Cześć. Zauważyłem na wszystkich oponach takie wcięcia. Czy to normalne zużycie czy coś nie tak za zawieszeniem?
https://drive.google.com/file/d/12FEMVw ... p=drivesdk
Wcięcia na brzegu bieżnika Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 520
- Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
- Imię: Przemo
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecinek
Re: Wcięcia na brzegu bieżnika Quattro
ale o jakich wcięciach mówisz? bo ja tu nic nie widzę złego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Wcięcia na brzegu bieżnika Quattro
Sprawdź ciśnienie w kołach, ale coś mi się wydaję, że delikatnie jeździsz i nie wykorzystujesz pełnej przyczepności w zakrętach i nie masz w całości wytartego bieżnika .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 cze 2020, 04:37
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wcięcia na brzegu bieżnika Quattro
One raczej są w tym miejscu bardziej zużyte - nawet powiedziałbym, że postrzępione . Ciśnienie jest prawidłowe (sprawdzam na rozgrzanej oponie i bez obciążenia).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 22 sty 2010, 18:24
- Imię: Adam
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Wcięcia na brzegu bieżnika Quattro
Zdaje się że opona na brzegu jest wyząbkowana - przyłóż dłoń i przeciągnij po obwodzie w jedną i druga stronę. Dlaczego tak się stało (mimo, że może jest to opona jedna z lepiej ocenianych na rynku) otóż w tym aucie w tych warunkach ten typ tak ma, niestety to nie trafiony zakup, pech i tyle. jeśli komfort opon ci nie dokucza jeździj na nich dalej, są wciąż pełnowartościowe, inne przyczyny jak zawieszenie styl jazdy itd można raczej pominąć, bo z tym jest OK.
Co można na to poradzić: zmniejszyć ciśnienie w oponach (możliwe, że było zbyt WYSOKIE) opona bardziej oprze się na barkach i je dotrze niwelując "schodki", jak zdejmiesz koła na zimę oznacz je i i przygotuj do zamiany na krzyż - jeśli to opona kierunkowa oddaj je zima do wulkanizacji niech ci zamienią je ponieważ trzeba je zdjąć z felg i obrócić, w niekierunkowych nie ma tej konieczności i na wiosnę załóż na krzyż.
Kiedyś to przerabiałem od tego czasu zwracam uwagę na budowę bieżnika i unikam takich w których po brzegach występują klocki z dość dużą przerwą.
Co można na to poradzić: zmniejszyć ciśnienie w oponach (możliwe, że było zbyt WYSOKIE) opona bardziej oprze się na barkach i je dotrze niwelując "schodki", jak zdejmiesz koła na zimę oznacz je i i przygotuj do zamiany na krzyż - jeśli to opona kierunkowa oddaj je zima do wulkanizacji niech ci zamienią je ponieważ trzeba je zdjąć z felg i obrócić, w niekierunkowych nie ma tej konieczności i na wiosnę załóż na krzyż.
Kiedyś to przerabiałem od tego czasu zwracam uwagę na budowę bieżnika i unikam takich w których po brzegach występują klocki z dość dużą przerwą.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga