Co powoduje takie niszczenie opon ???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 mar 2014, 19:36
- Lokalizacja: Lubin
Co powoduje takie niszczenie opon ???
Witam.
Co moze byc przyczyna takiego niszczenia opon Bylem dzisiaj na wymianie oleju i mechanik stwiedzil ze przyczyna moga byc zuzyte amortyzatory aczolwiek ja osobiscie uwazam ze amorki nie maja z tym nic wspolnego aczkowiek moge sie mylic.
Opony to dunlopy sp winter sport 3D. Dodam jeszcze tylko ze przejezdzilem na nich ponad rok od pazdziernika zeszlego roku rowniez przez lato.
Opony sa w miare rowno zuzyte z tym ze przod jest lekko sciety na bokach od wewnatrz co jest bardzo dziwne bo zbierznosc byla ustawiana niecaly rok temu i od tamtej pory nie bylo nic ruszane przy zawieszeniu. Natomiast sam bieznik jest powyrywany do wewnatrz zarowno od zewnetrznej jak i wewnetrznej strony opony, na srodku bieznik nie tkniety. Ponizej wrzucam zdjecia, co prawda ciemno juz bylo ale wydaje mi sie ze ukazuja mniej wiecej o co mi chodzi.
Dzieki za podpowiedzi.
http://zapodaj.net/7c6cf19407cad.jpg.html
http://zapodaj.net/b7ab0323723b7.jpg.html
http://zapodaj.net/e0bc0aa4b5d6f.jpg.html
http://zapodaj.net/4b5ec4ac781dc.jpg.html
Co moze byc przyczyna takiego niszczenia opon Bylem dzisiaj na wymianie oleju i mechanik stwiedzil ze przyczyna moga byc zuzyte amortyzatory aczolwiek ja osobiscie uwazam ze amorki nie maja z tym nic wspolnego aczkowiek moge sie mylic.
Opony to dunlopy sp winter sport 3D. Dodam jeszcze tylko ze przejezdzilem na nich ponad rok od pazdziernika zeszlego roku rowniez przez lato.
Opony sa w miare rowno zuzyte z tym ze przod jest lekko sciety na bokach od wewnatrz co jest bardzo dziwne bo zbierznosc byla ustawiana niecaly rok temu i od tamtej pory nie bylo nic ruszane przy zawieszeniu. Natomiast sam bieznik jest powyrywany do wewnatrz zarowno od zewnetrznej jak i wewnetrznej strony opony, na srodku bieznik nie tkniety. Ponizej wrzucam zdjecia, co prawda ciemno juz bylo ale wydaje mi sie ze ukazuja mniej wiecej o co mi chodzi.
Dzieki za podpowiedzi.
http://zapodaj.net/7c6cf19407cad.jpg.html
http://zapodaj.net/b7ab0323723b7.jpg.html
http://zapodaj.net/e0bc0aa4b5d6f.jpg.html
http://zapodaj.net/4b5ec4ac781dc.jpg.html
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, 20:50 przez jamal_2005, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Co powoduje takie niszczenie opon ???
jamal_2005 pisze:Witam.
Co moze byc przyczyna takiego niszczenia opon Bylem dzisiaj na wymianie oleju i mechanik stwiedzil ze przyczyna moga byc zuzyte amortyzatory aczolwiek ja osobiscie uwazam ze amorki nie maja z tym nic wspolnego aczkowiek moge sie mylic.
Opony to dunlopy sp winter sport 3D. Dodam jeszcze tylko ze przejezdzilem na nich ponad rok od pazdziernika zeszlego roku rowniez przez lato.
Opony sa w miare rowno zuzyte z tym ze przod jest lekko sciety na bokach od wewnatrz co jest bardzo dziwne bo zbierznosc byla ustawiana niecaly rok temu i od tamtej pory nie bylo nic ruszane przy zawieszeniu. Natomiast sam bieznik jest powyrywany do wewnatrz zarowno od zewnetrznej jak i wewnetrznej strony opony, na srodku bieznik nie tkniety. Ponizej wrzucam zdjecia, co prawda ciemno juz bylo ale wydaje mi sie ze ukazuja mniej wiecej o co mi chodzi.
Dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam
Foty sie nie otwieraja
<a href=http://zapodaj.net/55b18db70c3a5.jpg.ht ... 236.jpg</a>
<a href=http://zapodaj.net/e0bc0aa4b5d6f.jpg.ht ... 235.jpg</a>
<a href=http://zapodaj.net/b7ab0323723b7.jpg.ht ... 238.JPG</a>
<a href=http://zapodaj.net/7c6cf19407cad.jpg.ht ... 242.JPG</a>
Nadmiernie zużycie bieżnika na obu krawędziach zewnętrznych opony świadczy o zbyt małym ciśnieniu powietrza w oponie (wielu kierowców praktykuje niedopompowanie w okresie zimowym).Inaczej było by gdyby nadmiernemu zużyciu ulegał środek opony,wtedy świadczyło by to o nadmiernym ciśnieniu w oponie.Inną przyczyną *cięcia* krawędzi mogło by być właśnie złe ustawienie zbieżności i geometrii koła lub *przekoszenie* płyty podwozia,to ostatnie raczej wykluczam bo chyba wiesz co kupowałeś.Amortyzatory nie mają tu chyba nic do tego,gdyż ich zadanie to tłumienie drgań a nie trzymanie koła we właściwej pozycji,od tego jest zawieszenie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 mar 2014, 19:36
- Lokalizacja: Lubin
Wiec najprawdopodobniej jest winna zbierznosc bo mozna wyczuc reka od wewnatrz ze opona jest scieta w stozek. Czyli trzeba znalezc porzadny garaz i ustawic jeszcze raz.
Plyta podwoziowa raczej odpada poniewaz moglo by sie to objawiac w jeden oponie po jednej stronie lub obu ale raczej nierownomiernie a tu ewidentnie obie opony sa zuzyte identycznie.
Dzieki bardzo
Plyta podwoziowa raczej odpada poniewaz moglo by sie to objawiac w jeden oponie po jednej stronie lub obu ale raczej nierownomiernie a tu ewidentnie obie opony sa zuzyte identycznie.
Dzieki bardzo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 mar 2014, 19:36
- Lokalizacja: Lubin
Ciśnienie sprawdzane niedawno wiec wykluczam, zły offset tez ponieważ felgi sa oryginalne, a geometrię miałem robiona pare miesięcy temu ale widocznie kiepsko ustawili. Ogólnie to juz drugi warsztat który zaliczyłem jeśli chodzi o zbieżność i drugi jak widać dał ciała. Po wizycie w pierwszym kierownica krzywo ( przed ustawianiem była prosto ) wiec masakra. Opony wiem ze do wymiany, rotory juz czekają na wymianę tylko jeszcze chwile zeby sie cieplej zrobiło.
A jeszcze takie pytanie odnośnie offsetu, zbyt mały czy zbyt duży offset moze spowodować taki efekt Bo mam 19" na lato ale ET jest 33 przy 9" szerokości.
A jeszcze takie pytanie odnośnie offsetu, zbyt mały czy zbyt duży offset moze spowodować taki efekt Bo mam 19" na lato ale ET jest 33 przy 9" szerokości.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 mar 2014, 19:36
- Lokalizacja: Lubin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. Co prawda mam C5 ale w pazdzierniku kupowalem opony zimowe. Z wygladu ladne,nie jakis chinczyk wiec banan na twarzy. Po jakims czasie zaczalem wlasnie obserwowac takie odpadanie i kruszenie sie bieznika. Jakos twardo w ogole zaczelo sie jezdzic przy minusowych temperaturach i co sie okazalo?opona 12 letnia, prawie 13 rok juz jej lecial. Masakra, wlasciciel wulkanizacji wciskal mi kit ze to ja musialem uszkodzic bo ruszalem za szybko gdzies i sie wydarl hehe takze proponuje sprawdzic DOT opony.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 mar 2014, 19:36
- Lokalizacja: Lubin
Z tego co pamietam to DOT jest chyba 4111 wiec nie jest tragicznie.
Rozmiar 245/40/18 97 nie pamietam indeksu prędkości ale to bez znaczenia. Opona jest jak w oryginale. Co najdziwniejsze tył jest z tego samego rocznika, kupowane razem jako komplet i wyglądają idealnie. Zero spękania, ciecia bieżnika itd, równiutko zużyte.
Rozmiar 245/40/18 97 nie pamietam indeksu prędkości ale to bez znaczenia. Opona jest jak w oryginale. Co najdziwniejsze tył jest z tego samego rocznika, kupowane razem jako komplet i wyglądają idealnie. Zero spękania, ciecia bieżnika itd, równiutko zużyte.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na zimę u Ciebie powinny być 245/40/R18 97V XL M+S. Ewidentnie masz coś nie tak z geometrią/zbieżnością przodu. Pod warunkiem, że miałeś dobre ciśnienie -> 3,1-3,3 (przód) i 2,7-3,4 (tył). Ja mam 225/50/R17 (według wlepki mają mieć takie same ciśnienie jak Twoje) i pompuję 3,1 (przód) oraz 2,7 (tył). Ciśnienie sprawdzam raz w tygodniu na Orlenie (cyfrowy kompresor, szybko i łatwo ). Sprawdź i ustaw raz jeszcze geometrię, ale na jakimś HUNTERZE 3D.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga