Witam, jako że przymierzam się do montażu ACC mam kilka pytań.
Zebrałem (chyba) wszystkie możliwe materiały serwisowe, z których wynika, że cały system składa się z:
1. czujnika odległości (radaru),
2. podgrzewanej zaślepki (na grill),
3. innego licznika z obsługą ACC,
4. manetki tempomatu z obsługą ACC,
5. czujników ciśnienia w ukł. hamowania,
6. oraz modułu gateway, który to obsłuży (mam taki).
Pytania:
- czy do zadziałania wystarczą elementy z pkt. 1, 4 i 6 ?
- czujniki ciśnienia potrzebne są tylko do płynnego hamowania?
- grzałka może być ale niekoniecznie?
- licznik to zbytnia rozrzutność (drogi + CP) i różni się tylko diodami w pewnym zakresie prędkości?
Uwagi/pytania do montażu:
- radar podłączony jest tylko 4 przewodami, "+","-", canH, canL ?
- do zamontowanych czujników ciśnienia należy dorobić wiązki 3-przewodowe?
- czy koniecznie trzeba wymienić belkę/wzmocnienie, do której podwieszony jest radar?
- przy ewentualnym montażu grzałki - grill zostaje a wycinamy tylko fragmenty kratek (widziałem, że chyba nawet oryginał pod ACC tak ma)?
- czy ewentualny montaż rozdzielaczy i czujników jest skomplikowany?
Na razie tyle pytań, reszta wyjdzie "w praniu". Proszę o weryfikację kolegów, którzy to już przerabiali lub orientują się w temacie.
Mam tylko nadzieję, że to nie jest zbyt skomplikowane i że nie potrzeba nic ponad to co wymieniłem ponieważ pierwsze zakupy już popełnione .
[ Dodano: 2016-02-19, 13:26 ]
Zbiory trwają
Ponieważ niektóre części są mało dostępne (lub wcale) zamówiłem je w serwisie. Są to głównie wtyczki ale też podgrzewana blenda w grill (wybrana po VIN do mojego grila), czujniki ciśnienia w ukł. hamulc., rurki, trójniki oraz przy okazji guzik do side assist i wtyczki do radarów (zbieram/kupuję części do dwóch systemów równolegle) no i jeszcze basreflexy do bose.
Mam chyba wszystkie potrzebne części do ACC - teraz tylko czekam na wolny czas...
W razie problemów będę się odzywał na forum.
ps. dla zainteresowanych w załączniku ceny części w serwisie w Niemczech (wg mnie taniej)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 18:58 przez stefank, łącznie zmieniany 2 razy.
Kurde troszkę drogie to ,mam licznik u siebie zamontowany pod acc bede myślał nad resztą
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Na pewno musisz mieć grzałkę do ACC , mam system u siebie i niestety bez działającej grzałki wywala błąd ACC sensor blocked . Kalibracja ACC tylko w ASO koszt ok. 450 zł
Właśnie gdzieś czytałem (może na forum), że da się tą grzałkę ominąć ale przemyślałem to i zrezygnuję tylko z licznika - grzałkę kupiłem (3 zdjęcie od góry). Kalibracja? - oby dobrnąć do kalibracji...
Licznik też chętnie bym wymienił ale to już w ogóle byłoby drogo. Może kiedyś jak trafię okazję.
Moja grzałka to
4F0 853 631 F, kolor 1QP (kamienno szary)
tylko zwróć uwagę na to, że grzałki są w różnych kolorach i mają różne wzory na wierzchu tak aby pasowały do grila. Ja mam grill z 10 poziomymi szczebelkami, więc na grzałce dwa paski poziome, są jeszcze z trzema i 'plastrem miodu" do s, rs. Grzałka dobrana po nr VIN auta - pasuje idealnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli chodzi o hamowanie z wyczuciem to trzeba wymienić/ dołożyć w układzie hamulcowym nastepujące elementy:
2 x-4F0907597A - Czujnik ciśnienia - 436 zł
4F0611755L - rozdzielacz do rurek hamulcowych również 2 sztuki - 91 zł
4F0614771M - rurka hamulcowa między rozdzielaczem a wężykiem hamulcowym strona lewa 1 sztuka - 217 zł
4F0614772M - rurka hamulcowa między rozdzielaczem a wężykiem hamulcowym strona prawa 1 sztuka - 224 zł
4F0614723A - rurka hamulcowa do układu hydraulicznego do rozdzielacza 1 sztuka to jest strona lewa 123 zł
4F0614724A - rurka hamulcowa do układu hydraulicznego do rozdzielacza 1 sztuka to jest strona prawa. 123 zł
Podane ceny to ceny ASO szczecin
Jeśli chodzi o podłączenie grzałki to 1 pin grzałki łączymy z 7 pinem radaru oraz na pin 2 podajemy +
W kanale adaptacji włączamy grzałkę
Przerabiałeś ten temat? Czy w "domowych" warunkach jest problem z zamontowaniem w/w części? Mam wszystkie części plus wtyczki. Instalację będę robił sam (mam konektory, praskę..) tylko z mechaniką słabiej.
Jestem po etapie przygotowania teraz kompletuje części. W tym przypadku sytuacja montażu samego radaru jest prosta ( nasuwa sie jedynie pytanie czy każda belka do, której przykręca sie radar ma przygotowane otwory), wiązka też jest stosunkowo prosta do wykonania jak i jej podłączenie. Manetka po ściągnięciu kierownicy też prosta w montażu. Jedynie trzeba być pewnym czy Gateway obsługuje hardwerowo radar bo często sie zdarza, że soft pozwala zakodować ale Gateway nie obsługuje radaru
[ Dodano: 2016-02-23, 06:48 ]
Jak będziesz po montażu radaru to daj zanać jakie napotkałeś trudności
Jeżeli chodzi o belkę to wg etki jest ona dedykowana pod ACC ale mam nadzieję, że wystarczy zrobić otworki pod nakrętki (kupiłem 3 sztuki). Temat gateway`a przerabiałem przy okazji robienia asystenta świateł drogowych. Nie mogłem go uruchomić i dzięki koledze z forum okazało się, że mój nie obsługuje asystenta bo jest czterokanałowy. Teraz mam już właściwy i wszystko działa.
Będę informował o postępach.
Z ta belką bym uważał bo ten radar jest bardzo czułym urządzeniem i delikatna pomyłka podczas wiercenia otworów może skutkować problemami podczas kalibracji.
Znalazłem takie zdjęcie w necie - rozumiem, że radar ma być idealnie na środku i równolegle do belki?
Na drugim zdjęciu z kolei widać jakby przetłoczenie na łapę radaru...
(a może będą otwory -nie zaglądałem jeszcze)
[ Dodano: 2016-02-25, 22:49 ]
Z braku możliwości dłubania za dnia (czekam na wolny weekend) postanowiłem przygotować sobie w między czasie wiązkę do radaru i grzałki:
różne kolory przewodów żeby było jasne, przewody do instalacji samochodowych FLRY-B (0,35 i 0,5 mm2):
puste miejsca czymś pozatykam... :
w trakcie:
i gotowa (na razie zrobiłem 2 metrową):
Jak najlepiej i czy w ogóle zabezpieczyć wiązkę pod zderzakiem? Mam peszla 10mm?
[ Dodano: 2016-02-27, 19:06 ]
Pomimo małej ilości czasu dzisiaj znowu udało się coś zrobić - zamontowałem manetkę tempomatu z funkcją ACC.
Dwie śrubki od spodu plus rozłączenie wtyczek i poduszka wyjęta:
Jedna śruba i kierownica zdjęta (trzeba tylko sobie zaznaczyć przed zdjęciem);
Dwie śrubki do których potrzebny jest torks T8 długości około 8-10cm plus odczepienie maskownicy (z dermy?) i jest wszystko na wierzchu:
Wymiana manetki:
I efekt końcowy:
Widać zapalone kontrolki od ESP (ABS) - efekt odłączonego akumulatora ale to wg Elsy normalne - muszę chwilę pojeździć i zgasną.
[ Dodano: 2016-02-28, 13:03 ]
Faktycznie dzisiaj rano przejechałem dosłownie 100m i kontrolka ESP zgasła.
No i nie wytrzymałem - zabrałem się za montaż radaru. Myślałem, że potrzeba na to 2 dni żeby na spokojnie to ogarnąć ale jest dopiero po 12 a już mam założony z powrotem zderzak . Zostały tylko kabelki czyli trochę rozbierania wewnątrz (po raz setny chyba już). Wieczorem wrzucę parę fotek z krótkim opisem (bo nie wszystko pasowało).
[ Dodano: 2016-02-28, 21:54 ]
I po montażu… . Poniżej parę zdjęć z przebiegu.
Demontaż zderzaka :
Otwory pod uchwyt ACC, na szczęście były (rano obejrzałem chyba wszystkie belki na allegro i stwierdziłem, że chyba wszystkie mają) oraz nowe nito-nakrętki - trochę się nakombinowałem żeby je tak rozpłaszczyć:
Zamontowany radar:
Montaż grzałki… i tutaj był problem ponieważ grzałka nie mieściła się pomiędzy dolną krawędzią a blendą na rejestrację. Musiałem trochę wyciąć w blendzie od spodu aby grzałka pod nią „weszła”. Trochę się nie przyłożyłem ale i tak tego nie widać (dopiero z pozycji leżącej więc nie ma problemu):
Z przewodami wszedłem za lampą a potem razem z linką od maski do podszybia? Do kabiny postanowiłem wejść po stronie pasażera. Dzięki temu zdjąłem tylko schowek a ponad to miałem już wszystko pod ręką - puszkę z bezpiecznikami i przewody od asystenta świateł can H i L podłączone w gateway`u pod właściwe piny (7 i 17). Otwór do kabiny był w puszce z komputerem - musiałem zdjąć maskownicę pod szybą bo pod nią był JEDEN wkręt od dekla.
I teraz trochę uwag. Najpierw dołożyłem ACC w gateway, potem zmieniłem kodowanie w module kierownicy i w liczniku. Moduł ACC jest już widoczny ale… jest kilka błędów, które mam nadzieję że związane są z brakiem czujników ciśnienia w ABS (będą - mam wszystko oprócz czasu ) no i brakiem kalibracji ACC. Grzałka na pewno działa bo sprawdzałem - dotykałem po krótkiej jeździe i była cieplutka (nawet bardzo). Załączam auto-scan (błąd kamery nieistotny - po dołożeniu jeszcze jej nie skalibrowałem) i zdjęcie z informacją na liczniku:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 0E: Media Player 1 (R41) Labels: 4E0-910-111.lbl
Part No SW: 4E0 910 110 L HW: 4E0 035 110 A
Component: CDC-MP3-Pana H47 0050
Revision: 00000011
VCID: 2149030F383C3116BBD-8074
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 13: Auto Dist. Reg Labels: None
Part No SW: 4F0 910 561 B HW: 4F0 907 561 A
Component: ABSTANDSREGELUNGH05 0060
Revision: -------- Serial number: 00000000000000
Coding: 0031168
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 224B0C03FD3A2A0EA27-8077
Subsystem 2 - Part No SW: 4F0 919 604 HW: 4F0 919 604
Component: DU7 High H43 0306
Subsystem 3 - Part No SW: 4F0 910 609 E HW: 4F1 919 611 S
Component: Bedienteil MM H01 0060
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left (J388) Labels: 4F0-959-795.clb
Part No SW: 4F0 959 795 M HW: 8K0 959 795 B
Component: TSG HL H10 0251
Revision: Serial number: 0000100416570
Coding: 010E00204040220001
Shop #: WSC 02391 823 56573
VCID: 4385A987C2600306C91-8016
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 6C: Back-up Cam. Labels: 4L0-910-441.clb
Part No SW: 4L0 910 441 B HW: 4L0 907 441 B
Component: J772__Rearview 0030
Revision: --H05--- Serial number: 525PA8-J124010
Coding: 1020001
Shop #: WSC 31414 790 00001
VCID: 2541171FEC14DD36C75-8070
1 Fault Found:
03006 - Back-up Camera System not calibrated
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 253
Time Indication: 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right (J389) Labels: 4F0-959-795.clb
Part No SW: 4F0 959 795 M HW: 8K0 959 795 B
Component: TSG HR H10 0251
Revision: Serial number: 0000100418560
Coding: 010E00204040220001
Shop #: WSC 02391 823 56573
VCID: 4385A987C2600306C91-8016
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 4Fx-910-283.lbl
Part No SW: 4F0 910 283 R HW: 4F0 919 283 R
Component: Parkhilfe 8-Kan H12 0300
Revision: 00H12000 Serial number: 11630830304178
Coding: 0221006
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 3365F94752C0B386591-8066
No fault code found.
End ---------------------------------------------------------------------
Mógłby ktoś zweryfikować błędy? Proszę o uwagi bo nie wiem czy jeszcze coś mam sprawdzać czy już tylko montaż wszystkich elementów do ABS i kalibracja?
Ale się rozpisałem - może się komuś przyda.
[ Dodano: 2016-02-29, 10:20 ]
No i niespodzianka…
Wczoraj jeszcze poczytałem i okazało się, że w silniku też trzeba zmienić (chyba) kodowanie. Dzisiaj rano podłączyłem komputer i niestety ale w mojej wersji VCDS w sterowniku silnika nie ma podpowiedzi. Zrezygnowany obejrzałem jeszcze inne sterowniki - błędy te same co wczoraj. Nic się nie zmieniło… a jednak, jak jechałem rano to tak sobie machnąłem manetką od tempomatu i… DZIAŁA. Zrobiłem rundę z włączonym i pięknie sam hamuje. Dziwne ale grunt, że działa. Mam nadzieję, że błędy znikną jak doposażę ABS.
Poniżej kilka fotek licznika.
ACC działa powyżej 30km/h:
Tutaj po załączeniu:
A tutaj ustawiam dystans:
Na razie tyle, jak będę robił ABS to też dam znać jak wyszło.
Niestety ACC działało tylko jeden jedyny raz wczoraj do wyłączenia zapłonu. Popołudniu już nie chciał się załączyć. Po skanowaniu zostały błędy w silniku, ABS-ie i w ACC. Dodam, że nie ma problemu z komunikacją z modułem ACC (kabelki na 99% dobrze połączone). Błędy w ABS to brak komunikacji z sensorami ciśnienia, których jeszcze nie ma. W silniku natomiast jeden jest wywołany błędem w ABS a drugi błędnym kodowaniem?
Próbowałem zmienić kodowanie w silniku w poniższy sposób:
Wiem, że temat mało popularny ale może ktoś podpowie czy za wszystkie błędy odpowiada brak czujników ciśnienia czy może brak kalibracji? (ochrona komponentu jeszcze się nie włączyła)
Sprawdziłem jeszcze wszystkie bloki w sterowniku ACC wg rozpiski z tego tematu: distronik-acc-radar-vt43852.htm
i w blokach 125, 126, 127 we wszystkich oknach status "connection OK", kąt w bloku 2 to 0,218 więc mieści się w -0,8 do 0,8 - kalibracja chyba nie potrzebna.
Wstawię czujniki i się zobaczy...