Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Jaką szerokość opony wybrać do felg 17"?

Koła, felgi i opony
rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 21 mar 2011, 18:35

neimaD pisze:a jak silniczek jest już mułowaty może to także nieco wzrosnąć. Ze względu na problem z uzyskaniem prędkości.
dokładnie tak własnie jest . Najcięzej ruszyc te koła z miejsca , najwyrzsze spalanie . Jak juz sie krecą to jadąc ze stałą prędkscią niewielka różnica od np.205/55/16 .
dlatego w miescie różnica w spalaniu moze osiągnąc 1-1,5 l ( wskazanie fisa - w rzeczywistosci różnica 1l ) . Dlatego ze przy ruszaniu spalanie chwilowe cały czas ok 20l , ale to przez 2-3 s , faktycznie szybciej puszczamy pedał gazu i dlatego fis jeszcze pokazuje spalanie a my mamy kolejny bieg i nizsze obroty . Wiec w miescie 1 spokojnie mizemy dodac a w trasie do 0,5 l niz na 16'' .

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 21 mar 2011, 21:43

nie zawsze szersza o niskim profilu będzie miała wyższe opory toczenia .na mokrym lub błocie pośniegowym na pewno .natomiast na suchym dużo ważniejsza w wyliczeniach niż szerokośc jest wysokośc ściany bocznej opony czyli profil . własnie on poprzez swoje ugięcie pochłania największe ilości energi .stąd tendencja w nowych pojazdach do coraz to niższych profili aby spełnić wyśrubowane normy emisji CO

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 21 mar 2011, 21:51

ja już sie troche pogubiłem <mysli> enduro7 widać jesteś obeznany od strony teoretycznej w tym temacie.Powiedz jaki jest najsensowniejszy rozmiar opon wg ciebie na koła 17" a jaki na 18"

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 22 mar 2011, 10:31

225/45r17 lub 235/40r17 dla tej drugiej felga min 8cali.
225/40r18

Awatar użytkownika
siwydym
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: siwydym » 22 mar 2011, 13:44

enduro7 pisze:225/45r17 lub 235/40r17 dla tej drugiej felga min 8cali.
225/40r18
Moja ma 7.5 " wiec pozostaje mi tylko 225/45

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

fela

Post autor: Wawryn » 19 wrz 2012, 13:06

Odgrzewam kotleta:) Koledzy jak sprawdzić ile cali ma felga? aktualnie założone a są to 17 z s-line
Obrazek (foto poglądowe)
Pytam bo chce kupić opony o wyższym profilu na obecnych 225/45R17 komfort jest tragiczny.
Zawieszenie mam komfort.Wcześniej miałem 235/45R17 i rzucało niemiłosiernie w koleinach.Teraz chciałbym 225/50R17 ale wyczytałem że autko może się dziwnie zachowywać.Szkoda mi tych 17 ale co sezon z profilem 45 idą do prostowania ,strach na nich będzie jeździć. Zima 205/55R16 i jest ogromna rożnica w komforcie na +, zastanawiam sie nad 225/50R17.Może ktoś dobrze doradzi czy nie będą ocierać i czy wogule ten zakup (chce w zimę kupić nówki) będzie opłacalny. <foch>
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 19 wrz 2012, 13:16

Wawryn pisze:225/50R17
U mnie taki rozmiar jest ORI <okok>

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 19 wrz 2012, 16:34

0x4B25A tylko Ty masz C6. W C5 żeby koło miało jak najbardziej zbliżoną średnicę jaką przewidzieli konstruktorzy to trzeba by zastosować profil 45 przy szerokości 225.
Przy profilu 50 to koło w sumie ma już 2.5cm większą średnicę.
Samochód wyżej stoi, gorsze przyspieszenie z powodu większej średnicy, a jak z prowadzeniem na takim profil to nie mam pojęcia bo nie testowałem.

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 19 wrz 2012, 17:40

MaRRcin929, tylko 225/45R17 to porażka ,rzuca tłucze.Jedyne co mnie może chyba uratować to 235/45R17 niby będzie troche większy profil ale też d.... nie urywa.Może ma ktoś 225/50R17 w C5 i może sie wypowiedzieć w tym temacie coś więcej.
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 19 wrz 2012, 18:15

Dziwna sprawa, sam jeżdżę na 16-tkach. Myślałem na wiosnę założyć jakieś 17-18 i z tego powodu przeczytałem pełno tematów na forum o opiniach jazdy na takich kołach. Wszędzie opinia że super, fajnie się jeździ do tego super wygląda. Praktycznie zero postów przeciwnych, a w tym temacie widzę że jednak nie jest tak kolorowo z tym :/ Ja już sam też mam dylemat.
Jak to w końcu jest.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 19 wrz 2012, 20:53

Wawryn pisze:MaRRcin929, tylko 225/45R17 to porażka ,rzuca tłucze.Jedyne co mnie może chyba uratować to 235/45R17 niby będzie troche większy profil ale też d.... nie urywa.Może ma ktoś 225/50R17 w C5 i może sie wypowiedzieć w tym temacie coś więcej.
W żony A4 B5 00' mam 225/50/17 Yokohama Decibel. Jeśli chodzi o komfort czyli tłuczenie to nic takiego nie ma ale tam jest nówka zawiecha i oponki też. Jedynie bardziej w koleiny ciągnie no i może minimalnie twardziej jest.

225/50 to ta sama wysokość opony co 205/55 tylko trochę szerzej.

Pozdr.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 19 wrz 2012, 21:54

MaRRcin929 pisze:Dziwna sprawa, sam jeżdżę na 16-tkach. Myślałem na wiosnę założyć jakieś 17-18.
Jak to w końcu jest.
Ostatnio zamieniłem swoje stare 235/45/17 na 235/40/18.
Oba komplety oryginalne Audi, a jednak 17 były zdecydowanie bardziej podatne na gięcie.
Komfort się nie pogorszył, wydaje mi się nawet, że jest lepiej.
Spalanie na trasie spadło o 1,5l/100km, V-max wzrosło.
Po autostradzie auto jedzie dużo pewniej.
Myślę, że to kwestia lepszych, nowych opon.

Nie można rozpatrywać tematu komfortu prowadzenia wyłącznie w oparciu o rozmiar felg - bardzo ważne są opony.

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 19 wrz 2012, 22:01

Zawieszenie masz standard? A spadek mocy wyczuwalny był u Ciebie? Jako że mam słabszą wersję to szkoda mi każdego konika ;]

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 19 wrz 2012, 22:13

Zawieszenie standardowe.
Dlaczego miałaby zmniejszyć się moc?
Szerokość ta sama 235.
Prędkość maksymalna wzrosła, spalanie spadło - nowe gumy mają po prostu mniejsze opory toczenia.

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 19 wrz 2012, 22:23

Kurde sorki, mój błąd. ÂŹle przeczytałem <glupek> Dzięki za opinie. A jakie masz porównanie do jazdy na 16-tkach?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja