Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Jaką szerokość opony wybrać do felg 17"?

Koła, felgi i opony
Radek:)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 14 kwie 2010, 18:23
Lokalizacja: Lubeskie

Post autor: Radek:) » 20 mar 2011, 14:34

ja mam na letnich 235 45 17" i jest elegancko zimówki mam 225 50 17" stwierdzam że ładniej jest na 45 na 50 kolo się wydaje większe

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 20 mar 2011, 14:42

gembas rozwiń to co masz na myśli mówiac "tragicznie" jak sie zachowywało auto?
Rafal100 szerokość 225 też wydaje się ok co widac na twoich zdjęciach.
Sam już nie wiem co wybrać <mysli>

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 20 mar 2011, 15:03

zawias seryjny prawda?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 mar 2011, 15:13

u mnie zawias 1BE
słyszłem własnie kilka złych opini o rozmiarze 225/50/17
mi o dziwo nie sciąga ani nie trzęsie autem .
Jedynym minusem zakładania większych opon to ........ wieksze spalanie .

[ Dodano: 2011-03-20, 15:15 ]
gembas pisze:Jak mialem w poprzednim aucie 225/50/17 to auto sciagalo na jedna strone wciaz
dlaczego w jedną ? jaka to strona ?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 mar 2011, 18:54

gembas pisze:w prawo,nie wiem dlaczego,z innymi profilami opony juz nie bylo problemu..........
jedyne co mo do głowy przychodzi to , to że prawa strona jezdni jest bardziej zniszczona .
ale czy to ma wpływ na złą jazde 225/50 ??

Awatar użytkownika
siwydym
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: siwydym » 20 mar 2011, 19:00

rafal100 pisze:
gembas pisze:w prawo,nie wiem dlaczego,z innymi profilami opony juz nie bylo problemu..........
jedyne co mo do głowy przychodzi to , to że prawa strona jezdni jest bardziej zniszczona .
ale czy to ma wpływ na złą jazde 225/50 ??
oraz zawieszenie z prawej strony szybciej się zużywa przez gorszy stan nawierzchni.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 mar 2011, 19:04

dlatego nie nalezy jezdzic jak auta ze znaczkiem L .
Blisko prawej strony jezdni .

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 mar 2011, 19:55

gembas pisze:
bart3k pisze:gembas rozwiń to co masz na myśli mówiac "tragicznie" jak sie zachowywało auto?
Rafal100 szerokość 225 też wydaje się ok co widac na twoich zdjęciach.
Sam już nie wiem co wybrać <mysli>
Jak mialem w poprzednim aucie 225/50/17 to auto sciagalo na jedna strone wciaz,dodam ze nowe opony byly i stan techniczny auta ok,bujalo jak galareta i ogolnie zle sie prowadzilo,po zalozeniu 18 bo wtedy mialem 18 z opona 235/40/18 wszystko wrocilo do normy i prowadzilo sie idealnie,zalozylem do sprzedazy 235/45/17 rowniez idealnie,dodam ze auto sprzedane,a mialem je w sumie 3 lata i jezdilem na roznych rozmiarach felg i opon,min 205/55/16,225/40/16,235/45/17,225/45/17,225/40/18,235/40/18 i tylko na 225/50/17 jezdilo sie fatalnie........
za takie eksperymenty w niemczech policja zabrała by dowód i dołożyła 500e + laweta . 225/50 r17 jest oponą za wysoką w związku z czym środek siężkości wyliczony przez konstruktorów się podnośi i cała praca koństruktorów idzie się je......ć .ale polak musi poprawiać fabrykę a póżniej się dziwi dlaczego auto zawineło się na drzewie . po drugie zakładanie 17tek ma sens tylko wraz z obniżeniem i utwardzeniem zawiasu a wraz z tym potrzebna jest zmiana ustawienia geometri zawiasu właściwa dla danego kompletu i typu zawieszenia . inne działania to typowy wieś tuning który obserwujemy w 95% aut .jednak nawet profesjonalne obniżenie zawiasu i zmiana felg na 17 lub większe nie zapewni nam włąściwej trakcji a to ze względu na stan naszych dróg . optimum na nasze drogi to 15-16 cali

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 mar 2011, 20:03

enduro7 pisze:za takie eksperymenty w niemczech policja zabrała by dowód i dołożyła 500e + laweta . 225/50 r17 jest oponą za wysoką w związku z czym środek siężkości wyliczony przez konstruktorów się podnośi i cała praca koństruktorów idzie się je......ć .ale polak musi poprawiać fabrykę a póżniej się dziwi dlaczego auto zawineło się na drzewie . po drugie zakładanie 17tek ma sens tylko wraz z obniżeniem i utwardzeniem zawiasu a wraz z tym potrzebna jest zmiana ustawienia geometri zawiasu właściwa dla danego kompletu i typu zawieszenia . inne działania to typowy wieś tuning który obserwujemy w 95% aut .jednak nawet profesjonalne obniżenie zawiasu i zmiana felg na 17 lub większe nie zapewni nam włąściwej trakcji a to ze względu na stan naszych dróg . optimum na nasze drogi to 15-16 cali
co ty piszesz ??!!
człowieku , tylko patrz i płacz na komentarze o twoim pisaniu .
A jezeli 17 '' jest za dużo dla ciebie , i piszesz ze tylko 16 '' i 15 '' jest ok to załóż 14 '' ja w B3 . <lol> <lol> <lol> i profil 70 . <rotfl> <rotfl>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 mar 2011, 20:29

nie powiesz chyba że do a 6 c5 właściwym rozmiarem jest 225/50r17 a jeśli chodzi o lansowanie się to 17 jest trochę za mała .najlepsze były by 20 koniecznie używane .natomiast jeśli rozpatrujemy właściwości jezdne czyli trakcję na polskich nierównych drogach to 17 spisują się zdecydowanie gorzej niż 16

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 mar 2011, 21:06

enduro7 pisze:za takie eksperymenty w niemczech policja zabrała by dowód i dołożyła 500e + laweta . 225/50 r17 jest oponą za wysoką
lepiej bys zrobił <milczek>

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 20 mar 2011, 21:27

Siwydym i na co padł wybór? Ja chyba wezme 225/45/17

Awatar użytkownika
siwydym
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: siwydym » 20 mar 2011, 21:45

bart3k pisze:Siwydym i na co padł wybór? Ja chyba wezme 225/45/17
A ja chyba skłaniam się ku 235/45. Wydaje mi się, ale tylko wydaje, że 225/45 są bardziej "twarde".

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 mar 2011, 21:57

225/45 r17 jest jak to określieś twardsza bo jest niższa od 235/45r17 oznaczenie 45 oznacza to że wysokośc opony wynosi 45% jej szerokości . oba rozmiary są poprawne do c5

[ Dodano: 2011-03-20, 21:59 ]
słuchaj RAFAÂŁ 100 własnie przejrzałem twoje posty jest ich wiele to fakt ale 50% to zwykłe nabijanie licznika

Awatar użytkownika
siwydym
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: siwydym » 20 mar 2011, 22:04

enduro7 pisze:225/45 r17 jest jak to określieś twardsza bo jest niższa od 235/45r17 oznaczenie 45 oznacza to że wysokośc opony wynosi 45% jej szerokości . oba rozmiary są poprawne do c5
Miałem świadomość, że wysokość opony jest wyrażana wartością procentową <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja