Uszkodzony przewód krańcówki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 lip 2021, 02:51
- Imię: Artur
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Radom
Uszkodzony przewód krańcówki
Witam, mam problem dotyczący krańcówki. Komputer pokazuje otwarte tylne drzwi mimo że są zamknięte. Nie jest to ciągły sygnał tylko zapala się dosyć często jadąc po dołkach, na zakrętach itp. Liczyłem że to jest wina krańcówki w zamku, ale nie bo wymieniłem zamek i dalej to samo. Kupiłem wiązkę przewodów z drzwi i wymieniłem, ale problem dalej się pojawia. Czy miał ktoś z was podobny przypadek i wie gdzie przewód od krańcówki mógł się przetrzeć, albo może ktoś wie który przewód w wiązce głównej odpowiada za krańcówkę??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Uszkodzony przewód krańcówki
Błędne założenie! Trafił mi się zamek kierowcy, gdzie krańcówka zadziałała całe dwa razy, tuz po wymianie całego zamka na zamiennik, po czym rozsypała się mechaniczne i siała losowe stany w losowych sytuacjach, drugi zamek noname wytrzymał kwartał, dopiero trzeci, marki Polcar, działa do dziś (jako jedyny miał hermetyczny mikrostyk), szukaj np. na Alle, gdzie sprzedąjący nie ukrywa producenta zamiennika (bo Chiny zapomniały się podpisać).
Sprawdzałeś ręcznie próbowką-szpilką z zamkiem na stole czy mikrostyk prawidłowo oddaje masę po ręcznym otwarciu?
Próbowałem wymiany mikrostyków, nawet z poprzednich zamków, ale chińskie zamienniki, nawet względem siebie, nie zgrywały wymiarów mocowań, odpuściłem, szkoda drutowania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 lip 2021, 02:51
- Imię: Artur
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Radom
Re: Uszkodzony przewód krańcówki
Problem rozwiązany 
Wina nie leżała po stronie zamka. Okazało się że kostka łącząca przewód w słupku do przewodu w gumie łączącej drzwi ze słupkiem mogła zaśniedzieć i przy drganiach podczas jazdy po dołkach itp. sygnał przerywał. Liczyłem że to będzie wina wiązki od strony drzwi, którą wymieniłem w całości, ale problem otwartych drzwi po kilku dniach pojawił się spowrotem
Jak to sprawdziłem? Wyciągnąłem plastiki wewnętrzne wzdłuż progów, pierwszy przy lewej nodze maskujący wiązkę zakończoną kostkami (dwie śrubki gwiazdki), następnie odpiąłem plastik na progu wzdłuż drzwi kierowcy i pasażera i odchyliłem dywanik aby dostać się do modułu komfortu. Włączyłem zapłon i lampka otwartych drzwi się zapaliła. Wyodrębniłem wiązkę z modułu, która idzie razem z innymi przewodami i zacząłem poruszać delikatnie od modułu wzdłuż. za chwilę ta wiązka się rozgałęziała w dwóch kierunkach, w stronę kostek przy lewej nodze kierowcy i wzdłuż progu w kierunku słupka. kostkami delikatnie poruszałem, ale nic się nie zadziało, zacząłem to samo robić z wiązką wchodząca w słupek i BINGO!!! Nagle drzwi zareagowały i dały sygnał na chwilę że są zamknięte. Rozebrałem słupek, wyciągnąłem gumę miedzy drzwiami a słupkiem, wyciągnąłem kostki, ale żaden pin nie był luźny, wiązka w słupku była oryginalnie lub starannie zamontowana bez śladów łączenia przewodów więc WD40 w rękę i obydwie kostki (czerwona i niebieska) rozpoiłem, spsiałem piny WD40, po kilku minutach dokładnie pistoletem wydmuchałem, kostki połączyłem i wszystko działa jak trzeba!!! Poskładane i gitara
mam nadzieje że komuś ten opis się kiedyś przyda bo liczyłem na przerwany lub przetarty przewód, na szczęście to tylko kostka.
Teraz sam się w głowę pukam, czemu przy wymianie przewodu w drzwiach nie spsiałem kostki wychodzącej ze słupka

Wina nie leżała po stronie zamka. Okazało się że kostka łącząca przewód w słupku do przewodu w gumie łączącej drzwi ze słupkiem mogła zaśniedzieć i przy drganiach podczas jazdy po dołkach itp. sygnał przerywał. Liczyłem że to będzie wina wiązki od strony drzwi, którą wymieniłem w całości, ale problem otwartych drzwi po kilku dniach pojawił się spowrotem

Jak to sprawdziłem? Wyciągnąłem plastiki wewnętrzne wzdłuż progów, pierwszy przy lewej nodze maskujący wiązkę zakończoną kostkami (dwie śrubki gwiazdki), następnie odpiąłem plastik na progu wzdłuż drzwi kierowcy i pasażera i odchyliłem dywanik aby dostać się do modułu komfortu. Włączyłem zapłon i lampka otwartych drzwi się zapaliła. Wyodrębniłem wiązkę z modułu, która idzie razem z innymi przewodami i zacząłem poruszać delikatnie od modułu wzdłuż. za chwilę ta wiązka się rozgałęziała w dwóch kierunkach, w stronę kostek przy lewej nodze kierowcy i wzdłuż progu w kierunku słupka. kostkami delikatnie poruszałem, ale nic się nie zadziało, zacząłem to samo robić z wiązką wchodząca w słupek i BINGO!!! Nagle drzwi zareagowały i dały sygnał na chwilę że są zamknięte. Rozebrałem słupek, wyciągnąłem gumę miedzy drzwiami a słupkiem, wyciągnąłem kostki, ale żaden pin nie był luźny, wiązka w słupku była oryginalnie lub starannie zamontowana bez śladów łączenia przewodów więc WD40 w rękę i obydwie kostki (czerwona i niebieska) rozpoiłem, spsiałem piny WD40, po kilku minutach dokładnie pistoletem wydmuchałem, kostki połączyłem i wszystko działa jak trzeba!!! Poskładane i gitara

mam nadzieje że komuś ten opis się kiedyś przyda bo liczyłem na przerwany lub przetarty przewód, na szczęście to tylko kostka.
Teraz sam się w głowę pukam, czemu przy wymianie przewodu w drzwiach nie spsiałem kostki wychodzącej ze słupka
