[ A6 C6] BI-Xenon skrętny
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Biksenon skrętny... czy nie?
Odgrzewam kotleta.
Wczoraj zleciłem wymianę żarników, bo poprzedni właściciel miał "chinole", które już ledwo świeciły. Jednocześnie poprosiłem fachurę, by sprawdził, czy trzeba czyścić/regenerować lustra i myć bańkę/soczewkę.
Podczas wymiany okazało się, że lustra są OK, tak jak i bańki, ale...
mam podobno bixenony SKRĘTNE (dlatego facet uczciwie powiedział, że rozbiórka lampy oznacza dużo czasu i pieniędzy). Żarniki wymienione na Xenarc, świecą o niebo lepiej (jak na lampy w A6 C6
).
O co chodzi? O to, że nie widzę, czy ksenony są skrętne, czy nie.
Na wewnętrznych bokach lamp (od strony chłodnicy) widzę, że jest puszcza z białą śrubą regulacyjną, a na jej boku żółta wtyczka z kablem.
Natomiast nie widzę, aby lampy "skręcały" na boki. Ba, one po włączeniu nie robią "dygnięcia" przy teście samopoziomowania.
VCDS nie wywala błędów, nie mam też żadnych alarmów na FISie.
Jak te bixeny skrętne mają niby działać?
Wczoraj zleciłem wymianę żarników, bo poprzedni właściciel miał "chinole", które już ledwo świeciły. Jednocześnie poprosiłem fachurę, by sprawdził, czy trzeba czyścić/regenerować lustra i myć bańkę/soczewkę.
Podczas wymiany okazało się, że lustra są OK, tak jak i bańki, ale...
mam podobno bixenony SKRĘTNE (dlatego facet uczciwie powiedział, że rozbiórka lampy oznacza dużo czasu i pieniędzy). Żarniki wymienione na Xenarc, świecą o niebo lepiej (jak na lampy w A6 C6

O co chodzi? O to, że nie widzę, czy ksenony są skrętne, czy nie.
Na wewnętrznych bokach lamp (od strony chłodnicy) widzę, że jest puszcza z białą śrubą regulacyjną, a na jej boku żółta wtyczka z kablem.
Natomiast nie widzę, aby lampy "skręcały" na boki. Ba, one po włączeniu nie robią "dygnięcia" przy teście samopoziomowania.
VCDS nie wywala błędów, nie mam też żadnych alarmów na FISie.
Jak te bixeny skrętne mają niby działać?

Zwyrol, jeśli miałbyś biksenony skrętne, to widziałbyś przy niższych prędkościach jak skręcają... nie da się nie zauważyć... jeśliby nie skręcały (np. zepsuty silniczek skrętu), to miałbyś stosowny żółty komunikat na FIS...
Co do poziomowania, to 'dygną' jeśli przed włączeniem zapłonu włączysz światła w tryb Auto (przy założeniu, że jest ciemno) albo mijania... tak przynajmniej powinno to działać i tak u mnie działa...
Co do poziomowania, to 'dygną' jeśli przed włączeniem zapłonu włączysz światła w tryb Auto (przy założeniu, że jest ciemno) albo mijania... tak przynajmniej powinno to działać i tak u mnie działa...
Kurde, facet twierdzi, że są skrętne.
Przełącznik świateł mam zawsze na Auto (mam włączoną opcję DRL).
Ksenony nie dygają po odpaleniu silnika, ale widzę, że na wzniesieniach przestawiają się w pionie.
Nie mam komunikatu na FIS podczas skrętu.
Auto było kilkakrotnie podłączane do kompów diagnostycznych VAG/Audi przy okazji przeglądów, kontroli technicznej, czy wymiany oleju w Tiptronicu, zawsze sprawdzano błędy, nie było nic na temat świateł.
Nic kompletnie z tego nie rozumiem.
Dzwoniłem przed chwilą do gościa od wymiany żarników, nadal twierdzi, że są skrętne, i że powinny pracować. o_O
Przełącznik świateł mam zawsze na Auto (mam włączoną opcję DRL).
Ksenony nie dygają po odpaleniu silnika, ale widzę, że na wzniesieniach przestawiają się w pionie.
Nie mam komunikatu na FIS podczas skrętu.
Auto było kilkakrotnie podłączane do kompów diagnostycznych VAG/Audi przy okazji przeglądów, kontroli technicznej, czy wymiany oleju w Tiptronicu, zawsze sprawdzano błędy, nie było nic na temat świateł.
Nic kompletnie z tego nie rozumiem.
Dzwoniłem przed chwilą do gościa od wymiany żarników, nadal twierdzi, że są skrętne, i że powinny pracować. o_O
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 mar 2019, 12:03
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mikołów
Koledzy, mam to samo, błąd na FIS bo lewa lampa tylko buczy podczas testu skrętu a poziomowanie działa normalnie. Czy jest szansa przekodować u mnie na lampy nie skrętne bo na czas zanim się za to wezmę mógłbym jeździć bez tego okropnego pisku po włączeniu auta. Lampę ustawiłem tak że świeci prosto więc gdybym wyłączył skręcanie to na razie mi wystarczy. Proszę o pomoc gdzie to przekodować i jak. Mam VCDS w wersji ang. i podstawową wiedzę w kodowaniu. Czy moduł świateł nie ma ochrony komponentu?
Przeszukałem forum ale na pytania kilku osób o przekodowanie znajdowałem tylko porady co może być uszkodzone i jak wyjąć i rozebrać lampę. Czytałem gdzieś że w nich był problem z okablowaniem i że jeśli silniczek buczy podczas testu to na 90% jest problem z okablowaniem do niego lub czujnika. Moduł skrętu przekładałem między lampami i zawsze lewa zgłasza błąd więc moduły wykluczone.
Z góry dziękuję za pomoc.

Przeszukałem forum ale na pytania kilku osób o przekodowanie znajdowałem tylko porady co może być uszkodzone i jak wyjąć i rozebrać lampę. Czytałem gdzieś że w nich był problem z okablowaniem i że jeśli silniczek buczy podczas testu to na 90% jest problem z okablowaniem do niego lub czujnika. Moduł skrętu przekładałem między lampami i zawsze lewa zgłasza błąd więc moduły wykluczone.
Z góry dziękuję za pomoc.

