Rozumiem że jest to przerwa na przewodach CAN. jeden z nich gdzieś jest przerwany, ale nie ukrywam że nie bardzo mogę go zlokalizować. Robiłem diagnostykę na VCDS linii połączeń i wszędzie miałem poprawny odczyt, na Lini światłowodowej oraz zwykłej, może jeżeli jeden kablel działa a drugi jest przerwany to ten test nic nie pokaże? Ewentualnie czy może jest jakaś inna metoda w VCDS aby to zdiagnozować? Chwilowo łączę te rozładowanie akumulatora z tym przerwanym obwodem. Pozdrawiam serdecznie i bardzo proszę o jakieś wskazówki.
Wysoki pobór prądu podczas spoczynku
Wysoki pobór prądu podczas spoczynku
Witam, posiadam już od jakiegoś czasu problem z poborem pradu w trakcie przestoju. Po zamknięciu auta i odczekaniu 20min zmierzylem pobór, i była to wartość 0,39A także dość sporo patrząc na dopuszczalna wartość do 0,07A. Jednak zauważyłem gorsza sytuację w której po kilkanastu minutach po tym zamknięciu auta jest uruchamiany/wzbudzany czytnik dvd w bagażniku, a wtedy pobór jest jakiś potężny ponad 5A! Płyta rusza, po chwili się zatrzymuje, DVD zaczyna migac po chwili jednocześnie słychać przekaźnik po prawej stronie w bagażniku i DVD się wygłasza. W tym momencie pobór prądu oscyluje w granicy 1A, także sporo, czekam jeszcze z 2min słychać przekaźnik w segmencie dvd, wzmacniacza i navi. Prąd spada do tej wartości 0,39A, czasami wartość ta skacze od 0,00A do 0,50A. Proszę mi powiedzieć co jest w stanie pobudzać dvd kiedy auto jest zamknięte? Odpinalem wszystkie drzwi oraz zamek w klapie bagażnika, dalej dzieje się to samo, posiadam pętle światłowód dowa i odpimanlem moduły telefonu, wzmacniacz, navi, DVD, zmieniarka i nic. Generalnie posiadam błąd na Vcds w module 19 czyli CAN getway
![Obrazek]()
Rozumiem że jest to przerwa na przewodach CAN. jeden z nich gdzieś jest przerwany, ale nie ukrywam że nie bardzo mogę go zlokalizować. Robiłem diagnostykę na VCDS linii połączeń i wszędzie miałem poprawny odczyt, na Lini światłowodowej oraz zwykłej, może jeżeli jeden kablel działa a drugi jest przerwany to ten test nic nie pokaże? Ewentualnie czy może jest jakaś inna metoda w VCDS aby to zdiagnozować? Chwilowo łączę te rozładowanie akumulatora z tym przerwanym obwodem. Pozdrawiam serdecznie i bardzo proszę o jakieś wskazówki.
Rozumiem że jest to przerwa na przewodach CAN. jeden z nich gdzieś jest przerwany, ale nie ukrywam że nie bardzo mogę go zlokalizować. Robiłem diagnostykę na VCDS linii połączeń i wszędzie miałem poprawny odczyt, na Lini światłowodowej oraz zwykłej, może jeżeli jeden kablel działa a drugi jest przerwany to ten test nic nie pokaże? Ewentualnie czy może jest jakaś inna metoda w VCDS aby to zdiagnozować? Chwilowo łączę te rozładowanie akumulatora z tym przerwanym obwodem. Pozdrawiam serdecznie i bardzo proszę o jakieś wskazówki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Nie wiem do końca czy jest analogia pomiędzy A4 B7 a A6 C6. ale możesz zwrócić uwagę na bordnez, który w B7 spędzał mi sen z powiek przez parę tygodni zanim z go ustaliłem jako winowajcę za brak usypiania auta.
Nie będę powtarzał wpisu, przeczytaj pod tym linkiem moje wpisy z nicku Leon11K:
https://a4-klub.pl/topic/299969-modu%C5 ... nt-5386712
W A6 też kiedyś z tym walczyłem i okazała się winowajcą nieoryginalnie nagrana płyta z mapą w czytniku nawigacji, która nie usypiała navi, ale to już chyba wyeliminowałeś.
Nie będę powtarzał wpisu, przeczytaj pod tym linkiem moje wpisy z nicku Leon11K:
https://a4-klub.pl/topic/299969-modu%C5 ... nt-5386712
W A6 też kiedyś z tym walczyłem i okazała się winowajcą nieoryginalnie nagrana płyta z mapą w czytniku nawigacji, która nie usypiała navi, ale to już chyba wyeliminowałeś.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Witam, bardzo dziękuję za informację, zaraz polecę i sprawdzę czy może ten problem występuje w moim przypadku, generalnie wczoraj chciałem sprawdzić jeszcze jeden moduł, mianowicie sterownik /moduł MII który znajduje się nad schowkiem, odpinajac go i mostkujac światłowód otrzymuje poprawne natężenie prądu w czasie spoczynku (0.06A) tylko tak się zastanawiam, bo odpiecie tego modułu siłą rzeczy wyłączyło cały system mmi,
takze nie wiem czy to on jest złodziejem prądu. Sprawdzę ten bordnez bo faktycznie u mnie występowały podobne obiawy z trojkatem awaryjnych 😀
[ Dodano: 2019-10-17, 18:14 ]
Chyba się udało znalesc winowajce! - chociaż mam taką nadzieję. Generalnie pozmieniałem wartości w timerach w zielonym menu i jest lepiej, prąd podczas spoczynku skakał od 0,03A do 0,50A. Po rozpieciu modułu radia (tego w segmencie po lewej stronie w bagażniku) oraz zapetlenie jego światłowodu, pobór podczas postoju diametralnie spadł do 0,01A!! Zostawiłem auto na dwa dni i poziom aku jest niezmieniony. Teraz takie moje pytanie, czy jakiś inny moduł / cześć może być jeszcze w takiej sytuacji brana pod uwagę czy to już wskazuję jednoznacznie na ten moduł radia? Wiem że z tego modułu wychodzą dwa kable antenowe, ale czy antena może być za coś takiego winna? Może spróbuję ja odłączyć i jeszcze wtedy zobaczyć co się stanie.
Mam jeszcze jedno takie pytanie, podczas usypianis auta siedząc w środku i obserwując ten proces zauważyłem że strasznie dlugo pali sie podświetlanie przycisku w drzwiach kierowcy od blokowania tylnych szyb, moduł odpowiadający za to wyłącza się ostatni. Czy jestem w stanie skrócić czas usypiania tego modułu gdzieś w timerach czy coś?

[ Dodano: 2019-10-17, 18:14 ]
Chyba się udało znalesc winowajce! - chociaż mam taką nadzieję. Generalnie pozmieniałem wartości w timerach w zielonym menu i jest lepiej, prąd podczas spoczynku skakał od 0,03A do 0,50A. Po rozpieciu modułu radia (tego w segmencie po lewej stronie w bagażniku) oraz zapetlenie jego światłowodu, pobór podczas postoju diametralnie spadł do 0,01A!! Zostawiłem auto na dwa dni i poziom aku jest niezmieniony. Teraz takie moje pytanie, czy jakiś inny moduł / cześć może być jeszcze w takiej sytuacji brana pod uwagę czy to już wskazuję jednoznacznie na ten moduł radia? Wiem że z tego modułu wychodzą dwa kable antenowe, ale czy antena może być za coś takiego winna? Może spróbuję ja odłączyć i jeszcze wtedy zobaczyć co się stanie.
Mam jeszcze jedno takie pytanie, podczas usypianis auta siedząc w środku i obserwując ten proces zauważyłem że strasznie dlugo pali sie podświetlanie przycisku w drzwiach kierowcy od blokowania tylnych szyb, moduł odpowiadający za to wyłącza się ostatni. Czy jestem w stanie skrócić czas usypiania tego modułu gdzieś w timerach czy coś?