[ A6 C6] światła do jazdy dziennej LED podłączenie i ich mru
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
krzysiek-lex pisze:Próbowałeś wyłączyć tą diagnoze?
Wyłączenie diagnozy lamp typu "zimnego"
Jeżeli chcemy aby po włożeniu jakiejś inne żarówki niż dedykowanej np. LED komputer nie rozłączał nam jej i nie wyświetlał błędu to po prostu dezaktywujemy diagnozę lamp
adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślniejest ustawiony sterownik bordnetz następnie
klikamy w kodowanie długie Bajt 2 i zaznaczamy "ptaszka" w bit 2 czyli Diagnoza lamp typu "zimnego" wychodzimy po przez ESC i zatwierdzamy kodowanie
W tym aucie nie ma możliwości wyłączenia tej opcji, w serwisie również tak twierdzą. Próbowaliśmy z elektrykiem poprzez laptopa i nie ma takiej opcji.
Wczoraj po zamontowaniu małych przekaźników i diod które dają prąd w jednym kierunku bolączki odeszły



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Kupiłem takie ledy z tego sklepu: http://alltech24.pl/paski-led-do-lamp/4 ... wskaz.html
Straszą że nie da rady rozkleić lamp a A6C6, nawet tu na forum są takie informacje że w sumie nie możliwe bo klejone są twardą czarną masą. 30 minut na lampę i ładnie szkło mamy rozklejone, nic nie czyściłem oryginalnej masy ponieważ składając do kupy szkło z powrotem ładnie wchodzi na miejsce, podgrzałem ponownie by docisnąć wcześniej odginany plastik a następnie całość uszczelniałem nową masą. Nie ma co się bać rozklejania lamp w C6
Proszę pytać jak ktoś chce konkretnie wiedzieć coś na temat jak co robiłem.Nie ukrywam że jest z tym trochę spokojnej pracy ale cholernie warto dla takiego efektu moim zdaniem
Auto jakby mimo swojego wieku które ma w dowodzie wygląda teraz jeszcze na młodsze niż jest 
Straszą że nie da rady rozkleić lamp a A6C6, nawet tu na forum są takie informacje że w sumie nie możliwe bo klejone są twardą czarną masą. 30 minut na lampę i ładnie szkło mamy rozklejone, nic nie czyściłem oryginalnej masy ponieważ składając do kupy szkło z powrotem ładnie wchodzi na miejsce, podgrzałem ponownie by docisnąć wcześniej odginany plastik a następnie całość uszczelniałem nową masą. Nie ma co się bać rozklejania lamp w C6
Proszę pytać jak ktoś chce konkretnie wiedzieć coś na temat jak co robiłem.Nie ukrywam że jest z tym trochę spokojnej pracy ale cholernie warto dla takiego efektu moim zdaniem


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Tutaj masz takie ledy pokazane:
Są dobrze widoczne, kierunki również i myślę że ledowy pasek z tych diod widać lepiej niż oryginalny kierunek. Oryginalne kierunki w lampach mi nie świecą, nie mam żarówek i dałem opornice. Moim zdaniem głupio wygląda mieć pasek led jako kierunek i do tego migającą żarówę jako normalny oryginalny kierunek, wiejsko to wygląda jak dla mnie i ja tak nie chciałem.
Teraz niedługo będę teściowi montował takie samy ledy w A6C6
Są dobrze widoczne, kierunki również i myślę że ledowy pasek z tych diod widać lepiej niż oryginalny kierunek. Oryginalne kierunki w lampach mi nie świecą, nie mam żarówek i dałem opornice. Moim zdaniem głupio wygląda mieć pasek led jako kierunek i do tego migającą żarówę jako normalny oryginalny kierunek, wiejsko to wygląda jak dla mnie i ja tak nie chciałem.
Teraz niedługo będę teściowi montował takie samy ledy w A6C6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Lampy podgrzewałem opalarką włączoną na drugi mocniejszy stopień, trzeba konkretnie podgrzewać i po kawałku odginać czarny plastik lampy. Ja odginałem cienkim płaskim śrubokrętem gdy dane miejsce dobrze rozgrzałem tak aby plastik zaczynał się odginać a tym samym śrubokrętem ,,wyważamy'' odczepiamy szkło od lampy. Śrubokręt dobrze włożyć tak aby zaszedł za rant szkła lampy i z wyczuciem starać się odrywać szkło od lampy. Warto uważać aby nie za mocno gdy słabo podgrzejemy bo szkło plastikowe lampy może pęknąć.
Szkła rozklejałem po trzech piwkach chłodnych bo tak akurat gorąco było, nic nie połamałem i naprawdę zajęło mi to na spokojnie po kawałku 30 minut na lampę. Druga lampa szła mi już nawet sprawniej bo i odważniej robiłem poznając jakieś tam wyczucie na pierwszej lampie. Albo piwka już schodziły i może dlatego sprawniej rączki pracowały
Aha dla tych którzy kiedyś może pokuszą się o takie same ledy, wskazówkę dam po swoim doświadczeniu. Chcąc wiercąc otworki montażowe pasek led nie odmierzajcie tego w ten sposób że 8mm od krawędzi plastiku na którym trzyma się pasek oraz nie odmierzajcie rozstawu tych wąsów/drucików, nie zaznaczajcie sobie po prostu tak odmierzone miejsca na otworki bo to zgubne ponieważ lampa ma swój kształt i nici się to nie sprawdzi jak zaczniecie układać pasek
Radzę odgiąć wąsy do tyłu ledów tak aby można było je przyłożyć do powierzchni lampy, przysunąć ładnie do krawędzi i trzymać sobie każdy moduł z osobna i bez żadnego wcześniejszego mierzenia i zaznaczenia przyłożyć wiertło pod wąsem i nawiercić otworek. Tak dalej z każdym po kolei modułem, w ten sposób nawiercicie otworki w prawidłowych miejscach. Zaczyna się od strony wewnętrznej, czyli od rogu lampy który jest przy grillu na aucie a nie od strony błotnika. Radzę zacząć jak najbliżej kłaść pierwszy moduł tak aby ostatni jak najmniej się zaginał, dla ostatniego po prostej brakuje miejsca i lekko się zagina. Można go obciąć ale wtedy widać że kończy się led nie na końcu lampy, ja więc wolałem ciut by się odginał w stronę kierunkowskazu niż zmniejszyć troszkę długość i mnieć krótszy pasek.
Szkła rozklejałem po trzech piwkach chłodnych bo tak akurat gorąco było, nic nie połamałem i naprawdę zajęło mi to na spokojnie po kawałku 30 minut na lampę. Druga lampa szła mi już nawet sprawniej bo i odważniej robiłem poznając jakieś tam wyczucie na pierwszej lampie. Albo piwka już schodziły i może dlatego sprawniej rączki pracowały

Aha dla tych którzy kiedyś może pokuszą się o takie same ledy, wskazówkę dam po swoim doświadczeniu. Chcąc wiercąc otworki montażowe pasek led nie odmierzajcie tego w ten sposób że 8mm od krawędzi plastiku na którym trzyma się pasek oraz nie odmierzajcie rozstawu tych wąsów/drucików, nie zaznaczajcie sobie po prostu tak odmierzone miejsca na otworki bo to zgubne ponieważ lampa ma swój kształt i nici się to nie sprawdzi jak zaczniecie układać pasek

Radzę odgiąć wąsy do tyłu ledów tak aby można było je przyłożyć do powierzchni lampy, przysunąć ładnie do krawędzi i trzymać sobie każdy moduł z osobna i bez żadnego wcześniejszego mierzenia i zaznaczenia przyłożyć wiertło pod wąsem i nawiercić otworek. Tak dalej z każdym po kolei modułem, w ten sposób nawiercicie otworki w prawidłowych miejscach. Zaczyna się od strony wewnętrznej, czyli od rogu lampy który jest przy grillu na aucie a nie od strony błotnika. Radzę zacząć jak najbliżej kłaść pierwszy moduł tak aby ostatni jak najmniej się zaginał, dla ostatniego po prostej brakuje miejsca i lekko się zagina. Można go obciąć ale wtedy widać że kończy się led nie na końcu lampy, ja więc wolałem ciut by się odginał w stronę kierunkowskazu niż zmniejszyć troszkę długość i mnieć krótszy pasek.
A czy ktoś praktykował tylko zamianę zwykłej oryginalnej żarówki do jazdy dziennej w A6 C6 przód na ledową żarówkę, a nie pasek ledowy, bez ingerencji w lampę? Macie jakiś sprawdzone marki i jak to wygląda w praktyce?
A i co najważniejsze poszukuję jakiejś uszkodzonej lampy lewy przód bixenon z poziomowaniem góra, dół i sketne na boki. Padł mi silniczek, który skecał xenony w lewą stronę i potrzebuję go wymienić.
I jeszcze jedn0, czy wymienialiście może również zwykłe żarówki halogenowe na ledy żarówkowe?
A i co najważniejsze poszukuję jakiejś uszkodzonej lampy lewy przód bixenon z poziomowaniem góra, dół i sketne na boki. Padł mi silniczek, który skecał xenony w lewą stronę i potrzebuję go wymienić.
I jeszcze jedn0, czy wymienialiście może również zwykłe żarówki halogenowe na ledy żarówkowe?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Ja mam dokładnie takie: https://alltech24.pl/ba15s-jednowloknow ... e-12v.htmlsamu13 pisze:A czy ktoś praktykował tylko zamianę zwykłej oryginalnej żarówki do jazdy dziennej w A6 C6 przód na ledową żarówkę, a nie pasek ledowy, bez ingerencji w lampę? Macie jakiś sprawdzone marki i jak to wygląda w praktyce?
Do tego taki opornik: https://alltech24.pl/gniazda-wtyczki/26 ... filtr.html
Opornik bardzo się grzeje i dorobiłem dodatkowy gruby radiator z aluminium.
Świeci jasno i nie ma żadnych błędów czy migania.