Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.9TDi] Wymiana czujnika prędkości

Elektryka
ODPOWIEDZ
birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

[A6 C5 1.9TDi] Wymiana czujnika prędkości

Post autor: birdman » 21 lip 2014, 18:34

Niestety czujnik prędkości mi się rozpadł - przy próbie ruszenie wtyczką wyszedł cały jego środek. Czy ktoś mi może podpowiedzieć jak taki czujnik wymienić? Ewentualnie czy da się to jakoś naprawić?

[ Dodano: 2014-07-21, 18:34 ]
I czy może ktoś mi podać numer części? Dostęp jest tam strasznie słaby i nie wiem jak go wyciągnąć...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 22 lip 2014, 07:20

Czujnik zarówno dla skrzyni 5 jak i 6 biegowej ma numer 012 409 191D. Jest on osadzony na oringu o wymiarach 14,5x2 nr oe N90368401. Aby go wymienić musisz wcisnąć srubokrętem zabezpieczenie (na końcu plastikowego ramienia) i przekręcić go w prawo. Na koniec normalnie wyciągasz do góry. Montaż w kolejności odwrotnej.

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 22 lip 2014, 12:37

Dzięki! A którędy najwygodniej się dobrać do tego? Od spodu jest słabo strasznie. Jak zdejmę koło i odkręcę nadkole to będzie lepiej?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 22 lip 2014, 12:41

Nie wiem jak to jest dokładnie w Twojej skrzyni ... ja robiłem to tak, że na lewą półosią jest osłona przykręcana na 3 śruby (klucz imbusowy). Po jej odkręceniu jest spoko dojście do tego czujnika.

Niestety nie wiem jak to jest w Twoim przypadku, ale myślę że może być podobnie <okok>

Do odkręcenia tej osłony ja ściągałem koło, ale nadkola nie musiałem demontować.

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 23 lip 2014, 20:17

Czy wymiana oringu jest konieczna? Kupiłem nowy czujnik ale oringu nie ma w komplecie...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 23 lip 2014, 20:50

Moim zdaniem nie jest konieczna o ile oring będzie dobry ... jego zadaniem jest ochrona skrzyni przez zabrudzeniem i jednocześnie zabezpiecza przed wydostaniem się oleju. Poza tym taki oring kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym - nie musi być ORI. Koszt mały a przynajmniej będziesz miał spokój na wiele lat <okok>

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 23 lip 2014, 20:51

Oring kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Wymiary masz podane wyżej, a nr katalogowy to info dla ASO lub sklepów które bez katalogów nic nie potrafią dobrać ;)
Warsztat, naprawy Audi A6.

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 30 lip 2014, 23:19

Wbrew pozorom to nie tak łatwo kupić taki oring... Byłem w paru sklepach i nie udało mi się kupić...

[ Dodano: 2014-07-30, 23:19 ]
Ok. Okazało się że ten oring był już założony na czujniku :)
Jestem już po wymianie. Dostęp jest słaby. Nie da się dostać tam przez zdjęcie koła bo przeszkadza podłużnica. Dostać można się od dołu, z lewej i prawej strony półosi i ja tak właśnie zrobiłem. Bez problemu udało mi się wcisnąć końcówkę blokady czujnika. Potem przekrecić o 45 stopni w prawo i czujnik wyskoczył. Śrubokrętem podważyłem drucik blokujący wtyczkę i go zdjąłem. Potem tylko wszystko złożyć do kupy. Dobra rada - najpierw dobrze wyczyścić skrzynie na której jest masa syfu który może dostać się do środka. Czas naprawy - 20 minut. Dzięki wszystkim za pomoc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl