Auto samo sie zamyka
Auto samo sie zamyka
Witam, tak jak w temacie centralny sam sie zamyka. Nawet jak auto jest odpalone i zamke wszyskie drzwi to sie zamknie po okolo 15 sekundach? Strach zostawic kluczyk w aucie bo juz nie otworze. Od wewnątrz trzeba dwa razy pociągnąć klamke aby otworzyc. Przyciski do blokady w prawych drzwiach wogóle nie reagują. Szyby z pilota również przestały działać. Oświetlenie na desce dziala a górne nie. Czy to problemy z modułem komfortu ? Które można sprawdzić bezpieczniki ? Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Nie trzeba. Moduł jest dokładnie pod nogami kierowcy.
Odkręcasz tylko plastik z dołu słupka drzwi i próg (jest na takich zatrzaskach), podwijasz wykładzinę i będzie czarny prostokątny, plastikowy "pojemnik" do którego wchodzą wiązki kabli. Niby jest uszczelka na wiązce, ale otwórz i sprawdź czy w środku sucho.
Odkręcasz tylko plastik z dołu słupka drzwi i próg (jest na takich zatrzaskach), podwijasz wykładzinę i będzie czarny prostokątny, plastikowy "pojemnik" do którego wchodzą wiązki kabli. Niby jest uszczelka na wiązce, ale otwórz i sprawdź czy w środku sucho.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Najłatwiej byłoby zrobić podmiankę modułu czy to w nim tkwi problem.
Szukanie przyczyny w kablach jest strasznie czasochłonne.
Miernik i po kolei każdy przewodzik...
U mnie jak już wyszło, który to przewód to i tak musiałem wykręcać oba przednie fotele, bo kable przechodziły na drugą stronę i wracały (nie niewiadomo po co).
Gdzieś na forum były schematy elektryczne C5.
A tak z innej beczki:
Szukanie przyczyny w kablach jest strasznie czasochłonne.
Miernik i po kolei każdy przewodzik...
U mnie jak już wyszło, który to przewód to i tak musiałem wykręcać oba przednie fotele, bo kable przechodziły na drugą stronę i wracały (nie niewiadomo po co).
Gdzieś na forum były schematy elektryczne C5.
A tak z innej beczki:
Jakie przyciski masz na myśli?Przyciski do blokady w prawych drzwiach wogóle nie reagują.
A która to konkretnie wtyczkavikus pisze:Odepnij wtyczkę od zamka kierowcy. Wtedy sprawdź co się będzie działo. Jeśli wszystko wróci do normy to zamek do wymiany.
Pozdr...

Źle sie wyraziłęm. W drzwiach kierowcy między rączką od otwierania a małym głośnikiem są dwa przyciski jeden od zamykania wszystkich drzwi w aucie, drugi od otwierania.Damian_1821 pisze:A tak z innej beczki:
Cytat:
Przyciski do blokady w prawych drzwiach wogóle nie reagują.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Moduł może głupieć, zresetuj go odłączając akumulator na kilka chwil, albo wyjmij bezpieczniki odpowiedzialne za zamki i oświetlenie.
Zamykanie może być powodowane też dodatkowym niefabrycznym alarmem.
U auto też zamyka drzwi samoczynnie, jeśli po otwarciu auta pilotem nie otworzę w przeciągu iluś tam sekund drzwi. Jak otworzę, zamykanie automatyczne już się nie pojawi.
Jeśli masz walnięty czujnik w zamku twój moduł może nie dostawać sygnału że otwarto drzwi, więc uznaje że trzeba zablokować zamki, bo kierowca pewnie przypadkiem nacisnął guzik w kieszeni i sobie poszedł. Problemy z oświetleniem również sugerowałyby walniętą krańcówkę.
Brak reakcji na guziki na drzwiach może sugerować uszkodzenie kabli w harmonijce przy zawiasach - od tego bym zaczął.
Zamykanie może być powodowane też dodatkowym niefabrycznym alarmem.
U auto też zamyka drzwi samoczynnie, jeśli po otwarciu auta pilotem nie otworzę w przeciągu iluś tam sekund drzwi. Jak otworzę, zamykanie automatyczne już się nie pojawi.
Jeśli masz walnięty czujnik w zamku twój moduł może nie dostawać sygnału że otwarto drzwi, więc uznaje że trzeba zablokować zamki, bo kierowca pewnie przypadkiem nacisnął guzik w kieszeni i sobie poszedł. Problemy z oświetleniem również sugerowałyby walniętą krańcówkę.
Brak reakcji na guziki na drzwiach może sugerować uszkodzenie kabli w harmonijce przy zawiasach - od tego bym zaczął.
mwx pisze:U auto też zamyka drzwi samoczynnie, jeśli po otwarciu auta pilotem nie otworzę w przeciągu iluś tam sekund drzwi. Jak otworzę, zamykanie automatyczne już się nie pojawi.
To u mnie właśnie wcześniej też tak było i to było ok. Teraz nawet jak jade obojetnie jaką prędkością czy stoje, czy jest na biegu jałowym to wszystkie drzwi sie ryglują, otwieram wtedy przyciskiem z pilota który jest w stacyjce a one za chwile znowu sie zamykają i tak w kółko moge otwierać i nic z tego.
Sprawdze jeszcze te kable przy zawiasach ale coś wątpie bo szyby wszystkie działają z przycisków.
Najgorsze jest to że Vag wogóle nie łączy z żadnym kanałem oprócz silnika.
Rozebrałem własnie drzwi, wypiąłem kostke od centralnego i nic. Objawy te same.