Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 składanie lusterek po zamknięciu centralnego zamka

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
airwolff
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 07 lip 2010, 19:30
Lokalizacja: łódzki

Post autor: airwolff » 02 sty 2014, 11:03

No i co udało się komuś połączyć składanie lusterek z chwilą naciśnięcia zamykania na pilocie?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 03 sty 2014, 10:07

Witam
Tak udało się podłączyć oryginalne składane lusterka aby składały się po zamknięciu pilotem ale nie obejdzie się to bez dodatkowego modułu.
Oryginalnie oprócz silniczków w lusterkach jest jeszcze sterownik lusterek (przy przekaźnikach pod kierownicą) i pokrętło z funkcją składania.
W/w sterownik lusterek oprócz funkcji składania (pośrednio) obniża prawe lusterko po włożeniu biegu wstecznego.

Wracając do tematu .... przy włączonym zapłonie (+ 12V), kiedy przekręcimy pokrętło lusterek na składanie podajemy masę na sterownik lusterek, a on je składa. Otwarcie lusterek następuje po zabraniu tej masy ale również przy włączonym zapłonie (+12V).
Prymitywnie można to zrobić tak że +12V podajemy na stałe i szukamy jakiegoś sygnału z modułu komfortu lub innego dostawionego alarmu aby np poprzez przekaźnik podawać i zabierać masę ze sterownika.

Ja osobiście dołożyłem moduł na układzie Atmega, który składa lusterka po 2-gim wciśnięciu "zamknij" na pilocie (nie zawsze chcę aby się składały), a poza tym włącznik lusterek musi być nastawiony na składanie....itd.

Reasumując w A6 C5 - nie ma opcji przekodowania modułu komfortu aby lusterka składały się z zamykaniem centralnego, a jedyną opcją jest dostawienie bardziej lub mniej inteligentnych układów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 03 sty 2014, 10:34

No to ktoś w końcu kotleta odgrzał. I tu Was zaskocze - co do gałki - moja sie nie obracała, przerobiłem ja na "obrajacącą sie" i lusterka sie składały - a sa na pewno oryginalne ;) przełacznik też.
Co do sygnału z komfortu. W tym wypadku zdania są podzielone. Jest konkretny 1 sygnał z komfortu, który mógłby to zrobić. chodzi o dokładnie pojawiajaca sie mase w taki sposób aby sie zamykały lusterka i otwierały (bez przekręcania pokrętła) szkopuł w tym, ze plus potrzebny do tego także jest, który pojawia sie i znika po aktywacji i dezaktywacji centralnego - sygnał trwa jakies 2 - 3 s. Ale obecnie nie mam checi ani czasu tego dalej rozbawiać. Może kiedys na te chwile próbuje oszukac Delte CC.....
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 03 sty 2014, 11:18

R.K.O. pisze:Co do sygnału z komfortu. W tym wypadku zdania są podzielone. Jest konkretny 1 sygnał z komfortu, który mógłby to zrobić. chodzi o dokładnie pojawiajaca sie mase w taki sposób aby sie zamykały lusterka i otwierały (bez przekręcania pokrętła) szkopuł w tym, ze plus potrzebny do tego także jest, który pojawia sie i znika po aktywacji i dezaktywacji centralnego - sygnał trwa jakies 2 - 3 s. Ale obecnie nie mam checi ani czasu tego dalej rozbawiać. Może kiedys na te chwile próbuje oszukac Delte CC.....
Nie jest to też takie proste ponieważ ważna jest kolejność podawania + i masy sterującej tzn. na zamknięcie trzeba najpierw podać +12V po ok 0,5-1 sek. podać masę sterującą, następnie po zamknięciu lusterek (ok 5 sekundach) zabrać +12V i ewentualnie masę.
Na otwarcie trzeba do podanej masy na sterowanie (lub najpierw podać masę) następnie zasilić +12V sterownik, po 0,5-1 sek zabrać masę, odczekać aż lusterka się otworzą po czym zabrać +12V zasilania.
Ponadto trzeba też pamiętać aby zabezpieczyć układ przed składaniem lusterek przy zamknięciu zamków od środka np. podczas jazdy.... itd.

ÂŻyczę udanych modów <okok>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 04 sty 2014, 13:09

R.K.O. możliwe, że komuś wcześniej uszkodził się (złamał) regulator ustawień wkładów lusterek, i wymienił na pierwszą dostępną wersję <okok> - to forum widziało już takie przypadki :]
Bart_d pisze:Tak udało się podłączyć oryginalne składane lusterka aby składały się po zamknięciu pilotem ale nie obejdzie się to bez dodatkowego modułu.
Dokładnie tak, audi w tych rocznikach nei przewidziało takiego modu, tak więc potwierdzam słowa Kolegi
Bart_d pisze:Oryginalnie oprócz silniczków w lusterkach jest jeszcze sterownik lusterek (przy przekaźnikach pod kierownicą) i pokrętło z funkcją składania.
W/w sterownik lusterek oprócz funkcji składania (pośrednio) obniża prawe lusterko po włożeniu biegu wstecznego.
Nie do końca - sterownik o numerze 361 (taki podwójny przekaźnik) pełni rolę tylko i wyłącznie składania lusterek. Za funkcję obniżania lusterka przy cofaniu pełni funkcję sterownik od pamięci lusterek, który znajduję się w oryginale pod schowkiem pasażera <okok>
Bart_d pisze:Nie jest to też takie proste ponieważ ważna jest kolejność podawania + i masy sterującej tzn. na zamknięcie trzeba najpierw podać +12V po ok 0,5-1 sek. podać masę sterującą, następnie po zamknięciu lusterek (ok 5 sekundach) zabrać +12V i ewentualnie masę.
Na otwarcie trzeba do podanej masy na sterowanie (lub najpierw podać masę) następnie zasilić +12V sterownik, po 0,5-1 sek zabrać masę, odczekać aż lusterka się otworzą po czym zabrać +12V zasilania.
Ponadto trzeba też pamiętać aby zabezpieczyć układ przed składaniem lusterek przy zamknięciu zamków od środka np. podczas jazdy.... itd.
Dokładnie tak jak napisał Kolega powyżej. układ składania działa tylko przy podaniu na niego +12V (oryginalnie jest podane dopiero po przekręceniu stacyjki - stąd tylko wtedy działa) - więc tu będzie pierwsza modyfikacja.
Kolejnymi będzie kluczowanie masy - tzn układ wykrywa 'pojawiania' się masy (czyli tzw zbocza) [Kolega również o tym napisał]
Ostatnim elementem będzie podłączenie tego do centralnego zamka. Ja zauważyłem, że na centralnym zamku (sygnały idące do przedniego zamka) pojawia się +12V dla zamknięcia i +12V dla otwarcia (na dwóch różnych przewodach). Niestety czasem pojawiają się one 2 więc trzeba badać ich czas (podejrzewam, że to przez indukcję na silniku elektrycznym w drzwiach).
Oczywiście układ trzeba zabezpieczyć, tak jak napisał Kolega, aby po automatycznym ryglowaniu drzwi przypadkiem nie składały się lusterka :p

W kwestii wykonania - mam przygotowane kilka modułów które realizują tę funkcję - aktualnie testuję je w samochodzie i sprawdza się bardzo dobrze (testuję nową wersję od miesiąca i raczej już nic nie będę zmieniał). Moduły są połączone z funkcję CLH, więc nie ma problemu, aby w automacie 'doposażyć' samochód i w tę funkcję.

W wtorek wracam do domu, więc będę mógł napisać coś więcej na temat skomplikowania podłączenia :-), oraz wstawię film jak to działa w praktyce <okok>

[ Dodano: 2014-01-09, 13:31 ]
Obiecałem że się odezwę (miało być we wtorek, ale dopiero teraz znalazłem chwilkę czasu)

Tak działa składanie lusterek z mojego modułu:



Jak to wszystko działa:
- po wyłączeniu zapłonu i 2 krotnym naciśnięciu przycisku zamknij w przedziale 2s następuje złożenie lustetek
- po wyłączneiu zapłonu i 1 krotnym naciśnięciu przycisku otwórz następuje rozłożenie lusterek
- po włączeniu zapłonu składanie|rozkładanie możliwe jest tylko za pomocą pokrętła w kabinie

Moduł jest też wyposażony w oświetlenie CLH, które można regulować w zakresie ok 15s-60s
- aktywuje je każdorazowe naciśnięcie przycisku zamknij|otwórz tylko jeżeli nie jest włączony zapłon. Dodatkowo jeżeli mamy włączone światłą CLH i włączymy zapłon przed upłynięciem wybranego czasu świecenia CLH, światłą te zostaną automatycznie wyłączone.

Jutro postaram się umieścić kilka zdjęć modułu oraz instrukcję podłączenia.

Awatar użytkownika
kanar2306
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 29 lip 2013, 18:46
Imię: Marek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dingolfing

Post autor: kanar2306 » 12 sty 2014, 17:17

Witam...
Jak tam z tą instrukcją połączenia i ze zdjęciami??? Dobre to jest... Działa to też po przekręceniu klucza w zamku czy tylko na pilocie??? Bo jak wiadomo to u mnie chyba moduł walnięty i pilot nie działa...
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 sty 2014, 08:08

Przepraszam, że tak późno, jednakże ostatnio brakowało mi czasu na 'forumowe' sprawy.
Może na początek odpowiedź na Twoje pytania:
kanar2306 pisze:... Działa to też po przekręceniu klucza w zamku czy tylko na pilocie???
Oczywiście powinien działać, gdyż jest podłączony bezpośrednio pod silnik zamykania rygla drzwi kierowcy - wobec tego jeżeli jesteś w stanie go wysterować (kluczyk, pilot, przycisk w drzwiach kierowcy), to moduł zadziała odpowiednio.

Poniżej schemat podłączenia modułu:

Obrazek
Jestem w stanie dostarczyć dwa typy instalacji - do wyboru w zależności od poziomu wiedzy kupującego.
1. Wersja niebieska - tzn sam moduł z wyprowadzonymi wejściami - należy w takim przypadku dobudować do tego resztę okablowania umieszczoną w zielonym polu.
2. Wersja zielona - tzn wszystko co potrzeba aby podłączyć to w samochodzie.

Podłączenie nie powinno stanowić problemu:
Z punktu mechanicznego - demontujemy osłonę pod kierownicą, demontujemy osłonę lewego słupka w nogach kierowcy.
Z punktu elektrycznego - podłączamy dwa przewody do brązowego 15PIN złącza w słupku w nogach kierowcy, podłączamy zasilanie stałe +12V poprzez bezpiecznik 20A - (może być mniejszy, jeżeli nie będziemy korzystać z funkcji CLH), dokonujemy 'wpięcia' w ori instalację przekaźnika 361.

Uwaga!
Moduł jest przeznaczony do samochodów, które mają fabrycznie składane lusterka za pomocą pokrętła regulacji lusterek

Ciacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 2012, 13:15
Lokalizacja: Łowin/Bydgoszcz

Klasa koń :)

Post autor: Ciacho » 14 sty 2014, 16:14

No bardzo ładnie Panie kolego <brawo> <brawo> <brawo> Teraz przydało by się jak byś podał cene tego ustrojstawa w obu wariantach.....mam nadzieje że dla klubowiczów bedzie extra cena <lol> <cwaniak> czekam na info pozdrawiam...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Klasa koń :)

Post autor: kot919 » 15 sty 2014, 13:48

Ciacho pisze:No bardzo ładnie Panie kolego <brawo> <brawo> <brawo>
Dzięki - jak to mówią, potrzeba matką wynalazku :-)
Ciacho pisze:Teraz przydało by się jak byś podał cene tego ustrojstawa w obu wariantach.....mam nadzieje że dla klubowiczów bedzie extra cena <lol> <cwaniak> ...
Na razie wykonywałem wersję 'testową' dlatego ciężko mi wycenić ile czasu spędzę nad 1szt wersji finalnej (elementy składowe modułu powinny zamknąć się w 30zł), zatem cały moduł nie powinien być droższy niż 50zł. Idąc tym samym tokiem rozumowania, części potrzebne do rozbudowania wersji niebieskiej do wersji zielonej zamkną się w 15zł, więc myślę że tę wersję mógłbym wycenić na 70zł. Jednakże dokładne ceny podam jak już złożę pierwszą wersję 'produkcyjną' :)

PS. Mam zamiar się za to zabrać w przyszłym tygodniu, więc będę raportował <okok>

user

Post autor: user » 15 sty 2014, 13:58

ÂŚwietny pomysł i znakomita prezentacja na filmie <okok>
W razie czego jestem zainteresowany wersją zieloną :)

Ciacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 2012, 13:15
Lokalizacja: Łowin/Bydgoszcz

Post autor: Ciacho » 15 sty 2014, 14:01

Witam Ponownie...
Na tą odpowiedź czekałem z utęsknieniem... <rotfl> Myślę że nawet jeśli ceny trochę by odbiegły od podanych to i tak jest to dobra cena za taki mod godziny spędzone na testach pomysł i pracę przy składaniu ustrojstwa..
W chwili kiedy pojawi się wersja finalna proszę o info na prv gdyż z powodu wyjazdu mogę nie mieć dostępu do sieci..
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 16 sty 2014, 16:20

kolego odrazu bym wzial kilka szt wersji zielonej :) tyle ze do mnie modul pod auto C6 :)
JEDNO CI POWIEM! JESTES WIELKI! :> i nalezy ci sie po flashce od kazdego z osobna :)
Jesli bedziesz mial modul dla mnie,bardzo prosze o kontakt!

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 17 sty 2014, 07:07

kylo99 pisze:Jesli bedziesz mial modul dla mnie,bardzo prosze o kontakt!
W A6 C6 obsługa lusterek niestety jest rozwiązana w zupełnie inny sposób - sterowanie realizuje specjalny moduł, który jest umieszczony w drzwiach kierowcy i w drzwiach pasażera.

Kiedyś robiłem przymiarkę do adaptacji tego pomysłu do C6, wpadłem na pewien pomysł, jednak potrzebowałbym wykonać najpierw kilka testów - pomierzyć oscyloskopem sygnały sprawdzić jak się zachowują fabryczne modułu.

Nie będę się rozpisywał w temacie poświęconym A6 C5, aby nie zaśmiecać - poszukam tematu w C6 i tam napiszę o co chodzi :-)

Awatar użytkownika
kanar2306
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 29 lip 2013, 18:46
Imię: Marek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dingolfing

Post autor: kanar2306 » 17 sty 2014, 23:40

Szacun dla tego Pana.... Nobla powinni Ci za to dać !!!! <brawo>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 22 sty 2014, 12:22

Update dla osób obserwujących post:
Dziś udało mi się częściowo złożyć kilka modułów w wersji niebieskiej - brakuje kilku elementów, ale powinny przyjść one do piątku. Niestety od soboty muszę odbyć 2tyg podróż służbową, tak więc dokończyć pracę będę mógł dopiero po 10tym lutego. Jeżeli do tego dnia będę miał wszystkie części, to myślę że do piątku 14tego będę w stanie złożyć i przetestować pierwsze kilka sztuk modułu.

Będę informował na bieżąco <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga