[A6 C6] Rozładowany akumulator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
<11,8V - akumulator uważa się, za całkowicie rozładowany.AdAsKo2011 pisze:Odłączyłem go i zabrałem do domu do ładowania zanim naładowałem postał trochę i w ciepłym aku pokazywał 11,36 v ładuje już 10 godzin a poziom aku mam 11,73 v.
Nowy akumulator naładowany, trzymany w ciepełku powinien mieć przynajmniej 12,7V.
Jaką pojemność aku miałeś wcześniej? (wartość wyrażona w Ah) Jaką ma nowy aku?
Wszystko wskazuje na to, że nowy aku to "padaka". Jakim prądem go ładujesz? Naładuj go porządnie, przez dobę i wtedy sprawdź napięcie. Zakładam, że ładowarkę masz sprawną

ÂŁadowanie w aucie też masz słabe ... nawet bardzo, ale w C6 może jest to problemem złego zakodowania aku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 maja 2011, 21:52
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Akumulator wczoraj doładował się do 12,74 v podłączyłem go do auta i jeździłem . Teraz poszedłem sprawdzić napięcie i akumulator ma 11,79 v wsiadłem do auta i odpaliłem sprawdziłem co pokazuje wyświetlacz i pokazuje 100 % naładowania aku, co jest nie możliwe wiec coś jest nie tak. Akumulator wcześniej miałem Varta 110Ah 850A teraz kupiłem Bosch-s5-110-ah-920A.
Najwidoczniej na MMi wskazanie jest oszukane bo pokazuje 100 %, mam pytanie czy jak włożymy kluczyk i zgasną kontrolki na desce to powinna świecić się kontrolka akumulatora na czerwona tam gdzie mamy obroty czy to już mi tu pokazuje ze jest słaby aku. po odpaleniu oczywiście gaśnie. Akumulator będę mógł zakodować dopiero jutro.
A mam jeszcze jedno pytanko może polecicie skąd kupić kabelek żebym miał go u siebie bo tak to muszę jeździć do kolegi i pożyczać.
Najwidoczniej na MMi wskazanie jest oszukane bo pokazuje 100 %, mam pytanie czy jak włożymy kluczyk i zgasną kontrolki na desce to powinna świecić się kontrolka akumulatora na czerwona tam gdzie mamy obroty czy to już mi tu pokazuje ze jest słaby aku. po odpaleniu oczywiście gaśnie. Akumulator będę mógł zakodować dopiero jutro.
A mam jeszcze jedno pytanko może polecicie skąd kupić kabelek żebym miał go u siebie bo tak to muszę jeździć do kolegi i pożyczać.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Teoretycznie więc rzecz ujmując, brak zakodowania nowego aku nie powinien stanowić problemu.AdAsKo2011 pisze:Akumulator wcześniej miałem Varta 110Ah 850A teraz kupiłem Bosch-s5-110-ah-920A.
Czerwona kontrolka aku. po włączeniu zapłonu, to po prostu brak ładowania (tak jak napisał wcześniej kolega). Po odpaleniu auta znika, bo alternator ładuje akumulator i wszystko gra ... powinna zniknąć.

Masz więc dwie opcje. Możesz zastosować się do rad kolegów i pomierzyć pobór prądu w stanie spoczynku. Wykluczysz w ten sposób ewentualną usterkę instalacji elektrycznej auta bądź wadę jakiegoś odbiornika w samochodzie. Druga opcja, to sprawdzenie aku po naładowaniu i obciążeniu go jakimś odbiornikiem. Prawidłowe napięcie po naładowaniu aku (12,74V) wcale nie musi oznaczać dobrego stanu owego

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 maja 2011, 21:52
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Dziś zakodowałem akumulator wartościami :
4FO 915 105 D
VAO 270 305 34 15
Natomiast zmierzyłem pobór i 1 pomiar 0,02 do 0,03 wiec w normie ale auto postało chwile i i sprawdzam znów i pokazuje mi na mierniku pomiar 10 sek. 3,45 i kończy się na 6 A oczy moje omal mi nie wyskoczyły. Podjechałem do kolegi na warsztat żeby zerknął podłączył swój komputer na chwile i stwierdził że jest ok. Pobór 6 A też pokazało ale mówi że czegoś takiego jeszcze nie wadził żeby był taki pobór ma zadzwonić i mam podjechać posprawdzać co to może być . A wy co na to powiecie
4FO 915 105 D
VAO 270 305 34 15
Natomiast zmierzyłem pobór i 1 pomiar 0,02 do 0,03 wiec w normie ale auto postało chwile i i sprawdzam znów i pokazuje mi na mierniku pomiar 10 sek. 3,45 i kończy się na 6 A oczy moje omal mi nie wyskoczyły. Podjechałem do kolegi na warsztat żeby zerknął podłączył swój komputer na chwile i stwierdził że jest ok. Pobór 6 A też pokazało ale mówi że czegoś takiego jeszcze nie wadził żeby był taki pobór ma zadzwonić i mam podjechać posprawdzać co to może być . A wy co na to powiecie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Coś jest nie tak, to pewne. Skoro i Tobie i koledze podczas pomiarów wyszedł pobór prądu na poziomie 3-6 A, a na dodatek nie czekaliście na ten wynik wieczność całą, oznacza to, że problem występuje sporadycznie, ale na tyle często, że można go pomierzyć w krótkim odstępie czasu. Poza tym usterka szybko i skutecznie rozładowuje aku. Zaczął bym od sprawdzenia , czy któryś z odbiorników nie daje ciała, czyli pomiar i wyjęcie bezpiecznika itd.
Tu na forum użytkownicy najczęściej skarżą się na system MMI. Usterka owego często sprawiała im problemy z aku (jego rozładowanie), a tym samym spędzała sen z powiek.
ÂŻyczę szybkiego usunięcia usterki!
Tu na forum użytkownicy najczęściej skarżą się na system MMI. Usterka owego często sprawiała im problemy z aku (jego rozładowanie), a tym samym spędzała sen z powiek.

ÂŻyczę szybkiego usunięcia usterki!

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 maja 2011, 21:52
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Tak mnie męczy ta sprawa bo tak dziś miną 2 dzień od zakodowania aku i wczoraj jeździłem samochodem około 50 km postawiłem i dziś poszedłem sprawdzić i aku wskazanie na 12,34 v wiec nie jest źle ale postoi do jutra zobaczę co będzie. I teraz tak auto zamknięte klapa tez zrobiłem zamkniętą i sprawdzam pobór i tak jak ściągam klemę minusową i dotknę miernikiem do aku to pobór leci od 0 do 6 A ale ewidentnie też słyszę od razu ze włącza się dvd od navi i pewnie inne układy też wiec musi być pobór i pewnie dla tego rośnie. Może jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie czy też tak mam albo może ja coś źle robię.
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Każde otwarcie klapy to uruchomienie navi, czyli pomiar niewiarygodny. Ja wyprowadziłem przewody na zewnątrz i dopiero wtedy mierzyłem po upływie jakiegoś czasu przy cały czas zamkniętej klapie. Nie chce mi się pisać dalej bo wiele takich przypadków jest opisanych w "akumulator".AdAsKo2011 pisze:Może jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie czy też tak mam albo może ja coś źle robię.
Witampan42 pisze:Każde otwarcie klapy to uruchomienie navi, czyli pomiar niewiarygodny. Ja wyprowadziłem przewody na zewnątrz i dopiero wtedy mierzyłem po upływie jakiegoś czasu przy cały czas zamkniętej klapie. Nie chce mi się pisać dalej bo wiele takich przypadków jest opisanych w "akumulator".AdAsKo2011 pisze:Może jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie czy też tak mam albo może ja coś źle robię.
Do testów wystarczy czymś zamknąć zamek w klapie np jakimś prętem. Należy pamiętać że mierzymy napięcie ,,V,, dopiero po tym jak zgaśnie trójkąt od awaryjnych. Prąd ,,A,, możemy zmierzyć szeregowo zwykłym multimetrem lub miernikiem cęgowym zaciskając miernik na kablu od aku
Też przerabiałem już ten problem, poniżej 0 stopni zaczynały sie cuda, mierzyłem pobory prądu i zawsze było ok. Natomiast na rano aku rozładowany. zgasiłem auto o 18 po czym o drugiej w nocy szlem do niego paliłem bez problemu, aku 100 procent na mmi.
Przychodzę o 6 rano aku rozładowany. co zrobiłem
- wymieniłem moduł radia bo z nim miałem problemy
-zakodowanie właściwej wartości aku vagiem
- pozycja grzania lusterek na off nie auto
-audio zawsze w pozycji radio przy gaszenia auta.
Problem ustał auto pali nawet przy minus 15, chociaż dziś jak zostawiłem radio włączone na 10 minut to po probie zapalenia komunikat w liczniku ze aku rozładowany, natomiast na mmi 100 procent, zapalił bez problemu.
Z braku nerwów przestałem się tym przejmować, a dziś samoistnie zaczęły migać mi oba ksenony, może ktoś wie co może być przyczyną?
Szczerze powiem tak audi z lat 80 i 90 to było audi.teraz to są trupy.
Przychodzę o 6 rano aku rozładowany. co zrobiłem
- wymieniłem moduł radia bo z nim miałem problemy
-zakodowanie właściwej wartości aku vagiem
- pozycja grzania lusterek na off nie auto
-audio zawsze w pozycji radio przy gaszenia auta.
Problem ustał auto pali nawet przy minus 15, chociaż dziś jak zostawiłem radio włączone na 10 minut to po probie zapalenia komunikat w liczniku ze aku rozładowany, natomiast na mmi 100 procent, zapalił bez problemu.
Z braku nerwów przestałem się tym przejmować, a dziś samoistnie zaczęły migać mi oba ksenony, może ktoś wie co może być przyczyną?
Szczerze powiem tak audi z lat 80 i 90 to było audi.teraz to są trupy.
- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
Kolega miał u siebie to samo. Winny okazał się sofcik spolszczający MMI, poprostu przy aktualizacji poprzestawial zielone menu. Skutkowalo to dokładnie tym co teraz masz u siebie. Zmiana aku i kodowanie nic nie dało, kolega męczył się kilka miesięcy z tym, po czym kumaty człowiek poustawiał mu prawidłowo zielone menu i po problemie.
Było na forum już to wałkowane jakiś czas temu, łącznie z opisem co w zielonym menu ma być odhaczone a co nie.
Być może jak to mówia grabarze "tu jest pies pogrzebany"
Było na forum już to wałkowane jakiś czas temu, łącznie z opisem co w zielonym menu ma być odhaczone a co nie.
Być może jak to mówia grabarze "tu jest pies pogrzebany"

tak, jak pisze stinger.
też przerabiałem ten temat.. spolszczyłem MMI i aku padł.. kupiłem nowy S5 920 110 i po 6h nie było już możliwości odpalenia auta.
szukałem, szukałem i znalazłem. zamknąłem się w aucie i zamknąłem pilotem - przez 30 minut był delikatnie słyszalny "szum" w głośnikach, czyli przez 30 minut było włączone "granie" na podtrzymaniu czyli wzmacniacze i cała instalacja BOSE.
W ukrytym menu przestawiłem automatyczne wyłączanie radia / MMI na 1minutę i problem znikł. oczywiście aku zakodowany od początku nowym kodem.
-15 na zewnątrz i pali od strzała.. aku mam już od ponad roku.
jedyny minus to taki, że jak słucham radia na wyłączonym zapłonie to radio samo się wyłącza po minucie.. ale jak słucham na włączonym zapłonie to max mogę słuchać 20 minut i MMI mnie ostrzega, że zostało mi jeszcze 3 minuty zabawy na wyłączonym silniku..
też przerabiałem ten temat.. spolszczyłem MMI i aku padł.. kupiłem nowy S5 920 110 i po 6h nie było już możliwości odpalenia auta.
szukałem, szukałem i znalazłem. zamknąłem się w aucie i zamknąłem pilotem - przez 30 minut był delikatnie słyszalny "szum" w głośnikach, czyli przez 30 minut było włączone "granie" na podtrzymaniu czyli wzmacniacze i cała instalacja BOSE.
W ukrytym menu przestawiłem automatyczne wyłączanie radia / MMI na 1minutę i problem znikł. oczywiście aku zakodowany od początku nowym kodem.
-15 na zewnątrz i pali od strzała.. aku mam już od ponad roku.
jedyny minus to taki, że jak słucham radia na wyłączonym zapłonie to radio samo się wyłącza po minucie.. ale jak słucham na włączonym zapłonie to max mogę słuchać 20 minut i MMI mnie ostrzega, że zostało mi jeszcze 3 minuty zabawy na wyłączonym silniku..
Pozdrawiam,