Czerwony wykrzyknik w nawiasie na FIS
Czerwony wykrzyknik w nawiasie na FIS
Nie dawno zakupiłem samochód. Od kupna do wymiany filtrów, oleju itp. zrobiłem jakieś 400 - 500 km, w tym czasie nie zauważyłem żadnych problemów.
Jako, że już przy zakupie auto miało problem z odpalaniem wiedziałem, że muszę wymienić akumulator.
Mimo że akumulator był słaby że czasami nie chciał zakręcić nawet a kontrolki przygasały nie było żadnego komunikatu na FIS.
Wymieniłem akumulator, po 3 - 4 odpaleniach samochodu na drugi dzień pojawiło się takie coś
Pojawia się to nie przy każdym odpaleniu, ale w zdecydowanej większości. Jak przekręcę na zapłon to po chwili pojawia się taki komunikat. Wykrzyknik jest bardzo długo, jak odpalę auto to w miarę szybko znika.
Podczas dłuższej podróży potrafi się pojawić podczas jazdy, jak nawet nie wciskam hamulca.
ÂŁadowanie jest ok:
Stan spoczynku 12,65V, odpalenie z wolnymi obrotami, średnie obciążenie (światła mijania, radio) 13,9 - 14V, wolne obroty, klima, mijania, długie, radio - 13,8V. Dobra to są wartości.
Podczas jazdy ładowanie pokazuje na liczniku ponad 14V.
Dwa razy pojawił mi się błąd:
18010 - power supply terminal 30: voltage too low, P1602 - 002 Lower limit exceeded - intermittent - ten bład już mi się pojawia drugi raz. Czy on może mieć związek z wykrzyknikiem, dodam, że auto jeździ głównie po trasach więc aku doładowany.
da się go skaskować i nie po każdej jeździe wyskakuje.
W miejsce oryginalnego aku vw varta 72 Ah zakupiłem 74 Ah również Varty.
ABS działa i nie ma błędów, poziom płynu hamulcowego jest OK
Jako, że już przy zakupie auto miało problem z odpalaniem wiedziałem, że muszę wymienić akumulator.
Mimo że akumulator był słaby że czasami nie chciał zakręcić nawet a kontrolki przygasały nie było żadnego komunikatu na FIS.
Wymieniłem akumulator, po 3 - 4 odpaleniach samochodu na drugi dzień pojawiło się takie coś
Pojawia się to nie przy każdym odpaleniu, ale w zdecydowanej większości. Jak przekręcę na zapłon to po chwili pojawia się taki komunikat. Wykrzyknik jest bardzo długo, jak odpalę auto to w miarę szybko znika.
Podczas dłuższej podróży potrafi się pojawić podczas jazdy, jak nawet nie wciskam hamulca.
ÂŁadowanie jest ok:
Stan spoczynku 12,65V, odpalenie z wolnymi obrotami, średnie obciążenie (światła mijania, radio) 13,9 - 14V, wolne obroty, klima, mijania, długie, radio - 13,8V. Dobra to są wartości.
Podczas jazdy ładowanie pokazuje na liczniku ponad 14V.
Dwa razy pojawił mi się błąd:
18010 - power supply terminal 30: voltage too low, P1602 - 002 Lower limit exceeded - intermittent - ten bład już mi się pojawia drugi raz. Czy on może mieć związek z wykrzyknikiem, dodam, że auto jeździ głównie po trasach więc aku doładowany.
da się go skaskować i nie po każdej jeździe wyskakuje.
W miejsce oryginalnego aku vw varta 72 Ah zakupiłem 74 Ah również Varty.
ABS działa i nie ma błędów, poziom płynu hamulcowego jest OK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Klocki sprawdzane, mechanik stwierdził że spokojnie oblecą sezon ostrzejszej jazdy. Ale tak myślę że klocki maja w rożnym miejscu czujniki i może już tak szybko są czujniki. Tyle, że dziwne że to przy odpalaniu i później na trasie się pokazuje nawet jak nie hamuje. widocznie może co jakiś czas ma przypominać. Jutro doleje płynu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Tu nie chodzi o to jakie jest napięcie ładowania i w stanie spoczynku. Obserwuj wskazówkę Voltomierza w momencie odpalania, a dokładnie do ilu spada Volt przy porannym odpalaniu.baldman pisze:ÂŁadowanie jest ok:
Stan spoczynku 12,65V, odpalenie z wolnymi obrotami, średnie obciążenie (światła mijania, radio) 13,9 - 14V, wolne obroty, klima, mijania, długie, radio - 13,8V. Dobra to są wartości.
Podczas jazdy ładowanie pokazuje na liczniku ponad 14V.
Pompa ABS wymaga napięcia powyżej 10,5 V i dokonuje diagnozy przez pierwsze 2s po odpaleniu i jeśli w tym czasie wskazówka spadnie Ci poniżej to może walić po oczach czerwonym wykrzyknikiem.
Wielu użytkowników na forum już miało taki objaw przy kończącym się akumulatorze. Także jeśli sprawdzisz już cały układ hamulcowy i okaże się, że jest OK to główne podejrzenie spada wtedy na akumulator. Ale przed wymianą warto podmienić na inny (sprawny) i wtedy czekać czy wykrzyknik się pokaże

- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Przy awarii ABSu też zapala się czerwony wykrzyknik, ale towarzyszą temu dodatkowe pomarańczowe kontrolki ABS, ASR/ESP.Mati86 pisze:Witam też ostatnio zapalił mi się ten wykrzyknik tylko że nawalił mi czujnik abs-u prawy przód czy to będzie przyczyna tego wykrzyknika ?
Odsyłam po info do tego tematu: viewtopic.php?t=61208