Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Czerwony wykrzyknik w nawiasie na FIS

Elektryka
baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Czerwony wykrzyknik w nawiasie na FIS

Post autor: baldman » 05 lis 2013, 21:06

Nie dawno zakupiłem samochód. Od kupna do wymiany filtrów, oleju itp. zrobiłem jakieś 400 - 500 km, w tym czasie nie zauważyłem żadnych problemów.
Jako, że już przy zakupie auto miało problem z odpalaniem wiedziałem, że muszę wymienić akumulator.
Mimo że akumulator był słaby że czasami nie chciał zakręcić nawet a kontrolki przygasały nie było żadnego komunikatu na FIS.
Wymieniłem akumulator, po 3 - 4 odpaleniach samochodu na drugi dzień pojawiło się takie coś



Pojawia się to nie przy każdym odpaleniu, ale w zdecydowanej większości. Jak przekręcę na zapłon to po chwili pojawia się taki komunikat. Wykrzyknik jest bardzo długo, jak odpalę auto to w miarę szybko znika.
Podczas dłuższej podróży potrafi się pojawić podczas jazdy, jak nawet nie wciskam hamulca.
ÂŁadowanie jest ok:
Stan spoczynku 12,65V, odpalenie z wolnymi obrotami, średnie obciążenie (światła mijania, radio) 13,9 - 14V, wolne obroty, klima, mijania, długie, radio - 13,8V. Dobra to są wartości.

Podczas jazdy ładowanie pokazuje na liczniku ponad 14V.

Dwa razy pojawił mi się błąd:
18010 - power supply terminal 30: voltage too low, P1602 - 002 Lower limit exceeded - intermittent - ten bład już mi się pojawia drugi raz. Czy on może mieć związek z wykrzyknikiem, dodam, że auto jeździ głównie po trasach więc aku doładowany.
da się go skaskować i nie po każdej jeździe wyskakuje.

W miejsce oryginalnego aku vw varta 72 Ah zakupiłem 74 Ah również Varty.
ABS działa i nie ma błędów, poziom płynu hamulcowego jest OK

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 05 lis 2013, 21:21

baldman, jeśli to nie problem z napięciem, to sprawdź poziom płynu hamulcowego i dolej troszeczkę...

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 05 lis 2013, 21:28

Znaczy napisałem jakie ma napięcia. Bo wg mnie to chyba mieszczą się w normie. Ale mogę się mylić.
Najgorzej że nie ma żadnego śladu w komputerze. Doleje płynu z ciekawości.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 05 lis 2013, 21:43

baldman pisze:Doleje płynu z ciekawości.
Dolej i daj znać...

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 06 lis 2013, 21:36

Zanim dolejesz sprawdz czy klocki nie sa zjechane. Czesto bywa tak ze poziom plynu wlasnie opada poniewaz klocki sa juz na wykonczeniu i wtedy tloczki sa daleko wysuniete

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 06 lis 2013, 21:43

Klocki sprawdzane, mechanik stwierdził że spokojnie oblecą sezon ostrzejszej jazdy. Ale tak myślę że klocki maja w rożnym miejscu czujniki i może już tak szybko są czujniki. Tyle, że dziwne że to przy odpalaniu i później na trasie się pokazuje nawet jak nie hamuje. widocznie może co jakiś czas ma przypominać. Jutro doleje płynu.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 06 lis 2013, 21:47

To nie ma nic wspolniego z czujnikami. Od czujnikow jest zolta kontrolka. A sprawdzal tez klocki od wewnatrz?

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 06 lis 2013, 21:55

Nie od wewnątrz nie tylko grubość okładzin.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 06 lis 2013, 22:54

Jeszcze raz pytanie kolegi schiller, tylko bardziej przejrzyście :) - a sprawdzał też grubość okładzin klocków od wewnętrznej strony tarczy ?? Zwykle one zużywają się szybciej i może być spora różnica grubości pomiędzy wewnątrz i zewnątrz - wpływ bezpośredniego nacisku tłoczka na wewnętrzny klocek <okok>

 

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 07 lis 2013, 11:54

Nie zrozumiałem. Zapytam go bo nie wiem. Ewentualnie po weekendzie sam sprawdzę.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 07 lis 2013, 12:15

baldman pisze:ÂŁadowanie jest ok:

Stan spoczynku 12,65V, odpalenie z wolnymi obrotami, średnie obciążenie (światła mijania, radio) 13,9 - 14V, wolne obroty, klima, mijania, długie, radio - 13,8V. Dobra to są wartości.



Podczas jazdy ładowanie pokazuje na liczniku ponad 14V.
Tu nie chodzi o to jakie jest napięcie ładowania i w stanie spoczynku. Obserwuj wskazówkę Voltomierza w momencie odpalania, a dokładnie do ilu spada Volt przy porannym odpalaniu.

Pompa ABS wymaga napięcia powyżej 10,5 V i dokonuje diagnozy przez pierwsze 2s po odpaleniu i jeśli w tym czasie wskazówka spadnie Ci poniżej to może walić po oczach czerwonym wykrzyknikiem.

Wielu użytkowników na forum już miało taki objaw przy kończącym się akumulatorze. Także jeśli sprawdzisz już cały układ hamulcowy i okaże się, że jest OK to główne podejrzenie spada wtedy na akumulator. Ale przed wymianą warto podmienić na inny (sprawny) i wtedy czekać czy wykrzyknik się pokaże ;)

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 07 lis 2013, 12:37

Witam też ostatnio zapalił mi się ten wykrzyknik tylko że nawalił mi czujnik abs-u prawy przód czy to będzie przyczyna tego wykrzyknika ?
Mati

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 lis 2013, 12:43

Mati86 pisze:Witam też ostatnio zapalił mi się ten wykrzyknik tylko że nawalił mi czujnik abs-u prawy przód czy to będzie przyczyna tego wykrzyknika ?
Podłącz VCDS/VAS i będziesz wiedział <okok>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 07 lis 2013, 12:55

Mati86 pisze:Witam też ostatnio zapalił mi się ten wykrzyknik tylko że nawalił mi czujnik abs-u prawy przód czy to będzie przyczyna tego wykrzyknika ?
Przy awarii ABSu też zapala się czerwony wykrzyknik, ale towarzyszą temu dodatkowe pomarańczowe kontrolki ABS, ASR/ESP.

Odsyłam po info do tego tematu: viewtopic.php?t=61208

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 07 lis 2013, 12:55

w sobotę będę mógł to dopiero zrobić jak pojadę do znajomego wymienić czujnik bo jest na pewno uszkodzony
Mati

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl