Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wysoki pobór prądu podczas spoczynku

Elektryka
ODPOWIEDZ
Olszi1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2019, 19:59
Lokalizacja: Lublin

Wysoki pobór prądu podczas spoczynku

Post autor: Olszi1989 » 04 paź 2019, 18:51

Witam, posiadam już od jakiegoś czasu problem z poborem pradu w trakcie przestoju. Po zamknięciu auta i odczekaniu 20min zmierzylem pobór, i była to wartość 0,39A także dość sporo patrząc na dopuszczalna wartość do 0,07A. Jednak zauważyłem gorsza sytuację w której po kilkanastu minutach po tym zamknięciu auta jest uruchamiany/wzbudzany czytnik dvd w bagażniku, a wtedy pobór jest jakiś potężny ponad 5A! Płyta rusza, po chwili się zatrzymuje, DVD zaczyna migac po chwili jednocześnie słychać przekaźnik po prawej stronie w bagażniku i DVD się wygłasza. W tym momencie pobór prądu oscyluje w granicy 1A, także sporo, czekam jeszcze z 2min słychać przekaźnik w segmencie dvd, wzmacniacza i navi. Prąd spada do tej wartości 0,39A, czasami wartość ta skacze od 0,00A do 0,50A. Proszę mi powiedzieć co jest w stanie pobudzać dvd kiedy auto jest zamknięte? Odpinalem wszystkie drzwi oraz zamek w klapie bagażnika, dalej dzieje się to samo, posiadam pętle światłowód dowa i odpimanlem moduły telefonu, wzmacniacz, navi, DVD, zmieniarka i nic. Generalnie posiadam błąd na Vcds w module 19 czyli CAN getway
Obrazek
Rozumiem że jest to przerwa na przewodach CAN. jeden z nich gdzieś jest przerwany, ale nie ukrywam że nie bardzo mogę go zlokalizować. Robiłem diagnostykę na VCDS linii połączeń i wszędzie miałem poprawny odczyt, na Lini światłowodowej oraz zwykłej, może jeżeli jeden kablel działa a drugi jest przerwany to ten test nic nie pokaże? Ewentualnie czy może jest jakaś inna metoda w VCDS aby to zdiagnozować? Chwilowo łączę te rozładowanie akumulatora z tym przerwanym obwodem. Pozdrawiam serdecznie i bardzo proszę o jakieś wskazówki.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 06 paź 2019, 12:28

Nie wiem do końca czy jest analogia pomiędzy A4 B7 a A6 C6. ale możesz zwrócić uwagę na bordnez, który w B7 spędzał mi sen z powiek przez parę tygodni zanim z go ustaliłem jako winowajcę za brak usypiania auta.
Nie będę powtarzał wpisu, przeczytaj pod tym linkiem moje wpisy z nicku Leon11K:
https://a4-klub.pl/topic/299969-modu%C5 ... nt-5386712
W A6 też kiedyś z tym walczyłem i okazała się winowajcą nieoryginalnie nagrana płyta z mapą w czytniku nawigacji, która nie usypiała navi, ale to już chyba wyeliminowałeś.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

Olszi1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2019, 19:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Olszi1989 » 17 paź 2019, 18:14

Witam, bardzo dziękuję za informację, zaraz polecę i sprawdzę czy może ten problem występuje w moim przypadku, generalnie wczoraj chciałem sprawdzić jeszcze jeden moduł, mianowicie sterownik /moduł MII który znajduje się nad schowkiem, odpinajac go i mostkujac światłowód otrzymuje poprawne natężenie prądu w czasie spoczynku (0.06A) tylko tak się zastanawiam, bo odpiecie tego modułu siłą rzeczy wyłączyło cały system mmi, <rotfl> takze nie wiem czy to on jest złodziejem prądu. Sprawdzę ten bordnez bo faktycznie u mnie występowały podobne obiawy z trojkatem awaryjnych &#128512;

[ Dodano: 2019-10-17, 18:14 ]
Chyba się udało znalesc winowajce! - chociaż mam taką nadzieję. Generalnie pozmieniałem wartości w timerach w zielonym menu i jest lepiej, prąd podczas spoczynku skakał od 0,03A do 0,50A. Po rozpieciu modułu radia (tego w segmencie po lewej stronie w bagażniku) oraz zapetlenie jego światłowodu, pobór podczas postoju diametralnie spadł do 0,01A!! Zostawiłem auto na dwa dni i poziom aku jest niezmieniony. Teraz takie moje pytanie, czy jakiś inny moduł / cześć może być jeszcze w takiej sytuacji brana pod uwagę czy to już wskazuję jednoznacznie na ten moduł radia? Wiem że z tego modułu wychodzą dwa kable antenowe, ale czy antena może być za coś takiego winna? Może spróbuję ja odłączyć i jeszcze wtedy zobaczyć co się stanie.

Mam jeszcze jedno takie pytanie, podczas usypianis auta siedząc w środku i obserwując ten proces zauważyłem że strasznie dlugo pali sie podświetlanie przycisku w drzwiach kierowcy od blokowania tylnych szyb, moduł odpowiadający za to wyłącza się ostatni. Czy jestem w stanie skrócić czas usypiania tego modułu gdzieś w timerach czy coś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja