Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem z elektryką

Elektryka
ODPOWIEDZ
bijacz

Problem z elektryką

Post autor: bijacz » 20 gru 2013, 08:47

Cześć

od jakiegoś czasu mam dziwne problemy z elektryką w aucie. Objawiają się w następujący sposób:

1. Bez włączonego silnika/przekręconego kluczyka w stacyjce radio (RNS-D) gra bez problemu.
2. Na włączonym silniku radio po kilkunastu sekundach cichnie, poprzedza to trzask jakby zwarcia w głośnikach. Wyświetlacz normalnie pokazuje wszystko, nie ma tylko dźwięku.
3. Przestało mi działać podgrzewanie prawego lusterka.
4. Nie działa mi czujnik 'otwarcia' prawych drzwi. Na fisie pokazuje mi zamknięte drzwi, mimo że są otwarte - reszta drzwi pokazywana jest ok.

Nie wiem czy wszystkie awarie nie wystąpiły jednocześnie, ale jest to prawdopodobne i nie zauważyłem tego i nie połączyłem faktów. Co za tym idzie, punkty 3 i 4 to najnowsze obserwacje - wiadomo, rzadziej człowiek używa prawych drzwi kiedy kierownica z lewej strony : ). Wcześniej myślałem że skopane jest radio, byłem u jakichś elektryków i oni twardo twierdzili że to wzmak w subie, odłączyli go, problem na chwile ustał i pojawił się po 2 dniach - było to więc kompletną bzdurą i zapłaciłem za nic.

Moja wiedza o elektryce samochodowej sprowadza się niestety do wiedzy szkolnej, więc dla mnie jedynym wnioskiem (być może błędnym) jaki umiem wyciągnąć jest jakieś zwarcie. Nie mam zaufanego elektryka w Szczecinie, więc mogą mnie skroić jak chcą : ).

I teraz, czy możliwe jest że padł jakiś bezpiecznik? Opuszczanie szyb i podświetlenie guzików/klamek, centralny w prawych drzwiach działa normalnie. Czy jak pada bezpiecznik to informuje o tym FIS ?

Może ktoś z was miał podobny problem?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Problem z elektryką

Post autor: kot919 » 20 gru 2013, 09:04

[quote="bijacz"I teraz, czy możliwe jest że padł jakiś bezpiecznik? Opuszczanie szyb i podświetlenie guzików/klamek, centralny w prawych drzwiach działa normalnie. Czy jak pada bezpiecznik to informuje o tym FIS ?[/quote]
FIS nie informuje o przepalonych bezpiecznikach - musiałbyś je sprawdzić samemu. Jednakże cześć usterek występuje tylko z prawej strony, a bezpieczniki zazwyczaj zabezpieczają cały układ tzn lewą i prawą stronę (wyjątkiem jest oświetlenie zewnętrzne). Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia w jakim stanie są przewody w harmonice prawych drzwi (idące wewnątrz niej). Dość często w tym miejscu dochodzi do uszkodzenia i zwarcia, to mogłoby tłumaczyć brak podgrzewania oraz brak kontrolki otwartych drzwi. Może to również tłumaczyć dlaczego następuje trzask (zwarcie) a później zanik dźwięku (końcówka mocy, a raczej jej zabezpieczenie wyłącza ją chroniąc przed uszkodzeniem)
Możesz też spróbować odłączyć całą wiązkę prawych drzwi i zobaczyć, czy problem przestanie się pojawiać - tylko pamiętaj, że nie będzie działało żadne urządzenie w prawych drzwiach - więc musisz zamykać (ryglować) drzwi ręcznie.

bijacz

Post autor: bijacz » 20 gru 2013, 10:28

Dzięki za odpowiedź, zaczyna to się układać w jakąś logiczną całość : ).

Odsłoniłem wiązkę, ale cholera nic nie widać. Rozumiem że muszę trochę rozbebeszyć drzwi/schowek, żeby się do tego dostać?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 gru 2013, 10:55

bijacz pisze:Odsłoniłem wiązkę, ale cholera nic nie widać.
Przewody zazwyczaj uszkadzają się w miejscach gdzie zaczyna się i kończy harmonika (to miejsca najbardziej narażone podczas otwierania|zamykania drzwi).
bijacz pisze:Rozumiem że muszę trochę rozbebeszyć drzwi/schowek, żeby się do tego dostać?
Jeżeli chcesz odłączyć wiązkę to demontujesz schowek pasażera (zamocowany jest na 5 śrubach na klucz 8mm - trzy pod pokrywą, i dwie od jego spodu w nogach pasażera, dodatkowo jest tam też złącze do lampki oświetlającej przestrzeń po nim - musisz je rozłączyć)
Teraz po prawej stronie będziesz miał osłonę słupka - musisz odkręcić 2 wkręty na śrubokręt krzyżowy (jedna będzie pod plastikową osłoną)
Teraz musisz odczepić (odgiąć) ten element i Twoim oczom ukaże się spora ilość złącz. Nad nimi wszystkimi zauważysz wiązkę wchodzącą w słupek (otulona jest na około takim szarym piankowym elementem). Musisz odłączyć wszystkie wtyczki, do których idzie ta wiązka - w ten sposób odseparujesz samochód od elementów umieszczonych w drzwiach.

Wiem że napisałeś odnośnie podstawowej znajomości elektryki - ale sprawdzenia do wykonania są bardzo proste i myślę, że spokojnie byś sobie z nimi poradził. Musisz tylko mieć jakiś multimetr (miernik) aby sprawdzać napięcie i rezystancję.

bijacz

Post autor: bijacz » 30 gru 2013, 23:00

Winowajcą niedziałającego radia okazał się moduł przekazujący dodatkowe informacje z GPS i Radia na FIS (TCS? TCL?, nie pamiętam jak nazwał to elektryk) - powodował zwarcie.

Tak czy siak, dzięki za pomoc. Zawsze się czegoś człowiek nauczy : ).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja