
Audi A6-C7 System Start&Stop
- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
Teoretycznie system jest naszpikowany czujnikami zapobiegającymi wyłączaniu silnika niedogrzanego lub tuż po forsownej jeÂździe (turbina). Tyle teori, a praktyka pewnie pokaże po latach i przebiegu np. 150 tyś. , że to kolejny bubel ekologiczny, który pozwala oszczędzić grosze na spalaniu kosztem wydatków w tysiącach na naprawy wywołane działaniem start&stop 

tomekkk1, osobiście skupiłem się tylko na rozruszniku, akku i na tym, że sterta minusów tego systemu pozwala na jedno stwierdzenie: to się nie spina ekonomicznie - ale jest fajnym bajerem żeby się pochwalić - "ja mam!". Fakt rację trzeba Ci przyznać, że wielokrotny rozruch i przerwy w pracy silnika wpływają negatywnie także na elementy, które muszą być poprawnie smarowane. Chociaż wydaje mi się, że silnik doznaje mniejszych spustoszeń przy wielokrotnym rozruchu niż elementy rozrusznika. Mogę się mylić - nie wiem czy ktoś dokonywał testu silnika np: po 100kkm nalotu i jedno auto milion rozruchów a drugie 100 000?
Co do działania po "ostrej jeÂździe" - bawiąc się tym na początku - bo teraz już tego nie wykorzystuje - kiedyś zauważyłem, że auto nie "miało" warunków do wyłączenia się - być może z winy temp. turbiny. Innym razem po ostrej jeÂździe wyłączył się tak po prostu. Wydaje mi się, że w takich autach jak Audi takie zabezpieczenia powinny istnieć, ale zawsze przez wszystko przemawia chęć zysku
po przeciwnej stronie - może nie ma
co by szybciej padały turbiny.
Patrząc na to wszystko i mówiąc krótko - to się nie opłaca - jeśli ktoś ma wybór kupić auto bez tego systemu i dać mniej $ - to, to jest dobra opcja, która przyniesie wymierny zysk.
Pozdrawiam

Co do działania po "ostrej jeÂździe" - bawiąc się tym na początku - bo teraz już tego nie wykorzystuje - kiedyś zauważyłem, że auto nie "miało" warunków do wyłączenia się - być może z winy temp. turbiny. Innym razem po ostrej jeÂździe wyłączył się tak po prostu. Wydaje mi się, że w takich autach jak Audi takie zabezpieczenia powinny istnieć, ale zawsze przez wszystko przemawia chęć zysku


Patrząc na to wszystko i mówiąc krótko - to się nie opłaca - jeśli ktoś ma wybór kupić auto bez tego systemu i dać mniej $ - to, to jest dobra opcja, która przyniesie wymierny zysk.
Pozdrawiam
Niestety to kodowanie nie przechodzi.jacczy pisze:Odświeżam temat...Jeżeli ktoś bardzo chce to w A6 C7 można start/stop dezaktywować - na mmi będzie wtedy "!" z informacją o czasowej niedostępności start/stop. Robi się to ustawiając vcds'em w module 01 (silnik) Byte 5 Bit 6 na 1.
Można też dodatkowo wyłączyć działanie przycisku "OFF Start/Stop" - moduł 09 (Cent. El.) Byte 20 Bit 2 na 0.
Czy ktoś ma nowe wieści jak to wyłączyć?
[ Dodano: 2014-06-03, 11:38 ]
Znalazłem dwa takie ustrojstwa. Może się komuś przyda.
http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html
http://www.nicomania.de/auto/start-stop ... aktivieren
znalazłem firmę która robi elektronikę oszukującą system start stop http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 maja 2014, 13:33
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
kiarka pisze:Czarna skrzynka;-) ale Start-Stop jest naprawde wku..jący....

Np. w Maździe Cx-5 aby start&stop aby zadziałał trzeba konkretnie mocno wdusić pedał hamulca, przy lekkim przyhamowaniu (np. takim na gdzie zaraz ruszamy) silnik pracuje. Zaciekawiło mnie to mocno , że w Maździe "się dało" i właściciel mazdy powiedział ,zę w instrukcji pisze iż działanie jest to uzależnione m.in od ciśnienia w układzie hamulcowym.
System w maździe jest bardzo łatwy do wyczucia - nawet przy krótkiej przejażdżce wiadomo o co chodzi.
pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 maja 2014, 13:33
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Samochod A8 D4 2011 3.0TDI silnik CDTA
Witam. Troche inny samochod ale podobny problem.
Start/stop nie dziala i na FIS podaje informacje ze start/stop faulty(blad).
Jak saksowalem blad na CANie (VCDS) to start/stop zaczyna dzialac.
Ale bledy od razu powracaja po ponownym wlaczeniu zaplonu po zamknieciu samochodu
Co zauwazylem wczoraj. Bledy sa caly czas i ich nie kasuje.
1.
Wchodze do samochodu, wlaczam zaplon, odpalam samochod i na FIS(wyswietlaczu licznika) pokazuje blad systemu i stat/stop nie dziala.
2. Druga mozliwosc.
Wchodze do samochodu, wlaczam zaplon, wylaczam zaplon, wlaczam ponownie odpalam samochod i Start/Stop dziala tak jak powinien bez problemow.
Teraz sie zastanawiam czy to moze cos z kodowaniem.
Jakies pomysly?
Mam 2 bledy.
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 401 HW: 4G0 907 401
Component and/or Version: 3.0TDI EDC17 H37 0004
Software Coding: 0A2A4012052601020800
Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
ASAM Dataset: EV_ECM30TDI0114H0907401 001010 (AU64)
VCID: E1C33B5DF0520B1
1 Fault Found:
8169 - Terminal 30
U140A 00 [047] - Open Circuit
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 90936 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
Address 19: CAN Gateway Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 468 F HW: 4H0 907 468 C
Component and/or Version: J533--Gateway H08 0213
Software Coding: 00CD077D00
Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
ASAM Dataset: EV_GatewUDS 001025 (AU64)
VCID: 346D02099F204E9
1 Fault Found:
4224 - No Communication with Engine Control Module (SAE
U0100 00 [008] - ECM/PCM)
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 172
Mileage: 90936 km
Date: 2015.04.25
Time: 12:02:22
Witam. Troche inny samochod ale podobny problem.
Start/stop nie dziala i na FIS podaje informacje ze start/stop faulty(blad).
Jak saksowalem blad na CANie (VCDS) to start/stop zaczyna dzialac.
Ale bledy od razu powracaja po ponownym wlaczeniu zaplonu po zamknieciu samochodu
Co zauwazylem wczoraj. Bledy sa caly czas i ich nie kasuje.
1.
Wchodze do samochodu, wlaczam zaplon, odpalam samochod i na FIS(wyswietlaczu licznika) pokazuje blad systemu i stat/stop nie dziala.
2. Druga mozliwosc.
Wchodze do samochodu, wlaczam zaplon, wylaczam zaplon, wlaczam ponownie odpalam samochod i Start/Stop dziala tak jak powinien bez problemow.
Teraz sie zastanawiam czy to moze cos z kodowaniem.
Jakies pomysly?
Mam 2 bledy.
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 401 HW: 4G0 907 401
Component and/or Version: 3.0TDI EDC17 H37 0004
Software Coding: 0A2A4012052601020800
Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
ASAM Dataset: EV_ECM30TDI0114H0907401 001010 (AU64)
VCID: E1C33B5DF0520B1
1 Fault Found:
8169 - Terminal 30
U140A 00 [047] - Open Circuit
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 90936 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
Address 19: CAN Gateway Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 468 F HW: 4H0 907 468 C
Component and/or Version: J533--Gateway H08 0213
Software Coding: 00CD077D00
Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
ASAM Dataset: EV_GatewUDS 001025 (AU64)
VCID: 346D02099F204E9
1 Fault Found:
4224 - No Communication with Engine Control Module (SAE
U0100 00 [008] - ECM/PCM)
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 172
Mileage: 90936 km
Date: 2015.04.25
Time: 12:02:22
gotman25
problem ze start stopem rozwiązany
mechanik w Jeleniej Górze ogarnął mi temat ,przycisk sam się aktywuje po odpaleniu silnika i jeżeli chcemy działający start stop wciskamy przyscisk , a więc odwrotność
oszczędzę rozrusznik i nie będę się wkurzał na światłach
w razie czego podaję namiary dla zainteresowanych tematem Rafał Bielecki 504 344 765 ,ewentualnie facebook ,pozdrawiam 




Jezeli ktos bylby zainteresowany jak to zrobic za pomoca vcdsa to zapraszam na pwlordx1 pisze:pprzycisk sam się aktywuje po odpaleniu silnika i jeżeli chcemy działający start stop przyscisk , a więc odwrotność
Potrzebujesz przypisać do auta nowy sterownik który ma ochroneę komponentu?. Pisz na PW a napewno Ci pomogę, nawet jeżeli jesteś na drugiej półkuli. Usługa CP,SVM etc na wszystkie główne 4 marki VAG.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: