Witam, ja mam takie pytanko co do ładowania- u mnie jest dziwna sprawa odpalając autko zimne (rano) wskaźnik ładowania jest sporo poza kreską 14V natomiast jak się zagrzeje po paru minutach lub jak jest gorąco na dworze- spada trochę poniżej tej granicy 14V. Pytanie brzmi czy to jest normalna sprawa czy też coś się dzieje z alternatorem?, dodam jeszcze że 3 tyg temu wymieniałem akumulator bo padł, ale miał już 5lat więc być może miał prawo..
Po pomiarze voltomierzem wynika iż wskaźnik na liczniku pokazuje dobrze- idealnie rano 14.4-14,1 później po zagrzaniu nawet na wyższych obrotach 13,8
czy mam problem z alternatorem AUDI A6 C5 2.4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 lip 2012, 00:11
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 lip 2012, 00:11
- Lokalizacja: Częstochowa
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Też zauważyłem u siebie zależność wartości napięcia ładowania od temperatury zewnętrznej.
Im cieplej tym wskazówka poniżej 14 V.
Niby zgadza się to z charakterystyką alternatora, tylko teraz pytanie do jakiej temperatury w lato taki alternator potrafi się nagrzać ? Gdyby zmierzyć pirometrem/termometrem po przejechaniu kilku km odpowiedź była by prosta i można by było przyrównać do poniższego wykresu.
![Obrazek]()
Im cieplej tym wskazówka poniżej 14 V.
Niby zgadza się to z charakterystyką alternatora, tylko teraz pytanie do jakiej temperatury w lato taki alternator potrafi się nagrzać ? Gdyby zmierzyć pirometrem/termometrem po przejechaniu kilku km odpowiedź była by prosta i można by było przyrównać do poniższego wykresu.
Też to zauważyłem w swoim aucie.xoslox pisze:Im cieplej tym wskazówka poniżej 14 V.
Korzystając z okazji zregenerowałem alternator (łącznie z nowym regulatorem napięcia z ASO), posprawdzałem wiązkę, masy, akumulator a nadal efekt spadku napięcia w wyższych temperaturach jest widoczny. Ludzie w warsztacie zajmującym się tylko Audi pomierzyli i stwierdzili że to norma. Zostało mi jeszcze jedno: wymiana napinacza paska. Zobaczę czy jakaś różnica będzie
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 lip 2012, 00:11
- Lokalizacja: Częstochowa
Witam
mam problem mianowicie posiadam audi a6 c5 automat
caly dzien na plazy zostalo wlaczone cb radio padl akumlator auto odpalone na kable pojezdzilem 2 dni kolejny wyjazd na plaze i znowu pada akumlator po powrocie do domu ladowanie akumlatora sprawdzanie miernikiem akumlator dobry ladowanie 13v po wlaczeniu klimy 12,8 czy to normalne i teraz najlepsze jade w trase 1200km pod koniec trasy obrotomież i predkosciomiez opadaja i sie podnasza zatrzymalem sie na chwile nie gasilem auta wskaznik ładowania spadl prawie do 8 ten w liczniku zapalily sie kontrolki esp i abs ruszylem dalej kontrolki zgasly ale liczniki szleja po chwili jazdy spokój dojezdzam na miejsce wynosze torby wracam po 1h akumlator padniety dzis odpalilem na kable ruszylem po przejechaniu 5 km licziki szaleja kontrolki sie pala znowu te same esp i abs( ladowanie na zegarze bylo na pocztku po odpaleni ponad 12 ) po chwili ladowanie spada na 8 zapala sie ladowanie zjezdzam szybko na parking samochod slabnie przelanczam skrzynie na pozycje P probuje gazowac nic zegary zatrzymay sie na 70km obrotomierz na 3 tys samochog gasnie w miejscu kilometrow pojawilo sie cos takiego napis Fuson bodajrze co to jest co mam ztym zrobic?????jestem za granica i niemam pojecia:((
mam z nim problem z podswietlaniem kabiny wczesniej pisalem o tym czy to jest z tym zwiazane prosze o pomoc pozdrawiam
mam problem mianowicie posiadam audi a6 c5 automat
caly dzien na plazy zostalo wlaczone cb radio padl akumlator auto odpalone na kable pojezdzilem 2 dni kolejny wyjazd na plaze i znowu pada akumlator po powrocie do domu ladowanie akumlatora sprawdzanie miernikiem akumlator dobry ladowanie 13v po wlaczeniu klimy 12,8 czy to normalne i teraz najlepsze jade w trase 1200km pod koniec trasy obrotomież i predkosciomiez opadaja i sie podnasza zatrzymalem sie na chwile nie gasilem auta wskaznik ładowania spadl prawie do 8 ten w liczniku zapalily sie kontrolki esp i abs ruszylem dalej kontrolki zgasly ale liczniki szleja po chwili jazdy spokój dojezdzam na miejsce wynosze torby wracam po 1h akumlator padniety dzis odpalilem na kable ruszylem po przejechaniu 5 km licziki szaleja kontrolki sie pala znowu te same esp i abs( ladowanie na zegarze bylo na pocztku po odpaleni ponad 12 ) po chwili ladowanie spada na 8 zapala sie ladowanie zjezdzam szybko na parking samochod slabnie przelanczam skrzynie na pozycje P probuje gazowac nic zegary zatrzymay sie na 70km obrotomierz na 3 tys samochog gasnie w miejscu kilometrow pojawilo sie cos takiego napis Fuson bodajrze co to jest co mam ztym zrobic?????jestem za granica i niemam pojecia:((
mam z nim problem z podswietlaniem kabiny wczesniej pisalem o tym czy to jest z tym zwiazane prosze o pomoc pozdrawiam