Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 Avant - zaprogramowanie kluczyka do nowego modułu

Elektryka
stingear

A6 Avant - zaprogramowanie kluczyka do nowego modułu

Post autor: stingear » 27 sty 2018, 22:33

Witam,
Wymieniłem w aucie moduł centralnego, bo był prawdopodobnie zalany - poprzedni właściciel coś z nim kombinował. Teraz założony jest nowy i wymienione wtyczki i działa prawidłowo. Problem jest tylko z zakodowaniem pilota. Wymieniłam w nim baterię i sprawdziłem metodą "głośnika z radia", więc raczej pilot działa, bo słychać "trzeszczenie" sygnału. Muszę go tylko zakodować z modułem. Posiadam tylko jeden klucz do auta, jest razem z pilotem - scyzoryk. Posiadam kabel KKL VAG-COM. Próbowałem zaprogramować pilot metodą znalezioną w internecie, ale przy próbie odczytania kanału 01 otrzymuję ERROR - Canal 01 not available. Przy próbie kanału 21 wywala coś o rejestracji programu(VAG-COM Relase 409-1, program był na płycie dostarczonej razem z kablem). W czym leży problem? Czy to wina kabla, czy samego programu?
Czy istnieje jakaś inna metoda zakodowania pilota do centralnego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 28 sty 2018, 00:21

Klucz w drzwi kierowcu przekrecasz w prawo jednoczesnie wciskasz przycisk otwierania i trzymasz aż mrugną kierunki

stingear

Post autor: stingear » 28 sty 2018, 09:31

Witam,
Ta procedura jest z tego co kojarzę do synchronizacji pilota w przypadku, gdy był zaprogramowany już wcześniej, ale się rozsynchronizował np. z powodu rozładowanej baterii. Próbowałem tej metody, ale trzymałem krótko, spróbuję przytrzymać dłużej, ale wątpię, aby to coś dało.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 28 sty 2018, 14:20

Ja programowalem tak przedlifta i polifta , sprawdz czy pilot działa

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 28 sty 2018, 17:37

Co do programu to radzę przesiąść się na vcds, no i to że nie bangla może też być wina kabla, ktoś mi przyniósł jeden taki kabel i niestety nie działał tak jak powinien.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 sty 2018, 20:21

modułu z końcówką A na pewno vagiem nie zrobisz , tylko sposób z zamkiem działa

stingear

Post autor: stingear » 28 sty 2018, 21:04

Więc tak, podpiąłem ponownie pod komputer, wykonałem test, czy moduł widzi sygnał z klucza w bloku 007. Sygnał zarówno otwierania, jak i zamykanie jest widziane przez moduł. Wyczytałem także, że zaprogramowane są 3 piloty na 1, 3 i 4 kanale. Ja posiadam tylko jeden, który jest niezaprogramowany.
Odczyt z kanału 01 oraz 21 zwracają ERROR.
Metoda sugerowana przez poprzedników, czyli włożenie kluczyka do zamkniętych drzwi i jednoczesne przytrzymanie guzika Open oraz przekręcenie zamka w lewo, aby otworzyć drzwi nic nie dało. Próbowałem także w prawo, czyli zamknięcie. Przytrzymałem dłużej, też nic.
Co mam w tym wypadku zrobić, skoro mam moduł z A na końcu, a metoda z kluczem nie działa. Może źle ją wykonuję. Proszę w takim wypadku o szczegółowy opis krokowy procedury.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 sty 2018, 21:11

musiałbyś mieć drugi klucz który przekręci stacyjkę w pozycję zapłonu , bez tego nie pójdzie , znalazłem taki opis:

Kod: Zaznacz cały

[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek] 

[Bloki pomiarowe - 08] 

Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007") 

[Idź!] 

Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika. 

Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy). 

Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne - 

na trzeciej itd. 

Przykład: 

Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2. 

Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie). 

Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć. 

Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu. 

stingear

Post autor: stingear » 28 sty 2018, 22:40

Ten opis mam także i ze względu na brak klucza nie mogę tego zrobić właśnie. Jutro spróbuję z VCDS Lite, może to zatrybi, bo na VAG-COM ani dyg. Ewentualnie dorobię sobie klucz taki zwykły, aby móc przekręcić go w drzwiach, odepnę pilota od starego klucza, stary wsadzę w stacyjkę i dam na zapłon, następnie zamknę nowym kluczem i wtedy nacisnę pilotem. Wtedy powinno zatrybić. Napisałem też do Audi Polska z pytaniem o pomoc, opisałem mojąsytuację. Wiem, że można do nich napisać i poprosić o odzyskanie tego nr PIN, jak się go nie posiada, ale to trzeba jakiś specjalny formularz wypełnić, ale ja tego papierka nie mam. Zobaczę, co mi odpiszą.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1356
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: yarowsc » 29 sty 2018, 02:00

do zakodowania pilota nie potrzebny PIN (to nie Immo). kodowanie pilota bardzo proste, ale jeden klucz w stacyjce, drugi w zamku drzwi. jeżeli masz jeden klucz, można to obejść - wykręcić wkładkę zamka z drzwi, wtedy masz dostęp do zamka i zamykasz, otwierasz np.wkrętakiem

stingear

Post autor: stingear » 29 sty 2018, 12:15

A no tego nie przewidziawszy. Ojciec wie jak rozkładać zamki to mi to ogarnie, bo pracował w serwisie zamków samochodowych. To się wtedy spróbuje to takim sposobem zrobić.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 sty 2018, 17:53

Choć lepiej i tak mieć te dwa sprawne klucze do auta..

stingear

Post autor: stingear » 30 sty 2018, 01:20

Zastanawiam się mocno nad dorobieniem klucza, bo co racja, to racja, lepiej mieć 2. Tylko kwestia, czy mi transponder zakodują?
W każdym razie VCDS także nie dał rady, więc zostaje metoda mechaniczna.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1356
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: yarowsc » 30 sty 2018, 08:47

VCDS nie zdziała tu cudów. w C5 kodujemy piloty tylko metodą dwóch kluczy

stingear

Post autor: stingear » 30 sty 2018, 13:58

Czyli zostaje tylko dorobienie klucza. Scyzoryk to nie problem. Jak natomiast zakodować nowy transponder? Nie mam ani kodu do immo ani tego do logowania. A czytalem gdzies ze ponoc VCDSem mozna ten kod immo wyjąć i zaprogramować nową peatkę. Jakies porady?

Męczę się też z rozebraniem kluczyka - części z grotem. Odkręciłem śróbkę ale obudowa za nic nie chce się otworzyć. A nie chce nic na siłę żeby transpondera nie uszkodzić. Jak by się udało to rozebrać to bym pestke do nowego klucza przełożył i potem się martwił zakodowaniem drugiego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja