[ A6 C5] Problemy z wymianą licznika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lis 2010, 22:49
- Lokalizacja: Ostrów Maz./Siemirowice
A6C5 Adaptacja licznika pełny FIS
Witam Koledzy,
... a ja dla odmiany potrzebowałbym porady w sprawie adaptacji licznika.
Otóż chcę wymienić swój stary (uszkodzony - 4B0920932L. 2001 modelowy 2.8Q - pełny FIS immo 3, elektroniczny zegarek) na 4b0920933GX też pełny FIS, diesel, po VINie - wychodzi 5 rok modelowy - nie wiem dokładnie z jakiej bryczki (brak naklejek z tyłu) a kupiony ze szrotu za stówkę. Oba VDO.
Otóż po podłączeniu wszystko śmiga tylko to IMMO miga i nie daję sobie rady z adaptacją.
Zczytałem oba piny czterocyfrowe i postępowałem zgodnie ze wskazówkami z ross-tech:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Cluster%29
czyli w Vagu 17zegarki, potem 11 login - nowy pin z zerem na początku - potem 10Adaptacja wybieram kanał 50 wpisuję stary pin z tego zepsutego i po wciśnięciu - test - od razu pakuje mi wartość do zapamiętania 32000. Zapisuję to save potwierdzam te 32000 - wyłączam zapłon na około min. Odzczytuję ponownie 17 i KICHA zarówno VIN jak i ID Immobilisera pozostaje z tego nowego licznika. Na ross-tech piszą że te 32000 to tak może być ale co z tego jak nie działa...
Proszę o pomoc w temacie, dodam jeszcze że nie robiłem jeszcze żadnych dopasowań a jedynie zakodowałem sam sterownik zegarów dla mnie to 02062 (2.8 benzyna 6 garków)
Pomocy please
... a ja dla odmiany potrzebowałbym porady w sprawie adaptacji licznika.
Otóż chcę wymienić swój stary (uszkodzony - 4B0920932L. 2001 modelowy 2.8Q - pełny FIS immo 3, elektroniczny zegarek) na 4b0920933GX też pełny FIS, diesel, po VINie - wychodzi 5 rok modelowy - nie wiem dokładnie z jakiej bryczki (brak naklejek z tyłu) a kupiony ze szrotu za stówkę. Oba VDO.
Otóż po podłączeniu wszystko śmiga tylko to IMMO miga i nie daję sobie rady z adaptacją.
Zczytałem oba piny czterocyfrowe i postępowałem zgodnie ze wskazówkami z ross-tech:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Cluster%29
czyli w Vagu 17zegarki, potem 11 login - nowy pin z zerem na początku - potem 10Adaptacja wybieram kanał 50 wpisuję stary pin z tego zepsutego i po wciśnięciu - test - od razu pakuje mi wartość do zapamiętania 32000. Zapisuję to save potwierdzam te 32000 - wyłączam zapłon na około min. Odzczytuję ponownie 17 i KICHA zarówno VIN jak i ID Immobilisera pozostaje z tego nowego licznika. Na ross-tech piszą że te 32000 to tak może być ale co z tego jak nie działa...
Proszę o pomoc w temacie, dodam jeszcze że nie robiłem jeszcze żadnych dopasowań a jedynie zakodowałem sam sterownik zegarów dla mnie to 02062 (2.8 benzyna 6 garków)
Pomocy please
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
- Lokalizacja: Lipiny
Spróbuj najpierw zalogować się do sterownika silnika pinem ze starych zegarów i zrób dopasowanie w adaptacji kanał 000 test i save. potem to samo w liczniku login ale nowy i też test i save. Potem pokasuj wszystkie błędy w ecu i w liczniku. Jeśli to nie pomoże to widocznie potrzebujesz czystej pastylki ID48.
Możesz też spróbować najpierw zakodować kluczyk w kanale 21 a potem zgrać zegary w kanale 50. Jeszcze możesz spróbować odpiąć wtyczke od ecu na czas dopasowania kluczyka.
Możesz też spróbować najpierw zakodować kluczyk w kanale 21 a potem zgrać zegary w kanale 50. Jeszcze możesz spróbować odpiąć wtyczke od ecu na czas dopasowania kluczyka.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
ale po co takie kombinacje....u mnie immo3 adaptuje się bez problemu ( 5 różnych liczników w tym 2 poliftowe , nie udało się dopasować liczników z elektronicznym zegarkiem z 99 roku które były w autach immo2 ) , kwestia 30 sekund , ale z doświadczenia wiem że bezoproblemowy jest VCDS Lite ( na Vagcom 3.11 i 4.09 zawsze coś nie grało... albo nie widział 50 kanału , albo WAIT i trwało to w nieskończoność..)
A pastylki czyste niepotrzebne jeśli prawidłowo zaadaptowany licznik do ECU
A pastylki czyste niepotrzebne jeśli prawidłowo zaadaptowany licznik do ECU
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
- Lokalizacja: Lipiny
No masz racje ale czasami trafiają się bardziej uparte sterowniki silnika miałem tak w A3 po lifcie. Używałem VCDS-a w wersji beta i też nie chciał vin-u przepisać. Próbowałem nawet dopisać ECU do zegarów bo i tak też można. Ale dopiero pomogło zakodowanie kluczyków najpierw, potem odpięcie aku i dopiero vin przepisał w 50 kanale.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lis 2010, 22:49
- Lokalizacja: Ostrów Maz./Siemirowice
Dzięki koledzy za zainteresowanie tematem. Już ogarnąłem jakoś tą adaptację.
Korzystałem z VCDSa i po wpisaniu już kanale 50 starego pinu licznika po wciśnięciu TEST wywalało mi jak już wspomniałem 32000 i właśnie "wait" w nieskończoność jak pisał bendzji ale potem wklepałem jeszcze raz wartość starego pinu i znowu test i save - no i wtedy dopiero gasła lampka IMMO a u góry pojawiał się mój vin. Nie wiem czemu tak... Udało się też już póżniej z dopasowaniem kluczy i auto odpala czyli git.
Ale mam dla Was ciekawostkę... Nie wiem dlaczego i czy to tak powinno być ale jak odpalę Diagnozę Własną Zegarów (17) - to wywala mi w kolejności mój VIN potem ID mojego starego immobilisera ( czyli OK ) a potem po takiej pionowej kresce | - jeszcze sam VIN z nowych zegarów.
O co tu kaman?
Aha, i jeszcze jedno...
To licznik z diesla i pomimo, że klepałem kodowanie do benzyny tzn Niemcy, 6 garków i aktywna sygnalizacja pasów (02062) to obrotomierz pokazuje głupoty w SPAM do tego co wyświetla VCDS w wartościach mierzonych (08). Można to jakoś opanować? Może czegoś nie doczytałem ale ktoś tu pisał, że odpowiednie kodowanie wystarczy...
Pozdrawiam
...i dajcie znać co sądzicie o tych obrotach...
Korzystałem z VCDSa i po wpisaniu już kanale 50 starego pinu licznika po wciśnięciu TEST wywalało mi jak już wspomniałem 32000 i właśnie "wait" w nieskończoność jak pisał bendzji ale potem wklepałem jeszcze raz wartość starego pinu i znowu test i save - no i wtedy dopiero gasła lampka IMMO a u góry pojawiał się mój vin. Nie wiem czemu tak... Udało się też już póżniej z dopasowaniem kluczy i auto odpala czyli git.
Ale mam dla Was ciekawostkę... Nie wiem dlaczego i czy to tak powinno być ale jak odpalę Diagnozę Własną Zegarów (17) - to wywala mi w kolejności mój VIN potem ID mojego starego immobilisera ( czyli OK ) a potem po takiej pionowej kresce | - jeszcze sam VIN z nowych zegarów.
O co tu kaman?
Aha, i jeszcze jedno...
To licznik z diesla i pomimo, że klepałem kodowanie do benzyny tzn Niemcy, 6 garków i aktywna sygnalizacja pasów (02062) to obrotomierz pokazuje głupoty w SPAM do tego co wyświetla VCDS w wartościach mierzonych (08). Można to jakoś opanować? Może czegoś nie doczytałem ale ktoś tu pisał, że odpowiednie kodowanie wystarczy...
Pozdrawiam
...i dajcie znać co sądzicie o tych obrotach...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Z tym vin tak jest , co do obrotów to zmiana kodowania pozwoli pokazywać prawidłowo obroty ale na tarczy diesla , zmiana na benzynę wymaga edycji wsadu i zmiany mapy obrotów ( masz licznik 933G z końcówki produkcji czyli wsad zacryptowany na,99% , przed wszelką próbą zmian proponuje zczytac programatorem zawartość kości eeprom żeby w każdej chwili móc odzyskać uwalony licznik )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lis 2010, 22:49
- Lokalizacja: Ostrów Maz./Siemirowice
obroty, ach te obroty...
Cześć,
dzięki za odzew bendzji - nie wiem czy mam odpowiednią wiedzę żeby aż tak tam grzebać...
Mówiąc o zawartości kości eeprom masz na myśli zgranie pliku ze starym wsadem z poprzedniego licznika i dla bezpieczeństwa z nowego?
Zgrałem Vag Commanderem wsad ze starego i przyszło mi do głowy żeby wczytać go do tego nowego licznika ale nie wiem czy nic właśnie nie uwalę.
A ponadto nie chce mi się od wczoraj zaktualizować zegarek radiowo (dopasowanie robiłem i jakieś tam kody na radio pisałem ale to sobie jeszcze sprawdzę)
A z takich ciekawych rzeczy to pokazuje mi średnią prędkość 7 km/h - jak wracałem z roboty, przecież to niemożliwe....
bendzji mam jeszcze pytanko bo widzę że jesteś tu "połapany" - a mianowicie auto mam z 2000 roku i takie miałem tam zegarki, jak mu teraz wsadziłem licznik chyba z 2004 albo 2005 to przy dopasowywaniu (kodowanie biorę sobie z elsy dla mojego samochodu) często jest napisane "dla samochodów po 2002 roku" - i teraz nie wiem kodować dla 2000 czy tak jak nowy licznik dla "po 2002" roku
Czuję że poszukam jednak benzyniaka do siebie...
Połapałem te cale adaptacje i kodowania to z następnym też sobie poradzę a tego dieselka będę miał na handel w dobrej cenie.
p.s. chyba Ty kiedyś pisałeś że potrzebowałbyś do testów licznik nawet z uwalonym FISem bo jak ktoś chce to możemy się dogadać. Pisałem już numery swojego starego w poprzednim poście. (powyrywałem ścieżki w miejscu lutowania wskaźnika FIS (tak dziarsko lutowałem) i spisałem go na straty bo chyba nikt już tego nie poklei) - no ale do testów...
Napisz mi tylko czy dobrze zrozumiałem zgranie tego eeproma jako zgranie wsadu i czy w ogóle się za to zabierać..
Pozdrawiam jeszcze raz i dzięki za dobre słowo...
Marek
792-915-015 - jakby co...
dzięki za odzew bendzji - nie wiem czy mam odpowiednią wiedzę żeby aż tak tam grzebać...
Mówiąc o zawartości kości eeprom masz na myśli zgranie pliku ze starym wsadem z poprzedniego licznika i dla bezpieczeństwa z nowego?
Zgrałem Vag Commanderem wsad ze starego i przyszło mi do głowy żeby wczytać go do tego nowego licznika ale nie wiem czy nic właśnie nie uwalę.
A ponadto nie chce mi się od wczoraj zaktualizować zegarek radiowo (dopasowanie robiłem i jakieś tam kody na radio pisałem ale to sobie jeszcze sprawdzę)
A z takich ciekawych rzeczy to pokazuje mi średnią prędkość 7 km/h - jak wracałem z roboty, przecież to niemożliwe....
bendzji mam jeszcze pytanko bo widzę że jesteś tu "połapany" - a mianowicie auto mam z 2000 roku i takie miałem tam zegarki, jak mu teraz wsadziłem licznik chyba z 2004 albo 2005 to przy dopasowywaniu (kodowanie biorę sobie z elsy dla mojego samochodu) często jest napisane "dla samochodów po 2002 roku" - i teraz nie wiem kodować dla 2000 czy tak jak nowy licznik dla "po 2002" roku
Czuję że poszukam jednak benzyniaka do siebie...
Połapałem te cale adaptacje i kodowania to z następnym też sobie poradzę a tego dieselka będę miał na handel w dobrej cenie.
p.s. chyba Ty kiedyś pisałeś że potrzebowałbyś do testów licznik nawet z uwalonym FISem bo jak ktoś chce to możemy się dogadać. Pisałem już numery swojego starego w poprzednim poście. (powyrywałem ścieżki w miejscu lutowania wskaźnika FIS (tak dziarsko lutowałem) i spisałem go na straty bo chyba nikt już tego nie poklei) - no ale do testów...
Napisz mi tylko czy dobrze zrozumiałem zgranie tego eeproma jako zgranie wsadu i czy w ogóle się za to zabierać..
Pozdrawiam jeszcze raz i dzięki za dobre słowo...
Marek
792-915-015 - jakby co...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Nic nie wgrywaj że starego do nowego licznika - będzie trup
Zgranie vag commanderem nic nie da po wsad jest deszyfrowany w locie przez licznik przy odczyciec przez obd
Licznik już dostałem od kolegi fosfinkiel - uwalony wgraniem.wsadu z półlifta
[ Dodano: 2016-07-04, 10:21 ]
Licznik po 2002 więc takie kodowania i adaptacje
Zgranie vag commanderem nic nie da po wsad jest deszyfrowany w locie przez licznik przy odczyciec przez obd
Licznik już dostałem od kolegi fosfinkiel - uwalony wgraniem.wsadu z półlifta
[ Dodano: 2016-07-04, 10:21 ]
Licznik po 2002 więc takie kodowania i adaptacje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lis 2010, 22:49
- Lokalizacja: Ostrów Maz./Siemirowice
obroty, ach obroty...
No to zostawiam tak jak jest. Właśnie wymieniłem tarczkę obrotomierza na diesla, ustawiłem wskazówę i faktycznie jak mówiłeś przy tym moim kodowaniu pokrywają się teraz idealnie ze wskazaniami z VCDSa.
Tylko ta sprężyna od diesla... no cóż. Coś za coś. Co do tej średniej prędkości 7km/h to w trakcie jazdy zresetowałem tę wartość przyciskiem z manetki i od tej pory pokazuje OK. (sprawdzone na jeździe z tempomatem).
Dzięki za wszelkie info i pozdrawiam.
Miło że nadal są pasjonaci...
Tylko ta sprężyna od diesla... no cóż. Coś za coś. Co do tej średniej prędkości 7km/h to w trakcie jazdy zresetowałem tę wartość przyciskiem z manetki i od tej pory pokazuje OK. (sprawdzone na jeździe z tempomatem).
Dzięki za wszelkie info i pozdrawiam.
Miło że nadal są pasjonaci...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 lis 2019, 15:02
- Imię: Mirosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Legnica
odgrzewam kotleta mam problem z licznikiem, otóż to mam a6 c5 V8 i sobie przeszczepiłem zegary od s6, wszystko przegrane ze starego ale jest problem z radiem RNSE, auto wyłaczone wpisuje pin radia wchodzi, włączam zapłon czyli zegary się odpalają i wywala na radiu wprowadź PIN, wprowadzam na sekunde pojawia się ekran radia gotowego i znów chce pinu
Jest Audi A6 C5 4.2 V8 Avant Quattro - daily
Jest Audi 80 Avant B4 - projekt
Jest Audi 80 B4 1.9 TDI+ Avant - projekt
Night Riders 76
Jest Audi 80 Avant B4 - projekt
Jest Audi 80 B4 1.9 TDI+ Avant - projekt
Night Riders 76