Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Słabe ładowanie A6 C5 - pomocy!

Elektryka
Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 08 lip 2014, 21:22

Ja dziś wsiadłem do samochodu ... na dworze około 30st (pewnie jak u wszystkich) ... i uderzyłem na miasto. Po dogrzaniu silnika jakoś przez przypadek patrzę na kontrolkę ładowania a ona na wolnych obrotach wynosi około 13V ...

Po powrocie do domy miernik rękę i na aku pokazało mi 12.9V. Alternator regenerowałem sam (wymiana szczotek, komutatora, oraz łożysk) ... Po podniesieniu obrotach napięcie wzrasta ale nie do ustawowych 14V. Zauważyłem, że po schłodzeniu silnika i jego ponownym odpaleniu napięcie jest normalne tzn w granicy 14V i po rozgrzaniu znowu spada dość mocno. Mam w garaży drugi alternator, ale z uwagi na temp nie chce mi się go zmieniać. Ponadto zastanawiam się czy to nie jest normalne zachowanie - wcześniej widziałem charakterystykę pracy regulatora Bosch w SPAM do temperatury i możę tak samo zachowuje się VALEO ...

Jak znajdę trochę czasu to przełożę ten alternator aby mieć porównanie, ale coś mi się wydaje że to nic nie da :p

marcin7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:28
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: marcin7 » 08 lip 2014, 21:26

U mnie jest podobnie, ale na rozgrzanym silniku jest powyżej 13 V.

tomus_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 lip 2014, 16:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: tomus_82 » 09 lip 2014, 09:38

marcin7 pisze:Witam
Gdzie mierzyłeś napięcie? Na klemach czy na alternatorze? Czy alternator był pod obciążeniem?
Na klemach mierzyłem. załączona klima , radio bez świateł na rozgrzanym silniku...

Czy możliwe jest dojście do szczotek bez wyciągania alternatora?

[ Dodano: 2014-07-09, 09:38 ]
Dziś próba na zimnym silniku!

Po zapaleniu auta ładowanie na aku - 14.0 V

po 2min ładowanie na aku 13.9 V

po zgaszeniu auta napiecie aku 13.0V tuż po wyłączeniu silnika

Czy alternator jest ok??

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 09 lip 2014, 18:12

tomus_82, napięcie powinno być ok 14.4 14.7. ihmo taka wartość jest jeszcze OK. A po nocy, jak autko postoi zamknięte, ile aku trzyma V?

tomus_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 lip 2014, 16:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: tomus_82 » 09 lip 2014, 20:08

Po nocy aku ma 12.5V

Czytałem na temat alternatorów kompaktowych gdzie charakterystyki są od 13.2 do 14.3V tylko czy w audi taka jest?? hmm

[ Dodano: 2014-07-09, 20:08 ]
http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/02/7_JOK2000.pdf

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 09 lip 2014, 20:43

tomus_82, No to aku masz raczej zdrowy. warto sprawdzić ile spada napięcie w trakcie rozruchu. moja staruszka trzyma ładowanie lekko ponad 14. Aku mam zdechnięty bo po nocy 12 V, czasem mniej, a w trakcie rozruchu to 9 i mniej. Ale skoro ładowanie po długiej pracy spada do 13 to u Ciebie chyba raczej altek siada

marcin7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:28
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: marcin7 » 10 lip 2014, 09:09

tomus_82 pisze: Czy możliwe jest dojście do szczotek bez wyciągania alternatora?
(...)
Czy alternator jest ok??
Nie wiem dlaczego uparłeś się na wymianę szczotek. Wydaje mi się, że ktoś Ci czegoś nagadał, a Ty szukasz potwierdzenia tych opowieści tutaj na forum.
Sprawdzenie ładowania jest proste. Włączasz wszystkie możliwe odbiorniki i wtedy mierzysz napięcie na klemach. Jeśli jest w przedziale 13,8 - 14,4V wszystko jest ok. Moim zdaniem (to tylko moje spostrzeżenia) alternator w audi daje napięcie wyższe na początku pracy silnika, wtedy gdy akumulator jest wyładowany po rozruchu. Ma to na celu szybsze naładowanie. W miarę naładowania napięcie trochę spada, ale i tak jest we właściwych wartościach.
W każdym razie gdy napięcie ładowania jest w opisanym zakresie, wszystko jest ok i nie ma sensu czegokolwiek robić.

tomus_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 lip 2014, 16:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: tomus_82 » 10 lip 2014, 11:40

Dzieki za odpowiedź. W BMW ładowanie jest cały czas 14.3 -14.4V . Możliwe że w audi napięcie jest zmienne zależne od naładowania aku...

marcin7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:28
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: marcin7 » 10 lip 2014, 11:55

tomus_82 pisze:(...)W BMW ładowanie jest cały czas 14.3 -14.4V .(...)...
I co z tego?? Moim zdaniem w audi jest to lepiej rozwiązane. Napięcie 14,4V powoduje "gazowanie" elektrolitu i jeśli napięcie te jest ciągłe takiej wartości to myślę, że żywotność trochę spada. Zauważ, że producenci akumulatorów zalecają w pracy buforowej ładowanie 13,8 V, a jedynie przy pracy cyklicznej 14,4V. W samochodzie rodzaj pracy jest zmienny. Czyli rozwiązanie audi jest bardzo dobre. Kiedy akumulator zostaje rozładowany to alternator daje maksymalne napięcie w celu naładowania, a potem je obniża, bo aku jest ładowany ciągle, więc po co go gazować??
Jeśli bierzesz za wzór wartość napięcia w innych samochodach to zerknij na opla tam jest zwykle 14.5V. Nie wiem czy to norma, ale w trzech oplach z takim napięciem się spotkałem.
Tak więc jeździj spokojnie, dopiero gdy aku będzie miał problemy z rozruchem szukaj rozwiązania problemu.

tomus_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 lip 2014, 16:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: tomus_82 » 10 lip 2014, 12:58

Dzieki!

Jak dotąd w każdym innym aucie miałem14-14.4V. Nie mówię że to niedobrze - to dla mnie nowość!
Jeżeli tak jest u każdego z Was to nie ma tematu!

Pozdro

marcin7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:28
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: marcin7 » 10 lip 2014, 13:07

Masz rację w starszych autach i zapewne i w nowych jest podobnie, ale są wyjątki. W niektórych nowych jest nawet regulator prądu. Po co obciążać alternator i silnik, kiedy nie ma potrzeby dużego prądu? Wiąże się to pewnie z ekonomiką.
Ja tez byłem zdziwiony, że w audi napięcie na akumulatorze jest zmienne, ale przejeździłem już dwie zimy i jest OK. Jak wiadomo latem zwykle nie ma problemów z aku, chyba, że zakończy swój żywot :)

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 10 lip 2014, 18:04

marcin7 pisze: Nie wiem czy to norma, ale w trzech oplach z takim napięciem się spotkałem.
Tu sie nie zgodzę. Miałem 3 opelki i standardem dla opla jest 14,2V. (kilka opinii słyszałem)
Nawet regulator był tak ustawiony fabrycznie.
Ja do swojego zakładałem inny regulator i wtedy dawał 14,5V. (diesel)
Nie wiem jak to jest w modelach z lat 2000+, ale...

U mnie jak klima śmiga to wskazówka niebezpiecznie blisko 12stki jest tak na oko z 12,8 max, ale miernika z bagażnika nie chciało mi się jeszcze wyjąć, by pomiary jakieś uczynić.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

maroshoter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:41
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: maroshoter » 17 lip 2014, 19:40

Witam, panowie u mnie w 2.4 v6 na pełnym obciążeniu, czyli klima, swiatla itp, jest ładowanie 13.8v także cos mi sie wydaje ze masz kolego sprzęgiełko alternatora do wymiany. Pozdrawiam.

kamil-2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 lip 2012, 10:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: kamil-2k » 20 lip 2014, 21:05

Panowie coś z tym inteligentnym ładowaniem musi być. W poprzednim akumulatorze miałem cały czas wysokie ładowanie obciążony gdy było ciepło to i tak ładowało w okolicy 14V. Akumulator był już stary a miałem okazje kupić nowy za bardzo przyzwoitą cenę wsadziłem Wartę silver 100ah do mojego auta zalecany jest 92ah (mam ksenony, webasto, podgrzewane fotele itp - dużo elektryki) i odrazu po zmianie szczególnie w ciepłe dni ładuje o wiele niżej niż jak miałem stary aku...

CzarekJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 cze 2008, 08:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarekJ » 15 wrz 2014, 20:59

Czasami powodem słabego ładowania jest zły stan połaczenia alternatora z licznikiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl