Losowe1 pisze: ↑02 sty 2024, 17:45
Witam,
mam taki problem z Audi A6 C5 2.5 TDI 180KM 2003 rok. Po wyłączeniu zapłonu, po kilku minutach samoczynnie uruchamia sie on ponownie bez kluczyka w stacyjce. Została wymieniona kostka stacyjki jednak to nie rozwiązało problemu. Po wypięciu kostki sytuacja jest dalej taka sama - wszystkie kontrolki się święcą. Czy jest gdzieś jakiś przekaźnik, który mógł się np. skleić?
Lub czy miał ktoś kiedyś podobny problem z samoczynnym włączaniem się zapłonu?
Z góry dziękuje
Półka pod kierownicą ma przekaźniki, m.in. od podania napięcia po zapłonie, kostka stacyjki jest mechaniczna i steruje tylko podaniem sygnałów, nie będziemy przecież od tej małej kostki wymagać, aby miedziane styki w środku przeniosły np. 30A prądu 12V. Jako że napięcie stałe = sklejenie styków jak najbardziej możliwe (brak przejścia przez punkt zerowy, jak w napięciu przemiennym, aby bez łuku wygasić styk łączenia pod aktualnym obciążeniem prądowym).
Google wypluwa masę for i tematów: A6 C5 nie odpala, przekaźnik zapłonu, oznaczenie śrub napięciowych pod kierownicą (tzw. półka z przekaźnikami, stałym plusem, plusem po zapłonie zanikającym w trakcie kręcenie rozrusznikiem, masą).