Ma to sens, ale ja nie musze odpalać auta, żeby się pojawił. Na samym zapłonie to wyskakuje. Czy odpalę auto czy nie. Nie wiem czy przy odpalaniu jak jest rozruch silnika wlaśnie wskazówka nie leci poniżej 10Vxoslox pisze:Tu nie chodzi o to jakie jest napięcie ładowania i w stanie spoczynku. Obserwuj wskazówkę Voltomierza w momencie odpalania, a dokładnie do ilu spada Volt przy porannym odpalaniu.baldman pisze:ÂŁadowanie jest ok:
Stan spoczynku 12,65V, odpalenie z wolnymi obrotami, średnie obciążenie (światła mijania, radio) 13,9 - 14V, wolne obroty, klima, mijania, długie, radio - 13,8V. Dobra to są wartości.
Podczas jazdy ładowanie pokazuje na liczniku ponad 14V.
Pompa ABS wymaga napięcia powyżej 10,5 V i dokonuje diagnozy przez pierwsze 2s po odpaleniu i jeśli w tym czasie wskazówka spadnie Ci poniżej to może walić po oczach czerwonym wykrzyknikiem.
Wielu użytkowników na forum już miało taki objaw przy kończącym się akumulatorze. Także jeśli sprawdzisz już cały układ hamulcowy i okaże się, że jest OK to główne podejrzenie spada wtedy na akumulator. Ale przed wymianą warto podmienić na inny (sprawny) i wtedy czekać czy wykrzyknik się pokaże
Czerwony wykrzyknik w nawiasie na FIS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie ma to sensu bo wlasnie przy niewlasciwym napieciu (moze tez byc za duze) zapalaja sie jeszcze inne kontrolki. Poza tym napiecie przy rozruchu moze nawet spasc do 8V i jest to normalne. Ponizej nie powinno! Uwiez mi ze masz zjechane hamulce. A i jeszcze jedno hamulcow nie sprawdza sie jak pan kaziu robi na oko tylko mierzy. Kazda tarcza i klocek maja swoja min wartosc. Wyslij mi vin to ci sprawdze jakie to sa w twoim przypadku wartosci.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
schiller, skoro to nie ma sensu to powiedz dlaczego juz w 2 autach po wymianie aku czerwony wykrzyknik nie wyskakuje przy porannym odpalaniu i dlaczego niejednemu uzytkownikowi na forum tez podmiana aku rozwiazala ten problem ?
Fakt u kolegi skoro wyskakuje w roznych momentach (nie przy odpalaniu) to raczej aku to nie bedzie, nalezaloby sie skupic na ukladzie hamulcowym.
Fakt u kolegi skoro wyskakuje w roznych momentach (nie przy odpalaniu) to raczej aku to nie bedzie, nalezaloby sie skupic na ukladzie hamulcowym.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
u mnie przy słabym aku tylko był sygnał dźwiękowy przy odpalaniu i nie zapalała się żadna kontrolka więc zanim doszedłem co i jak to trochę czasu zeszło.
kolego baldman a może twój mechanik tak się skupił na sprawdzaniu grubości okładzin, że przeoczył urwany przewód od czujnika i może on czasem styka
kolego baldman a może twój mechanik tak się skupił na sprawdzaniu grubości okładzin, że przeoczył urwany przewód od czujnika i może on czasem styka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dolałem płynu na max i nic dalej jest wykrzyknik.
Teraz mam głównie po odpaleniu, na samym zapłonie raczej się nie pokazuje. Robiłem ostatnio małą trasę to w jedną strone na 220 km pokazał się chyba 3 razy a spowrotem tylko raz wyskoczył.
Wtedy nie hamowałem. Odpiałem właśnie całekim czujnik w zbiorniku hamulca ale też od razu świeci wykrzyknik. Psiknałem płynem na poprawę styków. Czy tam mają byc jakieś wartości na tym przewodzie??
Jeszcze mam za niski poziom oleju we wspomaganiu kierownicy. Tak to chyba jest oznaczone, ale tam nie ma chyba czujnika żadnego.
[ Dodano: 2013-11-13, 21:16 ]
Poziom płynu wspomagania uzupełniłem.
Nic nie pomogło.
Za każdym razem przy odpaleniu wykrzyknik się pojawia. Raz się nie pojawił jak auto stało krzywo, dość mocno. Ale nie wiem czy tak jest zawsze.
Teraz mam głównie po odpaleniu, na samym zapłonie raczej się nie pokazuje. Robiłem ostatnio małą trasę to w jedną strone na 220 km pokazał się chyba 3 razy a spowrotem tylko raz wyskoczył.
Wtedy nie hamowałem. Odpiałem właśnie całekim czujnik w zbiorniku hamulca ale też od razu świeci wykrzyknik. Psiknałem płynem na poprawę styków. Czy tam mają byc jakieś wartości na tym przewodzie??
Jeszcze mam za niski poziom oleju we wspomaganiu kierownicy. Tak to chyba jest oznaczone, ale tam nie ma chyba czujnika żadnego.
[ Dodano: 2013-11-13, 21:16 ]
Poziom płynu wspomagania uzupełniłem.
Nic nie pomogło.
Za każdym razem przy odpaleniu wykrzyknik się pojawia. Raz się nie pojawił jak auto stało krzywo, dość mocno. Ale nie wiem czy tak jest zawsze.
Jakby ktoś wiedział jak co jest po kolei sprawdzane to byłoby łatwiej.
U mnie ogólnie na wyświetlaczu pojawia się już napis OK po odpaleniu, czyli jakby wszystko sprawdził i nagle czerwony wykrzyknik. Pojawia się on u mnie przy około 85% odpaleń samochodu.
Czy ktoś wie jak sprawdzić czujnik poziomu płynu hamulcowego. Bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć.
U mnie ogólnie na wyświetlaczu pojawia się już napis OK po odpaleniu, czyli jakby wszystko sprawdził i nagle czerwony wykrzyknik. Pojawia się on u mnie przy około 85% odpaleń samochodu.
Czy ktoś wie jak sprawdzić czujnik poziomu płynu hamulcowego. Bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Na jednym konektorze (przewód brązowy) powinieneś mieć GND, na drugim natomiast powinien pojawić się sygnał GND jak (i teraz nie wiem - albo jak jest płyn, albo jak go nie ma). Pomiędzy czujnikiem, a licznikiem jest jeszcze 10pin purpurowe złącze w lewym słupku w nogach kierowcy. Być może jego styki są zaśniedziałe stąd problem. Możliwe też, że 'wypiął' się styk w liczniku (te złącza są dziwnie zagniatane - a właściwie 'zacinane').baldman pisze:Czy ktoś wie jak sprawdzić czujnik poziomu płynu hamulcowego. Bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć.
Na początek zobacz czy na jednym konektorze jest GND (przewód brązowy) a później spróbuj zrobić 'zworkę' przewodem pomiędzy dwoma konektorami.
Możesz sprawdzić miernikiem także jak się zachowuje czujnik - tzn kiedy będzie 'zwierał' dwa styki, a kiedy będzie ustawiał 'przerwę' między nimi
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Miałeś standardowy problem z aku - natomiast nie wiem czy zauważyłeś, Kolega ma ten problem zanim jeszcze uruchomi samochód - tzn nie ma żadnych spadków napięć w samochodzie - chyba że uruchamia się coś o czym nie mamy pojęcia i powoduje chwilowy spadek napięcia na sterowniku ABSgutek2525 pisze:U mnie pomogła wymiana aku na nowy. Nie przy każdym odpaleniu zapalał się wykrzyknik i pisk ale się zapalał. i kręcił słabawo i wskazówka spadała do 8V nawetciężko było wymyślić jak podtrzymać napięcie żeby radia nie rozkodować (brak kodu) ale się udało

Na razie udało mi się sprawdzić tylko coś takiego:
- na brązowym jest GND
- jak dam zworkę, czy odepnę czujnik - wykrzyknik się pojawia
Po wyciągnięciu zworki wpiąłem do czujnika. 4 razy pod rząd odpalałem i nic, nie pojawił się. Po godzince czasu znowu wrócił.
W wolnej chwili sprawdzę powrotny kabel jak będzie wpięty do czujnika co się dzieje, czy idzie na niego masa czy też nie.
[ Dodano: 2013-11-18, 22:32 ]
Ponieważ dość tajemniczy jest ten czujnik i nie wiem jak go można zmierzyć, a auto na wypiętym kablu zgłasza również ten błąd to pewnie kupię cały zbiornik i tyle.
Bo nie mam już pomysłów. Skoro to jest od hamulców (nie od klocków) i ten czujnik łączy się tylko z licznikiem to tylko on zostaje podejrzany.
[ Dodano: 2013-12-19, 18:41 ]
Po rozmowie z jednym z warsztatów zasugerowano mi problem pompy ABS.
?e tam były problemy z jej działaniem i problem zimnych lutów.
Poszukałem po sieci i znalazłem ciekawą instrukcję.
Z niej wynika że te mignięcia wykrzyknika to za słabe napięcie na sterowniku pompy. Czy to możliwe.
[ Dodano: 2014-02-04, 12:41 ]
Po długiej przerwie zakupiłem używany zbiornik z czujnikiem.
Rozebrałem go żeby sprawdzić jak to cudo działa.
Jest to zwykły czujnik reagujący na magnes. W zbiorniku jest kulka razem z wahadłem.
Czujnik prawidłowo działający robi zwarcie, jeżeli zbliży się magnes.
Do czujnika dociera masa, po zbliżeniu się kulki (w przypadku niskiego stanu płynu lub jego braku) masa wraca do licznika.
Niedługo będę go montował.
Czujnik można wymontować bez rozbierania zbiornika. Od spodu wciska się zaczep i wysuwa. Żaden płyn nie wyleci.
[ Dodano: 2014-02-12, 22:45 ]
Czy może to byc problem z lutami na pompie ABS, stała usterka.
Symbol na pompie ABS u mnie to:
0265225121, 4b0614517h
Znalazłem filmiki na necie, że coś nie łączy
- na brązowym jest GND
- jak dam zworkę, czy odepnę czujnik - wykrzyknik się pojawia
Po wyciągnięciu zworki wpiąłem do czujnika. 4 razy pod rząd odpalałem i nic, nie pojawił się. Po godzince czasu znowu wrócił.
W wolnej chwili sprawdzę powrotny kabel jak będzie wpięty do czujnika co się dzieje, czy idzie na niego masa czy też nie.
[ Dodano: 2013-11-18, 22:32 ]
Ponieważ dość tajemniczy jest ten czujnik i nie wiem jak go można zmierzyć, a auto na wypiętym kablu zgłasza również ten błąd to pewnie kupię cały zbiornik i tyle.
Bo nie mam już pomysłów. Skoro to jest od hamulców (nie od klocków) i ten czujnik łączy się tylko z licznikiem to tylko on zostaje podejrzany.
[ Dodano: 2013-12-19, 18:41 ]
Po rozmowie z jednym z warsztatów zasugerowano mi problem pompy ABS.
?e tam były problemy z jej działaniem i problem zimnych lutów.
Poszukałem po sieci i znalazłem ciekawą instrukcję.
Z niej wynika że te mignięcia wykrzyknika to za słabe napięcie na sterowniku pompy. Czy to możliwe.
[ Dodano: 2014-02-04, 12:41 ]
Po długiej przerwie zakupiłem używany zbiornik z czujnikiem.
Rozebrałem go żeby sprawdzić jak to cudo działa.
Jest to zwykły czujnik reagujący na magnes. W zbiorniku jest kulka razem z wahadłem.
Czujnik prawidłowo działający robi zwarcie, jeżeli zbliży się magnes.
Do czujnika dociera masa, po zbliżeniu się kulki (w przypadku niskiego stanu płynu lub jego braku) masa wraca do licznika.
Niedługo będę go montował.
Czujnik można wymontować bez rozbierania zbiornika. Od spodu wciska się zaczep i wysuwa. Żaden płyn nie wyleci.
[ Dodano: 2014-02-12, 22:45 ]
Czy może to byc problem z lutami na pompie ABS, stała usterka.
Symbol na pompie ABS u mnie to:
0265225121, 4b0614517h
Znalazłem filmiki na necie, że coś nie łączy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ja z wykrzyknikiem też tak miałem.. na poczatku przy odpalaniu się włanczał ,później jak robiłem trasy to na trasach się pare razy zapalił ,a po 2 miesiącach do tego wykrzyknika doszła konrolka ABS i teraz świeci mi abs,wykrzyknik i abs nie robi... podpinałem pod 3 różne kompy i nie wykrywa wogóle absu i wszyscy mówią to samo.. sterownik do wymiany.. więc kolego szykuj się na podobny problem..
u mnie W RZeszowie gadają za zrobienie tego 500zł..
