Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Problemy z wymianą licznika.

Elektryka
jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

[ A6 C5] Problemy z wymianą licznika.

Post autor: jakosek » 09 cze 2011, 18:43

No i uziemiłem sobie autko. W starych zegarach prawdopodobnie uwaliłem płytę główną, ale mniejsza o to. Wylutowałem sobie ze starych zegarów pamięć eeprom, zczytałem wsad i pozyskałem stary PIN i inne numerki.

Zakupiłem nowe zegary - po lifcie, fis itd. Do zegarów dostałem PIN który zegary przyjmują.
ALE. W adaptacji brak kanału 50 :| Myślę sobie - nic to - zczytałem eeprom starych to i ręcznie nowe dosztukuję, ale spotkała mnie niemiła niespodzianka - nowe zegary są już crypto i zamiast wsadu dostałem same krzaki <zalamka>

Podpowiedzcie jak doprowadzić auto do używalności bo obecnie jeździć trzeba a auto stoi.

PS. do adaptacji próbowałem VAG-COM 311 409 i Polski VAG 4.9 - wszystkie przyjmują PIN, kontrolka IMMO przestaje wtedy migać i świeci ciągłym światłem, ale we wszystkich programach brak kanału 50...

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 09 cze 2011, 22:55

Jeśli masz dwa różne rodzaje zegarów (immo 2 i immo3) to raczej tylko wyłączenie immo w ECU Cię ratuje. Szkoda że masz taki kawałek do Warszawy, bo można by było powalczyć :)

Ewentualnie mam na sprzedanie zegary poliftowe z małym fisem i z transponderem już zakodowanym pod nie:
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 10 cze 2011, 14:39

zegary miałem przedliftowe 2000r IMMO3 z 1/2 FIS. Nowe są po 2002 roku pełny FIS, problemem nie jest IMMO3 bo to się zgadza, tylko to że tych nowych nie da się poprawnie zaadoptować.

ÂŻebym mógł gdziekolwiek podjechać to najpierw muszę wyłączyć immo w sterowniku silnika a narazie nie posiadam kabla (mam tylko VAG od viaken). Więc pytam o radę.

Tymczasem próbuję powalczyć z programatorem bo mój Willem chyba jakieś krzaczki wprowadza. Znalazłem sposób na rozkodowanie wsadu crypto - w internecie znalazłem programik "Audi VDO Crypto" i zdaje się że działa poprawnie - pokazał mi dane nowego licznika tylko pojedyncze znaki są przekłamane - wina programatora. Myślę że jak się z tym uporam to autko odżyje :)

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 10 cze 2011, 15:30

a o co chodzi z tym że tych nowych nie możesz zaadoptować?
chodzi Ci o problem z wyciągnięciem pinu, czy jakiś większy problem z tego powodu?
Byłem przekonany że zegary z immo3 pasują do innego auta z takimi samymi i nie ma problemu z adaptacją.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 10 cze 2011, 16:10

Napisałem w 1 poście: PIN posiadałem tylko miałem komunikat Channel 50 not available. A jak to zaadoptować skoro jedyna dostępna metoda nie działa?



Otóż na chwile obecną udało mi się częściowo przywrócić działanie wszystkiego. Przelutowałem programator i zczytałem wsad eeprom na nowo. Po odkodowaniu "Audi VDO Crypto" nadal miałem dziwne wartości, ale przy wykorzystaniu pliku *.cry który zawiera szukany klucz zakodowałem spowrotem do licznika sprawdzony wsad z 4B0 920 933G D12 (mój miał D07). Do odkodowanego D12 wcześniej wprowadziłem swoje wartości VIN, IMMO ID, PIN i przebieg ręcznie.

Co z tego wyszło: Zegary w liczniku kilometrów wyświetlają DEF, ale po podpięciu VAG wyrzuciły prawidłowe wartości VIN, Immo ID, oraz logują się za pomocą pinu ze starego licznika. Zaadaptowałem stare kluczyki i śmigają bez zmiany transponderów <radocha>

Dodatkowo nie mogę zmienić kodowania licznika ale w sumie tym to już się zajmę po weekendzie bo na obecną chwilę nie mam nerwów - ważne że zegary działają, wskaźniki i FIS też IMMO3 zgrane - autko jeździ :)


PS. Jak ktoś ma pomysł jak naprawić przebieg to proszę bardzo - podobno nie jest to takie łatwe w zegarach crypto <okok> Jeżeli ktoś ma podobny problem to chętnie coś podpowiem bo w te 2 dni walki wchłonąłem całkiem sporą porcję wiedzy na temat liczników :)

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 10 cze 2011, 21:31

właśnie wszędzie gdzie czytałem, pisali że jeżeli wrzuci się wsad z licznika o tym samym numerze, ale z inną końcówką Dxx, to wywala błąd na kilometrach.
wydaje mi się że w liczniku może być gdzieś w innym miejscy wpisana wartość checksum i po porównaniu wsadu z zapisaną wartością, wywala błąd, ale to tylko takie moje gdybanie.

Mam gdzieś zrzuty różnych wsadów, więc poszukam i może prześlę Ci jakieś pod Twój, może się uda coś na logikę wyrzeźbić, może znajdziesz klucz wg którego da się przerabiać wsad. Na forum passata jest cały opis jak przerobić wsad tak że nawet generacja immo nie ma znaczenia.
Ja próbowałem wyłapać zależności, ale niestety za słaby jestem w programowaniu :(

prześlij mi swojego e-maila na PW, to przerzucę Ci moje zbiory :)
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 11 cze 2011, 15:01

No i problem rozwiązany - zgrałem kilkukrotnie eeprom i posprawdzałem błędy odczytu. Sklejając kilka odczytów otrzymałem działający wsad który poprawiłem programem "Audi VDO Crypto" po podstawieniu VIN, IMMO ID i PIN ze starego licznika oraz ustawieniu przebiegu sterego licznika wszystko ruszyło. Co ciekawe liczniki z 93C86 Crypto po odkodowaniu mają przebieg zapisany w innym miejscu niż nie-crypto. Stąd poprzednio komunikat DEF na desce. Na szczęście wyżej wspomniany program prawidłowo odczytuje i ustawia przebiegi.

Zaadaptowałem 3 stare kluczyki bez nowych transponderów tylko po to aby licznik sie ich nauczył bo przecież ID immo się nie zmienił.

bsmaja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2012, 10:25
Lokalizacja: płońsk

Post autor: bsmaja » 22 gru 2012, 19:58

b]Buczek[/b], sory że sie wtrące ale ja potrzebuje licznika do a6 c5 2001 1.9tdi 131koni posiadam pół fis ale żle wskazuje więc jak byś miał to z chęcią odkupie albo z pełnym fisem gdybys był zainteresowany sprzedażą zadzwoń oto mój numer 793696322

renegat207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
Lokalizacja: Lipiny

Post autor: renegat207 » 09 lut 2016, 15:02

jakosek,
Cześć. Mam podobny problem jak miałeś kiedyś Ty z zegarami audi po wgraniu wsadu do licznika. Ori był to licznik vdo d 11 anglik a wgrałem wersje europejską i licznik zgłupiał. Wyświetlacz mryga i wyświetla napis deef. Dodam,że zgrałem wcześniej wsad vag eeprom programer ale jeśli to licznik crypto z kością 93c86 to nie jestem pewien czy wsad został poprawnie zgrany.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lut 2016, 16:11

jak nie zgrałeś oryginału na programatorze z kości to cięzko będzie cokolwiek zrobić , rozumiem że nie przyjmuje z powrotem ori wsadu

zauważ że kolega w temacie robił wszystko na programatorze , a epprompragrameer dekoduje w locie i nie wiesz jak wyglądała oryginalna maska cryptująca

renegat207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
Lokalizacja: Lipiny

Post autor: renegat207 » 13 lut 2016, 11:27

bendzji pisze:jak nie zgrałeś oryginału na programatorze z kości to cięzko będzie cokolwiek zrobić , rozumiem że nie przyjmuje z powrotem ori wsadu

zauważ że kolega w temacie robił wszystko na programatorze , a epprompragrameer dekoduje w locie i nie wiesz jak wyglądała oryginalna maska cryptująca
A czy jak np. załatwie zegary o tym samym numerze np. z uszkodzonym wyświetlaczem wylutuję pamięć zgram z nich eeprom programatorem i tą zgraną wgram do uszkodzonych to czy to zadziała? Czy musi być jeszcze odpowiednia wersja softu?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 lut 2016, 21:06

Ten sam soft na pewno byłby najtrudniejszy ale nigdy nie wiesz czy tak samo zacryptowany

Jak dorwiesz licznik z ustalonym wyświetlaczem to łatwiej go będziecprzelutować że swojego i koniec.

renegat207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
Lokalizacja: Lipiny

Post autor: renegat207 » 18 lut 2016, 18:16

Wiem,że wsad przed wgraniem programatorem trzeba zaszyfrować tylko jak to zrobić?
Może jest jakiś program do tego?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 lut 2016, 23:36

Jest ale żeby wiedzieć w jaki sposób zacryptować ( są 24 możliwości ) to musiałbyś mieć oryginalny wsad


Ten program to Audi Vdo Crypto

renegat207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
Lokalizacja: Lipiny

Post autor: renegat207 » 12 kwie 2016, 10:37

bendzji pisze:Jest ale żeby wiedzieć w jaki sposób zacryptować ( są 24 możliwości ) to musiałbyś mieć oryginalny wsad


Ten program to Audi Vdo Crypto
Witam po długiej przerwie.
Udało mi się znaleźć dokładnie taki sam model licznika z tą samą wersją softu oryginalny i sprawny.
Czy teraz wystarczy ,że za pomocą programatora odczytam pamięć z tego dobrego licznika i wgram go do tego uszkodzonego? Czy przed wgraniem wsadu trzeba go zakryptować?
Pomoże ktoś jak to zrobić? Program VDO crypto posiadam ale nie wiem jak się nim posługiwać :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja