Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Czerwony wykrzyknik w nawiasie na FIS

Elektryka
baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 07 lis 2013, 13:15

xoslox pisze:
baldman pisze:ÂŁadowanie jest ok:

Stan spoczynku 12,65V, odpalenie z wolnymi obrotami, średnie obciążenie (światła mijania, radio) 13,9 - 14V, wolne obroty, klima, mijania, długie, radio - 13,8V. Dobra to są wartości.



Podczas jazdy ładowanie pokazuje na liczniku ponad 14V.
Tu nie chodzi o to jakie jest napięcie ładowania i w stanie spoczynku. Obserwuj wskazówkę Voltomierza w momencie odpalania, a dokładnie do ilu spada Volt przy porannym odpalaniu.

Pompa ABS wymaga napięcia powyżej 10,5 V i dokonuje diagnozy przez pierwsze 2s po odpaleniu i jeśli w tym czasie wskazówka spadnie Ci poniżej to może walić po oczach czerwonym wykrzyknikiem.

Wielu użytkowników na forum już miało taki objaw przy kończącym się akumulatorze. Także jeśli sprawdzisz już cały układ hamulcowy i okaże się, że jest OK to główne podejrzenie spada wtedy na akumulator. Ale przed wymianą warto podmienić na inny (sprawny) i wtedy czekać czy wykrzyknik się pokaże ;)
Ma to sens, ale ja nie musze odpalać auta, żeby się pojawił. Na samym zapłonie to wyskakuje. Czy odpalę auto czy nie. Nie wiem czy przy odpalaniu jak jest rozruch silnika wlaśnie wskazówka nie leci poniżej 10V

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 07 lis 2013, 15:01

Nie ma to sensu bo wlasnie przy niewlasciwym napieciu (moze tez byc za duze) zapalaja sie jeszcze inne kontrolki. Poza tym napiecie przy rozruchu moze nawet spasc do 8V i jest to normalne. Ponizej nie powinno! Uwiez mi ze masz zjechane hamulce. A i jeszcze jedno hamulcow nie sprawdza sie jak pan kaziu robi na oko tylko mierzy. Kazda tarcza i klocek maja swoja min wartosc. Wyslij mi vin to ci sprawdze jakie to sa w twoim przypadku wartosci.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 07 lis 2013, 21:08

schiller, skoro to nie ma sensu to powiedz dlaczego juz w 2 autach po wymianie aku czerwony wykrzyknik nie wyskakuje przy porannym odpalaniu i dlaczego niejednemu uzytkownikowi na forum tez podmiana aku rozwiazala ten problem ?

Fakt u kolegi skoro wyskakuje w roznych momentach (nie przy odpalaniu) to raczej aku to nie bedzie, nalezaloby sie skupic na ukladzie hamulcowym.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 lis 2013, 22:07

u mnie przy słabym aku tylko był sygnał dźwiękowy przy odpalaniu i nie zapalała się żadna kontrolka więc zanim doszedłem co i jak to trochę czasu zeszło.
kolego baldman a może twój mechanik tak się skupił na sprawdzaniu grubości okładzin, że przeoczył urwany przewód od czujnika i może on czasem styka

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 08 lis 2013, 05:58

Kolego xoslox sam sobie odpowiedziales w poscie

Kolego grzalka jeszcze raz. Czerwona kontrolka nie ma nic wspolnego z czujnikiem grubosci klockow. Od tego jest zolta kontrolka.

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 13 lis 2013, 11:23

Dolałem płynu na max i nic dalej jest wykrzyknik.

Teraz mam głównie po odpaleniu, na samym zapłonie raczej się nie pokazuje. Robiłem ostatnio małą trasę to w jedną strone na 220 km pokazał się chyba 3 razy a spowrotem tylko raz wyskoczył.

Wtedy nie hamowałem. Odpiałem właśnie całekim czujnik w zbiorniku hamulca ale też od razu świeci wykrzyknik. Psiknałem płynem na poprawę styków. Czy tam mają byc jakieś wartości na tym przewodzie??

Jeszcze mam za niski poziom oleju we wspomaganiu kierownicy. Tak to chyba jest oznaczone, ale tam nie ma chyba czujnika żadnego.

[ Dodano: 2013-11-13, 21:16 ]
Poziom płynu wspomagania uzupełniłem.

Nic nie pomogło.
Za każdym razem przy odpaleniu wykrzyknik się pojawia. Raz się nie pojawił jak auto stało krzywo, dość mocno. Ale nie wiem czy tak jest zawsze.

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 14 lis 2013, 20:30

ja u siebie po wymianie czujnika abs-u (prawy przód) dalej mi po chwili zapala się kontrolka abs i esp dodatkowo czerwony wykrzyknik na środku po podpięciu pod kompa jest błąd czujnika świateł hamowania czy ten błąd może powodować że te kontrolki się zapalają
Mati

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 14 lis 2013, 20:34

Jakby ktoś wiedział jak co jest po kolei sprawdzane to byłoby łatwiej.

U mnie ogólnie na wyświetlaczu pojawia się już napis OK po odpaleniu, czyli jakby wszystko sprawdził i nagle czerwony wykrzyknik. Pojawia się on u mnie przy około 85% odpaleń samochodu.

Czy ktoś wie jak sprawdzić czujnik poziomu płynu hamulcowego. Bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 lis 2013, 23:31

baldman pisze:Czy ktoś wie jak sprawdzić czujnik poziomu płynu hamulcowego. Bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć.
Na jednym konektorze (przewód brązowy) powinieneś mieć GND, na drugim natomiast powinien pojawić się sygnał GND jak (i teraz nie wiem - albo jak jest płyn, albo jak go nie ma). Pomiędzy czujnikiem, a licznikiem jest jeszcze 10pin purpurowe złącze w lewym słupku w nogach kierowcy. Być może jego styki są zaśniedziałe stąd problem. Możliwe też, że 'wypiął' się styk w liczniku (te złącza są dziwnie zagniatane - a właściwie 'zacinane').

Na początek zobacz czy na jednym konektorze jest GND (przewód brązowy) a później spróbuj zrobić 'zworkę' przewodem pomiędzy dwoma konektorami.

Możesz sprawdzić miernikiem także jak się zachowuje czujnik - tzn kiedy będzie 'zwierał' dwa styki, a kiedy będzie ustawiał 'przerwę' między nimi

gutek2525
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 31 paź 2013, 01:44
Lokalizacja: Grójec

Post autor: gutek2525 » 14 lis 2013, 23:47

U mnie pomogła wymiana aku na nowy. Nie przy każdym odpaleniu zapalał się wykrzyknik i pisk ale się zapalał. i kręcił słabawo i wskazówka spadała do 8V nawet :[ ciężko było wymyślić jak podtrzymać napięcie żeby radia nie rozkodować (brak kodu) ale się udało

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 lis 2013, 23:58

gutek2525 pisze:U mnie pomogła wymiana aku na nowy. Nie przy każdym odpaleniu zapalał się wykrzyknik i pisk ale się zapalał. i kręcił słabawo i wskazówka spadała do 8V nawet :[ ciężko było wymyślić jak podtrzymać napięcie żeby radia nie rozkodować (brak kodu) ale się udało
Miałeś standardowy problem z aku - natomiast nie wiem czy zauważyłeś, Kolega ma ten problem zanim jeszcze uruchomi samochód - tzn nie ma żadnych spadków napięć w samochodzie - chyba że uruchamia się coś o czym nie mamy pojęcia i powoduje chwilowy spadek napięcia na sterowniku ABS <mysli>

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 12 lut 2014, 22:45

Na razie udało mi się sprawdzić tylko coś takiego:

- na brązowym jest GND
- jak dam zworkę, czy odepnę czujnik - wykrzyknik się pojawia

Po wyciągnięciu zworki wpiąłem do czujnika. 4 razy pod rząd odpalałem i nic, nie pojawił się. Po godzince czasu znowu wrócił.
W wolnej chwili sprawdzę powrotny kabel jak będzie wpięty do czujnika co się dzieje, czy idzie na niego masa czy też nie.

[ Dodano: 2013-11-18, 22:32 ]
Ponieważ dość tajemniczy jest ten czujnik i nie wiem jak go można zmierzyć, a auto na wypiętym kablu zgłasza również ten błąd to pewnie kupię cały zbiornik i tyle.

Bo nie mam już pomysłów. Skoro to jest od hamulców (nie od klocków) i ten czujnik łączy się tylko z licznikiem to tylko on zostaje podejrzany.

[ Dodano: 2013-12-19, 18:41 ]
Po rozmowie z jednym z warsztatów zasugerowano mi problem pompy ABS.
?e tam były problemy z jej działaniem i problem zimnych lutów.
Poszukałem po sieci i znalazłem ciekawą instrukcję.

Z niej wynika że te mignięcia wykrzyknika to za słabe napięcie na sterowniku pompy. Czy to możliwe.

[ Dodano: 2014-02-04, 12:41 ]
Po długiej przerwie zakupiłem używany zbiornik z czujnikiem.

Rozebrałem go żeby sprawdzić jak to cudo działa.
Jest to zwykły czujnik reagujący na magnes. W zbiorniku jest kulka razem z wahadłem.

Czujnik prawidłowo działający robi zwarcie, jeżeli zbliży się magnes.
Do czujnika dociera masa, po zbliżeniu się kulki (w przypadku niskiego stanu płynu lub jego braku) masa wraca do licznika.
Niedługo będę go montował.
Czujnik można wymontować bez rozbierania zbiornika. Od spodu wciska się zaczep i wysuwa. Żaden płyn nie wyleci.

[ Dodano: 2014-02-12, 22:45 ]
Czy może to byc problem z lutami na pompie ABS, stała usterka.
Symbol na pompie ABS u mnie to:
0265225121, 4b0614517h

Znalazłem filmiki na necie, że coś nie łączy

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 12 lut 2014, 23:41

Mialem tera podobny przypadek w pracy i sie okazalo ze padl sterownik absu

KruQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 mar 2013, 10:20
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: KruQ » 14 lut 2014, 15:09

ja z wykrzyknikiem też tak miałem.. na poczatku przy odpalaniu się włanczał ,później jak robiłem trasy to na trasach się pare razy zapalił ,a po 2 miesiącach do tego wykrzyknika doszła konrolka ABS i teraz świeci mi abs,wykrzyknik i abs nie robi... podpinałem pod 3 różne kompy i nie wykrywa wogóle absu i wszyscy mówią to samo.. sterownik do wymiany.. więc kolego szykuj się na podobny problem..;/ u mnie W RZeszowie gadają za zrobienie tego 500zł..

nokti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2011, 21:26
Lokalizacja: gorzów

Post autor: nokti » 14 lut 2014, 19:59

W swojej podświetlanie zrobiłem na wzór s6. Obrazek


Sory pomyliłem tematy ,dotyczy tematu białego podświetlania zegarów <glupek>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja