Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

błędne wyświetlanie poziomu naładowania akumulatora

Elektryka
ODPOWIEDZ
stamad74111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2018, 19:48
Lokalizacja: Drammen Norwegia

błędne wyświetlanie poziomu naładowania akumulatora

Post autor: stamad74111 » 14 lut 2019, 06:33

Rozładował mi się akumulator i na wyświetlaczu pokazywało tylko 1 kreskę poziomu naładowania .Wyjąłem akumulator ,naładowałem w domu i po włożeniu do auta nadal pokazuje 1 kreskę . Zrobiłem kodowanie aku i też nic to nie dało. Gdy ładuję akumulator w auci też jest to samo .Po naładowaniu ciągle pokazuje 1jedną kreskę. Dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu w MMI pokazuje naładowanie ful. Nie wiem gdzie tkwi błąd
staszek

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 14 lut 2019, 06:40

Zacząłbym od przeczytania instrukcji obsługi auta...

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 14 lut 2019, 18:26

W tym, że nie wiesz, ze to nie jest poziom naładowania akumulatora ale wskaźnik mmi pokazuje stan akumulatora jego jakby kondycję wydajności a nie naładowania

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1354
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 14 lut 2019, 21:52

skubiszek pisze:W tym, że nie wiesz, ze to nie jest poziom naładowania akumulatora ale wskaźnik mmi pokazuje stan akumulatora jego jakby kondycję wydajności a nie naładowania
.................. i zdolności do magazynowania energii

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 15 lut 2019, 09:58

dokładnie to miałem na myśli pisząc o wydajności (chodzi o pojemność), która jak w każdej baterii podczas zużywania zmniejsza się

mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mischa » 15 lut 2019, 12:51

Powiem Ci jak to działa.

W C6 jest zarządzanie energią, które cały czas dba o optymalne zużycie energii w samochodzie. Ujemny zacisk akumulatora jest połączony do karoserii przez pewien rodzaj przekładnika, monitorujący ilość energii która weszła lub wyszła z aku. Dlatego należy ładować akumulator poprzez zaciski pod maską, a nie bezpośrednio na klemach.

Podczas zmiany akumulatora, zachodzi konieczność wykonania kodowania, czyli wpisania rodzaju akumulatora i jego numeru seryjnego. Dlatego, że wstawiasz nowy, sprawny, i od tego momentu sterownik rejestruje zmiany prąd wej-wyj, napięcie i temperaturę.

Gdy aku Ci pada, ładujesz je, stan w sterowniku pozostaje bez zmian.

Należy naładować dobrą ładowarką/prostownikiem aku do 100%. Podłączyć w samochodzie, a w sterowniku zakodować chociażby o jedną cyferkę inny numer seryjny aku.

Powinno być ok. Od razu wskoczy Ci na 100% i od tego momentu, póki nie będziesz ładować poza zaciskami pod maską, będzie ok.


PS. Zarządzanie energią przy spadku pojemności aku odłącza kolejne mniej znaczące systemy jak np. elektryczna klapa, żeby tylko dało się uruchomić samochód.

PS2. Jako ciekawostkę dodam, że gdy padł mi alternator, i wracając nocą na światłach i samym aku dość długi odcinek, aku w końcu padło. Wyglądało to tak:

- Najpierw wyłączyło się MMI
- rozłączyło skrzynię na "N", ale silnik pracował i wskoczył na obroty (przez przejście na N)
- zgasły zegary

Działały jednak światła :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl