Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C4] wkurzający problem - wskaznik paliwa - 100 c4

Elektryka
ODPOWIEDZ
pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

[A6 C4] wkurzający problem - wskaznik paliwa - 100 c4

Post autor: pablo90 » 04 mar 2011, 00:06

Witam !

Dopadł mnie pewien problem, mianowicie moj wskaznik poziomu paliwa pokazuje zle wartości.
dzisiaj dolewalem do baku, do pelna. pistolet na stacji 'odskoczyl' po wlaniu 15 litrów.. a wg wskaznika do pelnego brakowalo ok 25.. zaplacilem odpalam i wskaznik baaaardzo powoli ale jednak doszedl do wartosci full... drugi raz mi sie tak dzieje..
o co mu chodzi ?
seryjnie mialem zegary od 100 c4 i chyba pokazywaly dobrze, teraz mam od a6 c4 2.5 tdi.
z tego co wiem rozmiary bakow w samochodach były takie same (80 litrów) ?
jakieś pomysły ?
o co może chodzić wskaźnikowi/czujnikowi ?

pozdro :)

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 04 mar 2011, 09:20

Częsta przypadłość w C4. Spróbuj przeczyścić czujnik poziomu w baku. Tam jest płytka rezystancyjna i styk który trzeba czasem docisnąć.

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 04 mar 2011, 09:58

jak się do niego dostać? Jest pod kanapa?

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 04 mar 2011, 13:03

Musisz dostać się do baku. W bagażniku miedzy nadkolami masz jest okrągła blacha a pod nią znajdują się przewody do boku. Trzeba odkręcić taka dużą nakrętkę jak w słoiku:)

c4-wskaznik-poziomu-paliwa-vt13020,30.htm

Awatar użytkownika
Pavlo A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:08
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Pavlo A6 » 04 mar 2011, 18:58

I wtedy wyjmiesz pompkę paliwa i wraz z nią cały pływak.Przeczyść tą płytkę drobnym papierkiem i dociśnij tą blaszkę i powinno pomóc .
Było:
VW Golf 2 GTI
Renault Laguna
Jest: OOOO A6 C4 2.0
Będzie:OOOO A6 C5 2.8

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 04 mar 2011, 20:51

zadam moze lamerskie pytanie, ale wole mieć pewnosc :P czy jesli mam pelny bak i odkrece ta nakretke to nie utopie sie w ON ? :P

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 10 mar 2011, 19:13

raczej nie, bo czujnik jest w najwyższym punkcie, ale lepiej jak jest już kilka litrów mniej niż max... Na podstawce jest strzałka, powinna się ona zgrywać ze strzałką na baku (od tyłu samochodu)
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 13 mar 2011, 11:10

ok, bede improwizowal :)

kopec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 17 mar 2010, 21:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kopec » 17 mar 2011, 19:59

dołączając się do tematu , to w 100 c4 powinna zapalić się jakaś lampka rezerwy ? :)
czy tylko można posługiwać się czerwonymi kreskami ? bo jakoś zawsze tak jeżdzę że zostają ze dwie czerwone kreski i sie nic nie zapala, chyba że później coś powinno sie zapalić :)
audi 100 c3 1.8 b+g
audi 100 c4 2,6 b+g
OOOO

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 17 mar 2011, 20:35

Może masz żarówkę przepaloną, raczej powinna się zapalać rezerwa

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 19 mar 2011, 13:59

JA ni mam rezerwy ale i autochecka nie mam. Powinna być jakaś kontrolka ?
Obrazek TDI +

Dawid2542
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 615
Rejestracja: 02 sie 2010, 12:15
Imię: Robert
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydułtowy (Śląskie)
Kontakt:

Post autor: Dawid2542 » 19 mar 2011, 14:01

Hincó, ja mam AC dokładane i wyświetla mi dystrybutor, ale jak mialem swój stary ori licznik z 4 zegarami to nic mi sie nie zapalało żadna rezerwa

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 20 mar 2011, 09:05

U mnie w zwykłym liczniku była kontrolka od paliwa a w nowym z AC wyświetla się wielki dystrybutor <zalamka> co mi przypomina aby zatankować a funduszy mało w miesiącu :(

vanqisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 lip 2012, 21:18
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: vanqisher » 22 lip 2012, 22:15

Temat troszkę zakopany ale go odkopię i potwierdzam... ÂŻeby wszystko grało trzeba wyjąć wkład z baku, wypiąć i wyjąć drut z pływakiem, dobierając się w ten sposób do rezystora suwakowego. Teraz drobnym papierem ściernym np 2000 przecieramy rezystor do "białości" (ważne aby zrobić to bardzo dokładnie, na całej jego długości... w przeciwnym wypadku, z jakiegoś powodu nawet gdy tylko początkowa jego część jest zabrudzona a reszta jest czysta, czujnik wykryje to jako brak paliwa i w gały świeci dystrybutor) i delikatnie doginamy styki tak, żeby po złożeniu macały rezystor. Zmontować, wmontować (strzałką w stronę bagażnika) i wszystko śmiga. Ewentualnie, jak nie śmiga, można jeszcze sprawdzić czy sam wskaźnik jest dobry... Wystarczy na wyłączonym zapłonie kawałkiem przewodu zewrzeć styki we wtyczce wkładu. Po włączeniu zapłonu wskazówka na wskaźniku powinna powoli się unieść i wskazać full. Powodzenia.
Audi A6 C4 Avant
2.5TDI 115KM AAT przerobione na 140KM

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 21 sie 2012, 16:12

u mnie po zwarciu obu kabli nie reaguje wskaźnik ale ogólnie coś tam działa (pokazuje -1/4 tego co ma w baku )

rozgrzebałem dziś kokpit - wymontowałem wskaźnik, po podpięciu napięcia idzie ostro w górę, ma identyczny opór jak ten od temperatury (ok 52) wiec te elementy odpadają , a co do kabla to może ktoś wie gdzie są słabe punkty na jego drodze????

dodano 24.08
gwoli informacji dla potomnych (a temat dość częsty ) u mnie po długich poszukiwaniach,okazało się że jakiś paproch nie podwiązał wiązki która idzie z prawej strony auta (przypuszczam że przy montażu haka bo w PL to było robione,a są wpięcia w wiązkę w tych okolicach) i kabel który idzie do pływaka w wyniku styku ze zgrzewem na nadkolu ...... itd itd ,zaizolowane i podwiązane kable do nadwozia i wszystko wróciło do normy <lol>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl