A6 Avant - zaprogramowanie kluczyka do nowego modułu
A6 Avant - zaprogramowanie kluczyka do nowego modułu
Witam,
Wymieniłem w aucie moduł centralnego, bo był prawdopodobnie zalany - poprzedni właściciel coś z nim kombinował. Teraz założony jest nowy i wymienione wtyczki i działa prawidłowo. Problem jest tylko z zakodowaniem pilota. Wymieniłam w nim baterię i sprawdziłem metodą "głośnika z radia", więc raczej pilot działa, bo słychać "trzeszczenie" sygnału. Muszę go tylko zakodować z modułem. Posiadam tylko jeden klucz do auta, jest razem z pilotem - scyzoryk. Posiadam kabel KKL VAG-COM. Próbowałem zaprogramować pilot metodą znalezioną w internecie, ale przy próbie odczytania kanału 01 otrzymuję ERROR - Canal 01 not available. Przy próbie kanału 21 wywala coś o rejestracji programu(VAG-COM Relase 409-1, program był na płycie dostarczonej razem z kablem). W czym leży problem? Czy to wina kabla, czy samego programu?
Czy istnieje jakaś inna metoda zakodowania pilota do centralnego?
Wymieniłem w aucie moduł centralnego, bo był prawdopodobnie zalany - poprzedni właściciel coś z nim kombinował. Teraz założony jest nowy i wymienione wtyczki i działa prawidłowo. Problem jest tylko z zakodowaniem pilota. Wymieniłam w nim baterię i sprawdziłem metodą "głośnika z radia", więc raczej pilot działa, bo słychać "trzeszczenie" sygnału. Muszę go tylko zakodować z modułem. Posiadam tylko jeden klucz do auta, jest razem z pilotem - scyzoryk. Posiadam kabel KKL VAG-COM. Próbowałem zaprogramować pilot metodą znalezioną w internecie, ale przy próbie odczytania kanału 01 otrzymuję ERROR - Canal 01 not available. Przy próbie kanału 21 wywala coś o rejestracji programu(VAG-COM Relase 409-1, program był na płycie dostarczonej razem z kablem). W czym leży problem? Czy to wina kabla, czy samego programu?
Czy istnieje jakaś inna metoda zakodowania pilota do centralnego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Więc tak, podpiąłem ponownie pod komputer, wykonałem test, czy moduł widzi sygnał z klucza w bloku 007. Sygnał zarówno otwierania, jak i zamykanie jest widziane przez moduł. Wyczytałem także, że zaprogramowane są 3 piloty na 1, 3 i 4 kanale. Ja posiadam tylko jeden, który jest niezaprogramowany.
Odczyt z kanału 01 oraz 21 zwracają ERROR.
Metoda sugerowana przez poprzedników, czyli włożenie kluczyka do zamkniętych drzwi i jednoczesne przytrzymanie guzika Open oraz przekręcenie zamka w lewo, aby otworzyć drzwi nic nie dało. Próbowałem także w prawo, czyli zamknięcie. Przytrzymałem dłużej, też nic.
Co mam w tym wypadku zrobić, skoro mam moduł z A na końcu, a metoda z kluczem nie działa. Może źle ją wykonuję. Proszę w takim wypadku o szczegółowy opis krokowy procedury.
Odczyt z kanału 01 oraz 21 zwracają ERROR.
Metoda sugerowana przez poprzedników, czyli włożenie kluczyka do zamkniętych drzwi i jednoczesne przytrzymanie guzika Open oraz przekręcenie zamka w lewo, aby otworzyć drzwi nic nie dało. Próbowałem także w prawo, czyli zamknięcie. Przytrzymałem dłużej, też nic.
Co mam w tym wypadku zrobić, skoro mam moduł z A na końcu, a metoda z kluczem nie działa. Może źle ją wykonuję. Proszę w takim wypadku o szczegółowy opis krokowy procedury.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
musiałbyś mieć drugi klucz który przekręci stacyjkę w pozycję zapłonu , bez tego nie pójdzie , znalazłem taki opis:
Kod: Zaznacz cały
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.
Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).
Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -
na trzeciej itd.
Przykład:
Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.
Ten opis mam także i ze względu na brak klucza nie mogę tego zrobić właśnie. Jutro spróbuję z VCDS Lite, może to zatrybi, bo na VAG-COM ani dyg. Ewentualnie dorobię sobie klucz taki zwykły, aby móc przekręcić go w drzwiach, odepnę pilota od starego klucza, stary wsadzę w stacyjkę i dam na zapłon, następnie zamknę nowym kluczem i wtedy nacisnę pilotem. Wtedy powinno zatrybić. Napisałem też do Audi Polska z pytaniem o pomoc, opisałem mojąsytuację. Wiem, że można do nich napisać i poprosić o odzyskanie tego nr PIN, jak się go nie posiada, ale to trzeba jakiś specjalny formularz wypełnić, ale ja tego papierka nie mam. Zobaczę, co mi odpiszą.
Czyli zostaje tylko dorobienie klucza. Scyzoryk to nie problem. Jak natomiast zakodować nowy transponder? Nie mam ani kodu do immo ani tego do logowania. A czytalem gdzies ze ponoc VCDSem mozna ten kod immo wyjąć i zaprogramować nową peatkę. Jakies porady?
Męczę się też z rozebraniem kluczyka - części z grotem. Odkręciłem śróbkę ale obudowa za nic nie chce się otworzyć. A nie chce nic na siłę żeby transpondera nie uszkodzić. Jak by się udało to rozebrać to bym pestke do nowego klucza przełożył i potem się martwił zakodowaniem drugiego.
Męczę się też z rozebraniem kluczyka - części z grotem. Odkręciłem śróbkę ale obudowa za nic nie chce się otworzyć. A nie chce nic na siłę żeby transpondera nie uszkodzić. Jak by się udało to rozebrać to bym pestke do nowego klucza przełożył i potem się martwił zakodowaniem drugiego.