Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Rozładowany akumulator

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 18 sty 2014, 18:03

Po pierwsze zaprogramuj nowy akumulator w module zarządzania energia , jeżeli tego nie zrobiłeś ładowanie i zarządzanie energią nie działa prawidłowo.

Nie mieszaj za dużo w "zielonym menu" bez odpowiedniej wiedzy można więcej zepsuć niż polepszyć.
AUDI - Przewaga dzięki technice

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 19 sty 2014, 10:57

AdAsKo2011 pisze:Odłączyłem go i zabrałem do domu do ładowania zanim naładowałem postał trochę i w ciepłym aku pokazywał 11,36 v ładuje już 10 godzin a poziom aku mam 11,73 v.
<11,8V - akumulator uważa się, za całkowicie rozładowany.
Nowy akumulator naładowany, trzymany w ciepełku powinien mieć przynajmniej 12,7V.
Jaką pojemność aku miałeś wcześniej? (wartość wyrażona w Ah) Jaką ma nowy aku?
Wszystko wskazuje na to, że nowy aku to "padaka". Jakim prądem go ładujesz? Naładuj go porządnie, przez dobę i wtedy sprawdź napięcie. Zakładam, że ładowarkę masz sprawną ;)
ÂŁadowanie w aucie też masz słabe ... nawet bardzo, ale w C6 może jest to problemem złego zakodowania aku.

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 19 sty 2014, 12:50

w C6 może jest to problemem złego zakodowania aku
Dokładnie tak jest , jeżeli nie zaprogramujesz nowego akumulatora w module zarządzania energią .
AUDI - Przewaga dzięki technice

AdAsKo2011
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 maja 2011, 21:52
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: AdAsKo2011 » 19 sty 2014, 12:58

Akumulator wczoraj doładował się do 12,74 v podłączyłem go do auta i jeździłem . Teraz poszedłem sprawdzić napięcie i akumulator ma 11,79 v wsiadłem do auta i odpaliłem sprawdziłem co pokazuje wyświetlacz i pokazuje 100 % naładowania aku, co jest nie możliwe wiec coś jest nie tak. Akumulator wcześniej miałem Varta 110Ah 850A teraz kupiłem Bosch-s5-110-ah-920A.

Najwidoczniej na MMi wskazanie jest oszukane bo pokazuje 100 %, mam pytanie czy jak włożymy kluczyk i zgasną kontrolki na desce to powinna świecić się kontrolka akumulatora na czerwona tam gdzie mamy obroty czy to już mi tu pokazuje ze jest słaby aku. po odpaleniu oczywiście gaśnie. Akumulator będę mógł zakodować dopiero jutro.

A mam jeszcze jedno pytanko może polecicie skąd kupić kabelek żebym miał go u siebie bo tak to muszę jeździć do kolegi i pożyczać. :|

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 19 sty 2014, 15:12

Kolego, miernik w ręce i sprawdź pobór prądu w spoczynku gdy auto wyłączone bez kluczyka w stacyjce

d(o_o)b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: d(o_o)b » 19 sty 2014, 18:09

czerwone aku mówiłoby o braku ładowania. Informacja o zbyt słabym aku pojawi się ci na FIS na żółto.
co do stanu naładowania AKU w MMI to tak. Troche to cudo przekłamuje.
Użyj miernika tak jak piszą powyżej.

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 20 sty 2014, 05:42

AdAsKo2011 pisze:Akumulator wcześniej miałem Varta 110Ah 850A teraz kupiłem Bosch-s5-110-ah-920A.
Teoretycznie więc rzecz ujmując, brak zakodowania nowego aku nie powinien stanowić problemu.

Czerwona kontrolka aku. po włączeniu zapłonu, to po prostu brak ładowania (tak jak napisał wcześniej kolega). Po odpaleniu auta znika, bo alternator ładuje akumulator i wszystko gra ... powinna zniknąć. ;)

Masz więc dwie opcje. Możesz zastosować się do rad kolegów i pomierzyć pobór prądu w stanie spoczynku. Wykluczysz w ten sposób ewentualną usterkę instalacji elektrycznej auta bądź wadę jakiegoś odbiornika w samochodzie. Druga opcja, to sprawdzenie aku po naładowaniu i obciążeniu go jakimś odbiornikiem. Prawidłowe napięcie po naładowaniu aku (12,74V) wcale nie musi oznaczać dobrego stanu owego ;)

AdAsKo2011
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 maja 2011, 21:52
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: AdAsKo2011 » 20 sty 2014, 17:16

Dziś zakodowałem akumulator wartościami :
4FO 915 105 D
VAO 270 305 34 15

Natomiast zmierzyłem pobór i 1 pomiar 0,02 do 0,03 wiec w normie ale auto postało chwile i i sprawdzam znów i pokazuje mi na mierniku pomiar 10 sek. 3,45 i kończy się na 6 A oczy moje omal mi nie wyskoczyły. Podjechałem do kolegi na warsztat żeby zerknął podłączył swój komputer na chwile i stwierdził że jest ok. Pobór 6 A też pokazało ale mówi że czegoś takiego jeszcze nie wadził żeby był taki pobór ma zadzwonić i mam podjechać posprawdzać co to może być . A wy co na to powiecie ??

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 21 sty 2014, 06:03

Coś jest nie tak, to pewne. Skoro i Tobie i koledze podczas pomiarów wyszedł pobór prądu na poziomie 3-6 A, a na dodatek nie czekaliście na ten wynik wieczność całą, oznacza to, że problem występuje sporadycznie, ale na tyle często, że można go pomierzyć w krótkim odstępie czasu. Poza tym usterka szybko i skutecznie rozładowuje aku. Zaczął bym od sprawdzenia , czy któryś z odbiorników nie daje ciała, czyli pomiar i wyjęcie bezpiecznika itd.
Tu na forum użytkownicy najczęściej skarżą się na system MMI. Usterka owego często sprawiała im problemy z aku (jego rozładowanie), a tym samym spędzała sen z powiek. ;)
ÂŻyczę szybkiego usunięcia usterki! :)

AdAsKo2011
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 maja 2011, 21:52
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: AdAsKo2011 » 22 sty 2014, 14:20

Tak mnie męczy ta sprawa bo tak dziś miną 2 dzień od zakodowania aku i wczoraj jeździłem samochodem około 50 km postawiłem i dziś poszedłem sprawdzić i aku wskazanie na 12,34 v wiec nie jest źle ale postoi do jutra zobaczę co będzie. I teraz tak auto zamknięte klapa tez zrobiłem zamkniętą i sprawdzam pobór i tak jak ściągam klemę minusową i dotknę miernikiem do aku to pobór leci od 0 do 6 A ale ewidentnie też słyszę od razu ze włącza się dvd od navi i pewnie inne układy też wiec musi być pobór i pewnie dla tego rośnie. Może jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie czy też tak mam albo może ja coś źle robię.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 sty 2014, 16:09

AdAsKo2011 pisze:Może jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie czy też tak mam albo może ja coś źle robię.
Każde otwarcie klapy to uruchomienie navi, czyli pomiar niewiarygodny. Ja wyprowadziłem przewody na zewnątrz i dopiero wtedy mierzyłem po upływie jakiegoś czasu przy cały czas zamkniętej klapie. Nie chce mi się pisać dalej bo wiele takich przypadków jest opisanych w "akumulator".

Nice_bb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2009, 22:31
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: Nice_bb » 31 sty 2014, 19:25

pan42 pisze:
AdAsKo2011 pisze:Może jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie czy też tak mam albo może ja coś źle robię.
Każde otwarcie klapy to uruchomienie navi, czyli pomiar niewiarygodny. Ja wyprowadziłem przewody na zewnątrz i dopiero wtedy mierzyłem po upływie jakiegoś czasu przy cały czas zamkniętej klapie. Nie chce mi się pisać dalej bo wiele takich przypadków jest opisanych w "akumulator".
Witam

Do testów wystarczy czymś zamknąć zamek w klapie np jakimś prętem. Należy pamiętać że mierzymy napięcie ,,V,, dopiero po tym jak zgaśnie trójkąt od awaryjnych. Prąd ,,A,, możemy zmierzyć szeregowo zwykłym multimetrem lub miernikiem cęgowym zaciskając miernik na kablu od aku

lo_bo

Post autor: lo_bo » 02 lut 2014, 01:15

Też przerabiałem już ten problem, poniżej 0 stopni zaczynały sie cuda, mierzyłem pobory prądu i zawsze było ok. Natomiast na rano aku rozładowany. zgasiłem auto o 18 po czym o drugiej w nocy szlem do niego paliłem bez problemu, aku 100 procent na mmi.
Przychodzę o 6 rano aku rozładowany. co zrobiłem
- wymieniłem moduł radia bo z nim miałem problemy
-zakodowanie właściwej wartości aku vagiem
- pozycja grzania lusterek na off nie auto
-audio zawsze w pozycji radio przy gaszenia auta.
Problem ustał auto pali nawet przy minus 15, chociaż dziś jak zostawiłem radio włączone na 10 minut to po probie zapalenia komunikat w liczniku ze aku rozładowany, natomiast na mmi 100 procent, zapalił bez problemu.
Z braku nerwów przestałem się tym przejmować, a dziś samoistnie zaczęły migać mi oba ksenony, może ktoś wie co może być przyczyną?
Szczerze powiem tak audi z lat 80 i 90 to było audi.teraz to są trupy.

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 02 lut 2014, 09:23

Kolega miał u siebie to samo. Winny okazał się sofcik spolszczający MMI, poprostu przy aktualizacji poprzestawial zielone menu. Skutkowalo to dokładnie tym co teraz masz u siebie. Zmiana aku i kodowanie nic nie dało, kolega męczył się kilka miesięcy z tym, po czym kumaty człowiek poustawiał mu prawidłowo zielone menu i po problemie.
Było na forum już to wałkowane jakiś czas temu, łącznie z opisem co w zielonym menu ma być odhaczone a co nie.
Być może jak to mówia grabarze "tu jest pies pogrzebany" <mysli>

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 02 lut 2014, 13:54

tak, jak pisze stinger.
też przerabiałem ten temat.. spolszczyłem MMI i aku padł.. kupiłem nowy S5 920 110 i po 6h nie było już możliwości odpalenia auta.
szukałem, szukałem i znalazłem. zamknąłem się w aucie i zamknąłem pilotem - przez 30 minut był delikatnie słyszalny "szum" w głośnikach, czyli przez 30 minut było włączone "granie" na podtrzymaniu czyli wzmacniacze i cała instalacja BOSE.
W ukrytym menu przestawiłem automatyczne wyłączanie radia / MMI na 1minutę i problem znikł. oczywiście aku zakodowany od początku nowym kodem.
-15 na zewnątrz i pali od strzała.. aku mam już od ponad roku.
jedyny minus to taki, że jak słucham radia na wyłączonym zapłonie to radio samo się wyłącza po minucie.. ale jak słucham na włączonym zapłonie to max mogę słuchać 20 minut i MMI mnie ostrzega, że zostało mi jeszcze 3 minuty zabawy na wyłączonym silniku..
Pozdrawiam,

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja