Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Rozładowany akumulator

Elektryka
kris-KS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 17 lis 2017, 22:43
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: kris-KS » 13 lis 2018, 17:19

Wojciech007 dzieki za pomoc <okok> A tak na marginesie to czy grzebanie w tym menu jest to bezpieczne? :) Pytam bo zalezy mi zeby ten poziom sprawdzic zanim kontrolka na fisie sie zapali. Czy mmi 2g uruchamia sie tak samo bo ja mam 3g high z hdd?

[ Dodano: 2018-11-13, 17:19 ]
Przejechalem 5 km wracajac z pracy i '+'pod maska mial taka sama temperature jak '-' Nie byl lodowaty jak ktos w innym temcie pisal ale nie byl nawet troche cieply.Nie odpalalem klimy ale swiatla i muzyke tak. Temperatura na zewnatrz +8°C. Gdzie teraz szukac rozwiazania problemu. Dodam,ze codziennie jezdże krotkie trasy po 2-3km i raz albo 2 w tygodniu robie 50-60km w jedna strone i wracam. Styl jazdy i odleglosci od 2 lat sa takie same i na starym aku nie bylo takiego spadku naladowaoia jak na nowym aku Varta Silver Dynamic AGM 95Ah 12V 850A ktory mam od 25.06.2018. Czy jutro powinienem powtorzyc jazde i odpalic klime,grzanie foteli itp a potem jeszcze raz sprawdzic plus pod maska?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lis 2018, 17:53

A jakie masz napięcie ładowania?

kris-KS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 17 lis 2017, 22:43
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: kris-KS » 13 lis 2018, 18:02

Na alternatorze w piatek mialem 14,5 ale jutro dopiero na diagnostyce aku sprawdze jakie jest na plusie pod maska a jakie na aku. Mam nadzieje,ze cos w koncu sie wyjasni.

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 13 lis 2018, 20:34

Może być tak, że problem u Ciebie leżyw innym miejscu niż zakucie "+" pod maską. Skoro altek ma 14.5 V to on odpada. Pomacaj kabel od "+" pod maską i zobacz w którym miejscu robi się ciepły. Wówczas dojdziesz gdzie jest słabe połączenie....

[ Dodano: 2018-11-13, 20:34 ]
wojciech007 pisze:Jak plus będzie się grzał, to zaobserwujesz to nawet po 2-5km.
Poziom naładowania na MMI uruchamiasz przez zielone menu. Na youtube masz to ładnie pokazane.
Ten poziom naładowania jest mało miarodajny. Pokazuje mi 100% a na mierniku 11.5 V......Podejrzewam, że jak aku spadnie do 10 V, to wówczas spadnie jedna, lub dwie kreski na wskaźniku mmi ;-)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lis 2018, 20:57

To nie jest poziom naładowania, a stan akumulatora :).

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 14 lis 2018, 08:31

Nie sądzę. Niby na jakiej podstawie mmi ma ocenić stan akumulatora - przecież nie sprawdzi elektrolitu.
Wg. mnie to zwyczajny, nie precyzyjny wskaźnik naładowania akumulatora. :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lis 2018, 09:54

Oj mało wiesz :). Sprawdź sobie w sterowniku [19] jakie parametry są pokazane dla akumulatora :).

kris-KS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 17 lis 2017, 22:43
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: kris-KS » 14 lis 2018, 11:41

Tak czy inaczej czekam na diagnostyke a dzis po przejechaniu ponad 10km na swiatlach,navi,klimie,podgrzewanych fotelach i szybie itp a plus pod maska jak i sam przewod przynajmniej tam gdzie siegnalem byl zimny :)

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 14 lis 2018, 14:03

mat1324 pisze:Oj mało wiesz :). Sprawdź sobie w sterowniku [19] jakie parametry są pokazane dla akumulatora :).
Mozliwe :-) Ale nie sądzę aby te parametry chociaż ocierały się o rzeczywistość. Przynajmniej u mnie tak to wygląda. Druga A6 i w drugiej mam problem z aku, gdzie na mmi pokazuje 100%. Jak do tego się odnieść? :-)
Miłego dnia:-)

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 14 lis 2018, 21:06

Wtrącę się do dyskusji.
Cytowane fragmenty pochodzą z zeszytu szkoleniowego SSP326 A6 C6 Układy elektryczne
1. "w samochodzie Audi A6 &#8216;05 wprowadzono do niego (sterownika zarządzania energią) opracowane na nowo oprogramowanie, które na wyświetlaczu MMI nie pokazuje stanu naładowania akumulatora lecz stan akumulatora. "
2. "Stan akumulatora pokazuje jaką wydajność posiada
akumulator. Wydajność określana jest na podstawie
stanu naładowania akumulatora i jego zdolności
rozruchowej. "
3. Chyba najważniejsze w przeprowadzanej tu dyskusji/sporze -
"wskazanie 100 % sygnalizuje, że przy
następnym wyłączeniu silnika nie
będą wprowadzane poziomy odłączania."

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lis 2018, 21:26

Otóż to :). Zawsze pisałem, że wskaźnik nie pokazuje stanu naładowania, a jedynie stan akumulatora, co tomnik poparł fragmentem z zeszytu szkoleniowego. Dopóki jest 100%, to auto na pewno odpali i żadne urządzenie nie zostanie odłączone, aby oszczędzać prąd.

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 14 lis 2018, 22:01

Niby ma to sens, bo nigdy nie miałem większego problemu z rozruchem. Ale mam dwa błędy w gatewayu.....

02256 - Prąd spoczynkowy
03041 - Zarzdzanie energi aktywne

To nie wskazuje na słaby aku?

[ Dodano: 2018-11-14, 22:01 ]
Oczywiściena mmi 100%

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lis 2018, 22:15

Po wykasowaniu błąd pojawia się od razu? Jeśli nie, to mimo 100% może być zapisany stary błąd.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 14 lis 2018, 22:26

grzes283 pisze:Niby ma to sens, bo nigdy nie miałem większego problemu z rozruchem. Ale mam dwa błędy w gatewayu.....

02256 - Prąd spoczynkowy
03041 - Zarzdzanie energi aktywne

To nie wskazuje na słaby aku?

[ Dodano: 2018-11-14, 22:01 ]
Oczywiściena mmi 100%
te błędy pojawiają się zawsze, przy dłuższym czasie na włączonym zapłonie, bez uruchamiania silnika. sterownik aku. bada stan akumulatora i spadek napięcia w przedziale czasowym, przy włączonym zapłonie i braku ładowania. i tak mogą się pojawić kolejne błędy;
-prąd spoczynkowy 1
-prąd spoczynkowy 2
-prąd spoczynkowy 3
itd.....

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lis 2018, 22:29

Czasami błędy te pojawiają się, gdy nie zamkniesz auta centralnym i cały czas 'czuwa' :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga