podobno nowy ale nie wiesz na pewno. Ja bym obstawił termostat, nawet nowy potrafi się popsuć po miesiącu pracy -ja tak miałem. Czy ubywa gdzieś może płyn? Pytam bo moż gdzieś łapie powietrze i się zapowietrza układ chłodzenia.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

airmajki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2011, 15:36
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: airmajki » 30 lis 2011, 22:02

pompa byla zdemontowana, bo mechanik podejrzewal przede wszystkim uszkodzony wirnik, ale okazalo sie, ze tam wszystko jest wporzadku.

wsza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 30 lis 2011, 17:56
Lokalizacja: kraków

Post autor: wsza » 01 gru 2011, 08:01

raczej ufam mechanikowi, hm.. owszem płynu ubywa ale bardzo malutko, i ubywał również przed tymi ceregielami, oglądałem mutor i ani na nim ani pod wozem nie pojawiają sie żadne wycieki. Zauważyłem też ze po tym "odpowietrzaniu "moim poprawiło sie tzn, wsazówka jest"stabilniejsza" i żadziej siejej zdaża opadać, moze spróbuje jeszcze troche odpowietrzyć, oraz sprawdzić ten czujnik( termostat ma jakies 2 tygodnie- to juz faktycznie musiałbym miec pecha :D)
- gdybym jeszce mogł wtrącic to problemu kolegi.. byc może pompa jest zużyta i nie ma takie siły zeby przepchać płyn przez układ bo sa w nim dodatkowe węże (lpg) i jest zapowietrzony?(nie bijcie mnie ale staram sienie wymyślac herezji)

wsza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 30 lis 2011, 17:56
Lokalizacja: kraków

Post autor: wsza » 01 gru 2011, 15:33

być może faktycnie uszczelka pod "czapką" jest dmuchnięta i faktycznie tamtędy sie zapowietrza, jeeej...toć dużo pracy przy tym będzie eh.Zwłaszcza ze objawy jakie towarzyszą całej tej akcji wskazują na zapowietrzanie sie układu chłodzenia, no nic dzięki w kazdym razie za wskazówki :) bede obserwowac i działać

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 01 gru 2011, 21:50

Kolego zobacz wszystkie połączenia wężyków ,może nie cieknie bardzo tylko się trochę poci i to po dłuższym czasie powoduje zapowietrzenie. Czasem lubi polecieć króciec co wychodzi z tyłu głowicy do nagrzewnicy. Mi tam ciekło i słyszałem, że ten element tak ma po pewnym czasie.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukas1970
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 03 lip 2011, 23:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Lukas1970 » 01 gru 2011, 23:12

A masz zielony płyn? Bo on lubi przeciekać.

ladaril
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 31 paź 2011, 06:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ladaril » 02 gru 2011, 12:43

Proszę o pomoc. Pisałem na kilku wątkach i nikt mi nie odpowiada.
sprawa dotyczy braku ogrzewania, czyściłem owe cylinderki ale to nie to. Bowiem ciecz która dociera do cylinderków jest zimna. Gdzie szukać problemu? termostat jest ok.

wsza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 30 lis 2011, 17:56
Lokalizacja: kraków

Post autor: wsza » 02 gru 2011, 14:46

o to cenna rada z tym króćcem, oczywiscie sprawdze to. a co do wskazówki to póki co jest ujarzmiona i zachowuje sie jak należy,także może jestem uratowany :)- zatem zapraszam szanowych panów to innego działu gdzie ujawniam mój kolejny niecierpliwiący zwłoki problem.

ja niestey nie pomoge, masz zbyt nowoczesne auto :(

wsza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 30 lis 2011, 17:56
Lokalizacja: kraków

Post autor: wsza » 11 gru 2011, 10:50

haha!! udało mi sie uporac z problmem wskaźnika, wymieniłem i termostat na vernet'a bo oryginal niemrawo cos robił, i co sie okazalo mechanik wymienił czujnik, tylko nie ten co trzeba :D

airmajki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2011, 15:36
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: airmajki » 18 gru 2011, 14:44

poprosilem pewnego gazownika by sprawdzil podlaczenie instalacji gazowej, jednak uznal, ze wszystko jest wporzadku, gaz odpada. wciaz nie ma jednak rozwiazania problemu... czy ktos ma jeszcze jakis pomysl?

qubuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: chojnice

Post autor: qubuś » 29 gru 2011, 17:14

Probowałeś dobrze odpowietrzyć układ ?? Spróbój mojego sposobu odkręć korek od wody stań na górce aby silnik był wyraźnie wyżej od nagrzewnicy. Jak sie już ustawisz to but na gaz ok 3 tyś obrotów i niech sie kula. Jak to nie pomoźe to sprawdź czy gaz nie idzie Ci do wody parownikiem takie akcje tej już mialem układ sie zapowietrzał i był uszkodzony parownik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl