Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Swap 2.5 TIP > 1.9 MANUAL

Elektryka
ODPOWIEDZ
misiek9980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2014, 21:04
Lokalizacja: Wleń

Swap 2.5 TIP > 1.9 MANUAL

Post autor: misiek9980 » 18 wrz 2015, 18:13

Witam jestem w trakcie przekładki silnika z passata b5 98r AFN razem ze skrzynią do audi a6 c5 02r. Poradziłem sobie z wszystkimi mechanicznymi problemami i została mi w zasadzie tylko elektryka. Chciałem was zapytać czy możliwe jest zgranie sterownika silnika AFN, który nie ma CAN z audicą która oczywiście juz w tym roku chodzi na CAN'ie. Z immo jakoś sobie poradze, tylko nurtuje mnie właśnie pytanie czy licznik w a6 jest "uniwersalny". Mam nadzieje że rozumiecie o co chodzi :)
Spodziewam się także problemów z esp asr itd. i dlatego zastanawiam się, czy nie łatwiej będzie poszukać wiązki oraz sterownika z silnika AVG lub jednego z ostatnich AFN bo one latały na canie i może to ułatwiło by sprawe... co o tym myślicie? pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 wrz 2015, 21:53

Licznik w polifcie raczej nie skomunikuje się bez CAN , może pierwsze wersje softu z lat 2001-2002 po adaptacji w kanale 60 ogarną to. Łatwiej byłoby wrzucić licznik z półlifta ( znalazłem info że do softu d11 lub d12 bedzie chodzić bez CAN ) i przerzucić ringi.

Dodatkowo możesz mieć problem z uruchomieniem ABS/ESP żeby nie wywałało błędów komunikacji z ECU.

Co do wiązki i sterownika z AVG , myślę że to byłoby najrozsądniejsze <okok> i wiązka będzie praktycznie pasowała w kostki przy ECU bez większych przeróbek ( co przy AFN będzie rzeźba , bo to chyba wiązka na okrągłych pinach? )

misiek9980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2014, 21:04
Lokalizacja: Wleń

Post autor: misiek9980 » 18 wrz 2015, 22:36

No kostki z avg i afn na canie z passata b5 tez nie pasują bo Przymierzalem. A6 jest z poczatku 02r wiec jest szansa ze licznik to ogarnie... wolał bym go nie zmieniac:)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 wrz 2015, 22:59

a AVG z A6 albo A4?

misiek9980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2014, 21:04
Lokalizacja: Wleń

Post autor: misiek9980 » 19 wrz 2015, 08:42

popraw mnie jeżeli się myle ale w a6 avg tylko w przedliftach chyba a na przełomie lift/przedlift była zmiana kostek w ecu
co do a4 to nie moge się doszukać informacji, czy avg tam chodzi na canie :[

btw znalazłem na allegro sterownik dla afn/avg na canie i to z esp więc chyba go łyknę

[ Dodano: 2015-09-19, 08:42 ]
btw2 czy wiązke z a4 moge brać w ogóle pod uwagę? gdzies wyczytalem, że ciężko ją zapakować do a4 prawdopodobnie dlatego że a4 jednak mniejsze jest :(

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 wrz 2015, 10:27

kostki w a6 od 99 są już jak w poliftach , a AVG montowany był do 2001


w a4 AVG był od lifta czyli can też był


Aha i w tyn przypadku immo też uruchomisz.

misiek9980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2014, 21:04
Lokalizacja: Wleń

Post autor: misiek9980 » 19 wrz 2015, 21:39

Podjąłem decyzje że dopóki nie znajde odpowiedniej wiązki i nie przyjdzie mi sterownik to odpalam na tym co jest. Dzisiaj cały dzień dumałem z kablami. 2 wiązki, autdata i jazda aż mi mózg paruje po 10h :shock: jutro powalcze z immo i kodowaniem chociaż nie mam jeszcze pomysłu jak zgrać ten sterownik z immo 3 w zegarach no ale zobaczymy

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 wrz 2015, 21:46

immo 3 w zegarach zaadaptuje sie do immo 2 silniku - ale ty zmieniasz ECU więc jeśli zaadaptujesz licznik do ECU to możliwe że czeka cię wymiana pestek ( bo kod immo zmieni się na ten z ECU )

misiek9980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2014, 21:04
Lokalizacja: Wleń

Post autor: misiek9980 » 20 wrz 2015, 21:01

wiązke polepiłem jakoś- siedzi już w aucie. immo zgaszone, kontrolka nie świeci ale nie wiem jeszcze czy odpali :) Pin z licznika wyjąłem i vagiem przez kanał 00 zgrałem ze sterownikiem i łyknął jak pelikan taki stan rzeczy haha <lol> kodowanie na nie-can też wziął w kanale 60 chociaż nadal nie wiem czy ma być 0 czy 1024
Na liczniku choinka- alladyn od oleju bo nie podpiąłem jeszcze czujnika
nie mam kompletnie pomysłu co zrobić z podłączeniem pasa przedniego bo w pastuchu wszystkie te kable szły gdzieś do środka auta omijając ecu a tu w a6 wszystko było przez wiązke silnika :|

[ Dodano: 2015-09-20, 21:01 ]
dobra pieprzyłem głupoty ze zmeczenia już wszystko wiem :)
auto odpalone, obrotomierz działa. na liczniku alladyn od oleju i abs asr esp sie świeci ale to sie ogarnie jakoś. została mi pompka w zbiorniku do odpalenia, klima, jakieś czujniki i takie inne pierdoły ale najważniejsze że auto chodzi <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja