Wymiana akumulatora
-
ceku
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 14
- Rejestracja: 31 mar 2020, 12:48
- Imię: Nie umiem
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Raciąż
No właśnie tu leży problem, bo na nowym aku podane są tylko te dane co w/w opisie. Stare aku to Varta BEM Code: 000915105DL VAO38070660KU 205 VAO31760KUM 000915105L 12V110Ah520ADIN 850A EN/SAE/GS H1C854293 0144 547635. Spisane ze starego aku , nie wiem jakie było kodowanie. Z takim akumulatorem kupiłem auto rok temu. Będę wdzięczny za pomoc.
-
Tomasz Karol
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3
- Rejestracja: 17 lip 2022, 00:12
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krajenka
Re: Wymiana akumulatora
Sama wymiana akumulatora kiedyś była banalnie prosta – wystarczyło odkręcić klemy, wyjąć stary akumulator, włożyć nowy i gotowe. W starszych autach to zajmowało dosłownie kilka minut i można to było zrobić samemu, bez żadnych specjalnych narzędzi.
Jednak wraz z rozwojem technologii i wprowadzeniem systemów Start-Stop sprawa zaczęła się komplikować. Coraz częściej w nowych samochodach nie wystarczy już po prostu podmienić akumulatora. Podczas wymiany zaleca się podłączenie zewnętrznego źródła zasilania, żeby komputer nie „zgubił” ustawień i danych.
Co więcej, w wielu nowoczesnych autach komputer pokładowy zapamiętuje parametry starego akumulatora – jego pojemność, typ i historię ładowania. Na tej podstawie system zarządzania energią dostosowuje sposób ładowania. Gdy włożymy nowy akumulator bez tzw. kodowania, komputer może nadal pracować na ustawieniach starej baterii, co może prowadzić do jej szybszego zużycia lub problemów z rozruchem.
Dlatego właśnie kodowanie nowego akumulatora staje się coraz bardziej standardową czynnością – szczególnie w autach z systemem Start-Stop, rekuperacją energii hamowania czy inteligentnym sterowaniem alternatorem. Wymaga to często podłączenia komputera diagnostycznego i wprowadzenia informacji o nowej baterii (pojemność, typ, producent, numer seryjny).
Warto o tym pamiętać, żeby uniknąć niepotrzebnych kłopotów i wydłużyć żywotność nowego akumulatora.
Więcej szczegółowych informacji możesz znaleść na stronie wymiana akumulatora
Jednak wraz z rozwojem technologii i wprowadzeniem systemów Start-Stop sprawa zaczęła się komplikować. Coraz częściej w nowych samochodach nie wystarczy już po prostu podmienić akumulatora. Podczas wymiany zaleca się podłączenie zewnętrznego źródła zasilania, żeby komputer nie „zgubił” ustawień i danych.
Co więcej, w wielu nowoczesnych autach komputer pokładowy zapamiętuje parametry starego akumulatora – jego pojemność, typ i historię ładowania. Na tej podstawie system zarządzania energią dostosowuje sposób ładowania. Gdy włożymy nowy akumulator bez tzw. kodowania, komputer może nadal pracować na ustawieniach starej baterii, co może prowadzić do jej szybszego zużycia lub problemów z rozruchem.
Dlatego właśnie kodowanie nowego akumulatora staje się coraz bardziej standardową czynnością – szczególnie w autach z systemem Start-Stop, rekuperacją energii hamowania czy inteligentnym sterowaniem alternatorem. Wymaga to często podłączenia komputera diagnostycznego i wprowadzenia informacji o nowej baterii (pojemność, typ, producent, numer seryjny).
Warto o tym pamiętać, żeby uniknąć niepotrzebnych kłopotów i wydłużyć żywotność nowego akumulatora.
Więcej szczegółowych informacji możesz znaleść na stronie wymiana akumulatora









