Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Zamek strona LP

Elektryka
ODPOWIEDZ
Toma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 mar 2009, 19:10
Lokalizacja: DolnyŚląsk

Post autor: Toma » 14 lut 2012, 13:01

Killer71 pisze:Cześć, ja kupiłem taki

ZAMEK

Wymieniłem go 28 stycznia, po czym udałem się na ferie do Zakopanego... Jak wszyscy wiemy, temperatura w okresie 30/01 - 05/02 spadała w nocy do -30stC, a w dzieĂą -20stC - zamek sprawował się nienagannie, niuĂąka stała oczywiście pod chmurką:) Ani razu nie przymarzł, ani się nie zaciął. Polecam z czystym sumieniem:)

No proszę, to byliśmy w tym samym czasie w Zakopcu. U mnie mrozik wyrządził:
- akku nie dał rady odpalić, dopiero kabelki do innego autka i .... kle kle kle kle
- No i w obu drzwiach przednich mikrostyczniki w zamkach chyba umarły.

Ale ogólnie Audiczka przy -32 nie poddała się tak łatwo

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 03 mar 2012, 22:02

ja już po zabiegu. znowu jakims cudem chiĂączyk zaczął dzialać, otworzyłem drzwi i wymieniłem zamek. kupiłem z serwisu. zbiedniałem o 730zł. <beczy> ale różnice widać i słychać. inna kultira pracy zamka. serwisowy chodzi lekko, ładnie "klapie". chiĂąski zamek wygląda normalni, nie widać uszkodzeĂą, poza tym, że ciężej chodził. jak był nowy i włożony to jakoś dziwnie sie drzwi zamykały. myślałem, że poprostu tak ma. może trafiłem na fabrycznie felerny. suma sumarum naprawa zamka wyszła chiĂączyk 148zł + serwisowy 730zł. jak jeszcze któryś z zamków mi się zepsuję będe miał dylemat chiĂączyk czy oryginał. pozdro

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 maja 2012, 22:29

Udało mi się bezproblemowo dostać do zamka. Wyczyściłem wszystko. Zdemontowałem mikrostyk i w środku poczyściłem styki. Założyłem spowrotem i wszystko jest dobrze. ÂŚwiatło zapala się tak jak należy przy otwieraniu zarówno górne jak i pod nogami. Dźwięk ostrzeżenia o niezgaszonych światłach przy otwartych drzwiach też jest. Zamek w środku wyglądał jak nowy także żadna woda się tam nie dostawała. I unikać WD-40 itp... psikałem tym zamki jakiś czas działalo potem siadło. Po rozebraniu mikrostyku wręcz pływał w tłustej,brudnej mazi. Wyciągnąłem w jakieś 10 min ale z wsadzeniem było gorzej musiałem sciągnąć ramę bo za nic nie mogłem trafić w ruchome ramię zamka. Jak ktoś ma jakiś sposób na to niech opisze.

Awatar użytkownika
karoll`
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:08
Imię: Karol
Rocznik: 2012
Moje auto: A4 B8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: karoll` » 10 lip 2012, 20:31

Witam odgrzeje kotleta trochę. Mianowicie od jakiegoś czasu już przestało pokazywać że mam otwarte drzwi kierowcy a na dniach pasażer przód, moje pytanie brzmi czy to tylko wina microstyku tego co powiedzmy "widać" czy wystarczy jego podmianka i po kłopocie?
Bądź ile warta jest taka chińszczyzna z linków poniżej?
link 1
link 2
Jak to się przekłada na żywotność, wyczytałem że niby nie są/bądź są słabo uszczelniane?
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - sold
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 29 paź 2012, 22:05

Ok już znam przyczynę (jestem na 99% pewien, że to to)
Masz problem z którymś mikrostyki zaznaczonym na żółto (widać tam taki mały cycek)

Obrazek
(nie miałem innego zdjęcia więc wykorzystałem z "akcji zamek")

Służą one między innymi do otwierania/zamykania wszystkich okien gdy dłużej przytrzymasz kluczyk przy otwieraniu/zamykaniu auta "z klucza". Służy też żeby "informować" komputer, że przekręcasz kluczyk i wtedy powinny otwierać/zamykać się wszystkie drzwi.

Jak wymienisz to badziewie powinno wszystko wrócić normy. Podobne mikrozłącza są bodajże w przyciskach od myszki. Najlepiej jakbyś rozkręcił zamek (zgodnie z moją instrukcją wcześniej) wylutował ten mikrostyk od otwierania (trzyma się na 3 nogach) podskoczył do sklepu elektronicznego i po sprawie :]

Na niebiesko są zaznaczone jeszcze 2 mikrostyki ale z nimi raczej nie masz problemu.

Aha i jeszcze jedno -jak zobaczysz, że silniczek jest pordzewiały to też warto od razu wymienić bo za jakiś czas zimą nie będziesz mógł otworzyć drzwi kierowcy.

Powodzenia.
PZDR

chudy022
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 paź 2012, 21:41
Lokalizacja: Nowa Wieś

Post autor: chudy022 » 07 mar 2013, 13:36

Witam,podepnę sie do tematu..Potrzebuje plastik trzymający ten drut od klamki,mam go zaznaczone na zdjęciu,mam pytanie czy wi może ktoś gdzie mógłbym taki kupic?czy może ktoś ma taki z jakiegoś uszkodzone zamka,chętnie odkupiłbym..jest to zamek z lewych tylnych dzwi..pozdrawiam..oto link do zdjęcia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79f ... a6144.html

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 07 mar 2013, 13:43

co do uszkodzonych - może na szrocie coś znajdziesz
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2013, 07:36 przez juber, łącznie zmieniany 1 raz.

chudy022
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 paź 2012, 21:41
Lokalizacja: Nowa Wieś

Post autor: chudy022 » 08 mar 2013, 12:25

całego to bym raczej nie chciał kupywac bo potrzebny mi tylko ten czarny plastik..

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 22 mar 2013, 21:42

juber, to oryginał ?

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 21 kwie 2013, 18:34

Podłaczę sie pod temat bo padł mi chyba zamek u pasażera :( Przy otwieraniu/zamykaniu rygiel lekko się rusza ale nie na tyle zebym mógł otworzyć drzwi. Macie jakiś patent na to jak je otworzyć? Inaczej nie dostanę się do zamkna....

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 kwie 2013, 19:20

Blade05 pisze:Podłaczę sie pod temat bo padł mi chyba zamek u pasażera :( Przy otwieraniu/zamykaniu rygiel lekko się rusza ale nie na tyle zebym mógł otworzyć drzwi. Macie jakiś patent na to jak je otworzyć? Inaczej nie dostanę się do zamkna....
Ja znam 2 sposoby (oba zresztą opisane na forum): 1- demontaż tylnych drzwi i wycięcie rygla brzeszczotem. 2 - demontaż osłony słupka środkowego, wycięcie flexem dziury na wysokości mocowania rygla i odcięcie przyspawanych nakrętek luzując w ten sposób rygiel.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 21 kwie 2013, 21:36

Metoda nr1 wydaje się szybsza i mniej inwazyjna...

Rygle widze ze sa na allegro po 10zł więc luzik. Mógłbys dac namiar na jakis konkretny brzeszczot?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 kwie 2013, 22:04

Blade05 pisze:Metoda nr1 wydaje się szybsza i mniej inwazyjna...

Rygle widze ze sa na allegro po 10zł więc luzik. Mógłbys dac namiar na jakis konkretny brzeszczot?
Nigdy nie musiałem tego robić osobiście (nie miałem takiej konieczności), wspomniałem tylko o metodach spotkanych na tym forum. Spróbuj coś 'wyszukać' :-) - było to dość dobrze opisane i stosunkowo niedawno (max 2 miesiące) <okok>

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 23 kwie 2013, 21:09

OK. Dzięki!

EDIT:

Finalnie oddalem do speców których polecił mi Shark. Otworzyli drzwi przez szpare po opuszczeniu szyby :)
Do ogarnięcia były luty na płytce. Przy okazji zrobili mi też serwis zamka u kierowcy :)

Koszt otwarcia zablokowanych drzwi i naprawa to ~200zl więc myślę ze uczciwie :)

dtrista
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 16 sie 2011, 08:45
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: dtrista » 25 kwie 2013, 14:48

Chińskie podróbki tylko i wyłącznie do kosza - sam wymieniłem na jesień tamtego roku, w polowie zimy juz mi nie dzialal jeden stycznik, a póÂźniej podczas mrozów nie mogłem zamknac drzwi!. Teraz padł mi w drugim zamku stycznik. Z czystym sumieniem kupuję używki w cenie tego nowego g***na, mam nadzieje ze podziałają mi dłużej. Szkoda tylko kasy na to badziewie.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl