Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

245/40/18 vs 235/45/18 wymiana

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
Krystianooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 mar 2016, 19:32
Lokalizacja: Łódzkie

245/40/18 vs 235/45/18 wymiana

Post autor: Krystianooo » 28 sie 2016, 10:09

Witam :)

Przymierzam się do wymiany opon mam 245 40 18 i z powodu trzęsienia kierownica musze wymienić opony(zawieszenie wszystko ok, wyważalem koła na 3 wulkanizacjach felgi prostowane i to samo) chciałbym założyć 235/45/18 i moje pytanie czy wejdą ? Przy tych co mam między zwrotnica i drązkiem kier jest jakieś 0,5 cm luzu (nic nie obciera) :)

I drugie pytanie kupić opony markowe używane czy nowe jakies goodride czy imperial itp ? większośc wulkunizatorow/mechaników doradziło ze lepiej nowe i wymienić co 3 lata niż używane

I 3 pytanie czy na tym rozmiarze 235 45 dużo zwiększy się profil opony ? Będzie wgl to odczuwalne ? z góry dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 28 sie 2016, 10:39

Krystianooo pisze:I 3 pytanie czy na tym rozmiarze 235 45 dużo zwiększy się profil opony ? Będzie wgl to odczuwalne ? z góry dzięki za pomoc
Pytanie czy w ogóle takie koła wejdą, ja mam 245/40/18 czyli takie jak Ty i to się ledwo mieści, na milimetry od błotników, przy większych hopkach czasem szlifuje błotniki od środka. Nie wiem jak Ty chcesz zmieścić profil 45 ( średnica koła będzie 3 cm większa niż koła fabrycznego). Moim zdaniem to w ogóle nie wejdzie a jak wejdzie to nie da się skręcać kolami :p i dopiero będzie trzęsło <lol>

co do opon zależy jakie będą to używki, jak kupisz "świeże" pewne używki max 2 letnie, markowe to takie bym wziął. Przy takim profilu i szerokości, opony kiepskiej firmy nie są dobrym pomysłem aczkolwiek lepsze nowe niż 10 letnie używki :)

Awatar użytkownika
Krystianooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 mar 2016, 19:32
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Krystianooo » 28 sie 2016, 12:42

Frugo1 pisze:
Krystianooo pisze:I 3 pytanie czy na tym rozmiarze 235 45 dużo zwiększy się profil opony ? Będzie wgl to odczuwalne ? z góry dzięki za pomoc
Pytanie czy w ogóle takie koła wejdą, ja mam 245/40/18 czyli takie jak Ty i to się ledwo mieści, na milimetry od błotników, przy większych hopkach czasem szlifuje błotniki od środka. Nie wiem jak Ty chcesz zmieścić profil 45 ( średnica koła będzie 3 cm większa niż koła fabrycznego). Moim zdaniem to w ogóle nie wejdzie a jak wejdzie to nie da się skręcać kolami :p i dopiero będzie trzęsło <lol>

co do opon zależy jakie będą to używki, jak kupisz "świeże" pewne używki max 2 letnie, markowe to takie bym wziął. Przy takim profilu i szerokości, opony kiepskiej firmy nie są dobrym pomysłem aczkolwiek lepsze nowe niż 10 letnie używki :)
U mnie do błotnika jest jeszcze sporo luzu, gdybym założył ten profil 45 i jak piszesz 3 cm średnica była by większą to było by idealnie bo teraz według mnie jest spora luka pomiedzy kołem a błotnikiem :)

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 28 sie 2016, 13:48

Krystianooo pisze:
U mnie do błotnika jest jeszcze sporo luzu, gdybym założył ten profil 45 i jak piszesz 3 cm średnica była by większą to było by idealnie bo teraz według mnie jest spora luka pomiedzy kołem a błotnikiem :)
a jak skręcisz koła na maxa w prawo/lewo to masz jeszcze na tyle miejsca? miedzy plastikowym nadkolem a oponą?

Awatar użytkownika
Krystianooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 mar 2016, 19:32
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Krystianooo » 28 sie 2016, 14:20

Po te 1,5 cm będzie z przodu i z tyłu :) tylko obawiam się czy wejdzie od góry przy zwrotnicy ale niby 235 będzie trochę wąższa od 245 wiec powinno wejść xd a wiesz może jaki orginalne rozmiar powinny mieć kapcie przy a6 ? :]

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 28 sie 2016, 14:42

Krystianooo pisze:Po te 1,5 cm będzie z przodu i z tyłu :) tylko obawiam się czy wejdzie od góry przy zwrotnicy ale niby 235 będzie trochę wąższa od 245 wiec powinno wejść xd a wiesz może jaki orginalne rozmiar powinny mieć kapcie przy a6 ? :]
tak jak w naszych autkach oryginalne były 195/65/R15 były też R16 chyba 205/55 na klapce wlewu paliwa masz rozmiary opon :) Musisz spróbować aczkolwiek nie wiem czy Ci ktoś poleci taki rozmiar, musisz też wziąć pod uwagę, że koło "pracuje" nie jest idealnie sztywne i na zakrętach odrobinę się wychyla ( jest to związane z pracą tulei wahaczy). Jak kiedyś będziesz na szarpakach to zaobserwuj jaki jest wychył. Dlatego nawet jeśli kolo wejdzie t musi być jakiś luz między elementami.

Awatar użytkownika
Krystianooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 mar 2016, 19:32
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Krystianooo » 28 sie 2016, 15:08

Rozumiem o co chodzi :) przed kupnem wszystko sprawdzę żeby nie było niespodzianek fajnie jak by weszły zawsze trochę więcej gumy ale najbardziej chodzi mi żeby zmniejszyła się ta luka pomiedzy kołem a błotnikiem bo delikatnie za dużo jak by zmniejszyła się o 2-3 cm to było by idealnie <rotfl> a słuchaj jak sprawdzić jakie mam zawieszenie ? Bo jak by opony nie weszły (odpukać) to będę coś myślał żeby obniżyć przód trochę i wtedy będę musiał tylko sprężyny czy też amory ?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 28 sie 2016, 15:30

Krystianooo pisze:Rozumiem o co chodzi :) przed kupnem wszystko sprawdzę żeby nie było niespodzianek fajnie jak by weszły zawsze trochę więcej gumy ale najbardziej chodzi mi żeby zmniejszyła się ta luka pomiedzy kołem a błotnikiem bo delikatnie za dużo jak by zmniejszyła się o 2-3 cm to było by idealnie <rotfl> a słuchaj jak sprawdzić jakie mam zawieszenie ? Bo jak by opony nie weszły (odpukać) to będę coś myślał żeby obniżyć przód trochę i wtedy będę musiał tylko sprężyny czy też amory ?
Masz pewnie 1BA ( sprawdzisz we wlepce w bagażniku lub książce serwisowej) Ja mam autko obniżone o 3 cm i jest elegancko( powiedzmy elegancko, wygląda fajnie, prowadzi się elegancko tylko czasem ciężko gdzieś przejechać bezdrożami <lol> ). Ja nie wymieniałem amorów tylko sprężyny bo mi pękły i kupiłem od razu obniżające (eibacha) tylko tył mi siedział na nich ( dużo ludzi ma z tym problem) i po dwóch latach robiłem całe zawieszenie z tyłu bo mi ruda zaatakowała i przy okazji wymieniłem amory na koni z regulacją wysokości i teraz jest równo. Przednie amory mam do dziś i nic im się nie stało. Na forach piszą że po obniżeniu auta fabryczne amory siadają ale ja przez 4 lata nic takiego nie zaobserwowałem :)

Awatar użytkownika
Krystianooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 mar 2016, 19:32
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Krystianooo » 28 sie 2016, 15:43

Jak bym chciał obniżyć o powiedzmy 2 cm to jakie sprężyny musiałbym kupić ? :>

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 28 sie 2016, 16:55

Krystianooo pisze:Jak bym chciał obniżyć o powiedzmy 2 cm to jakie sprężyny musiałbym kupić ? :>
Oj tego to nie wiem, musiał byś poszukać jakieś sportowe, ale to że kupisz sprężyny obniżające o 2cm to nie jest powiedziane że Ci auto nie siądzie 3 cm aby obniżyć dokładnie o 2 cm to tylko gwint.. Ale to już musiał byś nowy temat założyć albo poszukać starych tematów bo piszemy nie na temat i zaraz będą kłopoty :p Daj znać jak byś te koła założył czy weszły i nie ma problemów <okok>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 31 sie 2016, 19:56

skąd wziełęś te rozmiary to nie pasuje do c5

same wady i żadnych pozytywów nie widzę w tym rozmiarze w c5

Gość.

Post autor: Gość. » 01 wrz 2016, 05:23

Co to za dyskusja?? Producent przewidział rozmiar kół do tego modelu i taki(średnica) ma być stosowany a nie wieksze nie mniejsze...

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 01 wrz 2016, 16:34

Prodeucent tez zaleca olej silnikowy Castrol ( lejesz taki ) ?
Tak samo niby opony tej samej marki. A jakos w Szwajcarii załozyli nie takie same w auciei.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Gość.

Post autor: Gość. » 01 wrz 2016, 20:23

Mylisz pojęcia. Rozmiar opon(srednica koła) ma byc taka jak zaleca producent-a raczej jak każe instrukcja! I nie pisz poownań do marki oleju bo ma sie to jak do koziej dupki trabka.

Olej tez się leje taki jak zaleca instrukcja więc np 5W40 ale marke se wybieramy sami. Castrol ori jest ok lecz zniestety kupic ori to rzadkość.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 01 wrz 2016, 21:34

A dlaczego ma byc taka jak zaleca producent ?
To dlaczego mozemy sobie VCDS zmienic prawie na wiekszosc rozmiarów opon.
Jest to zalecana opona tak samo jak olej silnikowy.
Inaczej nikt by przeglądów nie podbił. A jakos w Niemczech czy szwajcarii nie ma z tym problemu.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga