[A6 C6] Montaż aktywnego tempomatu ACC (retrofit)
Ceny w Polsce są różne od 600 do 1000 średnio, najważniejsze aby radar był legalny bo tej części akurat nie można dopisać pomijając serwis. Robią to poza serwisem ale i tak łączą się zdalnie z bazą danych kradzionych części i jak radar jest na czarnej liście to już go nie odblokujesz. Z tego co wiem to taka sam procedura jest jeszcze z sterownikiem silnika, resztę można dopisać bez problemu poza serwisem.
Jeśli kupujesz radar to najlepiej z uchwytem mocującym do belki zderzaka bo w 90% przypadków nie trzeba go kalibrować po zamontowaniu, dlatego najlepiej szukać 4F0907561. Z Polski bez problemu wysyłają do UK
Jeśli kupujesz radar to najlepiej z uchwytem mocującym do belki zderzaka bo w 90% przypadków nie trzeba go kalibrować po zamontowaniu, dlatego najlepiej szukać 4F0907561. Z Polski bez problemu wysyłają do UK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 514
- Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: UK/Poznań
Dzieki. Popatrzylem troche na allegro I faktycznie wyglada to lepiej cenowo ALE nie raz nadziałem się na zakupy z polskiej części internetu i zachodu oraz straty czasu co nie miara. Trudniej jest tez coś wyegzekwować od trefnego sprzedawcy który wie ze wysłał paczkę 1500km dalej. W Polsce o tyle lepiej , ze dany "poszkodowany" może wsiąść w samochód i przyjechać sprawę załatwić albo po swojemu albo przez policję. Na angielskim serwisie jak są części po niskich cenach i maja CP to dzwonię zawsze i uświadamiam sprzedawców mówiąc ze szkoda by bylo czasu na zatargi z policja - i jak się pewnie domyślacie , zaraz to ściagają ze stronki ( dużo ludzi nie wie o CP mając lewe rzeczy , co mnie generalnie dziwi ).
Wracając do tematu :
1) miałem w zwykłym tempomacie funkcje hamowania z manetki ( opisywałem to w temacie elektryki ) , tak ze zapalały się swiatla stopu i auto zwalniało za pomocą hamulcy . Z tego tez wnioskuje ze mam czujniki ciśnienia i teoretycznie brakuje mi nowej manetki, radaru i poprawnego kodowania No i oczywiście gatka 5 kanałów . Po zmianie gatka na poliftowy i mmi na 3g ( przedlift) funkcja ta zniknęła . Nie wiem gdzie tego szukać aby spróbować to zakodować z powrotem by mieć pewność .
Wracając do tematu :
1) miałem w zwykłym tempomacie funkcje hamowania z manetki ( opisywałem to w temacie elektryki ) , tak ze zapalały się swiatla stopu i auto zwalniało za pomocą hamulcy . Z tego tez wnioskuje ze mam czujniki ciśnienia i teoretycznie brakuje mi nowej manetki, radaru i poprawnego kodowania No i oczywiście gatka 5 kanałów . Po zmianie gatka na poliftowy i mmi na 3g ( przedlift) funkcja ta zniknęła . Nie wiem gdzie tego szukać aby spróbować to zakodować z powrotem by mieć pewność .
Hamowanie przy wykorzystaniu zwykłego tempomatu nie wymaga czujników ciśnienia w układzie hamulcowym, po prostu po naciśnięciu manetki w dół jest realizowana funkcja hamowania z jedną siłą bez różnicowania. (Też miałem zwykły tempomat i automatyczną skrzynię biegów)Screw pisze: Wracając do tematu :
1) miałem w zwykłym tempomacie funkcje hamowania z manetki ( opisywałem to w temacie elektryki ) , tak ze zapalały się swiatla stopu i auto zwalniało za pomocą hamulcy . Z tego tez wnioskuje ze mam czujniki ciśnienia i teoretycznie brakuje mi nowej manetki, radaru i poprawnego kodowania No i oczywiście gatka 5 kanałów . Po zmianie gatka na poliftowy i mmi na 3g ( przedlift) funkcja ta zniknęła . Nie wiem gdzie tego szukać aby spróbować to zakodować z powrotem by mieć pewność .
Natomiast przy ACC radar przesyła sygnał do sterownika ABS/ESP i dobiera siłę hamowania w zależności jak szybko pojazd zbliża się do poprzedzającego go pojazdu.
Poprosiłem kolegę z forum aby dał znać czy jest jakaś różnica gdy samochód ma podłączone czujniki ciśnienia czy nie i stwierdził, że dużej różnicy nie widzi. Także w pierwszym etapie można je pominąć ale będą wtedy wyskakiwały błędy ABS/ESP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 514
- Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: UK/Poznań
Dzieki , chociaz jestem zdziwiony odpowiedzią(nie neguje wcale, jestem zaskoczony:) ).
Myslalem,ze jest tam chcociaz czesc instalacji i z doswiadczen jakie mialem z tym tempomatem to oczywiscie tez moglem hamowac z 'rozna' sila uzywajac manetki. Zupelnie inna reakcja w zaleznosci od predkosci wiec musial sygnas isc przez ster ABSu na chlopski rozum. To są tylko i wylacznie moje wypociny i proba rozkminienia tematu a nie zadne fakty;). No nic. Kwestia dowiedzenia sie czy sam radar moze byc z innego modelu z podobnych lat albo faktycznie kupic z alledrogo i tyle.
Myslalem,ze jest tam chcociaz czesc instalacji i z doswiadczen jakie mialem z tym tempomatem to oczywiscie tez moglem hamowac z 'rozna' sila uzywajac manetki. Zupelnie inna reakcja w zaleznosci od predkosci wiec musial sygnas isc przez ster ABSu na chlopski rozum. To są tylko i wylacznie moje wypociny i proba rozkminienia tematu a nie zadne fakty;). No nic. Kwestia dowiedzenia sie czy sam radar moze byc z innego modelu z podobnych lat albo faktycznie kupic z alledrogo i tyle.
Kalibracja radaru w serwisie jest droga w pl około 800 zł i jeszcze nie wszędzie ja robią, także jeśli nie chcesz sie z tym męczyć to kup radar z mocowaniem jeśli natomiast chcesz dostarczyć sobie wrażeń to kup inny bo uchwyty do mocowania w Belkę zderzaka są inne a mocowanie radaru i tak musisz kupić od a6 wiec moim zdaniem nie warto kombinować bo może to być pseudo oszczędność
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 514
- Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: UK/Poznań
Zadam jeszcze dosc laickie pytanie :
1) Jak zamocowaliscie te nakretki pod uchwyt radaru w belce? Czy belka ma gwint?
Z racji zamieszkiwania wysp jestem ograniczony jesli chodzi o warsztatowe narzedzia(mam skrzynke i wszystkie tam najpotrzebniejsze rzeczy do rozebrania/zlozenia auta) ale nie mam nic do nitowania itd. Jakies sugestie/zdjecie/porada?:)
Zapozyczajac zdjecie Autora tematu :
Jak te nito-nakretki sie trzymaja w belce? domyslam sie ,ze na to wchodzi blaszka mocujaca radar i przychodza od spodu sruby z kolnierzem ktore docisna calosc do belki ale samej nito-nakretki nie moge rozkminic jak ona jest zamocowana sztywno w belce(uprzedzalem,ze laickie pytanie)
1) Jak zamocowaliscie te nakretki pod uchwyt radaru w belce? Czy belka ma gwint?
Z racji zamieszkiwania wysp jestem ograniczony jesli chodzi o warsztatowe narzedzia(mam skrzynke i wszystkie tam najpotrzebniejsze rzeczy do rozebrania/zlozenia auta) ale nie mam nic do nitowania itd. Jakies sugestie/zdjecie/porada?:)
Zapozyczajac zdjecie Autora tematu :
Jak te nito-nakretki sie trzymaja w belce? domyslam sie ,ze na to wchodzi blaszka mocujaca radar i przychodza od spodu sruby z kolnierzem ktore docisna calosc do belki ale samej nito-nakretki nie moge rozkminic jak ona jest zamocowana sztywno w belce(uprzedzalem,ze laickie pytanie)
Koledzy, mam model 2007 przed liftem. Czy muszę zmienić gateway na 20-pinowy (np. 4F0907468N), czy może jest jakaś opcja zbudowania ACC na bazie gateway-a 26-pinowego ?
Boję się, że po zmianie na 20-pinowy będę musiał też zmienić alternator i doprowadzić dodatkowy kabel (może demonizuję tę zmianę, ale zawsze to dodatkowe koszty .
Przepraszam, jeśli rzucam jakieś oczywistości, ale dopiero zaczynam modować moją C6.
Póki wrzuciłem MMI 3G i BOSE, ale w planach mam jeszcze update do 3G plus z Q7, albo A8.
Chętnie posłucham kogoś, kto ma doświadczenie w temacie.
Boję się, że po zmianie na 20-pinowy będę musiał też zmienić alternator i doprowadzić dodatkowy kabel (może demonizuję tę zmianę, ale zawsze to dodatkowe koszty .
Przepraszam, jeśli rzucam jakieś oczywistości, ale dopiero zaczynam modować moją C6.
Póki wrzuciłem MMI 3G i BOSE, ale w planach mam jeszcze update do 3G plus z Q7, albo A8.
Chętnie posłucham kogoś, kto ma doświadczenie w temacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 514
- Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: UK/Poznań
Jeśli masz 3g to możesz mieć odpowiedni gateway czyli 4L0907468A albo z końcówka "C". Jeśli masz B to jest 4rp kanałowy i radar na nim nie pójdzie .
Jeśli masz plany na 3g+ oraz radar to MUSISZ zmienić gateway na 4F0910648G bo ten na 5 kanałów i jest na 20 pinów oraz obsłuży radar ( i jest warunkiem koniecznym do działania 3g+ bo na przedliftowym nie da się tego pogodzić).
Wiec jak masz teraz przedlift 5 kanałów = ACC Ok lecz 3g+ NIE OK
Jak chcesz 3g+ i ACC musisz kupić poliftowy gateway i zrobić przejściówkę + kupić inna klemę minusowa akumulatora (za 30 zł dostaniesz) i tylko pociągnąć przewod z tylu do gatewaya . Alternator po lifcie powinien być ale będzie to działać bez niego tez.
Jeśli masz gateway przed liftem ale z literka B który ma 4 kanały to 3g to max co z niego wyciągniesz i niestety ale zmiana gatka jest konieczna.
Proponuje kupić :
Gateway G
Przejściówkę
Jednostkę 3g+(podłączenie się nie różni od 3g)
Radar
I ze wszystkim pomaszerować na ochronę komponentu jednorazowo 300PLN około
Robiąc na raty będziesz musiał każdy moduł odblokowywać i płacić .
U mnie dokladnie taki sam zestaw "ćwiczeń" do wykonania bo mam taki sam setup jak ty w przedlifcie
Jeśli masz plany na 3g+ oraz radar to MUSISZ zmienić gateway na 4F0910648G bo ten na 5 kanałów i jest na 20 pinów oraz obsłuży radar ( i jest warunkiem koniecznym do działania 3g+ bo na przedliftowym nie da się tego pogodzić).
Wiec jak masz teraz przedlift 5 kanałów = ACC Ok lecz 3g+ NIE OK
Jak chcesz 3g+ i ACC musisz kupić poliftowy gateway i zrobić przejściówkę + kupić inna klemę minusowa akumulatora (za 30 zł dostaniesz) i tylko pociągnąć przewod z tylu do gatewaya . Alternator po lifcie powinien być ale będzie to działać bez niego tez.
Jeśli masz gateway przed liftem ale z literka B który ma 4 kanały to 3g to max co z niego wyciągniesz i niestety ale zmiana gatka jest konieczna.
Proponuje kupić :
Gateway G
Przejściówkę
Jednostkę 3g+(podłączenie się nie różni od 3g)
Radar
I ze wszystkim pomaszerować na ochronę komponentu jednorazowo 300PLN około
Robiąc na raty będziesz musiał każdy moduł odblokowywać i płacić .
U mnie dokladnie taki sam zestaw "ćwiczeń" do wykonania bo mam taki sam setup jak ty w przedlifcie
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)
Screw bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Rozwiałeś wszelkie moje wątpliwości .
Zauważyłem w ETCE, że gateway 4F0907468G był później zastąpiony przez L, a następnie N.
Czy orientujesz się, czy były jakieś istotne zmiany, które przemawiają za kupnem wersji L albo N ?
I jeszcze pytanie - czy do tej klemy minusowej musi być ten regulator 4F0915181B ?
Kosztuje osobno ok 100 zł
Zauważyłem w ETCE, że gateway 4F0907468G był później zastąpiony przez L, a następnie N.
Czy orientujesz się, czy były jakieś istotne zmiany, które przemawiają za kupnem wersji L albo N ?
I jeszcze pytanie - czy do tej klemy minusowej musi być ten regulator 4F0915181B ?
Kosztuje osobno ok 100 zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 514
- Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: UK/Poznań
Klema po lifcie ma wbudowany moduł a gateway na 20 pinów sam reguluje prąd i nazywa się to na obudowie gateway+BEM.
Numer klemy 8K0915181B.
Gateway N może być flashowany na G bo hardware'owo to to samo jak piszesz. Z Gatkiem L się nie spotkałem . Podobno rewizja musi być G do 3G+. Radarowi to pewnie obojętne .
Jednostka 3G+ musi być flashowana do A6 i tutaj moja wiedza się kończy bo ja nie wiem skąd i jaki soft na to chłopaki wgrywają. Działa tylko z a4,q5 i q7 ale to nie o tym temat .
Dawaj znać tutaj jak będziesz ACC składał
Numer klemy 8K0915181B.
Gateway N może być flashowany na G bo hardware'owo to to samo jak piszesz. Z Gatkiem L się nie spotkałem . Podobno rewizja musi być G do 3G+. Radarowi to pewnie obojętne .
Jednostka 3G+ musi być flashowana do A6 i tutaj moja wiedza się kończy bo ja nie wiem skąd i jaki soft na to chłopaki wgrywają. Działa tylko z a4,q5 i q7 ale to nie o tym temat .
Dawaj znać tutaj jak będziesz ACC składał
Wg ETKI wychodzi, że ta klema musi być 8X0915181. Ta o której piszesz to są od A4 i A5 z tego, co widzę.Screw pisze:Klema po lifcie ma wbudowany moduł a gateway na 20 pinów sam reguluje prąd i nazywa się to na obudowie gateway+BEM.
Numer klemy 8K0915181B.
Gateway N może być flashowany na G bo hardware'owo to to samo jak piszesz. Z Gatkiem L się nie spotkałem . Podobno rewizja musi być G do 3G+. Radarowi to pewnie obojętne .
Jednostka 3G+ musi być flashowana do A6 i tutaj moja wiedza się kończy bo ja nie wiem skąd i jaki soft na to chłopaki wgrywają. Działa tylko z a4,q5 i q7 ale to nie o tym temat .
Dawaj znać tutaj jak będziesz ACC składał
Gateway N to następca G - czy w takim razie trzeba zrobić downgrade ?
Flashowanie 3G+ to chyba tylko po to, żeby mieć budę od A6, ale może się mylę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 514
- Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: UK/Poznań
Mylisz się co do budy bo nie da się budy a6 osiągnąć na tym jako ze nigdy jej w tym aucie nie było . Flash ma coś z częstotliwością CANów wspólnego ale nie jestem w stanie określić dokładnie o co chodzi. N może i ogarnie 3g+ ale pewien użytkownik który taka przekładkę opisywał ze musiał swojego N na G flaszowac bo nie chciała mu jednostka ruszyć .bobie pisze:Wg ETKI wychodzi, że ta klema musi być 8X0915181. Ta o której piszesz to są od A4 i A5 z tego, co widzę.Screw pisze:Klema po lifcie ma wbudowany moduł a gateway na 20 pinów sam reguluje prąd i nazywa się to na obudowie gateway+BEM.
Numer klemy 8K0915181B.
Gateway N może być flashowany na G bo hardware'owo to to samo jak piszesz. Z Gatkiem L się nie spotkałem . Podobno rewizja musi być G do 3G+. Radarowi to pewnie obojętne .
Jednostka 3G+ musi być flashowana do A6 i tutaj moja wiedza się kończy bo ja nie wiem skąd i jaki soft na to chłopaki wgrywają. Działa tylko z a4,q5 i q7 ale to nie o tym temat .
Dawaj znać tutaj jak będziesz ACC składał
Gateway N to następca G - czy w takim razie trzeba zrobić downgrade ?
Flashowanie 3G+ to chyba tylko po to, żeby mieć budę od A6, ale może się mylę.
Radar pewnie pójdzie . Może ktoś to potwierdzić ze każdy 5cio kanałowy gateway bez względu na rewizje obsłuży radar ?
Pozdro