błędne wyświetlanie poziomu naładowania akumulatora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 lut 2018, 19:48
- Lokalizacja: Drammen Norwegia
błędne wyświetlanie poziomu naładowania akumulatora
Rozładował mi się akumulator i na wyświetlaczu pokazywało tylko 1 kreskę poziomu naładowania .Wyjąłem akumulator ,naładowałem w domu i po włożeniu do auta nadal pokazuje 1 kreskę . Zrobiłem kodowanie aku i też nic to nie dało. Gdy ładuję akumulator w auci też jest to samo .Po naładowaniu ciągle pokazuje 1jedną kreskę. Dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu w MMI pokazuje naładowanie ful. Nie wiem gdzie tkwi błąd
staszek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
Powiem Ci jak to działa.
W C6 jest zarządzanie energią, które cały czas dba o optymalne zużycie energii w samochodzie. Ujemny zacisk akumulatora jest połączony do karoserii przez pewien rodzaj przekładnika, monitorujący ilość energii która weszła lub wyszła z aku. Dlatego należy ładować akumulator poprzez zaciski pod maską, a nie bezpośrednio na klemach.
Podczas zmiany akumulatora, zachodzi konieczność wykonania kodowania, czyli wpisania rodzaju akumulatora i jego numeru seryjnego. Dlatego, że wstawiasz nowy, sprawny, i od tego momentu sterownik rejestruje zmiany prąd wej-wyj, napięcie i temperaturę.
Gdy aku Ci pada, ładujesz je, stan w sterowniku pozostaje bez zmian.
Należy naładować dobrą ładowarką/prostownikiem aku do 100%. Podłączyć w samochodzie, a w sterowniku zakodować chociażby o jedną cyferkę inny numer seryjny aku.
Powinno być ok. Od razu wskoczy Ci na 100% i od tego momentu, póki nie będziesz ładować poza zaciskami pod maską, będzie ok.
PS. Zarządzanie energią przy spadku pojemności aku odłącza kolejne mniej znaczące systemy jak np. elektryczna klapa, żeby tylko dało się uruchomić samochód.
PS2. Jako ciekawostkę dodam, że gdy padł mi alternator, i wracając nocą na światłach i samym aku dość długi odcinek, aku w końcu padło. Wyglądało to tak:
- Najpierw wyłączyło się MMI
- rozłączyło skrzynię na "N", ale silnik pracował i wskoczył na obroty (przez przejście na N)
- zgasły zegary
Działały jednak światła
W C6 jest zarządzanie energią, które cały czas dba o optymalne zużycie energii w samochodzie. Ujemny zacisk akumulatora jest połączony do karoserii przez pewien rodzaj przekładnika, monitorujący ilość energii która weszła lub wyszła z aku. Dlatego należy ładować akumulator poprzez zaciski pod maską, a nie bezpośrednio na klemach.
Podczas zmiany akumulatora, zachodzi konieczność wykonania kodowania, czyli wpisania rodzaju akumulatora i jego numeru seryjnego. Dlatego, że wstawiasz nowy, sprawny, i od tego momentu sterownik rejestruje zmiany prąd wej-wyj, napięcie i temperaturę.
Gdy aku Ci pada, ładujesz je, stan w sterowniku pozostaje bez zmian.
Należy naładować dobrą ładowarką/prostownikiem aku do 100%. Podłączyć w samochodzie, a w sterowniku zakodować chociażby o jedną cyferkę inny numer seryjny aku.
Powinno być ok. Od razu wskoczy Ci na 100% i od tego momentu, póki nie będziesz ładować poza zaciskami pod maską, będzie ok.
PS. Zarządzanie energią przy spadku pojemności aku odłącza kolejne mniej znaczące systemy jak np. elektryczna klapa, żeby tylko dało się uruchomić samochód.
PS2. Jako ciekawostkę dodam, że gdy padł mi alternator, i wracając nocą na światłach i samym aku dość długi odcinek, aku w końcu padło. Wyglądało to tak:
- Najpierw wyłączyło się MMI
- rozłączyło skrzynię na "N", ale silnik pracował i wskoczył na obroty (przez przejście na N)
- zgasły zegary
Działały jednak światła

V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.