[a6,c4,Z1,1,9tdi,90KM,kraków]Brak ogrzewania,dmucha,zimne
[a6,c4,Z1,1,9tdi,90KM,kraków]Brak ogrzewania,dmucha,zimne
witam!Od pewnego czasu mam problem z ogrzewaiem wewnątrz mego auta,nawiew dobrze dmucha,ale ledwie letnim powietrzem :!: ostatnio jechalem w trase 250km i calkowicie zastawilem chlodnice temperatura od paru miesięcy nigdy nie doszla mi do 90stopni,wymieniłem termostat na nowy ale nic to mi nie pomogło,stary też okazal się dobry,jest zamknięty,a po polaniu go wrzątkiem otwiera się,nagrzewnice też sprawdzałem-płukałem ją i jest drożna :!: Po zalaniu całego ukladu i próbie odpowietrzenia nagrzewnicy obiaw jest taki,że na wolnych obrotach auto moze chodzic awet godzine i płyn odpowietrznikiem nagrzewnicy nie leci,po zgaszeniu silnika leci :?: na obrotach powyżej 1300 też leci Jest to a6 z klimatronikiem.Czy ktoś miał podobny problem i co bylo przyczyną :?: Za szybką i skuteczną pomoc z góry dziękuje :!: Pozdrawiam wszystkich klubowiczów :!: Pietro
- bartek915
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 210
- Rejestracja: 04 sty 2009, 20:14
- Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kolego ktoś pisał na forum że miał takie same objawy. Okazało się że nagrzewnica cała zapchana była. Tutaj więcej info:
a6-c4-25-tdi-aelklimatronik-kiepsko-dmu ... 142,15.htm
a6-c4-25-tdi-aelklimatronik-kiepsko-dmu ... 142,15.htm
Andi 2.5 tdi pisze:Po zdjeciu wezy zasilajacego i powrotnego zauwazylismy, ze w powrotnym jest troche kamienia na sciankach wezyka (nie swiadczylo to dobrze)(zasilajacy byl czysty),(to zapewne pozostalosc po ostatnim wlascicielu , ktory nie zalowal na plyny, czy tez koncentraty i lal do ukladu kranowa wode :evil: )
Do przeczyszczenia uzylismy i teraz bez smiechow :roll: plyn do czyszczenia felg ,gdyz do czyszczenia silnikow nie bylo na cpn'ie(podobno najlepszy).
Zalewalismy plynem do pelna odczekujac ok 5 min i plukajac nagrzewnice goraca gotowana woda,za kazdym razem wylatwala ciemnobrazowa maz, wraz z kamyczkami przypominajacymi zwir,
Po godzinie takiej zabawy , do ostatnich paru przeczyszczen uzylismy sprezarki-aby wydmychac wszystko , co nie chcialo wyleciec samoczynnie poprzez dmuchanie (zaznaczam z w tym momencie juz wlewajac goraca czysta wode ,tak samo czysta mielismy na powrocie ).
Po tym zabiegu auto zostalo zalane do konca koncentratem , nie bylo odpowietrzane a efekt taki:
1 = wczesniej jak jechalem do domu w -15 przez 1200 km, ubrany w ciepla polarowa bluze- ratowalem sie grzaniem foteli ,bo nagrzewnica starczala tylko na niezamarzanie/parowanie szyb z bieda.
2 = teraz jadac w tych samych warunkach -15 musialem miec skrecone ogrzewanie do 22 max 25 stopni bez wlaczonego grzania foteli jadac sobie na koszulce :mrgreen:
Tak wiec jak komus slabo autko grzeje , nie warto sie zastanawiac
80 B2 81' 1.8i 82kW
A6 C4 97' 2.5 TDi 85kW
A6 C5 00' 2.5 TDi 110kW
A6 C4 97' 2.5 TDi 85kW
A6 C5 00' 2.5 TDi 110kW
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
odpowietrzaj nagrzewnice w ten sposób :
1 odkręć zbiorniczek płynu chłodniczego od nadwozia - i unieś go do góry najwyzej jak się da :!: -tak aby poziom płynu w zbiorniczku znajdował sie wysoko nad nagrzewnicą
2 wlacz klimatronik na HI , przełacz nawiew na kratki a dmuchawe wlacz na 2,3 kreski
3 nagrzej silnik do 90* ( niech popracuje z 5 min na wysokich obrotach aby sie szybko nagrzał)
4 popros 2 osobe nich siądzie za kierownicą i wciska gaz -niech ciągle podtrzymuje podwyzszone obroty tak ok 3000 obrotów ,
5 W czasie odpowietrzania silnik niech pracuje ciągle tak na 3000 obrotow , a ty w tym czasie trzymająć zbiorniczek 1 reką w górze 2 reką (poluzuj) srubkę odpowietrzającą na weżyku idącym do nagrzewnicy - nie przejmuj sie że na poczatku bedzie lekko się lał plyn czekaj dalej bo po chwili powinna sie wydobywać w tego otworku taka jakby piana - - jak piana przestanie sie lać przykręć ten koreczek na węzyku i zapytaj osobę siedzącą w środku czy z kratek dmucha cieplem
6 Uwaga ciepłem musi dmuchać -tylko wtedy kiedy silnik pracuje sobie na obrotach jałowych - to znaczy że układ jest dobrze odpowietrzony - , jesli na jałowych obrotach wieje z kratek zimnem,a jesli ciepłem zaczyna dmuchać dopiero na lekko podwyzszonych obrotach nalezy powtorzyć operacje z pkt. 5 aż zacznie na wolnych obrotach dmuchać cieplem
1 odkręć zbiorniczek płynu chłodniczego od nadwozia - i unieś go do góry najwyzej jak się da :!: -tak aby poziom płynu w zbiorniczku znajdował sie wysoko nad nagrzewnicą
2 wlacz klimatronik na HI , przełacz nawiew na kratki a dmuchawe wlacz na 2,3 kreski
3 nagrzej silnik do 90* ( niech popracuje z 5 min na wysokich obrotach aby sie szybko nagrzał)
4 popros 2 osobe nich siądzie za kierownicą i wciska gaz -niech ciągle podtrzymuje podwyzszone obroty tak ok 3000 obrotów ,
5 W czasie odpowietrzania silnik niech pracuje ciągle tak na 3000 obrotow , a ty w tym czasie trzymająć zbiorniczek 1 reką w górze 2 reką (poluzuj) srubkę odpowietrzającą na weżyku idącym do nagrzewnicy - nie przejmuj sie że na poczatku bedzie lekko się lał plyn czekaj dalej bo po chwili powinna sie wydobywać w tego otworku taka jakby piana - - jak piana przestanie sie lać przykręć ten koreczek na węzyku i zapytaj osobę siedzącą w środku czy z kratek dmucha cieplem
6 Uwaga ciepłem musi dmuchać -tylko wtedy kiedy silnik pracuje sobie na obrotach jałowych - to znaczy że układ jest dobrze odpowietrzony - , jesli na jałowych obrotach wieje z kratek zimnem,a jesli ciepłem zaczyna dmuchać dopiero na lekko podwyzszonych obrotach nalezy powtorzyć operacje z pkt. 5 aż zacznie na wolnych obrotach dmuchać cieplem
Łan tu sri TDI :mrgreen:
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga