A6 C6 lampki LED tablicy rejestracyjnej.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: [A6 C6] Tablica rejestracyjna LED
adadur, mat1324, mieli rację. Kupiłem również rezystory drutowe, ceramiczne 68 Ohm, 5W (dobry rozmiar) oraz 68 Ohm, 10W.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: A6 C6 lampki LED tablicy rejestracyjnej.
Robota po zmianie lampek rejestracyjnych z żarówkami C5W do oryginalnych LED'ów - Audi A6 C6 przed liftem. 
------------------------------------------------------------------------------
W domu włączyłem zasilacz 12V, max 6A dalej jakiekolwiek kable i oryginalny jeden LED podczas sprawdzania różnych, dostępnych które mam... rezystorów CANBUS i ceramicznych tj: 10W 36ohm, 25W 6ohm, 5W 75ohm, 10W 68ohm.
Przy jednym czy nawet dwoma włączonymi rezystorami CANBUS... przez minutę lub trzy minuty robiły się bardzo gorące. Teraz ceramiczne... pomyślałem i również ustawiłem dwa rezystory 5W75ohm... niby jest ok ale też robi się lekki gorąc, poza tym z polutowaniem lampek na plastik i zamkniętą blendą może rozklei się (?) (załącznik ze zdjęciem, czyimś filmem) więc nie chciałem, nie szukałem mniejszych rozmiarów rezystorów ceramicznych aby kupić.
![Obrazek]()
Udało się z dwoma rezystorami ceramicznymi 10W 68ohm bo były ciut lekko ciepłe. To mi się spodobało.

![Obrazek]()
Ok... parking podziemny i robota:
Otworzyłem bagażnik, tapicerkę klapy i wtyczkę. Włączyłem stacyjkę... FIS oczywiście zapiszczał z błędem "nie działająca żarówka"... i sprawdziłem z miernikiem które to kable.
![Obrazek]()
Skoro już wiem który to kabel - i +, wyłączyłem stacyjkę, ściągnąłem troszkę izolację i pomyślałem aby sprawdzić czy wszystko działa, czy rezystory nie są gorące no i czy FIS nie pokazuje błędu. Włączyłem stacyjkę i sprawdzam:
![Obrazek]()
Super, ideał... wyłączyłem stacyjkę, zacząłem lutować. Jest niby ok, włączam stacyjkę i odpalam silnik aby dokładnie popatrzeć na LEDy. No jest niby ok, ale patrzę prawie jak lupa
i ciut (może przesadzam) ciut pulsują. Patrząc troszkę dalej... jest ok. Hmm...
a może przylutuję diodę 14V 5W bo mam? Zobaczę:
![Obrazek]()
Odpalam auto, włączam światła z LEDem rejestracyjnym, sprawdzam... no kurde! jak nowe Audi A6
. Przy włączonym dziennych w nocy (parking podziemny) trzeba serio patrzeć jak "szpak"
aby mini mrugnęło. Oczywiście mówię... nie trzeba z diodą. 
Ostatnia robota... lutownica, cyna, taśma tkaninowa (parciana), opaska zaciskowa "trytki" sprawdzenie że jest ok i zrobione:
![Obrazek]()
Zatrzasnąłem tapicerkę klapy i cieszę się. Jest naprawdę idealnie. Proponuję oryginalne lampki LED Audi nie jakieś Chińskie bo będą świecić jak włączony wsteczny, za ostro białe itd.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()

------------------------------------------------------------------------------
W domu włączyłem zasilacz 12V, max 6A dalej jakiekolwiek kable i oryginalny jeden LED podczas sprawdzania różnych, dostępnych które mam... rezystorów CANBUS i ceramicznych tj: 10W 36ohm, 25W 6ohm, 5W 75ohm, 10W 68ohm.
Przy jednym czy nawet dwoma włączonymi rezystorami CANBUS... przez minutę lub trzy minuty robiły się bardzo gorące. Teraz ceramiczne... pomyślałem i również ustawiłem dwa rezystory 5W75ohm... niby jest ok ale też robi się lekki gorąc, poza tym z polutowaniem lampek na plastik i zamkniętą blendą może rozklei się (?) (załącznik ze zdjęciem, czyimś filmem) więc nie chciałem, nie szukałem mniejszych rozmiarów rezystorów ceramicznych aby kupić.
Udało się z dwoma rezystorami ceramicznymi 10W 68ohm bo były ciut lekko ciepłe. To mi się spodobało.


Ok... parking podziemny i robota:

Otworzyłem bagażnik, tapicerkę klapy i wtyczkę. Włączyłem stacyjkę... FIS oczywiście zapiszczał z błędem "nie działająca żarówka"... i sprawdziłem z miernikiem które to kable.
Skoro już wiem który to kabel - i +, wyłączyłem stacyjkę, ściągnąłem troszkę izolację i pomyślałem aby sprawdzić czy wszystko działa, czy rezystory nie są gorące no i czy FIS nie pokazuje błędu. Włączyłem stacyjkę i sprawdzam:
Super, ideał... wyłączyłem stacyjkę, zacząłem lutować. Jest niby ok, włączam stacyjkę i odpalam silnik aby dokładnie popatrzeć na LEDy. No jest niby ok, ale patrzę prawie jak lupa


Odpalam auto, włączam światła z LEDem rejestracyjnym, sprawdzam... no kurde! jak nowe Audi A6



Ostatnia robota... lutownica, cyna, taśma tkaninowa (parciana), opaska zaciskowa "trytki" sprawdzenie że jest ok i zrobione:
Zatrzasnąłem tapicerkę klapy i cieszę się. Jest naprawdę idealnie. Proponuję oryginalne lampki LED Audi nie jakieś Chińskie bo będą świecić jak włączony wsteczny, za ostro białe itd.

2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C6 lampki LED tablicy rejestracyjnej.
Przy włączonym dziennych (bez tyłu) i tak będą mrugać
.

- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: [A6 C6] Tablica rejestracyjna LED
Nie no oczywiście. Trzeba kupić lupę i kłaść się lub otwierać bagażnik. 

2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: A6 C6 lampki LED tablicy rejestracyjnej.
Ps: Nie wysłałem wcześniej zdjęcia z FIS'em. Zero błędu, piszczenia.... aby był tylko rezystor. Załącznik.
![Obrazek]()
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: [A6 C6] Tablica rejestracyjna LED
W polifcie są mrugnięcia, to w związku z zimną diagnozą. Żadne diody rezystory nie pomogą, jednakże jest to absolutnie niezauważalne w dzień, nawet taki pochmurny, no chyba, że ktoś jeździ tylko na dziennych po zmroku. Możliwe, że w wersji przed liftem nie ma zimnej diagnozy, żeby to sprawdzić, to trzeba chwilę poczekać, bo sterownik podaje krótki impuls co kilkadziesiąt sekund. Z tego co mi wiadomo, to w poliftach wystarczają rezystory o mniejszej rezystancji, to znaczy jest potrzebny do oszukania sterownika mniejszy dodatkowy prąd, u siebie mam dwa zwykłe rezystory o mocy 3W i rezystancji już nie pamiętam, ale takiej, że przy 14V jest zapas i realna moc, jaka wydziela się na rezystorze to około 2W. Nic się nie topi pod obudową, a nawet uważam, że to bardzo dobra grzałka, która usuwa wilgoć w lampce.
Panowie, powiedzcie mi w jakim celu stosujecie diodę prostowniczą, jak ma wpływ na wielkość prądu przy napięciu stałym, nie bardzo rozumiem. Co innego przy cewkach przekaźników stosuje się szybkie diody w kierunku zaporowym, by ograniczyć przepięcia przy wyłączaniu cewki. Przy napięciu przemiennym można wycinać dolne połówki sinusoidy i ograniczać wartość skuteczną napięcia, ale przy napięciu stałym?
Jeśli mogę co podpowiedzieć, to jeśli chcecie się dłużej cieszyć oryginalnymi lampkami LED, to polecam zakleić np. folią otwory śruby, bo co z tego, że sama lampka ma uszczelkę, jak już po roku użytkowania przez otwór dostaje się brud, sól i wilgoć, u mnie już miedź robiła się zielona. Po zaklejeniu otworu po kolejnych dwóch latach w środku lampki jest czyściutko.
Panowie, powiedzcie mi w jakim celu stosujecie diodę prostowniczą, jak ma wpływ na wielkość prądu przy napięciu stałym, nie bardzo rozumiem. Co innego przy cewkach przekaźników stosuje się szybkie diody w kierunku zaporowym, by ograniczyć przepięcia przy wyłączaniu cewki. Przy napięciu przemiennym można wycinać dolne połówki sinusoidy i ograniczać wartość skuteczną napięcia, ale przy napięciu stałym?
Jeśli mogę co podpowiedzieć, to jeśli chcecie się dłużej cieszyć oryginalnymi lampkami LED, to polecam zakleić np. folią otwory śruby, bo co z tego, że sama lampka ma uszczelkę, jak już po roku użytkowania przez otwór dostaje się brud, sól i wilgoć, u mnie już miedź robiła się zielona. Po zaklejeniu otworu po kolejnych dwóch latach w środku lampki jest czyściutko.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: A6 C6 lampki LED tablicy rejestracyjnej.
Ja tam się chyba nie znam
Alternator to jak dobrze pamiętam jest prądnicą prądu przemiennego obcowzbudna, ale po drodze do akumulatora ma przynajmniej 6 diod prostowniczych, które mają z sinusoidy robią prostą krechę na wykresie, czyli napięcie stałe. Jeśli zauważyliście jakieś pulsowanie, to ok jedną diodą coś tam poprawicie, ja u siebie żadnego pulsowania nie zauważyłem, w żadnym aucie, w którym zdarzało mi się podłączać same diody (oczywiście z rezystorem w szeregu) pulsowania nie było, przecież alternator pracuje z akumulatorem, który też stabilizuje przebieg prądu i napięcia.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: A6 C6 lampki LED tablicy rejestracyjnej.
Hej macie jakieś sprawdzone żarówki led do tablicy ? Chodzi mi same żarówki rurki bez ramek . I oczywiście aby nie wywalało błędu