Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5] Doświetlanie zakrętów

Elektryka
ODPOWIEDZ
Wiscoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 kwie 2010, 18:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiscoo » 13 lut 2014, 11:05

Gdybym miał blisko, oddałbym swoją do testów.

Co do pytania oli12 - fajnie by było, gdyby u Ciebie też zrobić funkcjonalność wyłączania doświetlania powyżej jakiejś prędkości (standardowo jest to 40-45km/h) - wykonalne?

Jeśli chodzi o cenę, nie gra ona aż takiej roli, 80 czy 100 to akurat nieduża różnica, a opcja fajna.:)

Natomiast jeśli chodzi o miejsce - nie doszukałem się wymiarów modułu. Zakładam, że też zamierzasz go opakować w jakąś obudowę. Jakie wymiary przewidujesz?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 lut 2014, 11:11

oli12 pisze:jeszcze jedno pytanie a czy w tym module są zastosowane dodatkowe funkcje takie jak np w opisie tej aukcji?
Można zrobić bardzo dużo, kwestia tego ile chce się poświęcić na to czasu :-)
CLH mam u siebie, więc nie wbudowywałem go w ten moduł. Tak samo zrobiłem rozeznanie jak działają fabryczne systemy, i darowałem sobie funkcję sprawdzenia prędkości.

Aby wprowadzić w/w elementy, musiałbym zastosować inny mikroprocesor, oraz zrobić wcześniej próby aby mieć pewność, ze nie dostarczam Wam bubla.

[ Dodano: 2014-02-13, 11:11 ]
Wiscoo pisze:Natomiast jeśli chodzi o miejsce - nie doszukałem się wymiarów modułu. Zakładam, że też zamierzasz go opakować w jakąś obudowę. Jakie wymiary przewidujesz?
Na chwilę obecną wymiary samego modułu to 30x50x15, jednak na potrzeby montażowe będzie umieszczony na aluminiowym profilu 70x40, który będzie pełnił zadanie przenoszenia ciepła z modułu na metalowy element samochodu (tak najwygodniej to zrobić w C5tce).
Wiscoo pisze:Co do pytania oli12 - fajnie by było, gdyby u Ciebie też zrobić funkcjonalność wyłączania doświetlania powyżej jakiejś prędkości (standardowo jest to 40-45km/h) - wykonalne?
Jasne, że jest to wykonalne, jednakże znowu powstaje problem pomiaru prędkości - i ile w C5 to nie problem (takim modelem dysponuję, i mogę zrobić pomiar u siebie), to znowu nie mam dostępu do C6.

Jeżeli okaże się, że wartości różnią się od siebie, moduł przestanie być uniwersalny :(

Wiscoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 kwie 2010, 18:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiscoo » 13 lut 2014, 11:29

To wymiary całości 40x70x15?

W C5 jest canbus, czy nie? To chyba pierwsza różnica/przeszkoda, jeśli nie ma.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 lut 2014, 12:55

Wiscoo pisze:To wymiary całości 40x70x15?
Tak dokładnie - takie jest założenie, jednak jeżeli będzie to problem, można pokombinować z ich zmniejszeniem :-)
Wiscoo pisze:W C5 jest canbus, czy nie? To chyba pierwsza różnica/przeszkoda, jeśli nie ma.
W C5 do 2001 była prędkość przekazywana napięciowo, następnie od 2001 roku był ten sygnał rozdysponowany przez CAN. Nie wiem czy protokół CAN jest taki sam dla C5 i C6 (przynajmniej jeżeli chodzi o prędkość)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 13 lut 2014, 13:01

Piotrze a czy moduł można połączyć z Coming Leaving Home? Tak żeby to było w jednym opakowaniu i nie koniecznie tylko po zmierzchu?
Warsztat, naprawy Audi A6.

Wiscoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 kwie 2010, 18:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiscoo » 13 lut 2014, 13:01

No tak mi się wydawało - to robisz pod C5 CAN bus? Jeśli tak, to na pewno podstawowe funkcje zahaczające o ECU i immobilizer są takie same. Nie wiem jak z systemami audio (wątpię), ale one raczej nie są nam do niczego potrzebne.
Nie wiem też, czy kodowanie impulsów z prędkościomierzy jest takie same - tutaj bym się obawiał, bo nawet interfejsy pomiędzy zegarami są różne i w wielu wypadkach nieprzeszczepialne. Może wypowie się tu ktoś, kto sobie przełożył zegar z monochromu na kolorowy w C6.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 lut 2014, 13:08

szalony pisze:Piotrze a czy moduł można połączyć z Coming Leaving Home? Tak żeby to było w jednym opakowaniu i nie koniecznie tylko po zmierzchu?
Jutro przy okazji projektowania płytki skalkuluje jak by to mogło wyglądać (sterowanie i regulacja czasu świecenia)
Wiscoo pisze:No tak mi się wydawało - to robisz pod C5 CAN bus?
Na chwilę obecną w module nie ma obsługi CANbus, bo była mi nie potrzebna (na razie przeciwmgielne są wyzwalane z kierunkowskazów). W przyszłości planuję dołączyć do modułu sygnały z CANbusa, dotyczące kąta skrętu kierownicy, po to aby moduł zachowywał się jak w ori (tylko nie wiem kiedy się za to zabiorę, bo mam jeszcze masę innych rzeczy do ogarnięcia <okok> )

Wiscoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 28 kwie 2010, 18:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiscoo » 13 lut 2014, 13:18

A czy zamawiając od Ciebie teraz moduł można liczyć na jego aktualizacje? Chyba nie, bo każda funkcjonalność nowa będzie się wiązała ze zmianą architektury układu?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 13 lut 2014, 13:23

kot919 pisze: szalony napisał/a:
Piotrze a czy moduł można połączyć z Coming Leaving Home? Tak żeby to było w jednym opakowaniu i nie koniecznie tylko po zmierzchu?

Jutro przy okazji projektowania płytki skalkuluje jak by to mogło wyglądać (sterowanie i regulacja czasu świecenia)
Było by fajnie :> <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 15 lut 2014, 18:15

A czy zamawiając od Ciebie teraz moduł można liczyć na jego aktualizacje? Chyba nie, bo każda funkcjonalność nowa będzie się wiązała ze zmianą architektury układu?
I tak i nie, gdyż myślałem o dołożeniu do niego po prostu drugiego modułu, którego zadaniem byłaby pobieranie danych z CAN i dostarczenie ich dalej w postaci napięcia (komendy +12V). Wolę to podzielić na 2 moduły, bo jak pisałem wcześniej nie robiłem jeszcze nic na CAN, a zanim podepnę jakiś moduł oparty na tej architekturze wolałbym przetestować go w warunkach laboratoryjnych aby niczego nie uszkodzić :-) ... To z kolei może troszkę potrwać, gdyż elektronikę konstruuje w wolnym czasie, a jak wiadomo w dzisiejszych czasach tego brakuje najbardziej :(

[ Dodano: 2014-02-15, 18:15 ]
Witajcie

Mały update - dziś udało mi się skończyć projektować płytkę. Wygląda ona tak:

Obrazek

Udało mi się zaimplementować obsługę CLH (potencjometr do wyboru czasu + zworka do wyboru włączenie świateł przeciwmgielnych, bądź zewnętrznego przekaźnika)

Jeszcze muszę przejrzeć czy na pewno wszystko podpiąłem dobrze pod uC, i w pn wyślę do realizacji :-)

Będę aktualizował temat w miarę rozwoju projektu <okok>

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 28 lut 2014, 20:26

kot919 pisze:Będę aktualizował temat w miarę rozwoju projektu

Jakieś postępy ??
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 28 lut 2014, 21:58

Jakieś postępy ??
Materiały już zamówione :-) ... w poniedziałek puszczam płytkę PCB (padł mi komp, i miałem problemy aby odpalić projekt na innym - biblioteki itp).

W między czasie muszę przepisać program na większy mikroprocesor (teraz mam Attiny13, a ze względu na zapotrzebowanie na CLH muszę zastosować Atmega8). Ale liczę że przed przyjściem płytki odpalę go na wersji testowej :D

Będę informował.

Pozdrawiam
Piotr

oli12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 01 lut 2013, 11:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: oli12 » 28 lut 2014, 22:15

dawaj dawaj <cwaniak> ludziska czekają <okok>
B4 2.8 V6
A6 2.8 V6 Quattro
MERCEDES A-klasa 1.6
A6-C5 2.4 ośka :( jest
KIA RIO 2015

Komandosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 25 gru 2012, 10:52
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Komandosik » 02 mar 2014, 01:54

Ja tez chetnie zamontuje to do siebie. mam nadzieje ze samo zamontowanie ustrojstwa nie bedzie zbyt ciezkie? 80zł to rozsądna cena :)

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 02 mar 2014, 16:35

Piotrze jeden Twój projekt już testuje z powodzeniem i bardzo umila jazdę w C5. Drugi chętnie zakupię ;)

I teraz powiedz mi jak będzie wyglądała opcja CLH ? Tzn. co będzie się zapalać w tym momencie ? Tylko przeciwmgielne ? Czy wsteczny też wchodzi w grę ?

Da radę zrobić doświetlanie tak by nie działało tylko z kierunków a z kąta skrętu ? Bo np. jadąc w trasie przydałby się taki bajer, żeby doświetlało kąt np. powyżej 50-60 st.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja